Zamknij

Szef RM w Kartuzach do posłanki Senyszyn: prosimy o wsparcie w ważniejszych sprawach

11:22, 22.01.2021 W.D. Aktualizacja: 11:48, 22.01.2021
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Przewodniczący Rady Miejskiej w Kartuzach Mariusz Treder odpowiedział na pismo posłanki Joanny Senyszyn, w sprawie nazwy ulic w mieście. Dziękuje w nim za zainteresowanie sprawami miasta, ale prosi jednocześnie i wsparcie przy budowie obwodnicy Kartuz, budowie kanalizacji czy sieci gazowej. 

Pomysł przemianowania nazw ulic w Kartuzach: fragmentu ul. Wzgórze Wolności na "ul. św. Jana Pawła II", i fragmentu ul. Kolejowej na "ul. ks. Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego" wzbudził ogromne kontrowersje. Sprawa trafiła już do ogólnopolskich mediów, a głos zabrała także Pomorska Lewica.

Posłanka Joanna Senyszyn wystąpiła zaś z interwencją poselską. Skierowała pismo do przewodniczącego Rady Miejskiej w Kartuzach, w którym pyta m.in. czy przewidziane są konsultacje wśród mieszkańców, w związku z proponowaną nazwą ulicy? Prosi też o odpowiedź, czy Rada Miejska pokryje koszty, które w związku ze zmianą poniesie Szkoła Podstawowa nr 2 i czym kieruje się RM dzieląc na fragmenty nazwane już ulice i zmieniając im patronów, skoro jest to wbrew woli i interesom co mieszkańców?

- Zwracam się do Rady o niezmienianie nazw ulic i wstrzemięźliwość w kreowaniu patronów z grona duchowieństwa, które jest skompromitowane aferami pedofilskimi i obyczajowymi oraz przekrętami finansowymi - napisała w swoim piśmie. 

Na wystąpienie posłanki ostro zareagował radny Tyberiusz Kriger, przewodniczący klubu PiS w kartuskiej Radzie Miejskiej. Napisał na Facebooku, że Joanna Senyszyn "po raz kolejny brutalnie atakuje św. Jana Pawła II". Nazwał ją "spadkobierczynią zbrodniczego systemu komunistycznego".

Rozwiązanie "ponad podziałami" zaproponował zaś burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński. W specjalnym oświadczeniu postuluje, by zamiast nazywać fragment ulicy imieniem Jana Pawła II, utworzyć nagrodę jego imienia dla uzdolnionych uczniów z terenu gminy Kartuzy.

Tymczasem przewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej Mariusz Treder wystosował odpowiedź do posłanki Joanny Senyszyn. Pisze w niej m.in., że nie zgadza się z posłanką w kwestii oceny pontyfikatu Jana Pawła II. Dziękując za zainteresowanie sprawami Kartuz prosi jednocześnie posłankę o pomoc w kwestii obwodnicy miasta, budowy sieci kanalizacyjnej czy gazyfikacji. 

fot.nadesłane

- Liczę na wsparcie i skuteczne działania posłanki Senyszyn w kwestii budowy obwodnicy Kartuz, pozyskiwania środków na kanalizację sołectw, remonty dróg, budowy ścieżek rowerowych i pełną gazyfikację naszej gminy co przyczyni się do zdecydowanej poprawy życia mieszkańców naszej gminy - komentuje Mariusz Treder, szef kartuskiej Rady Miejskiej. - Pana burmistrza zachęcam do tego, aby nie przenosił polityki centralnej do Kartuz i zajął się chociażby katastrofalnie śliską nawierzchnią deptaka i otoczenia rynku w Kartuzach, ponieważ w obecnych warunkach to narażanie zdrowia i życia naszych mieszkańców. Kto za to odpowiada to chyba wszyscy wiedzą.

[ZT]34115[/ZT]

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(47)

zaraz zarazzaraz zaraz

32 38

Ale dlaczego tutaj są pretensje do całego świata? Przecież to sami radni przyjęli te idiotyczne propozycje jakiejś jednej czy drugiej osoby. Może warto było się zastanowić zanim się o czym zdecyduje, a nie teraz pisać o polityce, chodnikach i kanalizacji. Sami tego chcieliście! Jeśli pozwalacie żeby jedna osoba zmieniała nazwy ulic w mieście to nie dziwicie się potem że są takie problemy. 11:50, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


... ...

50 38

Brawo panie przewodniczący. 11:57, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DriverDriver

44 25

Brawo dla szefa RM.
Choć ciekawe dlaczego Panią Senszyn na w oko koli ul. Św Jana Pawła II? 12:04, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyanty

35 36

A może by tak radni z przewodniczącym na czele zabrali by się za to za co im płacimy a nie tylko kłótnie o *%#)!& 12:14, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Samozaoranie!Samozaoranie!

25 40

Skoro twierdzi pan, że liczy na pomoc w ważniejszych sprawach to znaczy, że zmiana nazwy ulicy jest NIEWAŻNA, ale generuje koszty! To oznacza, że należy zaniechać te plany. Zwłaszcza podczas pandemii, gdy branże upadają, jest wszechobecna bieda! 12:16, 22.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AhaAha

2 4

To może trzeba nowe parkomaty postawić? 12:55, 22.01.2021


WandaWanda

25 20

Ja Was pogodzę . Połowę należy nazwać imieniem Lecha K , a drugą Jarosława .
Odnogę , czyli Chmieleńską imieniem Marty , oczywiście zasłużonej . 12:30, 22.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KRAKKRAK

7 11

Do@ Wanda Była już w naszej historii Wanda co nie chciała Niemca a ty jesteś ta druga wanda co nie chciała rozumu 13:14, 22.01.2021


... ...

43 5

Sprawa nazwy ulicy wymaga interwencji poselskiej? Co do nawierzchni na deptaku to zgadzam się z przewodniczącym. Może niech pani zobaczy jak na deptaku wygląda sytuacja. Współczuję ludziom, którzy tamtędy muszą chodzić... 12:41, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@...@...

16 17

Ej, a po co my mamy radnych w tej gminie, skoro poseł ma pomagać w sprawie śliskich chodników??? Toż to porażka! 13:02, 22.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

YyyYyy

10 2

Ogólnie jakby tak patrzeć to w żadnej sprawie nie powinny być takie interwencję bo przecież mamy radnych. A na poważnie to nazwa ulicy a śliski deptak to dwie różne sprawy i moim zdaniem bezpieczeństwo mieszkańców się liczy bardziej niż zmiana nazwy ulicy. 13:09, 22.01.2021


do Yyydo Yyy

4 1

Racja, ale powiedz to radnym. 13:19, 22.01.2021


jo,jojo,jo

24 17

Widzę że radni z pisu w akcji.Żenady ciąg dalszy. 13:25, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

chodnikowychodnikowy

27 3

Do @...Ej, a po co my mamy radnych w tej gminie, skoro poseł ma pomagać w sprawie śliskich chodników??? Toż to porażka! To nie radni są autorami deptaku a twój idol burmistrz 13:26, 22.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@chodnikowy@chodnikowy

6 3

A jakie to ma znaczenie, kto jest odpowiedzialny za deptak? Radni mają prosto wyłożony WAŻNY PROBLEM MIESZKAŃCÓW, tylko nim się nei chcą zająć, a jakąś durnowatą zmianą nazwy ulicy - tak! 14:24, 22.01.2021


MopsekMopsek

22 33

Panie Treder do powaznych i waznych rzeczy nie jestescie zdolni, podlizywanie sie klerowi nie wychodzi ma dobre, bo liczycie ze klechy napedza wam plebsu. 13:56, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..........

26 6

A nie lepiej przeprowadzić ankietę dotyczącą nadania nazwy? Wtedy będzie wiadomo ilu mieszkańców jest za badaniem. Bo jeśli jedna osoba chce nadania nazwy ulicy, to nie długo znajdzie się ktoś kto będzie chciał przemianować ul. Dworcową na ul. Kazi-ego 14:45, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@....@....

21 11

No przecież własnie tego chciała Senyszyn! Aby temat zmiany nazwy ulicy był SKONSULTOWANY SPOŁECZNIE! A nasi radni uważają, że nie ma takiej potrzeby. To pomysł jednego mieszkańca, który radnym się podoba, więc są za! Kałużna zapytana o to, co by zrobiła, gdyby też jeden mieszkaniec zgłosił pomysł, aby zmienić nazwę którejś ulicy na np. im. Strajku Kobiet, odpowiedziała, że nie zgodziłaby się na to. Czyli albo coś pisowsko-klerykalnym radnym pasuje, albo nie. Zdanie ogółu mieszkańców - bez znaczenia! 14:54, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WitosWitos

6 1

Tak wybrali to tak mają.
Teraz mogę powiedzieć, jaki będzie wynik koalicji 10 za i przejdzie 15:12, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RudyRudy

5 3

Cały kurnik drży,
kiedy lisek zjawia się.
Kury jajka swe chowają,
gdy on się bawić chce.

Bo lisek tak naprawdę
nie jest taki szczwany,
jedynie szuka ciągle
zwady.

Ref: Rudy lis
cztery łapki ma.
Kopie nimi dziury
i czeka kiedy ktoś w nie wpadnie 15:19, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozumRozum

25 9

Panie czemu piszesz do SLD napisz pan do pisu, niech nam dadzą kasę na drogi, gaz jak to tam chcecie.
Nikt z was nie napisał do Morawieckiego i Wojewody czemu gminie nie dali ani złotówki, bo pewnie jest wam to na rękę, że Burmistrzowi nie dali.
Waszym obowiązkiem jest się o to postarać, skoro reprezentujecie nas i macie takie zaplecze rządowe. No chyba, że licencji nie macie, to wtedy zrozumiem. 15:27, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antykomuchantykomuch

13 8

Komuniści nigdy w niczym ci nie pomogą, no chyba, że w uwolnieniu się od wolności, pieniędzy i życia... 15:40, 22.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

0 0

Weź się lecz . 14:13, 26.01.2021


@antykomuch@antykomuch

7 8

@antykomuch - zastanow sie, kto tutaj pomaga w uwolnieniu się od wolności? Symboliczna zmiana: ulica Wzgórze WOLNOŚCI ma zostać PODZIELONA i część WOLNOŚCI ma nosić imię JP2. Czy jest lepszy symbol ZNIEWOLENIA? 15:49, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z Nowego OsiedlaZ Nowego Osiedla

10 2

Kopcenie z budynków na Nowym Osiedlu to w obecnych warunkach narażanie zdrowia i życia naszych mieszkańców. Burmistrz obiecał podłączenie ich do miejskiej kotłowni już w 2020 r. I co. Nic. Panie Przewodniczący do roboty. Dopilnuj Pan tego podłączenie w obecnym roku. 19:00, 22.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XX

3 0

Zmienimy nazwę oś. Na "Osiedle Kopciuchow" i będzie git??? 19:38, 22.01.2021


Polak jojoPolak jojo

8 9

Wstyd. Świeci Kaszubi prosza lewactwo o pomoc. 19:55, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AniołAnioł

8 11

I tak oto Pan Przewodniczący ze swoimi radnymi zrobił najgorszą przysługę św. JPII jaką mógł. Wszyscy teraz obrzucają się błotem i skaczą sobie do gardeł nad pamięcią naszego wielkiego rodaka. Pewnie św. JPII patrzy na to wszystko z góry i modli się aby jak najszybciej zakończyć tą farsę i aby nigdy już żaden radny nie wpadł na tak *%#)!& pomysł. A wystarczyło w atmosferze dialogu i konsensusu zaproponować jakieś rozsądne propozycje upamiętnienia św. JPII w Kartuzach jeżeli jest taka potrzeba i poddać to pod konsultacje z mieszkańcami. Np. propozycja Burmistrza ufundowania nagrody im. JPII dla uzdolnionej młodzieży wydaje się bardzo rozsądna i jestem przekonany że JPII by się z niej bardziej ucieszył niż z nadania imienia połowie ulicy przy której znajduje się parking i ogródki działkowe. 20:38, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Anioł@Anioł

8 3

To jest akurat prawda. Wszystko dlatego, że jedna czy dwie osoby mają jakieś swoje ideologiczne widzimisię. 21:32, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

banitabanita

10 2

No i po co Panu Kazimierzowi to było ? Kartuzy nie są jego rodzinnym miastem . 22:44, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Śmieszny PanŚmieszny Pan

8 10

Od kanalizacji jest gmina, gaz prowadzi PGNiG tam, gdzie może i gdzie się opłaca, obwodnica to Urząd Marszałkowsk. Fatalne drogi to wina gminy i rządu - wojewody. Jesteście Panowie widać nieudolni, nie potraficie szukać funduszy i dotacji? To śmieszne, że o te podstawowe sprawy prosicie Panią posłankę. Może jedźcie do Starego Kawalera z Kotem, czyli Prezesa Polski i załatwcie sprawy bezpośrednio, jak za komuny się robiło. Pani Profesor jest za mądra dla Was.
23:10, 22.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NieczUBekNieczUBek

1 2

Ona sama się tu ********a jak to powiedziałaby Lempart. Nikt jej nie prosi. Jeżeli już ma tu przyjść z jakąś inicjatywą, to jak Pan zauważył, jest wiele innych tematów. O tym jest ten list. Minęło nieco ponad jedno pokolenie i znowu ci sami zaczynają nas pouczać. Senyszyn i jej koleżanki niech zajmą się Urbanem. 19:06, 24.01.2021


JohnyyJohnyy

10 5

Mam tylko jedno pytanie... po ..uj to zmieniac??? Jest dobrze jak jest. Wymysleli jakis problem z ulicami. Zostawcie to co dziala i zajmnijcie sie tym co nie dziala. Specjalisci... *%#)!& sie zajmuja. Tyle innych rzeczy potrzebuje uwagi, a tu siedza i pier.do.la o glupotach jakis. 07:34, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrutaPruta

6 7

Do @ Johnyy "Mam tylko jedno pytanie... po ..uj to zmieniac???" Masz rację starczy tylko zmienić burmistrza i jego dwór bo to jest źródło zła i bałaganu i twojego niskiego poziomu intelektualnego 08:28, 23.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Pruta@Pruta

6 2

@Pruta - przecież to nei burmistrz wymyślił ten cyrk z ulicami! To radni przyklasnęli temu pomysłowi, mimo że wielu mieszkańców jest przeciwnych! I co więcej, wymyślił to Kazimierz, który z Kartuz nie pochodzi!!!!!!!!!!! 12:37, 23.01.2021


MopsekMopsek

4 4

Do Krak, ale dalesz popis kaszubskiej inteligencji. Do Wanda. Szapu. 09:10, 23.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrakKrak

2 3

Do @ Mopsek: Niestety o tobie tego nie można powiedzieć ani inteligentny ani kaszubski Przepraszam. 10:22, 23.01.2021


Z Nowego OsiedlaZ Nowego Osiedla

5 0

SUPER POMYSŁ zgodny z realiami zgłoszony w komentarzach: "Zmienimy nazwę oś. Na "Osiedle Kopciuchow" i będzie git. Każdy wie, gdzie to jest, ale mieszkańcom nie jest wesoło bo mimo zapewnień burmistrza o zmianach nic się tam nie zmienia. 10:04, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MaartaaMaartaa

12 6

Zmienić radę i przewodniczącego! 13:17, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!!!

8 7

Panie Mariuszu obawiam się, że adresatka nie zrozumie treści odpowiedzi z powodu języka zawartego w tym piśmie. Do niej ( nich ) trzeba przemówić ich elitarnym językiem używanym na ostatnich protestach czyli odjeb .......e się . 13:56, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


to jak to było?to jak to było?

3 1

niby mieszkańcy są za wg radnych a w rzeczywistości jednak przeciw, to kogo się pytali? 17:04, 24.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TO JAK TOTO JAK TO

1 1

Radnym wystarczy, że pomysł zmiany ulicy w Kartuzach zgłosił człowiek, ktory nawet w Kartuzach nie mieszka. Absurd! I to głoszony przez JEDNEGO CZŁOWIEKA 17:55, 24.01.2021


NieczUBekNieczUBek

3 2

Może Senyszyn powie, po co Jan Paweł II pcha się na nazwę ulicy, jak jej towarzyszka, Posłanka Prokop-Paczkowska, komentująca masakrę chrześcijan w Etiopii: "A po co kościół katolicki się tam wpakował"?
Z kościoła wyprowadzono 750 wiernych po czym z zimną krwią ich zamordowano. Jak silne trzeba mieć w sobie pokłady nienawiści do chrześcijan, by na co dzień „bronić praw mniejszości” dyskryminowanych z powodu rasy, koloru skóry, orientacji seksualnej, a być zupełnie bezduszny wobec ludzi wierzących? Na hasło "Kościół" (nie jest przypadkiem uporczywe i złośliwe pisanie przez lewicę słów „Kościół katolicki” małą literą) włącza się po prostu odruch warunkowy, który karze szczerzyć zęby i pluć, co jest wynikiem tresury zaserwowanej słabym umysłom przez ideologów komunistycznych. Lewakom nie przeszkadzają prymitywne wierzenia, w końcu sam komunizm jest takim prymitywnym wierzeniem. W USA lewacy piszą, że przestępstwem Trumpa jest kwestionowanie liczby głosów wyborczych, bo kongres zatwierdził. Dlaczego zatem Senyszyn z taką pogardą mówi o Żołnierzach Wyklętych, skoro Parlament RP ich uhonorował a sąd w wielu wypadkach unieważnił wobec nich zarzuty? 18:48, 24.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SznepaSznepa

2 0

Burmistrzowi radziłbym aby swoim słowem, radą, perswazją czy nawet czynem doprowadził odpowiednie służby oczyszczające miasto ze śniegu do tego aby ze szczególną starannością odśnieżali miejsca dojść z chodników na przejścia dla pieszych i nie ważne jaką nazwę mają te ulice. Na wielu zalegają tam hałdy śniegu. 18:57, 24.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%