Niewykluczone, że na 34 tysiące mieszkańców gminy Kartuzy jest tylko jedna osoba, dla której znaczenie ma nazewnictwo odnoszące się do stanowiska burmistrza. Radny Tomasz Belgrau stara się wyegzekwować, by szef samorządu był "burmistrzem gminy Kartuzy" a nie "burmistrzem Kartuz". Przypomina, pisze i monituje w tej sprawie.
Chodzi o zapisy wprowadzone jakiś czas temu w statucie gminy Kartuzy. Radni zaproponowali m.in. zmianę nazwy urzędu burmistrza - zgodnie z uchwałą najważniejsze stanowisko w gminie pełni Burmistrz Gminy Kartuzy, a nie jak dotąd Burmistrz Kartuz.
W praktyce jednak szef kartuskiego magistratu Mieczysław Gołuński tytułuje się "burmistrzem Kartuz". Takie określenia używane są zarówno w oficjalnych dokumentach jak i w mediach.
To drażni wiceprzewodniczącego kartuskiej Rady Miejskiej Tomasza Belgraua, który kilka lat temu stał na czele komitetu domagającego się podziału gminy Kartuzy na miejską i wiejską, a teraz pilnuje, by nazwa stanowiska burmistrza określała, że kieruje on całą gminą. Niemal na każdej sesji wypomina szefowi samorządu stosowanie nieprawidłowego nazewnictwa odnośnie pełnionej funkcji, a i dziennikarzom "obrywa się" za stosowanie "niezgodnej z prawem nazwy urzędu burmistrza".
Tomasz Belgrau wystąpił nawet z oficjalną interpelacją w tej sprawie, domagając się wyjaśnienia, dlaczego burmistrz wciąż określa się mianem "burmistrza Kartuz", a nie "gminy Kartuzy".
(...) Jak wiemy Wojewoda nie podważył prawidłowości zastosowanego przez Radę Miejską w Kartuzach zapisu, zwracając tylko uwagę, iż co do zasady stosuje się inne nazewnictwo. Wojewoda nie podważył tym samym decyzji Rady, gdyż Rada jako organ stanowiący prawo miejscowe miała prawo do zastosowania w Statucie Gminy Kartuzy właśnie taki zapis - pisze Tomasz Belgrau w swojej interpelacji.
W związku z powyższym jako radny Rady Miejskiej w gminie Kartuzy, występując w imieniu mieszkańców proszę o podanie podstawy prawnej, która pozwala burmistrzowi Gminy Kartuzy na stosowanie nazewnictwa „Burmistrz Kartuz", a więc innego od tego, jaki ujęto w Statucie Gminy Kartuzy.
Urząd Miejski w odpowiedzi przedstawił uzasadnienie dla stosowania nazwy stanowiska "burmistrza Kartuz".
(...) w sprawie stosowania nazewnictwa "Burmistrz Kartuz", informuję, że w wyborach z dnia 21 października 2018 r. mieszkańcy wybierali Burmistrza Kartuz. Zgodnie z protokołem wyników głosowania i wyników wyborów Miejska Komisja Wyborcza w Kartuzach, na podstawie art. 490 ustawy z dnia 05 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (tj. Dz.U. z 2020, poz 1319) stwierdziła, że Gołuński Mieczysław Grzegorz został wybrany BURMISTRZEM KARTUZ. Taka jest zatem podstawa stosowania tego nazewnictwa - napisała Sylwia Biankowska, zastępczyni burmistrza Kartuz.
Czy sprawa ma rzeczywiście takie znaczenie dla mieszkańców? Dajcie znać poprzez ankietę lub w komentarzach.
jo,jo12:53, 23.02.2021
A ten orzeł to startował na burmistrza Kartuz czy gminy? 12:53, 23.02.2021
Martingdw12:59, 23.02.2021
Panie B. Weź się juz Pan schowaj a najlepiej wyprowadz z GMINY KARTUZ 12:59, 23.02.2021
Hipokryta!13:03, 23.02.2021
Hipokryzja! Niby zwraca pan uwagę na takie drobiazgi, ale już opinię mieszkańców gminy ma pan w poważaniu! Dlaczego ciągle chcecie forsować pomysły bez konsultacji z mieszkańcami GMINY?! Przyjęliście uchwałę, zgodnie z którą MY mamy się wypowiedzieć. Mam nadzieję, że pan to ogarnia i nie będzie kolejnego cyrku na spotkaniu rady w przyszłym tygodniu i nie zaczniecie kolanem przepychać JP2, Wyszyńskiego i "wszystkich świętych". 13:03, 23.02.2021
Pleban Kartuski13:10, 23.02.2021
Cyrk cyrk cyrk .... 13:10, 23.02.2021
Mieszkaniec Wsi 13:13, 23.02.2021
Burmistrz Kartuz Golunski a nie,, Burmistrz Gminy Kartuzy "mianuje się tak dlatego ,gdyż interesuje się tylko miastem Sołectwa ma tylko na papierze i do płacenia podatków i od czasu do czasu daje ochlapy żeby milczaly. 13:13, 23.02.2021
Burmistrz18:18, 23.02.2021
Sama prawda, zgadzam się! 18:18, 23.02.2021
Hehejekri22:41, 23.02.2021
Kiełpino jesy solectwem a dba o nie bardzo. 22:41, 23.02.2021
Rom12:48, 24.02.2021
To się zgadza też mieszkam na wsi, niedawno mieszkałem w innej wsi. Wszystko się zgadza liczy się tylko miasto. 12:48, 24.02.2021
Panie Tomaszu,13:17, 23.02.2021
jako mieszkaniec Kiełpina przypomnę, że klęska Pańskiej inicjatywy dot. podziału gminy na miejską i wiejską miała swoje podłoże ekonomiczne. Separatystyczne sołectwa północne w gminie są tymi, gdzie PIT per capita jest najniższy, więc stanowią obciążenie dla sołectw z których płaci się wyższe podatki. Innymi słowy: Dzierżążno, Kiełpino i in. musiałyby dużo więcej dokładać do "gminy wiejskiej" - jak Pan to nazywa. Dlatego Pańska inicjatywa nie została podjęta przez mieszkańców innych sołectw Gminy. Potrafimy liczyć, a za Pańskie ambicje płacić nie zamierzamy. 13:17, 23.02.2021
Michał122413:39, 23.02.2021
Dokładnie ! 13:39, 23.02.2021
Mieszkaniec Wsi 15:34, 23.02.2021
Jak jesteś taki mądry jako mieszkaniec Kielpina to dlaczego ulice w Kielpina są utwardzone tlucznien lub plytami yumbo to dlaczego nie masz sobie zalatwionego asfaltu czy chodnika. 15:34, 23.02.2021
Mieszkancze drogi22:25, 23.02.2021
Mam załatwione. Za prywatne pieniądze moje i sąsiadów przy lekkim wsparciu gminy. Się współpracuje - się ma, a nie narzeka na władzę. Dziękuje 22:25, 23.02.2021
Mieszkaniec Wsi 08:07, 24.02.2021
Znam dobrze Kielpina stan dróg osiedlowych wygląda większości stan ich jest opłakany nie mów, ze wszystko jest na cacy,popatrz na sąsiednie gminę Somonino w każde Sołectwo co roku niezależnie od liczby mieszkańców ma przyznawane pieniądze po 100000tys.zł.na remont dróg asfaltowych. Większość pieniędzy przeznacza się z budżetu gminy na miasto Kartuzy jak ktoś tego nie widzi i ma klapki na oczach i na zebraniach wiejskich robi dobra minę do Burmistrza to niech się nie dziw,i ze Solectwa tkwią w średniowieczu. 08:07, 24.02.2021
A teraz15:43, 25.02.2021
To Kielpino i reszta dokładają do miasta Kartuzy. 15:43, 25.02.2021
bc13:35, 23.02.2021
Ja bym wolał żeby był nazywany byłym burmistrzem 13:35, 23.02.2021
CHMIELNO RADNI13:46, 23.02.2021
W Chmielnie radnym też jest wszystko jedno czy ktoś z społeczeństwa Chmielna widział aby na sesji się czemukolwiek sprzeciwił nie......................... czasami jest tam jeden z radnych pan Brunon co się sprzeciwia ale to stary radny z przed kilku kadencji .....oczywiście stary to było w przenośni aby nie obrazić Pana Brunona 13:46, 23.02.2021
Nazewnictwo13:52, 23.02.2021
Proponuję proste rozstrzygnięcie Jego Wysokość Król Deptaka MG Pierwszy Śliski 13:52, 23.02.2021
Hge14:03, 23.02.2021
Co za problem Burmistrz Kartuz czy gminy jak by nie było innego problemu
lepiej niech sie deptakiem zajmą miasto trzeba posprzątać tym niech się zajmą a nie Burmistrzem,pozdrawiam 14:03, 23.02.2021
Alexa1114:45, 23.02.2021
To właśnie zadania burmistrza 14:45, 23.02.2021
xzmiennax14:42, 23.02.2021
Brawo dla Pana Belgrau, też od jakiegoś czasu mnie to nurtowało jako że mieszkam nie w mieście a w gminie Kartuzy i Pan Gołuński jest burmistrzem również mieszkańców gminy. 14:42, 23.02.2021
Pan10:21, 24.02.2021
Sprawdź na dowodzie osobistym, kto CI go wydał Burmistrz Kartuz czy Burmistrz Gminy Kartuzy? 10:21, 24.02.2021
Alexa1114:51, 23.02.2021
Nie da się nie zauważyć że cokolwiek zrobi Pan Tomasz - redaktorzy tego portalu próbują go ośmieszyć. Bardzo ProBurmistrzowska ta gazeta. 14:51, 23.02.2021
Alekso...15:06, 23.02.2021
To nie jest gazeta, lecz strona internetowa. Udowodnij, w którym miejscu autor artykułu próbuje ośmieszyć pana Tomasza? Podaj fragment, który to wskazuje. Relacjonowanie działań to nie jest ośmieszanie! 15:06, 23.02.2021
Borat 22:11, 23.02.2021
Cokolwiek wymyśli Pan B ta albo płacz,albo śmiech.A w sumie smutne to 22:11, 23.02.2021
AQQ15:19, 23.02.2021
Panie Belgrau.... a jak pan powie, Prezydent Gdańska , czy Prezydent Gminy Gdańsk ? Włącz myślenie panie przegrany kandydacie. 15:19, 23.02.2021
Obserwator 2 15:38, 23.02.2021
Gdansk jest miastem nie gmina 15:38, 23.02.2021
Jprld08:14, 25.02.2021
Jak widzę tych specjalistów wypowiadających się w komentarzach to co się dziwić, że tacy specjaliści są potem wybierani w wyborach. Zapamiętaj sobie raz na zawsze jak z prostokątem i kwadratem. Dla przytoczonego przykładu Gdańska. Tak! Miasto Gdańsk jest gminą o statusie miasta, wykonującą zadania powiatu! Każda najniższa jednostka samorządu terytorialnego jest gminą (miejską, miejsko-wiejską i wiejską). 08:14, 25.02.2021
Staniszewski chłop15:25, 23.02.2021
Chłopie weź się ogarnij znowu coś ci nie pasuje,co ty robisz dla wsi w której mieszkasz 15:25, 23.02.2021
Ze wsi16:51, 23.02.2021
Ja wybierałem burmistrza gminy Kartuzy a nie miasta.
16:51, 23.02.2021
Komandir czy19:15, 23.02.2021
Komisar ..... Komandir ili Komisar ??? Komandir ili Komisar ??? skażytie pażausta !!! 19:15, 23.02.2021
kolejny...12:52, 25.02.2021
Nie! wybierałeś Burmistrza Kartuz https://wybory2018.pkw.gov.pl/pl/geografia/220502#geo_mayor_stat tylko trzeba było czytać! 12:52, 25.02.2021
LITOŚCI!!!!17:36, 23.02.2021
Nie czas żałować róż, gdy płoną lasy!!! Chłopie, litości! Naprawdę nie masz większych problemów w okolicy? Zazdroszczę! Proponuję udać się do okulisty! :-) Może potem zajmiesz się PRAWDZIWYMI PROBLEMAMI MIESZKAŃCÓW. Choćby deptak, choćby wciskanie nam przez RADNYCH PATRONÓW ULIC, KTÓRYCH NIE CHCEMY! 17:36, 23.02.2021
odp19:17, 23.02.2021
Ludzie nie chcą, ale radni chcą, zwłaszcza ci z pisu. I tak będzie jak oni sobie umyślili. A, że są ważniejsze sprawy? No i co z tego? Oni wiedzą lepiej 19:17, 23.02.2021
xyzka18:31, 23.02.2021
Nsstepny bzdurny temat może Krzysztof Jażyna ze Szczecina szef wszystkich szefów 18:31, 23.02.2021
Gość18:56, 23.02.2021
Czy ty nie masz chłopie innej roboty ,choinki się skończyły ,to dyngus jeszcze w lesie jest , brak zajęcia 18:56, 23.02.2021
Pokażcie mi, gdzie19:12, 23.02.2021
w kraju jest jakiś " Burmistrz Gminy" jakiejkolwiek.
Dla znalazcy obiecuję nagrodę !! 19:12, 23.02.2021
Tomasz, ach Tomasz19:17, 23.02.2021
ach powiedz gdzie ty TO masz ... Tomasz TO co masz, powienien mieć twój wróg (MGG). 19:17, 23.02.2021
@19:21, 23.02.2021
Burmistrz Miasta i Gminy, a nie tylko miasta. Jeżeli nie chce to trzeba się odłączyć i powołać wójta gminy. 19:21, 23.02.2021
Dla niekumatych:19:23, 23.02.2021
MIASTA mają prezydentów albo burmistrzów.
POWIATY mają starostów.
GMINY mają wójtów.
WSIE mają sołtysów.
A my mamy radnych typu Belgrau, co widać, co słychać, co czuć (stęchlizną pislamską). 19:23, 23.02.2021
Rafał19:34, 23.02.2021
Tych radnych Belgrau podobnych nie da się już słuchać , oglądać, komentować,po prostu przy okazji następnych wyborów nie dajmy im już możliwości by siali ferment wszędzie i ciągle w sprawach nieistotnych dla Miasta i Gminy Kartuzy.
19:34, 23.02.2021
banita21:09, 23.02.2021
Rada Miejska, Burmistrz Kartuz, a może gminę rzeczywiście trzeba było odczepić ? Miasto z pewnością by zyskało. A może także Rada ? 21:09, 23.02.2021
Aaaaaaa21:32, 23.02.2021
Panie Belgrał za robotę się weźcie a nie głupotami się zajmować
21:32, 23.02.2021
:bbb21:50, 23.02.2021
To samo dotyczy Twojego idola. Za robotę niech się weźmie a nie politykę. 21:50, 23.02.2021
Mareczek22:04, 23.02.2021
Ten Belgrau to się chyba z choinki *%#)!& albo z koniem na na łeb się pozamieniał!!! 22:04, 23.02.2021
Wieś mieszk07:16, 24.02.2021
Chłopek roztropek 07:16, 24.02.2021
Gość07:54, 24.02.2021
Matko co za ludzie jeśli jest pan mądry to dlaczego pan nie ma porządnego staniwiska,niech żonka za robotę się weźmie 07:54, 24.02.2021
Monika.22:57, 24.02.2021
Cześć , jesteś wolnym mężczyzną, czujesz się samotny, chciałbyś to zmienić ? Nie czekaj odezwij się. Samotna, wolna, bez nałogów i niezależna. Nie dawno wróciłam z Anglii do kraju. Poznam Pana do wspólnych spotkań, wspólnych spacerów, wspólnie spędzania czasu, a jak zaiskrzy to może i więcej :) Naturalnie przed spotkaniem chciałabym się lepiej poznać, wymienić się numerami telefonów i zdjęciami jeżeli jesteś zainteresowany kontakt i moje zdjęcia znajdziesz na moim profilu randkowym http://panieonline.pl/monia89 22:57, 24.02.2021
Gość08:41, 25.02.2021
Ale jego zonka jak to przeczyta to mu oczy wyskubie 08:41, 25.02.2021
Hsdfsa17:11, 25.02.2021
Ten problem i tak zostanie rozwiązany po obecnej kadencji, bo to już ostatnia jego (burmistrza).
Będzie się mógł już tylko tytułować "były burmistrz" 17:11, 25.02.2021
Chrust19:48, 25.02.2021
Nie należy tego zmieniać! Będą same problemy. To Burmistrz Kartuz obstawał na remont wyremontowanego deptaku i przy śliskich "kaflach" na jego nawierzchnie. Kogo prokuratura będzie ścigać za marnotrawstwo i rozbite głowy, jeżeli teraz będzie on burmistrzem gminy Kartuzy? Powie, że to nie on! 19:48, 25.02.2021
ab5508:53, 26.02.2021
Największy kretynizmem jest to że na BIP Kartuzy figuruje nazwa "Rada Miejska Kartuzy" i to Panu radnemu nie przeszkadza. Ale idźmy dalej po kliknięciu ikony Rada miejska znajdziemy plik interpelacje radnych, i cóż tam przeczytamy większość radnych adresuje swoje pisma "Pan Grzegorz Gołuński Burmistrz Gminy Kartuzy" ale sami siebie tytułują "Radny Miasta Kartuzy", czyli kwiatek Radni miejscy a nie "Radni gminy Kartuzy". 08:53, 26.02.2021
idąc tym09:36, 26.02.2021
tokiem myślenia - czemu w Gminie Kartuzy funkcjonuje Rada MIEJSKA?! Powinno się zmienić na Radę Gminną! 09:36, 26.02.2021
Monika.00:33, 28.02.2021
Cześć panowie, mam na imie Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowanych panów zapraszam do kontaktu najlepiej na moim profilu gdzie zobaczysz moje gorące zdjęcia ;) http://milepanie.pl/monika25 00:33, 28.02.2021
d11:36, 28.02.2021
Do lasu pod Mezowo. 11:36, 28.02.2021
Kaszuba17:38, 23.02.2021
11 5
Pan Belgrau zachowuje się tak jakby był nierozgarnietym i stale mieszając nie może się pogodzić ze przegrał z kretesem wybory na burmistrza . Czas się opamiętać i się leczyć na nienawiść . 17:38, 23.02.2021