Postępowanie o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy skrzyżowania ulic Gdańskiej i Kościerskiej w Kartuzach. To efekt licznych uwag mieszkańców. W związku z tym zmieni się nieco koncepcja skrzyżowania. Podstawowe założenia - czyli budowa tunelu pod torami - pozostaje bez zmian, ale korygowane będą detale.
Wciąż trwają prace związane z przygotowaniem dokumentacji budowy tunelu na skrzyżowaniu ulic Gdańskiej i Kościerskiej, który ma umożliwić poprowadzenie ruchu kołowego pod torami kolejowymi. Chodzi o stworzenie bezkolizyjnego skrzyżowania w tym miejscu.
Mieszkańcy tej części Kartuz od początku śledzą postępy prac związanych z przygotowaniem dokumentacji modernizacji skrzyżowania. Ich liczne uwagi spowodowały, że gmina zdecydowała się umorzyć postępowanie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji.
Jak czytamy w komunikacie Urzędu Miejskiego w Kartuzach "w konsekwencji umorzenia postępowania - inwestycja nie będzie realizowana w wybranym wariancie". Co to oznacza?
[ZT]32358[/ZT]
- Zasadnicze założenia nie ulegają zmianie, a więc nadal mówimy o budowie drogi pod torami kolejowymi. Natomiast pod wpływem uwag mieszkańców zmiany wymagają pewne szczegółowe rozwiązania komunikacyjne, nastąpią pewne zmiany co do lokalizacji inwestycji na kilku działkach, stąd decyzja o umorzeniu postępowania i informacja o tym, że wariant objęty uwagami mieszkańców nie będzie realizowany - mówi Sylwia Biankowska, zastępca burmistrza Kartuz.
Jak informuje Urząd Miejski w Kartuzach, niektóre ze zgłoszonych uwag zostały uwzględnione w nowym postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W najbliższych dniach ma się ukazać ukaże stosowne obwieszczenie o wszczęciu nowego postępowania.
W komunikacie na ten temat czytamy też, że "inwestycja znajduje się na etapie koncepcji, to znaczy, że projekt przedsięwzięcia powstanie w późniejszej fazie, a pozyskane, na etapie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, warunki do jego realizacji zostaną uwzględnione w pozwoleniu docelowym, tj. takim, które pozwala na realizację inwestycji".
kierowca12:17, 26.10.2021
I bądź tu mądry. Czy ktoś dowiedział się coś konkretnego.
Piki12:38, 26.10.2021
Tak długo to się ciągnie. Ta inwestycja zacznie się może za 5-10 lat jak dobrze pójdzie
Gdańska13:20, 26.10.2021
Zacznie się jak mieszkaniec Kartuz, były kandydat na wójta Sulęczyna xd przestanie blokować i marudzić ***** ***
info12:43, 26.10.2021
tia... a tyle milionów poszło na koncepcje i *%#)!& Miało być szybko, gładko i bez konsultacji... na szczęście ludzie nie są skończonymi idiotami.
Marek0013:04, 26.10.2021
Pod tym torami będzie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, tak? Na rondo jest za mało miejsca?
Nruf13:13, 26.10.2021
Przecież to miasto jest śmieszne, ciągle chwalenie się a gdzie działanie? Gdzie rondo w kielpinie , róbcie rondo i deptak po raz 30 idioci
Prawda..19:42, 26.10.2021
Na skrzyżowaniu w Kiełpine już dawno mogła być zainstalowana sygnalizacja świetlna.
Nruf13:15, 26.10.2021
Bajki ciagle opowiadacie a kiedy zacznie się budowa ? Ile wyniesie ? Kto będzie robił ?
Antoni13:27, 26.10.2021
I dobrze, że za 10 lat.
Jak powstanie obwodnica, to w zasadzie nie będzie konieczności przebudowy.
Petrus14:21, 26.10.2021
Jak Kartuzy zostaną zaorane obsiane bluszczem i łopianem to w zasadzie nie będzie potrzeby obwodnicy ... i w zasadzie przebudowy też nie będzie konieczności ... i w zasadzie nie będzie potrzebne już nic .
Lustro14:21, 26.10.2021
Czy zmiana koncepcji spowoduje, że włączenie się do ruchu w lewo z ulicy Kościerskiej będzie łatwiejsze? Czy zmiana koncepcji sprawi, że sznurek samochodów stojących na ulicy Gdańskiej począwszy od ulicy Jeziornej (w stronę pl.Brunona) po zator od zjazdu na Kaliska od strony Żukowa spowoduje (ta nowa koncepcja), że te samochody wyparują, znikną czy teleportują się?
Ach teraz doczytałem, to ma być skrzyżowanie bezkolizyjne z linią kolejowa, tam nie ma nic o usprawnieniu ruchu dla kierowców, oni jak stali tak dalej będą stać, tylko że teraz pociąg będzie co niektórym nad głowami śmigał.
Prorok14:41, 26.10.2021
Człowiek, który ma takie parcie na ten wiadukt czy tunel, zdaje sobie sprawę, że jeśli nie będzie alternatywnej drogi dla wjeżdżających od strony Gdańska, a cały ruch zostanie skierowany ulice 3 Maja na jedyną wówczas wjazdową drogę do Kartuz, to ta osoba zostanie wywieziona na taczce?
Obecnie zator od strony Grzybna i przejazd ulicą 3 Maja, na ul. Prokowską zajmuje w piątek po południu nawet 45 minut? a to jest tylko odcinek max 3 km. W przypadku jakiejkolwiek stłuczki na ul 3 Maja lub innego zdarzenia wyłaczającego tą ulice z przejazdu spowoduje zator jakiego jeszcze w tym mieście nie widzieli.
Staś 15:29, 26.10.2021
Priorytetem jest obwodnica Kartuz odsuwająca ruch przez "Centrum" miasta.
moja propozycja 15:57, 26.10.2021
Kładka za pisiont miljonów z bambusa im Mniecia i Kota.
to by było na tyle17:50, 26.10.2021
Kartuskim problemem Nr.1 jest obecnie panujący
Realnie19:43, 26.10.2021
Co za buce. Budowa tunelu nie zmieni przecież nic. Skrzyżowanie nadal będzie nie drożne tylko teraz pod ziemią aby pociąg raz na godzinę mógł przyjechać. Obwodnica i tunel nie będzie potrzebny. Tym bardziej że na czas budowy czyli pewnie dwa lata spowoduje że Kartuzy będą mniej przejezdne niż do tej pory
Hmmm19:46, 26.10.2021
Po co będzie w takim razie budowany wiadukt kolejowy nad ulicą w stronę dzierzazna????
Tyle drzew wycięto???
Kartuski g(o)łąb20:27, 26.10.2021
Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania pod torami? No no! Następnie po 100 m korek na rondzie... Czy może to też bezkolizyjne? Jaka jest przepustowość obecnego ronda? Ktoś robił pomiary? Jaki jest spodziewany ruch po wybudowaniu tunelu? Czy gmina zrobiła symulację tego ruchu? Celem inwestycji jest puścić ruch przez Kartuzy? Czy ktoś wydając lekką ręką tyle mionów chce "zagłodzić" nasza młodzież? Przecież tyle jest potrzeb dla programów szkolnych, sportowych, a tu betony w środku miasta. Miasta, w którym nie mam miejsca na nic, tylko na głupotę.
Mgmjn23:21, 26.10.2021
W leborku tez sie stało nie raz pol godz zanim otworza rogatki zbudowali tunel i po problemie
Marta_z_Węglowej12:12, 27.10.2021
Czy pociągi nie mogą też wjeżdżać na rondo?????!!!! Trochę pomyślunku, można przecież wybudować duże rondo!!!!
Terra P22:16, 27.10.2021
Kolej sobie, miasto sobie-każdy sobie rzepkę skrobie. Projekty tak kolei jak i miasta, a dot. komunikacji w Kartuzach powinny być sprzężone. Mówiąc prosto - oba podmioty powinny wspólnie ustalić takie rozwiązania, aby efekt był najkorzystniejszy, także finansowo. Jak dotąd o takich zamierzeniach nie słyszałem. Impulsem do podjęcia rozmów powinny być konsultacje społeczne.
Kasa16:03, 28.10.2021
Zrobienie koncepcji bez konsultacji to wyrzucanie pieniędzy do kosza. Kto za to odpowiada????
Żaba17:34, 04.11.2021
Tunel bez problemu wybudowałby PKP za 70 mln. Gmina NIC by nie musiała dodać.
PKP chciały wybudować tunel o prześwicie 3,5 m. To pozwoliłoby przejechać praktycznie wszystkim samochodom osobowym, dostawczym czy pojazdom ratowniczym.
Takie rozwiązanie jest takim , które chcą również mieszkańcy.
Ale na takie rozwiązanie nie zgadza się jeden taki pan , który uważa , że nie. Nie podaje przy tym żadnego racjonalnego wyjaśnienia. Nie , bo nie!
Prawdę mówiąc , odkorkowywanie Kartuz trzeba zacząć od obwodnicy w kierunku na Sierakowice. Sam tunel nic nie da. A po wybudowaniu obwodnicy może się okazać , że żaden tunel nie jest potrzebny.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
2 0
Uwzględnione uwagi mieszkańców wymagają zmiany co do lokalizacji inwestycji na kilku działkach, więc umorzono postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej po to, aby złożyć nowy wniosek, który uwzględnia te zmiany.