- Zgubiłem swój bilet miesięczny, a kiedy poszedłem na dworzec, by poprosić o duplikat, dowiedziałem się, że go nie dostanę. Nie rozumiem dlaczego? - pyta nasz Czytelnik. Okazuje się, że PKS z zasady nie wydaje zastępczych biletów miesięcznych, więc zgubienie biletu wiąże się z koniecznością wykupienia nowego.
- Poszedłem na dworzec PKS w Kartuzach, by wyrobić sobie zastępczy bilet miesięczny, ponieważ swój zgubiłem. Pokazałem legitymację szkolną, ale okazało się, że PKS nie wyda mi duplikatu biletu, ani żadnego zaświadczenia i tak naprawdę muszę kupić nowy bilet. Nie rozumiem dlaczego tak jest, skoro mają moje dane, wiedzą na jaką trasę i na jaki okres wykupiłem bilet. Dlaczego więc nie mogę dostać duplikatu?
O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy Macieja Rodowskiego z biura marketingu PKS w Gdańsku.
- Rzeczywiście, w większości przypadków nie ma możliwości uzyskania duplikatu biletu miesięcznego - stwierdził Maciej Rodowski. - Wynika to między innymi z faktu, że do biletów szkolnych dopłaca Urząd Marszałkowski, a zatem wystawiając duplikat biletu należałoby wystawić duplikat dokumentu dopłaty, a takiej możliwości nie ma. Poza tym nie mamy żadnej pewności, czy na zagubionym bilecie nie będzie podróżowała inna osoba. Bilety wystawiane są co prawda imiennie, ale kontrolerzy i kierowcy nie zawsze mają możliwość porównania biletu z dokumentem tożsamości pasażera, ponieważ to znacznie wydłużyłoby wówczas kontrolę. Inaczej rzecz ma się w przypadku zgłoszonej kradzieży, kiedy pasażer przedstawia nam zaświadczenie z policji, że na przykład ukradziono mu dokumenty, a wraz z nimi bilet miesięczny. Wówczas może liczyć na to, że otrzyma zaświadczenie od nas upoważniające do dalszego korzystania z przejazdów. Zgubienie dokumentu to jednak nie zawsze jest wystarczający argument, a zatem w takich przypadkach konieczne jest po prostu ponowne wykupienie biletu lub korzystanie z biletów jednorazowych.
0 0
ja zgubiłam, i dostałam zaświadczenie ;]
0 0
Nie pij to nie zgubisz!!!!!!
0 0
ach ten pks ja juz o tym przekonalem sie dawno , ten pks umie ciągnąć kase za przejazd ale w zamian nie oferują odpowiednich usług
0 0
Nie mierz wszystkich swoja miarka! Myslisz,ze jak Ty pijesz to inni tez to robia? cheers
0 0
Pks nie jest jedynym przewoźnikiem, jeśli się komuś coś nie podoba zawsze można zmienić, a tak poza tematem za dużo cwaniactwa by można komukolwiek uwierzyć na słowo, ja tam się nie dziwie.
0 1
Mnie się też zdarzyło - wprawdzie nie zgubiłam biletu, tylko mnie okradziono (skradziono kompletnie wszystkie dokumenty). Z otrzymaniem duplikatu nie miałam najmniejszego problemu - fakt kradzieży zgłosiłam telefonicznie u przewoźnika i tylko 1 telefon wystarczył, aby w biurze sprzedaży - o ile pamiętam nawet tego samego dnia, odebrać dokument potwierdzający, że kupiłam bilet na daną trasę i na podstawie tego dokumentu bez problemów dojeżdżałam do pracy do końca miesiąca. O ile dobrze pamiętam ten zastępczy bilet nie miał wydruku z kasy fiskalnej (przewoźnik w ten sposób nie musiał płacić z tego tytułu ponowny raz podatku). Więc widać, jak się chce, to można - trzeba tylko trochę dobrej woli, trochę szczerej chęci, nieco wyobraźni i..... można wiele spraw załatwić bez interwencji gdziekolwiek. Acha, dla wyjaśnienia podaję, że tak po ludzku potraktowano mnie w Gryfie. Dojeżdżam Gryfem od samego początku, jak tylko uruchomili stałą linię na tej trasie i........ nie wyobrażam sobie już innego przewoźnika. Szczerze mówiąc dojazd autobusem do pracy i potem do domu jest dla mnie czasem na pełny relaks. Super się dojeżdża!!!!
0 0
a i zapomniałaś dodać absolutnie i oczywiście tam nie pracujesz i nie robisz fałszywej reklamy
0 0
Mało, że tam nie pracuję, to jeszcze osobiście nikogo nie znam z tej firmy, albo jeśli znam, to nie wiem, że akurat tam pracuje. Moja opinia na temat usług Gryfa jest jak najbardziej bezinteresowna. Jeśli jestem z czegoś zadowolona i coś mi się podoba, to potrafię o tym głośno powiedzieć, nie oczekując niczego w zamian. Po prostu uciekam od malkontentów i ich wiecznego narzekania. Życie jest za krótkie, żeby go przepuścić w morzu utyskiwań. Oprócz wielu niedogodności, mamy przecież na wyciągnięcie ręki również miłe jego strony. Trzeba tylko chcieć je zauważać. Życzę wszystkim miłego dnia
0 0
genialne sikam tu ze smiechu.
0 0
za pewne nic poza tym ciekawego nie robisz! Zapłać za bilet i nie pisz tych bzdur! dobranoc!
0 0
Mi dokumenty zostały ukradzione z torebki mimo iż jej pilnowałam, jutro idę i jestem ciekawa czy otrzymam takie zaświadczenie
0 0
No ja zgubiłam bilet i wysyłają Mnie gdzie się da a nikt nie chcę mi wystawić duplikatu. Fakt ,że kupuję bilet co miesiąc i Oni to mają w bazie pominę. W czwartek idę do Szefa Szefów i zobaczymy co On mi powie , nigdzie dalej Mnie odesłać nie może .
0 0
Ja też zgubiłam bilet i się trochę boję że będę musiała kupić jeszcze jeden!
0 0
Nie tylko pks tak ma, w pkp jest tak samo.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz