Nasi Czytelnicy informują o problemach przy rzeczywistych rozliczeniach za energię elektryczną dostarczaną przez spółkę Energa Obrót. - Jak mam podać stan licznika i zapłacić rachunek, skoro ta funkcja nie działa? - pyta nasz Czytelnik. Energa Obrót zapewnia, że lada chwila klienci będą mogli korzystać z usługi.
Z informacji naszych Czytelników wynika, że od jakiegoś czasu nie działa na stronie Energi Obrót funkcja pozwalająca na rzeczywiste rozliczanie zużytej energii. To spory kłopot dla osób, które zobowiązały się do regularnego podawania stanu swojego licznika.
- Problemy zaczęły się pojawiać już w grudniu. Ale myślałem, że to chwilowe i usterka zostanie naprawiona - mówi nasz Czytelnik. - Tymczasem minął styczeń, mamy już luty i nadal nie mam jak podać aktualnego stanu licznika i rozliczyć mojego rachunku. To przecież nie tak powinno wyglądać. Po to wybrałem rozliczenia rzeczywiste, żeby płacić regularnie, a nie jakieś skumulowane rachunki za kilka miesięcy. Kto wie, czy nie naliczą mi jakichś odsetek, chociaż opóźnienie w płatności przecież nie jest z mojej winy. Do tej pory myślałem, że tylko w telewizji mówią o tym bałaganie w różnego rodzaju spółkach państwowych, ale teraz przekonuję się o tym na własnej skórze.
To nie jedyny głos, który otrzymaliśmy w ostatnim czasie w tej sprawie. Poprosiliśmy Biuro Prasowe Energi o wyjaśnienie w tej sprawie. W odpowiedzi spółka zapewnia, że usługa lada chwila zostanie przywrócona, a klienci nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów związanych z brakiem rozliczenia zużytej energii w terminie.
- Przepraszamy klientów za niedogodności związane z brakiem możliwości korzystania z usługi rozliczenia rzeczywiste. Energa Obrót uruchamia już możliwość rozliczenia zużytej energii - informuje dyrektor Biura Prasowego Energi Krzysztof Kopeć. - Kolejni klienci mogą sukcesywnie korzystać z usługi. O pełnej dostępności rozliczeń rzeczywistych Energa Obrót poinformuje poprzez SMS, drogą mailową (w tych dwóch przypadkach tych klientów, którzy wyrazili na to zgodę), a także poprzez komunikat na platformie Energa24 i na stronie internetowej. Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z brakiem rozliczenia zużytej energii w terminie.
Szef biura prasowego Energi zapewnia, że na uregulowanie płatności klienci będą mieli standardowo 14 dni.
- Warto pamiętać, że rozliczenie będzie obejmowało okres od dnia ostatniego rozliczonego odczytu do dnia bieżącego rozliczenia. Oznacza to, że system wygeneruje tylko jedną fakturę do momentu odczytu podanego przez klienta - podkreśla Krzysztof Kopeć. - Faktura będzie uwzględniała rozliczenie zarówno w stawkach z roku 2022 jak i 2023 roku. Dodatkowo, na czas prac serwisowych, wstrzymana została dezaktywacja usługi rozliczenia rzeczywiste w związku z nieterminowym podaniem stanu licznika.
Energa przypomina również, że w danym miesiącu klient może rozliczyć się tylko raz.
- Powinien to zrobić do końca danego miesiąca. Na przykład: podając do rozliczenia stan za miesiąc listopad w pierwszych dniach grudnia system ewidencjonuje rozliczenie na miesiąc grudzień, stąd komunikat o braku możliwości rozliczenia terminowo grudnia w tym samym miesiącu - czytamy w komunikacie spółki.
[ZT]43463[/ZT]
Ptaku09:24, 02.02.2023
Ciekawe w jaki sposób wyliczą zużycie prądu za grudzień w rachunku obejmującym grudzień, styczeń i pewnie kawałek lutego. Jest to bardzo ważne że względu na limity obowiązujące w tym roku.
ciekawe09:30, 02.02.2023
Myślisz, że coś kombinują? Ja już im nie wierzę
wiadomo 09:34, 02.02.2023
Oczywiście.
A druga oczywistość - będzie to na naszą niekorzyść
Lucy 09:19, 04.02.2023
Kombinują i to jak nie jestem ich klientką , a przysyłają mi rachunki za prąd.
klient 09:33, 02.02.2023
Dziś można było rozliczyć stan rzeczywisty za grudzień i styczeń i tak podnieśli ceny, że można się przewrócić z wrażenia. Ponad 50% podwyżki z KW
nn12:07, 02.02.2023
Wczoraj udało mi się zalogować na stronę i podać stan licznika za styczeń. Opłata wyniosła ok.177 zł, ale przez przeciążony serwer nie udało się zaakceptować faktury. Dzisiaj ponownie podałam ten sam stan licznika i kwota już wynosiła 197 zł. Chyba sobie z nas jaja robią !!!
ehh13:34, 02.02.2023
Pewnie naliczyli dodatkową opłatę handlową za luty i dlatego więcej wyszło
Wszystko jasne...09:50, 02.02.2023
...,że niejasności! Energa ,to monopolista i im mogą się przytrafić pomyłki,usterki...,jeżeli odbiorca coś zawini,to od razu odsetki lub wyłączenie prądu !!!
masakra . Pisiory 09:58, 02.02.2023
Też ciekawe że tak długo nie mogli naprawić "usterki" .
Ceny prądu zwalają z nóg. Jak ludzie mają żyć w tym kraju skoro tak bardzo rosną koszty życia i podstawowych warunków
Prad10:16, 02.02.2023
Do mnie dzwoniła jakąś babka z Energa Gdańsk i zmieniła mi umowę a nawet nie wiem o co chodziło jej i czy to legalne spotkał ktoś się z tym samym
Prąąąd10:18, 02.02.2023
raczej nie.
Umowę lepiej podpisać na miejscu.
Jeśli skończy się umowa, to mi tłumaczono coś na zasadzie rozliczania według aktualnych stawek itp
Uwaga.11:16, 02.02.2023
Szybko to odkręć!
@12:19, 02.02.2023
Nigdy nie zmieniam żadnych umów przez telefon. Jest możliwość że zgodziłaś się na przeniesienie do innego operatora, więc będziesz miała dużo wyższe rachunki bo za prąd tak samo +dojdzie opłata za pośrednictwo.
Mb15:29, 02.02.2023
Radzę jak najszybciej podejść do ich biura na ul gdańskiej i to odkręcić, bo inaczej będziesz miała rachunek dużo wyższy.
To są cwaniacy.
@Prad15:49, 02.02.2023
sama ci nie zmieniła tej umowy, tylko za twoją zgodą (nagrywają te rozmowy) i teraz do kazdego rachunku dojdzie ci dodatkowa opłata handlowa, ok 20zł. Jeśli jest za póżno na anulowanie twojej zgody, to wystarczy licznik przepisać na np. współmałżonka, jeśli ma prawa do lokalu i powrócić do poprzedniej taryfy
A więc w przypadku zawarcia umowy przez telefon, konsument może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów. Uwaga! Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, to zgodnie z art. 29 na odstąpienie od umowy ma 12 miesięcy i 14 dni
Pomoc21:36, 02.02.2023
Na bank Cię na coś na ciągnęli
Lusi22:19, 04.02.2023
Ja przepisywałam tylko licznik na siebie zaznaczając, że umowa ma pozostać taka jak była, Pani w salonie zapewniła mnie, że tak będzie, po czym po miesiącu przychodzi tv, owszem z tą samą taryfą, ale z innym cennikiem. Bezczelnie mnie oszukała, pisałam 4 reklamacje, w końcu zadzwoniłam do URE i udało się odkręcić tą umowę i wrócić do poprzedniej, nie dajcie sobie wkręcić żadnej oferty, tam są właśnie opłaty handlowe i ceny jak za zboże, musicie powiedzieć, że chcecie taryfę wg cennika zatwierdzonego przez prezesa URE, to Wam daje gwarancję, że nie mogą Wam wcisnąć żadnych dodatkowych opłat.
doh jo10:28, 02.02.2023
a ja jak zawsze czekam na fakture i po klopocie Poco mi placic co miesiac jak mozna co 2 miesiace to jest taniej bo jedna oplata za faktore a nie dwie
VAT10:44, 02.02.2023
Jedno jest pewne... Za energię i tak zapłacimy więcej VAT od stycznia wzrósł z 5% do 23%...
Prąd10:48, 02.02.2023
31.01 podałem stan licznika. Usluga działała. Kwota wygenerowana. Tylko co na tejże fakturze jest to nie wiem. Czekam aż pojawi się w systemie. Co prawda serwery były przeciążone.
Ooo11:18, 02.02.2023
Już tam był taki bałagan. Teraz znowu, to prawda.
Gaz11:37, 02.02.2023
Też mają często jakieś problemy i dziwne faktury wychodzą.
Pisior11:45, 02.02.2023
Jak nie wiecie o co chodzi to chodzi o pieniądze
Olo12:45, 02.02.2023
Energa Orlen folwark PiS będą cuda tak jak z paliwem .Mamy Polskie kopalnie ,elektrownie.linie przesyłowe a prąd drożeje o700%???! ciekawe czyja to wina ???
Wiadomo czyja23:10, 02.02.2023
Tuska
Gdy 15:47, 03.02.2023
Zapewne Tuska
Polak208:43, 05.02.2023
Oczywiście putina zapewne bo mateuszek tak uważa , oby tylko do jesieni , może będziemy mieli normalny rząd
To jest imitacja!12:54, 02.02.2023
Oni mają wieczne problemy z serwerem mało kiedy tam nie ma komunikatu - przepraszamy prace serwisowe, to świadczy tylko o jednym że mają bardzo słabych i kiepskich informatyków a i kierowników nie lepszych to chyba najmniej profesjonala domena publiczna ze wszystkich, po prostu wstyd aż chce się zmienić operatora i pewnie wielu to zrobiło!
Don_Papa13:07, 02.02.2023
Walą nas równo w rogi i od tyłu...
niestetyyy 13:33, 02.02.2023
a to dopiero początek... bo nikt się nie buntuje
Xx13:09, 02.02.2023
Ja spisuje 10 zawsze ciekawa jestem jak policzą za 20 dni grudnia
Cpn13:24, 02.02.2023
Więcej pchają na Ukrainę to my musimy cierpieć a będzie jeszcze gorzej bo pieniędzy brak a teraz trzeba z ludzi zdzierać
hmmmmmmmmmmmmmm13:51, 02.02.2023
Rząd jedyne pieniądze jakie posiada to z ludzi. Państwo nie ma własnych pieniędzy.
meff15:23, 02.02.2023
Energa to firma gdzie każdy pomniejszy nawet menadżer jest z klucza politycznego, a że nie płacą najlepiej swoim specjalistom i rotacja kadrowa jest spora stąd takie a nie inne efekty, a jak się nie podoba to nie jesteś z klucza politycznego i wylecisz prędzej czy później. Jako prosument powinienem dostawać co miesiąc na początku rozliczenie i rachunek tymczasem z miesiąca na miesiąc przychodzi to coraz później (ostatnio 18.01 za grudzień 2022),
Uzytkownik 3408:47, 05.02.2023
Energa to najgorsza spółka, typowa w stylu pisowskim, tam nie ma nawet z kim rozmawiać robią wrażenie niekumatych albo udają
Anatol.28 16:00, 02.02.2023
Teraz dowalili tym co zamienili kopciuchy na pompę ciepła . Są uwiążani kredytem i nowymi stawkami za energię!!!! Super polityka!!!
Elik16:40, 02.02.2023
Już działa.
Siwa16:42, 02.02.2023
Wczoraj się rozliczyłam dostałam rachunek na prawie 1500 zł ponieważ podpisałam umowę w sierpniu i tarcza mnie nie obowiązuje. Zdziwienie.
Leszek17:17, 02.02.2023
Mnie walnęli w rogi na 2 kwh,u mnie dziś 02.02 działa,wpłacałem zaliczki i po dzisiejszym podaniu zurzycia mam 8,75zl nadpłaty,a że to złodzieje,nie da się ukryć w Gostyninie działa choć nie za każdym razem można się zalogować.
Zocha17:30, 02.02.2023
Energa to banda złodziei.Zamienili stany liczników między pierwszą a drugą taryfą,oczywiście na moją niekorzyść.Złodzieje.
Wick19:04, 02.02.2023
Zapłaciłem wczoraj w kasie Stefczyka i wszystko działa nawet nie zauważyłem zawyżonej kwoty kw 1zl i ok
Użytkownik23:42, 02.02.2023
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Dorota_S00:53, 03.02.2023
Na przepraszam jest za późno, teraz zarzuty prokuratorskie i więzienie dla wszystkich winnych oraz sprawy cywilne i odszkodowania dla klientów.
Jaś 08:43, 03.02.2023
Ładnie masz z deklem.
Jbl06:09, 03.02.2023
No o właśnie dostałem taki skumulowany rachunek co prawda za 2 miesiące ale 470 zł na raz trzeba złodziejom oddać tfu państwo z tektury
xxx2312:13, 03.02.2023
Podziel KW przez kwotę i zobaczysz ile... złodzieje zabrali a ile wypaliłeś kw.
Ania07:07, 03.02.2023
Rozliczenie już działa wczoraj wysłałam
Lolita07:47, 03.02.2023
Przypominam, że prezesem ENERGY jest była prezes LOTOSU księgowa z PCIMIA, zaufana Obajtka i to wszystko mówi o zarządzaniu firmą!
Maniek 07:57, 03.02.2023
Zaczynają już kręcić jak to z paliwem jest złodzieje
Seba 09:25, 03.02.2023
W dupę niech sobie wsadzą przeprosiny,dwa miesiące nie można było podać stanu licznika.A teraz od razu z grubej rury za całe dwa miesiące.Wspanialy system
Mała10:44, 03.02.2023
Wczoraj podałam stan licznika jak przeliczyli mi to wyszło że do zapłaty mam za styczeń 574 zł gdzie w grudniu miałam rachunek 200 zł a nigdy nie miałam takich rachunków po prawie 600 zl
SZOK11:29, 03.02.2023
ENERGETYKA I GAZOWNICTWO TO JEDNOSTKI DO KTÓRYCH NIE MA SIĘ ZAUFANIA !!!
Franek20:05, 03.02.2023
Nieprawda, bo gazownia rzetelnie rozlicza Nas,!!?
Gutek 14:09, 03.02.2023
Ludzie ta tarcza to lipa miałem 143 kwh i zapłaciłem 400zl ..czas wyjść na ulicę zanim będzie zapuzno
Pomorzanin14:43, 03.02.2023
Zawsze podaję zużycie 1 każdego miesiąca. W grudniu namawiali mnie, abym za ten miesiąc podał pod jego koniec, bo chcą dostosować do wymogów jakieś rządowej tarczy. Olałem to i próbowałem jak zwykle podać odczyt 1 stycznia, no i przeciągnęło się to do 1 lutego, bo firma ma problem jak policzyć te 2000 megawatów. Ich rachmistrze potrafią odejmować jedynie w zakresie do 1999.?
Teresa1 14:49, 03.02.2023
Już dziś mogłam zrobić rozliczenie ale był problem z wylogowaniem.
Funia20:12, 03.02.2023
Ostatni rachunek w październiku miała prawie 5000 prowadząc działalność....kolejnegoo rachunku nie mam do dnia dzisiejszego.....to dostanę rachunek 10000 za 4 miesiące z terminem płatności 14 dni??????
Jak w tym kraju być zdrowym, żyć normalnie i prowadzić działalność. Skąd ja mam wziąć taka sumę.....? Jestem załamana ?
Pecos20:58, 03.02.2023
Niestety, ta sytuacja zdarza się często. Nauczony doświadczeniem rozliczam się nocą. Nie tak jednak powinno być.
Jaca21:10, 03.02.2023
Popatrzcie sobie w taryfy i policzcie ile zapłacicie po przekroczeniu limitów a to i tak będzie promocja od rządu do końca 2023??. Dobranoc ?️
Je22:45, 03.02.2023
bać POPIS i ukrainę
Tadeusz08:36, 04.02.2023
Myślę,że limit Energi za 2023 rok zostanie zsumowany ze zużyciem za grudzień 2022
.To chyba zostali zrobione umyslnie by każdy przekroczył limit i potem płacił wyzsze.
Nie idzie pisać komentarza co chwilę włącza sie reklama.
Nie ufam rządowi i jego spółkom, to ogromne przekręty na każdym kroku. Węgiel i prąd są w spółkach skarbu państwa ,a te są na giełdzie. A akcje tych spółek kupiły obce Banku, które teraz zarabiają krocie wyprowadzając duże pieniądze z Polski. Tak działa polski rząd,ale czy polski?
Lucy 09:16, 04.02.2023
Energa przysyła do mnie rachunki choć nie jestem ich klientką. Ostatnio dostałam rachunek na kwotę 250 zł .
Zadzwoniłam tam to okazało się że to nie ja jestem ich klientką tylko ktoś inny , a rachunki mi przysyłają.
Es10:28, 04.02.2023
Mnie już udało się rozliczyć zużyłem przez grudzień i styczeń 229kw razem rachunek 327zl.Policzyli według mnie po nowych stawkach.Kilowat wychodzi po 1.43zl.Pobor grudzień 127kw,styczeń 102kw.Zycze wszystkim mniejszych rachunków.
Asia11:40, 04.02.2023
My już spisaliśmy licznik i tarcza nie zadziałała. Musimy zapłacić kolosalny rachunek. Powinniśmy podpisać nowa umowę w styczniu. Tak Pani w punkcie nam powiedziała. A przecież pisze ze tarcza działać miała z automatu.
Piferko 13:29, 04.02.2023
Pięknie sobie ceny podwyższyli. Dobrze, że siedziałem, bo by mnie z nóg zwaliło. Pisiorskie rządy i ich prywatne spółeczki niby skarbu państwa zdzierają z człowieka ostatni grosz. Dziadów z nas zrobią.
Kaziuk13:25, 05.02.2023
A ciemna masa z gminy SIERKI i innych gmin dalej będą głosować na ***** ***
Agra14:54, 05.02.2023
Ja dzisiaj podalam rozliczenie rzeczywiste. Wyszlo 860 zl za grudzien i styczen. 3 osoby z domu jednorodzinnym. 200 zl wiecej niz za poprzednie 2 miesiace. 25% wiecej Boje sie co bedzie dalej. Bez sensu jest ze tylko raz w miesiacu moge pidac stan rzeczywisty. Zawsze podawalam ostatniego dnia miesiaca. Raz sie spoznilam i podalam 1 dnia miesiaca. Teraz to juz nie moge wrocic do poprzedniego podowania w ostatnim dniu miesiaca bo mi odrzuca. Ktos tam ma slabe myslenia w tej Enerdze, ale czemu sie to dziwic. Przyklad z gory idzie.
Eee15:50, 05.02.2023
No tak ja też przedwczoraj rozliczyłam prąd i o mało z krzesła nie spadłam Za poprzedni miesiąc wychodziło mi 220zl a teraz za 1,5 miesiąca ,można powiedzieć tych samych kWh bo sobie sprawdziłam że to jeszcze połowa doszła to teraz to mam 376 zł. To se policzcie 220zl i 110 zl połowę miesiąca to 330zł A ile ja dostałam? To teraz wychodzi ze zamiast 220 złbędę 300 zł na miesiąc wywalać. Wiecie co myślę, że przez tą fotowoltaike i tych co teraz niby oszczędnie żyją i nie liczą ile wydali na założenie jej i płacą grosze, to tym co tego nie chcą to dowalą do rachunków żeby nie stracić Bo przebitka niezła
A ludziska07:38, 06.02.2023
Jak zwykle z niczego robią sensacje
kulawy21:16, 25.02.2023
Mi energa w rozliczaniu rzeczywistym za 447kw policzyła 857zł. napisałem do nich na bok że coś im się kalkulator popsuł chyba, nie płacę bo nie zaakceptowałem tego info, poczekam jak sami po 2 miechach wyłączą mi rozliczanie rzeczywiste.
kulawy21:17, 25.02.2023
dodam że to 1.91zł za kw, 2x ponad więcej
12 1
No i jak policzą stawkę VAT,bo w grudniu było 5 procent,a teraz 23
12 0
Poprzednio za 120 kWh płaciłem 102 zł a teraz po tej zmianie od 24 grud. do 4 lutego zużyłem 152 kWh i zapłaciłem 179,97 i znowu nas biją w dvpę
1 0
Ja za grudzień styczeń i luty połowę dostalam ponad 1000zl rachunek