Drugi dzień testów zewnętrznych Mevo 2.0 za nami. Użytkownicy dzielą się wrażeniami i przekazują uwagi. Niestety nie wszyscy korzystają z Mevo prawidłowo - OMGGS podzielił się zdjęciami, na których widać, że na jednym rowerze jadą dwie a nawet trzy osoby, w dodatku niepełnoletnie.
Mieszkańcy od dwóch dni mogą za darmo testować rowery Mevo - elektryczne i klasyczne. Również w powiecie kartuskim pojawiły się te charakterystyczne czerwone jednoślady.
Niestety wśród użytkowników są tacy, którzy nie korzystają z rowerów w sposób prawidłowy i często narażają siebie i innych na niebezpieczeństwo. W kilka osób jadą na jednym pojeździe, w dodatku są to osoby niepełnoletnie. A z Mevo mogą korzystać tylko osoby, które skończyły 18 lat.
- Niedopuszczalna jest jazda kilku osób na jednym rowerze Mevo czy przewożenie osób w koszyku. Dbajmy o wspólne dobro, którym są rowery metropolitalne, ale też o bezpieczeństwo swoje oraz innych uczestników ruchu. Tym bardziej że rowery są stosunkowo ciężkie - pamiętajmy o wydłużonej drodze hamowania (to nie karbonowa rama, która umożliwia niemal momentalne zatrzymanie się w miejscu) oraz zachowaniu szczególnej ostrożności, jak w przypadku jazdy autem - podkreśla Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Sopot Gdynia.
Do Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Sopot Gdynia cały czas spływają uwagi i wrażenia. Pojawia się szereg problemów. Rowery, które w teorii są dostępne, nie są możliwe do wypożyczenia z kilku powodów:
Jak tłumaczy Patryk Gochniewski, problemy te nie występowały na etapie testów wewnętrznych, jednak wówczas udostępnionych było zaledwie 200 rowerów. Teraz na ulicach jest 1200 jednośladów, a do końca tygodnia pojawi się pełna zapowiadana liczba - 2100 w 16 gminach.
- Jesteśmy świadomi pojawiających się błędów w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej. Hiszpański Operator, będąc w stałym kontakcie z nami, pracuje nad ich wyeliminowaniem. Jednocześnie zaznaczamy, że dopóki system nie będzie działał w pełni sprawnie, Obszar Metropolitalny - a co za tym idzie mieszkańcy - nie poniesie żadnych kosztów w związku z Mevo. City Bike Global płatność otrzymuje dopiero po miesiącu poprawnego funkcjonowania wszystkich elementów systemu - podkreśla Patryk Gochniewski. - Jeszcze raz dziękujemy osobom testującym, ale jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę, aby nie korzystać z Mevo przez cały dzień. Powtarzamy - to są testy. Pragniemy, aby jak najwięcej ludzi mogło skorzystać z rowerów. Na ten moment nie planujemy zmian w zasadach testowania i nie przewidujemy ograniczeń czasowych. Liczymy na zdrowy rozsądek użytkowników. Dlatego też nie tylko prosimy o krótkie przejazdy (w końcu Mevo w założeniu jest tylko uzupełnieniem transportu publicznego, a nie jego zastępstwem), ale też o użytkowanie pojazdów zgodnie z regulaminem.
Zgłaszane są również trudności z dodzwonieniem się do Centrum Kontaktu.
- Minęły dwa dni testów, telefonów jest dużo, to prawda. Już zgłosiliśmy potrzebę zatrudnienia większej liczby osób w call center, aby jak najlepiej rozwiązywać problemy użytkowników rowerów. Warto pamiętać, że na ten moment, jeśli wszyscy konsultanci są zajęci, połączenie automatycznie jest kończone po trzech minutach oczekiwania - tłumaczy Patryk Gochniewski. - Wiemy, że obszar działania systemu nie jest perfekcyjny (dzielnice są ucięte w połowie), ale Operator, czyli City Bike Global z Barcelony, cały czas to poprawia. Również nazwy i lokalizacje stacji nie są identyczne w aplikacji i na stronie projektu. Trwa weryfikacja i ich ujednolicanie.
Pojawiają się również sygnały o trudnościach z dokończeniem rejestracji, ponieważ odrzuca kartę. W takim przypadku należy:
Użytkownicy zwracają też uwagę na brak relokacji rowerów czy brak dostępnych rowerów na stacjach.
- Nie ma obowiązku relokacji rowerów na każdą stację, one są tak naprawdę w nieustannym ruchu. Tym bardziej że jesteśmy w fazie testów, kiedy na ulicach 16 gmin pojawi się połowa floty docelowej. W związku z tym, trudno będzie zapełnić wszystkie 717 stacji pojazdami - tłumaczy Patryk Gochniewski.
[ZT]47218[/ZT]
Tester15:23, 15.09.2023
Testuję od trzech dni - cztery przejażdżki
Rower rzeczywiscie cięzki, masywny ale nie sprawia problemów w prowadzeniu. Należy pamiętać, że jest to rower (mówię o wersji "e") typowo transportowy z punktu A do B, a nie na offroad... Niestety - chyba nie wszyscy o tym pamiętają.
Problemów z aplikacją nie miałem, natomiast dziś system uznał, że nie oddałem roweru w stacji, mimo, że otrzymałem komunikat o zwrocie. Na szczęście udało się (po kilkunastu próbach) skontaktować z infolinią i opłatę anulowano.
Co do baterii - jeśli wybieracie się w ponad 10 km podróż, nie warto wybierać roweru o niskim (ok. 20 %) stanie baterii.
Boję się, że jeżeli operator nie zwiększy stanu zatrudnienia - projekt MEVO 2.0 będzie miał jeszcze krótszy żywot niż jego poprzednia odsłona.
Co do użytkowników - cóż, obawiam sie, że niektórzy uważają, że jak coś jest bezpłatne to nie trzeba szanować. Ciekawe, czy ze swoim sprzętem też robiliby podobnie...
naczelnik 20:15, 15.09.2023
To ile piniędzy pójdzie w błoto.I kto znowu zarobi
doh jo08:45, 16.09.2023
To nie jest rower to motorower ktory waza 40 kg
Mb08:45, 16.09.2023
Czy ktoś monitoruje te rowery? Na prokowskiej od dwóch dni stoi rower niedostępny w aplikacji.
@ 09:38, 16.09.2023
Tam stoją już dwa bezużyteczne
Mądre rowery13:20, 16.09.2023
dla mądrych ludzi ... ale wypożyczają również niemądrzy, niestety .....
Chmielanin10:47, 17.09.2023
Dlaczego została pominieta gmina Chmielno? Taka ładna trasa!
Rowe 19:20, 17.09.2023
Jest niedziela , godz 19:20 ....ani jednego roweru dostępnego :/ tak pokazuje aplikacja , lipa jak h**
Rowery na zimę:)09:11, 18.09.2023
Za chwilę jesień dni deszczowe a potem zima i zaspy?
Drama11:16, 18.09.2023
No to się konstruktorom nie śniło, że ktoś wpadnie na pomysł, aby w trójkę na jednym rowerze jechać, jak by jeden z drugim musiał siłą własnych mięśni to napędzać, to ta dodatkowa dwójka pasażerów już dawno biegała by z tyłu.
Tylko po co te testy? Na rynek powinna wejść firma z gotowym rozwiązaniem i to powinno już działać przed wakacjami, a tu zima za pasem, a oni jeszcze testują.
1 0
to są rowery od LUCYFERA.