Kierowcy przejeżdżający przez Kartuzy na nowo muszą przyzwyczaić się do tego, że przez skrzyżowanie ulic Gdańskiej i Kościerskiej będzie się odbywał ruch pociągów. To oznacza konieczność zachowania szczególnej ostrożności i stosowania się do sygnalizacji świetlnej.
Informowaliśmy już, że od niedzieli 12 listopada pociągi nie będą zatrzymywały się na peronie tymczasowym, ale na przebudowanej stacji Kartuzy. Tego dnia wprowadzona zostanie ostatnia w tym roku korekta rozkładu jazdy pociągów, która będzie obowiązywała od 12 listopada do 9 grudnia.
Wykonawca robót, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, w związku z przywróceniem kolejowego do stacji Kartuzy, a tym samym - przejazdów kolejowo-drogowych na drodze wojewódzkiej 211 i 224 w obrębie skrzyżowania ulic Gdańskiej i Kościerskiej w Kartuzach, przypomina, że będzie to zmiana istotna dla kierowców.
- Przywrócenie pełnego funkcjonowania przejazdów kolejowo-drogowych wiąże się z bezwzględną koniecznością stosowania się do oznakowania poziomego i pionowego oraz sygnalizacji świetlnej zarówno dotychczas istniejącego jak i wprowadzonego w wyniku wykonanych prac - informuje wykonawca.
Warto więc zachować szczególną ostrożność i dostosować się do sygnalizacji oraz organizacji ruchu.
- Każdorazowe uruchomienie sygnalizatora S na przejeździe kolejowym nadającego naprzemienny sygnał czerwony zobowiązuje kierujących pojazdami i pieszych do bezwzględnego zatrzymania się - przypomina przedsiębiorstwo.
Wykonawca zaznaczył też, że ruch pasażerski będzie się odbywał ponownie z peronów stacyjnych, zaś peron tymczasowy będzie nieczynny i w najbliższym czasie zostanie zdemontowany.
Obwodnica13:01, 09.11.2023
Dziesięć lat mija a Kartuzy w coraz dłuższych korkach Co robi nasz burmistrz poza zadymą ???
Bardzo obawiam się13:05, 09.11.2023
o naszych KKK na przejeździe BEZ SZLABANÓW.
Oni przecież bardzo często nie respektują czerwonego !!!
Około 50% wszystkich14:04, 09.11.2023
za kółkiem to są: Katastrofalnie Kiepscy Kierowcy (KKK), zapijaczeni z promilami, naćpani, bez prawka albo z odebranym, wiejscy rajdowcy - albo mix kilku z powyższych jednocześnie.
Jeżdżę b. dużo i widzę ich „popisy” każdego dnia. Wróciłem ze Szwajcarii po długim pobycie i czuję się jakbym wyszedł z szacownej sali dancingowej a wszedł do dyskoteki z szarpiącymi się refrenistami na fleku.
Mańtel13:18, 09.11.2023
łooo matko na tym skrzyżowaniu brakuje już tylko pokazów żonglerki
schwarc13:20, 09.11.2023
KKK -Klu Klux Klan?
Katastrofalnie 13:42, 09.11.2023
Kiepscy Kierowcy - ale efekty podobne do działalności zakapturzonych !
miszcz kierownicy13:52, 09.11.2023
Ale tych jeżdzących w kapturach.
@Jaki wyjazd z Kartu14:02, 09.11.2023
Idealnego objazdu już nie będzie, bo o przebiegu obwodnic i zabezpieczeniu gruntów, należało myśleć 15 lat temu.
Teraz wszelakie warianty będą przebiegać w bezpośrednim sąsiedztwie budynków, a na dodatek znowu chcą wycinać dziurawego jak ser lasu kartuskiego po to żeby nazwać obwodnicą twór, który będzie się zaczynał przed rogatkami miasta, a kończyć się będzie w środku kartuskiego lasu.
Wyprowadzenie pojazdów z ulicy gdańskiej, nawet połowy już dałoby rezultaty.
Teraz się już powtarzam, ale w czasie remontu linii kolejowej, można było wybudować nowy bezkolizyjny przejazd kolejowy i nowe połączenie od ronda wjazdowego do Kartuz w kierunku Burchardztwa i dalej do skrzyżowania Kościerska/Sędzickiego kończąc dużym rondem.
Wiele osób jadąc od Sulęczyna wybrałoby drogę Sędzickiego w kierunku Gdańska oraz Gdyni, Jadący od Somonina też skorzystaliby z tego objazdu, największym plusem byłby bezkolizyjny przejazd z linią kolejową.
Dzięki za sugestie14:23, 09.11.2023
Ja też to bardzo podobnie widzę oczami wyobraźni. Przy okazji warto wspomnieć, że w opisanym schemacie BARDZO nasiliłby się ruch w mieście na skrzyżowaniach: Sędzickiego/Piłsudskiego, na rondzie Piłsudskiego/Gdańska (bo strumień z przejazdu oraz objazdu by się spotkały) oraz Sędzickiego/Jeziorna (Zamkowa). Na moje wyczucie przejazd na Gdańskiej zostałby odciążony na 30 - 40% poprzez ten objazd.
Pytanie, czy to by się kalkulowało, ważąc wszystkie pro i kontra (?).
Drogomistrz 15:13, 09.11.2023
Kartuzom potrzebna jest obwodnica udrażniająca ruch od Sierakowic i to rozwiązuje podstawowy problem przestańcie drodzy lobbyści mącić z III częścią bo to totalna wycinka lasowa , skazanie całego Wybika namieszkanie w hałasie i spalinach
123h11:18, 10.11.2023
A to ciekawe, nie wiedziałem ze po wibyka nie jeżdżą samochodami.
@Drogomistrz 15:57, 09.11.2023
Nie dramatyzujmy z tym hałasem dla całego osiedla, jak chcesz wiedzieć co to jest hałas to po 22 zapraszam na parking na placu Brunona.
Ten niby 3 wariant obwodnicy jak go nazywasz, był realny do wykonania, PKP być może dorzuciło kasę na wiadukt bądź tunel.
Na pewno byłby lepszy dla ruchu w Kartuzach niż duplikat ulicy węglowej.
kajko16:30, 09.11.2023
To szlabanów nie będzie ?
Zbój 18:50, 09.11.2023
Mogli puścić szynobusy kolejową obwodnicą to ruch na skrzyżowaniu Kościerskiej i Gdańskiej nie byłby blokowany ani przez pasażerów ani pociągi. Szkoda że nie dało się tego zgrać. Ciekawe czy jest w PKPie taki pomysł...
Jw21:40, 09.11.2023
Szlabany w dół
Szkodnicy 07:01, 10.11.2023
Kilku kartuskich ludzików od wielu lat blokuje kluczowy II etap obwodnicy bo ma interes po drugiej stronie miasta i tylko dlatego ma powstać III to widać od lat po wpisach Stuknijcie się w główki
info10:29, 10.11.2023
o ile mnie pamięć nie myli to gmina już jakiś czas temu powiedziała że przedsiębiorcy nie chcą obwodnicy
info10:28, 10.11.2023
ładnie to wygląda.
Jak tak dalej będzie to żadnej obwodnicy kartuzy nie zobaczą.
@Szkodnicy11:17, 10.11.2023
to co proponują w tych planach, to ja bym tego nie nazwał obwodnicą, raczej, jakimś zawijasem drogą okrężną, objazdem, szacowana prędkośc na tej obwodnicy to maks 70km/h?
@Jaki wyjazd z Kartu11:45, 10.11.2023
Ta dodatkowa droga, bo w żadnym wypadku nie można nazywać tego obwodnicą jak niektórzy sugerują, ma jeszcze jedną ważną cechę, w przypadku jakiegoś zdarzenia na ulicy gdańskich czy to w obrębie przejazdu kolejowego, czy dalej, mamy alternatywny wjazd do miasta.
Po zamknięciu na czas remontu przejazdu kolejowego kilka lat temu, jedyna drogą wjazdową do Kartuz od strony Gdańska/Gdyni była ulica 3 maja.
To jest nam potrzebne, alternatywny przejazd, a nie kładka za 4 miliony, która ma być alternatywa dla służb, a nie skorzystały z niej ani razu, nawet ćwiczeń nie było z wykorzystaniem kładki.
Ruch na ul. Sędzickiego, oczywiście że się zwiększy, ale ta droga jest jak każda inna, nie różni się niczym od Zamkowej, Piłsudskiego, Kościerskiej, czy Chmieleńskiej. Na pewno łatwiej będzie wyjechać z Kartuz w kierunku Gdańsk./Gdynia, z kierunków Sulęczyno, Somonino, niż w przeciwnym kierunku.
A i obwodnica, gdyby ktoś nie wiedział jak wygląda to niech pojedzie do Kościerzyny, Słupska.
Bo to co proponują w Kartuzach to ni jak przypomina obwodnicę. Zresztą już jedną mamy, jak to mówię znajomym z dalszej części województwa, to się pytają gdzie ona jest.
Sid09:45, 11.11.2023
A PO CO LIKWIDOWAĆ TEN PERON ZA DOBRZE BYŁO TAK? 1/3 KARTUZ MIAŁA BLIŻEJ DO POCIĄGU PARKING PRZESIADKOWY
rom08:26, 13.11.2023
a te dziwne spamerskie pytania zarabiające artykuł to co ? zbyt dużo czytelników macie ?
@rom08:21, 15.11.2023
Zapłać za korzystanie z treści zawartych na portalu, to i reklamy znikną.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
1 3
do Gdańska uważałbyś za IDEALNY ? - podaj nazwy ulic obwodniczych.
Popieram KAŻDĄ trasę omijającą przejazd na ul. Gdańskiej (najwęższe gardło Kartuz).