Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do decyzji środowiskowej dla zadania pn.: Budowa drogi wojewódzkiej od węzła „Miszewo” Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta do Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Przetarg dotyczy opracowania STEŚ dla ważnego połączenia Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta z lotniskiem w Gdańsku-Rębiechowie, czyli tzw. "obwodnicy Banina".
Zadanie dotyczy wyboru najkorzystniejszego możliwego przebiegu przyszłej drogi wojewódzkiej nr 472, który połączy Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta z Portem Lotniczym im. L. Wałęsy. Opracowanie będzie składać się z dwóch części Studium techniczno-ekonomiczno- środowiskowego - STEŚ I i II.
- Na etapie STEŚ I przewiduje się analizę wielokryterialną wariantów W3, W4, W5 (warianty długości ok. 5,9 – 8,8 km) na podstawie opracowania „Studium korytarzowe dla nowego połączenia drogowego od projektowanego węzła „Miszewo” Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta do Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy” (które wcześniej przygotowywało Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego). W ramach STEŚ II zostanie opracowana szczegółowa koncepcja dla najkorzystniejszego wariantu, a także Program funkcjonalno-użytkowy, Studium wykonalności oraz opracowanie i złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

W ramach opracowania mają się też odbyć spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin, przez które przechodzą warianty przyszłej drogi wojewódzkiej. Będą one organizowane zarówno na etapie STEŚ I jak i STEŚ II.
Oferty w postępowaniu można zgłaszać do 16 stycznia 2026 r.
Koszty opracowania tych dokumentów pokryją wspólnie województwo pomorskie, miasto Gdańsk, gmina Żukowo i powiat kartuski. Studium kosztować ma około 3 mln zł, a woj. pomorskie ze swoich środków pokryje połowę tej kwoty. Resztę dołożą trzy pozostałe samorządy.
Bez tego połączenia drogowego kierowcy będą mieli bardzo utrudniony przejazd przez Banino, Rębiechowo czy Miszewo.
- Istniejąca infrastruktura drogowa nie jest w stanie obsłużyć przewidywanego wzrostu ruchu, co może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego w regionie. Projekt ten ma na celu przeniesienie ruchu tranzytowego z intensywnie rozwijających się terenów gminy Żukowo na bardziej odpowiednią trasę - informowały władze gm. Żukowo.
Z mapką wariantów można zapoznać się TUTAJ.
[ZT]65366[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz