Zamknij

Kartuzy. Jezioro Karczemne odżyje

07:41, 31.05.2011 Aktualizacja: 07:44, 31.05.2011
Skomentuj

Do Jeziora Karczemnego w Kartuzach trafił właśnie narybek sandacza - około 4 tys. sztuk. Jak mówi właściciel, za trzy lata ryby będą ważyły około 1 kg. Jest szansa, że w Jeziorze Karczemnym znów zacznie tętnić życie.

W kartuskim Jeziorze Karczemnym od kilku dni pływa około 4 tys. sztuk sandacza. Właściciele postanowili zarybić jezioro po tym, jak w ubiegłym roku z powodu tzw. przyduchy, a więc braku tlenu, wymarło kilka ton ryb. W tym roku sytuacja na szczęście się nie powtórzyła. Teraz do jeziora wraca życie.

Jak mówi właściciel sandacze za trzy lata będą już dorosłe - będą ważyły około 1 kg.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(32)

scieksciek

0 0

a kto by tam łowił tam scieki spływają z całych ogródków działkowych i ul .jeziornej i zamkowej

07:46, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do sciekdo sciek

0 0

można łowić i nie jeść tego co się złowi.
Ja łowię rekreacyjnie,
a potem zdobycze wypuszczam :)

08:03, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do sciekdo sciek

0 0

nie wiem jakie ścieki mogą spływać z ogródków działkowych, a ul. Jeziorna i Zamkowa to chyba pod kanalizację są podłączone i szamb już nikt nie używa.

08:54, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hgfgjhhgfgjh

0 0

to co z tego ze kanaliza jest jak i tak do jeziora za darmo moga sobie scieki spuszczac ... ;/ i tylko smrod..

11:12, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gerard LemoineGerard Lemoine

0 0

Ciekawy wybór...Sandacz może polować w mętnej wodzie. Jest jednak bardziej wymagający niż szczupak jeśli chodzi o jakość wody akwenu. Jest szczególnie bardziej wrażliwy na brak tlenu i stress. Woli głębokie jeziora.
Jeśli się uda, znaczy będzie to, że jakość wody jeziora Karczemnego nie jest najgorsza.

11:45, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Gerardado Gerarda

0 0

Gerard!
Zajmnij się swoimi winoroślami, geotermią, wiatrakami, pompami ciepła albo innymi wizjonerskimi sposobami na życie.
Nie powiesz chyba, że jesteś biegłym we wszystkich dziedzinach jak Whiteackerowa.
Wpisałeś w GOOGLACH "Sandacz" i tylko tyle wiedzy Tobie wyskoczyło?

12:15, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gerard LemoineGerard Lemoine

0 0

Nie w GOOGLACH. Oto źródło:
Schlumberger O. , 2002: Memento de pisciculture d'etang" (Poradnik hodowli ryb w strawach) z z CEMAGREF, czwarte wydanie, str. 77 i 78.

12:39, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Gerardado Gerarda

0 0

Rozumiem, że podniosłeś polemikę tylko z niescisłością:))))
Pozdrawiam

12:50, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wendkażwendkaż

0 0

noooo piknie akumulary już się grzeją i czekamy na połów prundem oczywiście :-)

12:59, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sąsiadsąsiad

0 0

A od czego jest Straż Miejska ??? niech wyłapuje tych co nielegalnie spuszczająszambo albo inne świństwa do jeziora...

13:07, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gerard LemoineGerard Lemoine

0 0

@do Gerarda: Wystawę na temat geotermii może Pan obejrzyć w GOK'u w Chmielnie do Końca czerwca.

13:24, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sterster

0 0

ciekawe tylko co z tych 2 cm rybek będzie w stanie przeżyć.. Okonie to wytłuką w jeden sezon.

18:14, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rybkarybka

0 0

A mnie sie spodobało sformułowanie p.red.,że "jezioro będzie tętnić życiem"-jak w 'Świtezi".Pozdrawiam

19:17, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Gerardado Gerarda

0 0

Masz rację-jeśli te sandacze za kilka lat tam jeszcze będą,będzie to znak,że jezioro jest czyste i że akcja miała sens.Pozdrawiam.Dorota

19:20, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Małgorzata A Winter-Małgorzata A Winter-

0 0

Jak zwykle, lokalne półgłówki atakują Pana Gerarda Lemoine. Szkoda, że nie potrafią słuchać mądrych ludzi i nie potrafią logicznie, samodzielnie myśleć.

Pozdrawiam serdecznie. Panią Dorotę również.

21:00, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kanalizacja truje Kakanalizacja truje Ka

0 0

- jak Wodociągi będą dalej spuszczać do jeziora Karczemnego

swoje ścieki to nawet piranie się nie utrzymają się

w tym SZAMBIE.

21:08, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gmina nie powinna naGmina nie powinna na

0 0

a dlaczego pani BURMISTRZ dopuszcza do zatruwania jezior w Kartuzach?

Ścieki zatruwają nie tylko ryby w Jeziorze ale ono w ogóle śmierdzi i biologicznie umiera.

- Kiedyś można się było nawet kąpać w Kartuskich jeziorach

ale za rządów pani Lemanowej to nie jest możliwe!

21:15, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

flisuflisu

0 0

tak rybki na pewno przeżyją ;d jak z takiego narybku w zwykłym jeziorze się liczy ze przeżywa 1 % to gdzie w takim to ma przeżyć mogli zarybić jakąś ryba co ma dużo mniejsze wymagania ,a nie sandaczem sumik lubi płytkie wody a z tego co widzieliśmy to nawet duże sztuki tam rosły , zarybiłbym amurem , karpiem , linem ,karasiem i sumem ;p

22:44, 31.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gerard LemoineGerard Lemoine

0 0

W warunkach zarybienia hodowli sandaczy (300-500 sztuk /ha) można uzyskać produkjcę 30kg/ha po 50% strat. Tu jest innaczej,ponieważ jezioro nie moża przygotować. Co się tyczy sandaczy najciekawy aspekt tej gatunki z punktu widzenia gospodarza może być możliwości prowadzenia kontrolowanego wydania ikry w basenach, a potem inkubcaji swoim własnym ikubatorem (konstrukcja bardzo prosta). Z punktu widzenia nauczyciela biologi, możliwość ta może być nawet wykorzystana w ramach zajęc szkolnych.

05:45, 01.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Płetwonurek JackassPłetwonurek Jackass

0 0

halo halo, to jeziorko w najgłębszym miejscu ma ok. 3m głębokości :)

05:54, 01.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gerard LemoineGerard Lemoine

0 0

W warunkach zarybienia w hodowli sandaczy (300-500 sztuk /ha) można uzyskać produkjcę 30kg/ha po odliczeniu 50% strat. Tu jest innaczej, ponieważ jeziora takiego jak Karczemne ha nie moża przygotować wyłącznie dla jednego gatunku ryb. Co się tyczy sandaczy najciekawszy aspekt tego gatunku z punktu widzenia gospodarza, to możliwość prowadzenia kontrolowanego wydania ikry w basenach, a potem inkubacji we własnym inkubatorze (konstrukcja bardzo prosta). Nauczyciele biologi mogą te zabiegi wykorzystać w ramach zajęc szkolnych.

06:09, 01.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gerard LemoineGerard Lemoine

0 0

@Płetwonurek Jackass: to właśnie słaby punkt dla tego gatunku w tym jeziorze. Zgadzam się z Panem.

06:12, 01.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Gerardado Gerarda

0 0

Wystawa, wystawą. Praktyczna realizacja i spodziewany zysk to inna sprawa. Są tam również minusy korzystania z energii geotermalnej? Wątpię.

07:08, 01.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gerard LemoineGerard Lemoine

0 0

@do Gerarda: zgadzam się z Panem(-ią). Dopóki rynek pytkiej geotermii nie będzie tu zoorganizowany można będzie pod hasłem "geotermia" znaleźć wiele różne oferty nie dając najlepszych gwarancji potencjalnym inwestorom. W Niemczech , Szwecji lub Szwajcarii jest jednak innaczej. Są certyfikaty państwowe nie tylko dla pomp ciepł, ale również dla instalatorów, a szczegónie dla projektantów, którzy wymiarują np. sond pionowych... By uzyskać te certyfikaty projektanci muszą najpierw być ubezpieczeni w kategorii ryzyka geologicznego...itd. Zapraszam na wystawę.

07:34, 01.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Małgorzata A Winter-Małgorzata A Winter-

0 0

Panie Gerardzie,

Pana głos to jak głos na pustyni, bo lokalne władze i tak tego nie potrafią zrozumieć. Jest Pan jedynym ekspertem na tym terenie, ale obcym i do tego... Francuzem. Dobrze pamiętam ataki na Pana kilka lat temu, tutaj, w Expresie, jak również i opinie o Panu, co poniektórych 'u władzy', że jest Pan dziwnym człowiekiem co mówi jakieś rzeczy, które nie mają za dużo sensu, czyli są bez ładu i składu. Niestety, analityczne podejście do spraw i problemów nie jest silną stroną tutejszych rządzących i w tym leży pies pogrzebany.

08:26, 01.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

łowca_jeleniłowca_jeleni

0 0

uuuuaaaa ależ pani gosia masuje naszego lokalnego importowanego pierdzisera :-) miłość?

21:44, 01.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Łowca PopularisŁowca Popularis

0 0

z przyjaznej gminy w kategorii miejsko-wiejskiej, ma zawsze coś ciekawego do powiedzenia... jak widać

06:34, 02.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BabsiBabsi

0 0

Pani Leman zatruwa jeziora - powiedział co wiedział-
jeziora, wszystkie w Kartuzach zatrute zostały przez
komunistów przez wszystkie lata ich rządów.
Wszystko co było prywatne trzeba było zniszczyć, a kąpać
się było można, tylko przez krótki okres po wojnie.
doskonale pamiętam te czasy dobrobytu.

08:33, 02.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OLAOLA

0 0

Czy jezioro karczemne zarybia Pan L. właściciel
czyżby to ten sam co zatruwa pół Kartuz, paląc śmieci

08:37, 02.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zagnojone Jeziora ..Zagnojone Jeziora ..

0 0

Pani Lehman - dlaczego pani nadal dopuszcza do odprowadzania ścieków z kartuskiej kanalizacji
do naszych KIEDYŚ PIĘKNYCH JEZIOR?

- Pięknych jeszcze za czasów Komuny!

A teraz ????????????????

Należy natychmiast skończyć z tą karygodną dewastacją środowiska naturalnego
- bo Kartuzy już od kilku lat toną w GNOJU !!!

13:17, 02.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do: Zagnojone Jeziordo: Zagnojone Jezior

0 0

Pani Lehman to nie interesuje, bo sama jeździ na czyste kąpieliska poza Kartuzy, a tak kiedyś obiecywała, że jeziora będą oczyszczane. Jak zwykle - ściema.

14:00, 02.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Małgorzata A Winter-Małgorzata A Winter-

0 0

Trzeba będzie sprawdzić gminne szamba w Kartuzach!!!

22:13, 02.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%