Projekt rewitalizacji odcinka linii linii kolejowej nr 229 Kartuzy ? Sierakowice nie znalazł się na głównej liście Krajowego Programu Kolejowego w woj. pomorskim. Ale to nie oznacza, że ta inwestycja została skreślona.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przekazało do konsultacji Krajowy Program Kolejowy w województwie pomorskim. Przewiduje on 12 projektów o łącznej wartości ponad 6 mld zł. Inwestycje kolejowe na mają ułatwić dostęp do Portu Gdańsk oraz wpłynąć na wzrost konkurencyjności kolejowego transportu towarowego. Jak informuje PKP PLK S.A. efektem prac będzie ? oprócz poprawy warunków dla przewozu towarów, także wygodniejsza i szybsza podróż. Pociągi w relacji Kościerzyna ? Gdynia Główna pojadą o ok. 16 minut krócej niż obecnie (czas skróci się z 1 godz. 16 min do ok. 1 godz.).
Na liście podstawowej jest 10 projektów za ponad 5,7 mld zł. Zaś lista rezerwowa obejmuje 2 projekty o wartości około 325 mln zł - w tym projekt rewitalizacji odcinka linii kolejowej nr 229 Kartuzy ? Sierakowice. Ale fakt, że przedsięwzięcie to nie zakwalifikowało się na listę podstawową wcale go nie przekreśla.
Jak mówi Karol Jakubowski, z zespołu prasowego PKP PLK S.A. nadal jest szansa, że projekty z listy rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego także uzyskają finansowanie.
O rewitalizację linii kolejowej z Kartuz do Sierakowic i dalej do Lęborka zabiegają zwłaszcza sierakowiccy samorządowcy. Odtworzenie połączeń kolejowych na tej trasie ważne jest też dla innych samorządów, o czym świadczy "podpisane przed dwoma laty przez przedstawicieli powiatów kartuskiego, wejherowskiego i lęborskiego porozumienie":/aktualnosci/2014/08/pierwszy-krok-do-rewitalizacji-linii-kolejowej-kartuzy-sierakowice-lebork o współpracy, a później "umowa na współfinansowanie studium rewitalizacji linii kolejowej":/aktualnosci/2015/06/jest-umowa-na-studium-rewitalizacji-linii-kolejowej-kartuzy-lebork Kartuzy - Sierakowice - Lębork.
10 2
wszystko wszystkim trzeba dać... jak mieli to zniszczyli.
3 27
poroniony pomysł i pieniądze w błoto
7 15
w miejsce torów obwodnice
6 15
Szkoda gdyby sie nie udalo tej linii zrewitalizowac. To zachamuje rozwoj tych rejonow, no chyba ze zlej zmianie Kaczokomunie o to chodzi.
22 0
Jestem za przywróceniem kolei. Jeśli nie uda się transport osób to chociaż transport towarowy niech tam zostanie przeniesiony. Za dużo tirów na naszych drogach. Przez to na drogach powstają takie koleiny itp. Tiry również spowalniają ruch na trasach samochodowych. Swoją drogą trochę żal, że takie obiekty jakie posiadała gmina Sierakowice oraz cały powiat kartuski, zostały doprowadzone do takiego stanu. Kolej mogła funkcjonować, a teraz wciąż jesteśmy 20 lat do tyłu...
15 1
a co z prawdziwą obwodnicą Kartuz ,
Grzybno - Łapalice ???
10 0
Niech się spinają, pomysł warty uwagi, póki są jakieś tam szanse na uratowanie infrastruktury, która juz jest w stanie nie nadającym się do uzycia, tylko niech zrobia to porządnie, aby byle jaki deszczyk nie zmył lini. Chociaz te "stare" nasypy były porządnie wykonane i jak nie będą w nie poważnie ingerować, wymieniać podbudowy itd. to bedzie to solidne na lata.
A fajnie by było wsiąść do pociągu w Kartuzach, dosiąść się do znajomych z Gdańska i wysiąść latem w Łebie.
5 3
Wiesz jak się pisze zachamuje/zahamuje?
Który wyraz bardziej Ci się podoba?
7 2
A jak mieliśmy kolej to trzeba było ją zlikwidować, bo nierentowna. Teraz nie płaczcie, daliście ją zniszczyć to teraz będą większe koszty niż gdyby cały czas była użytkowana.
Najlepiej zniszczyć to co jeszcze jest i postawić nowe za wielką kasę, bo każdy musi na tym zarobić!
6 0
A z Kartuz w stronę Grzybna coś jezdzi bo tory sa jakies czyste?
1 3
iego.
Ale tylko do lasu, potem cofka.
Potem transport przeładowanymi TIR-ami do Leszna, Mezowa, .......
Prywatna bocznica tego byznesmena.
6 9
...za nadzwyczaj wysokie poparcie :)
6 1
a co złego w tym, że przewozi się cement pociągami?
Ja jestem za! odciąża to drogi i utrzymuje tory w jakimśtam stanie.
1 5
Tak, budujcie i szukajcie pasażerów a do tego gmina Kartuzy nie będzie robiła inwestycji tylko finansowała przejazdy do Sierakowic. Może warto pomyśleć na spokojnie nad zasadnościa tej inwestycji i odpowiedzieć publicznie kto będzie ją utrzymywał?
0 1
Chyba przedwyborczy as z rękawa cwaniaków z Sierakowice poszedł na drugi plan. Panowie cisza jak we mgle..... zero czyli nic.
...... wiatraki chcieli nam zafundować!!!
0 1
A wszystko do pierszego deszczu hahaha
1 5
Wielki niewypał,tym bardziej,że Urząd Marszałkowski umywa ręce od tej inwestycji jak to napisano w porozumieniu ....będziemy wspierać merytorycznie. Koszty utrzymania tej linii mają ponosić gminy podpisujące to porozumienie .Czy np. stać gminę Chmielno na utrzymywanie takiego połączenia? Jaki to ma sens? Moim zdanie bardziej sensowne byłoby poszerzenie i wyremontowanie drogi Kartuzy -Sierakowice. Dojazd do Kartuz 20 min i można wsiąść do pociągu w Kartuzach. Myślenie ma tutaj wielkie znaczenie szanowni decydenci. Koszty utrzymania tego połączenia będą olbrzymie. Już kiedyś zlikwidowano to połączenie, to chyba jakiś powód był?
4 1
Nie ma sensu czegokolwiek robić na trasie samochodowej Sierakowice - Kartuzy bo raz, że w Polsce drogi robi się na odpiernicz, a dwa to, że przy takim natężeniu ruchu tirów droga po miesiącu już miałaby koleiny i pierwsze dziury. Zbyt wiele tych ciężkich pojazdów na naszych drogach, dlatego jestem za odnowieniem trasy kolejowej i przeniesienia tam tych ciężkich ładunków.
1 2
To prawda. Utrzymanie tej linii będzie leżało po stronie inwestorów, czyli gmin które podpisały się pod realizacją tej bezsensownej linii. Mało tego,że będą musiały ją wybudować ale i jeszcze utrzymać. Wyborca ma rację myślenie to umiejętność nie dana każdemu.
1 1
Fakt faktem kolej to zdecydowanie bezpieczniejszy środek transportu od drogowego. Szczególnie właśnie te ciężarowe samochody powinny zniknąć z transportu drogowego. Chodzi mi o tiry, które jeżdżą w dużej ilości na naszej trasie. Rozumiem jakieś transporty na krótki dystans (jakiś żwir czy coś) ale NIE dla tirów które sprawiają, że trasa Sierakowice - Kartuzy zamiast być przejechana w 20 min zostaje przejechana w 40 min. Wloką się max 70 poza zabudowanym i jeszcze jak się trafi kolejna sierota co nie potrafi go wyprzedzić to nic innego nie pozostaje tylko ślimaczym tempem pokonywać tą trasę. Również uważam, że remont drogi nic nie zmieni bo przez sam remont tiry nie znikną z naszej trasy a to one są głównym utrapieniem na drogach.
6 1
Najgłośniej oczywiście krzyczą Ci, którzy "najwięcej" się na tym "znają". W/w linia była użytkowana, a jak doprowadzono do jej upadku- najpierw zlikwidowano skomunikowania (np. pociąg z Kartuz wjeżdżał w perony w Lęborku, a pociąg do Łeby już odjechał, podobnie było w Kartuzach, gdzie po wjeździe od Lęborka nie było już pociągu do Somonina), - później, zamiast drobnych remontów wprowadzano kolejne ograniczenia prędkości (tak, że w końcu "groziła" tam prędkość 30km/h - jak dla pociągu towarowego, z taką prędkością pociągi pasażerskie nie mogą kursować - robiono to wszystko po to aby ograniczyć tzw. potok podróżnych, (wśród ówczesnych dysydentów byli także "dzisiejsi włodarze", który wówczas głośno krzyczeli, że tą linię należy zamknąć, bo podobnie jak inne, jest nierentowna i nie dołożą ani złotówki do jej utrzymania. Jak to wygląda teraz?. Część torów rozkradziono, bo nikt tego nie był zobligowany pilnować, na torowisku rosną grube drzewa, stacje i perony są kompletnie zniszczone; nawet gdyby zrewitalizowano za grube pieniądze tą linię, to komu i kiedy ona ma służyć - tylko w sezonie i tylko turystom? Nasi przodkowie ręcznie, bądź z pomocą koni usypywali nasypy, ale to już przeszłość, która nie wróci. Historię linii kolejowej Łeba - Kartuzy -Pruszcz Gdański należy "włożyć" do klaserów, gdyż jej odbudowa dziś, w znaczeniu ruchu regionalnego pochłonęła by zbyt dużo pieniędzy, a i tak nie spełniła by oczekiwań mieszkańców.
5 1
Przypomnijmy jednak, że PKM Kartuzy Wrzeszcz/Gdańsk też miała sporo przeciwników na tym portalu, a jednak linia chwyciła (teraz wprawdzie nie funkcjonuje, tak jak powinna, ale do zimy powróci standard). Jeżeli będą dobre rozkłady (patrz komentarz do wszytskich) i normalna szybkość, to też może być niespodzianka.
1 0
na kartuzy-gdańsk na drobne poprawki ma pójść ponad 20.000.000 złotych. popytaj wójtów ile chcą dopłacić do trasy do Sierakowic
ciekawa sprawa: nikt już nie wspomina o odcinku do Lęborka
0 0
dobrze gada, polać mu!
0 0
Czegoś nie rozumiem nie ma jeszcze wykonanego studium opłacalności dla rewitalizacji linii kolejowej Kartuzy - Sierakowice - Lębork a już jest porozumienie w sprawie kosztów eksploatacji w/w linii i partycypantów , albo niepełne informacje albo wymyślone , co do opracowania studium lepszym było by zangażowanie się lokalnych działaczy na tym etapie w lokalizację przystanków kolejowych np. ich przesunięcie lub wykonanie nowych np. przystanek Grzybno . Pamiętam gdy już rozstrzygnięto przetarg na budowę linii Glincz - Kartuzy jeden z kandydatów na radnych podjął akcję budowy dodatkowego przystanku ale to było przed wyborami dzisiaj cisza , druga rzecz działania lokalnych działaczy w uruchomienie parlamentarzystów .
0 0
Co do zangażowania się włodarzy gmin w promocję tego projektu na trasie Kartuzy - Sierakowice to Gmina Kartuzy dwa przystanki (stacje) Kartuzy , Prokowo ; Chmielno trzy Garcz , Reskowo Miechucino ; Sierakowice dwa Mojusz , Sierakowice .
1 0
Bzdura, PKM nie powinna zatrzymywać sie w Mojuszu. Sierakowice, potem Miechucino, Garcz i tyle.
0 0
Do 2022 linia 201 Gdynia Kościerzyna będzie rozbudowana i ZELEKTRYFIKOWANA. Odnogą do Kartuz najprawdopodobniej pojadą składy elektryczne. nie sądzę, by ktokolwiek elektryfikował Sierakowice - Lębork. Czy to by oznaczało konieczność przesiadki w Kartuzach?
2 2
No i Kartuzy znowu spadają na dalszy plan dzięki działaniom, a raczej nie działaniom naszej władzy. Szybko obecny burmistrz wszedl w buty swojeje poprzedniczki. Siedziec nic nie robic, jakoś to bedzie. A taka linia to bardzo dobry pomysl , konkurencja dla starych brudnych autobusów. Przeciwmy jest ten kto z takiego rozwiazania nie korzysta.
0 3
Pomysł do d...py
4 0
Popieram całym sercem rewitalizację tej linii, wielu, naprawdę wielu liczonych tysiące korzystąłoby z tej malowniczej linii kolejowej
2 0
Ja też całym sercem popieram rewitalizację tej linii; tylko czy "tysiące" korzystałoby z tej "malowniczej" linii; trzeba wybudować przystanki, opracować dobry rozkład jazy (nie dwa pociągi na dobę!), no i wreszcie wybudować duże parkingi przy przystankach, aby ludzie, dojeżdżający z okolicznych miejscowości do pracy i nie tylko, mogli zostawić swoje samochody, (jak jest np. w Niemczech). O tym możemy tylko pomarzyć . Poza tym kto będzie na bieżąco utrzymywał tą linię i kto da tabor w potrzebnej ilości, aby zapewnić sensowną częstotliwość ruchu pociągów?
1 0
Temat jest tak "ważny", że nie można go było odszukać na stronie tytułowej po 3 dniach od publikacji.
1 0
Czy ma to być tylko odtworzenie dotychczasowej linii ? Może warto pomyśleć nad przesunięciem przystanków Prokowie (w kierunku Kartuz) i Garczu (w kierunku Kożyczkowa) tak aby powstał dodatkowy w Łapalicach! Dzięki temu mogłaby zwiększyć się liczba przewożonych pasażerów.