Jeśli kartuscy radni podejmą jutro uchwałę w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego rejonu dworca kolejowego, niewykluczone, że w miejsce istniejącego parkingu przeniesiony zostanie dworzec autobusowy. To rozwiązanie wydaje się korzystne dla pasażerów, ale są też pewne wątpliwości.
O możliwej zmianie lokalizacji dworca autobusowego w Kartuzach mówi się od dawna. Teraz, dzięki zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu dworca kolejowego, byłoby to możliwe. Na jutrzejszej sesji radni mają uchwalić miejscowy plan dla terenu obejmującego m.in. zabudowania dawnego dworca kolejowego oraz parking przy ul. Kolejowej.
Projekt uchwały zakłada, że obiekty znajdujące się na tym terenie mają być przeznaczone na usługi publiczne, mogą tam powstać wiaty przystankowe, zatoki, mała architektura i ścieżki rowerowe. Teoretycznie będzie więc można na tym terenie urządzić nowy dworzec autobusowy. Z punktu widzenia pasażerów byłoby to z pewnością korzystne rozwiązanie - w jednym kompleksie obsługiwani byliby zarówno pasażerowie kolei metropolitalnej, jak i komunikacji autobusowej.
Wśród kartuskich radnych pojawiają się jednak sceptycy wskazujący na to, że budowa dworca autobusowego przy ul. Kolejowej spowoduje ograniczenie liczby miejsc parkingowych. Plan zakłada co prawda konieczność zapewnienia nie mniej niż 70 miejsc postojowych, ale może się okazać, że to zdecydowanie za mało zważywszy na rosnącą liczbę pasażerów PKM i sąsiedztwo centrum handlowego. Jutro należy spodziewać się dyskusji na ten temat.
Co istotne, gmina pracuje też nad planem dla rejonu ulic Dworcowej, Bielińskiego i Szkolnej, obejmującego Park im. Kotowskiego, dawne targowisko i istniejący dworzec autobusowy. Jak mówi Alicja Adamczyk, kierownik wydziału urbanistyki, zmiany planu w części dotyczącej samego dworca są niewielkie, ale zakładają między innymi nowe wskaźniki dotyczące na przykład dopuszczalnej powierzchni zabudowy. Plan zostanie wyłożony do wglądu na początku nowego roku. Wówczas każdy zainteresowany będzie mógł wnieść do niego swoje uwagi.
8 0
za mało miejsca
7 2
Miejscowi kupcy znowu dostaną ograniczenia, no bo trzeba skierować kupujących do zagranicznych marketów. Tam zawsze są miejsca postojowe. Centrum Handlowe zostanie bez parkingów, a i pasażerowie dworca PKP zostaną pozbawieni tych miejsc jak na rys. wyżej. Dlaczego gmina za pieniądze podatników buduje dworzec autobusowy dla przewoźnika który na preferencyjnych warunkach nabył dworzec od PKS, a on sam przy pomocy radnych i burmistrza przekształca swój teren w obiekt handlowy. Czyli przy pomocy radnych nastąpi zwiększenie wartości tego terenu min. o ? mln. zł. Czy prawdą jest, że na teren obecnego dworca PKS ma zostać przeniesiona Biedronka ( jako jedyna nie jest remontowana i nie przedłuża umowy ze Społem)
7 0
Już dawno temu słyszałem,że dworca PKS nie będzie,że tam powstaną kamienice i sklepy ,przed wyborami to słyszałem,ważne żeby wygrał kto miał wygrac a będzie jak ma być :)
12 2
to w miejscu dworca PKS zrobić parking piętrowy !!!!!
9 0
czegoś nie rozumiesz! PKS to teren prywatny chyba GRYFU. A burmistrz robi mu zmiany w planie zagospodarowania rękoma radnych . A teren pod handel ma inna wartość jak pod parking!
3 3
Tak jak wyżej w miejscu dworca autobusowego duży parking i super.
Pomysł aby obsługa pasażerów autobusowych i kolejowych bardzo dobry.
13 0
Słyszałam, że w miejsce PKS ma być galeria - na parterze Biedronka.
Pytam się z jakiej paki gmina ma budować parking dla Gryfu, a co z parkingami przy PKM przecież już tam budują chyba parking dla nowego dworca ?
20 2
Goły dba o kota.
17 1
Nie pracował on czasem u niego w Gryfie? Wyborcy muszą mieć oczy otwarte.
6 5
W końcu będzie wyglądało to jak na miasto przystało, kolej i komunikacja autobusowa w jednym miejscu- dobre dla pasażerów, a przy okazji zniknie ten obskurny dworzec, który pamięta jeszcze czasy komuny.
17 2
Jest to normalny przekręt. Z jakiej okazji my mieszkańcy mamy oddać w użytkowanie nasz zagospodarowany teren prywatnej osobie , a ta osoba na swoim terenie zrobi sobie biznes. Kotecki kupił teren przeznaczony pod usługi transportowe więc niech z niego korzysta zgodnie z przeznaczeniem. Jeżeli dojdzie do tego układu to z całą tą radą trzeba będzie zrobić porządek. Panie Redaktorze proszę przekazać nam mieszkańcom jak będzie głosował poszczególny radny.Chcemy wiedzieć kto nie szanuje dobra mieszkańców.
6 1
gdzie został artykuł prowokatoróW z Nowoczesnej -na Kaszëbach?
7 2
10/10 ale wiesz ,ludek ciemny to kupi a wiewiórki mówiły już o takim kierunku dzień po wyborach :)
7 4
Nowoczesna wizja Kartuz (w obrębie tematu) ma tak wygądać:
1, - dworzec autobusowy przenieść na teren uzbrojonego w media "targowiska" przy ul Sędzickiego. No, trochę trzeba w modernizację zainwestować (Gryf),
2, - owszem, parking przy dworcu kolejowym utrzymać i pogłębić o co najnmiej dwa piętra
podziemne,
3, - cenrtum miasta (z dworcem kolejowym i ww.parkingami włącznie) połączyć z terminalem
autobusowym jakimś szynobusem, metrem czy też innym rozwiązaniem szybkiej komunikacji
bezpośredniej.
Tu może Gmina oszczędzić na zakupie wagoników lub pojazdów z nieotwieranymi oknami.
Ta wersja powinna być tańsza i ochroni podróżnych przed wdychaniem smrodu z kartuskich
jezior.
To takie proste i piękne, że aż genialne. Sorry za samochwalstwo.
5 1
Oni chyba dostrzegli, że tylko sobie pogarszają swoją sytuację która i tak jest już bardzo zła. Miejmy nadzieję, że więcej takich żałosnych artykułów tutaj już nie zobaczymy. Wystarczy, że w tv szczekają.
5 1
Bo druzgocącym skrytykowaniu PO'Nowoczesnej, KODowców i ubeków schowali artykuł w zakładce - opinie.
13 1
Burmistrz chce wybudować dworzec dla gryfu? Kto za to zapłaci miasto czy gryf? Jaki wpływ na takie rozwiązanie ma była praca burmistrza w gryfie? Kto na tym straci, a kto zyska?
3 0
Dużo masz racji ,szczególnie podoba mi się to "metro",może jeszcze jakiś kosmodrom i np takie kanały jak w Amsterdamie ? Jak sądzisz ?
13 2
Mam nadzieję, że tym razem nie dacie się wykiwać. Myk jest tak jasny i czytelny, że sam cwaniak Goły chyba nie wierzy w powodzenie jego przeprowadzenia. RADNI !!!, Veto!!! dla prymitywnych i koleżeńskich działań. Jedynym i wyjściowym warunkiem negocjacji, może być przejęcie terenu dworca przez gminę.
1 0
Co ty Wojtek nie kasuj nas...my swoi !
0 0
Kto to znowu wykasował?! Wojtek to ty czy to Madzia robi?
8 1
Masz Pan racje,tu kroi się duży przekręt.Prywatny przewożnik dostaje od gminy ogromny teren,kosztem miejsc parkingowych.Oczywiście na terenie po PKS powstanie galeria handlowa,parkingi przy targowisku oczywiście zostaną w mocy prawa ustalonego przez radnych pod czujnym okiem burmistrza przekazane w użytkowanie nowym właścicielom.Mieszkańcy jak to kiedyś stwierdziła władza będzie mogła dojeżdzać rowerem,zbudujemy im wypozyczalnie.I tak to się będzie dalej kręcić w towarzystwie wzajemnej adoracji.Ale myślę że mieszkańcy na to nie pozwolą i w końcu LUDZIE BEDA NAJWAZNIEJSI.A poza tym sa jeszcze inne agencje gdzie można zrobić donos na nasza władze.
3 0
Ponieważ Gryf jest firmą prywatną niech sam martwi się o miejsca przystankowe w końcu zarabia
na pasażerach.Nie sądzę,żeby to była firma pracująca na zasadach pro-bono.
Gryf zlokalizuje na swoim terenie inne dochodowe działalności, a równolegle otrzyma za darmo ? chyba ,że będzie dzierżawił tereny od gminy.
7 0
To będzie interes życia!
2 0
W pewnym plemieniu trwały wybory na wodza,rywalizowała Szpetna z Okrągłym ale i Szpetna i Okrągły mieli takie same cele,dogadać się po wyborach z Królikiem ,który miał transport rzeczny bo to w dżungli było. Wybory wygrał Okrągły ale prawdziwym wygranym zawsze będzie Królik a członkowie plemienia mogą krokodylom w rzece jaja bujać a nic nie poradzą.
3 1
Miejsce dobre, ale na coś nowocześniejszego. HELIPORT czułby się tam świetnie, trochę na uboczu.
Coraz więcej lokalnych biznesmenów potrzebuje bardzo szybkiego, niezawodnego transportu i STAĆ ICH na to. Czasem i "zwykli ludzie" też mają bardzo pilne sprawy w województwie (a nawet w odleglejszych częściach kraju - i wtedy czas jest ważniejszy od kosztów przelotu). Oderwijmy się trochę od tego asfaltu i wzbijmy myślą trochę wyżej, bo wszak to XXI wiek.
3 1
Myślę ze Radni nie dadzą sie zwieść Burmistrzowi , zadzieranie z targujacymi na rynku źle sie kończy, a brak parkingu zakopie na cacy rynek
7 2
Czyli prawda na terenie Gryfa ma byc market Burmistrza Kartuz.
1 0
Właśnie tak! Spaliny i smrodki w jednym miejscu, natomiast na placu obecnego Gryfu a dawnego koszmarnego Pks-u, zrobić rynek zdrowej żywności. Duuużo świeżych jaj, zdrowego mięcha, miodku, kaszubskich truskawek, masełka, kaczuchę ... i palce lizać !
2 0
burmistrz dwojga imion już raz przejechał się na terenach kolejowych ale nic to mu nie dało do myślenia ,dalej kombinuje jak tu zarobic i nic nie robic, pewnie znowu się przejedzie. No Panowie radni macie teraz pole do popisu ukrócic kolesiostwo a nie zajmowac się krawężnikami. Zresztą tym przetargiem za 1,6 też trzeba się zając
5 0
czy ten pan, otrzymuje dalej rentę,
czy ma zawieszoną, odebraną ?
zdrowie temu panu służy, jak widać,
tylko znowusz na jak długo ?
7 1
Szanowna Rado,
wybrana przez Nas, Wyborców,
Żadnych układów z Burmistrzem i tego od czołgów.
To jest nasza ziemia !
Teraz patrzymy wam na ręce.
5 0
Bijecie pianę a palcem nie ruszycie.
Władza ma nas totalnie gdzieś, a radnych powinno się wywieść na taczkach, wszystkich !
2 0
Masz zupełną racje że mają Nas w dupie,ale przed wyborami co niektórzy zamiast kiełbasy dostaną Grześka bez czekolady i to wystarczy żeby oligarchia dalej siedzieli przy korycie.Lud kartuski niestety sie nie przebudzi i dalej będziemy tkwić w tym kolesiostwie.
2 0
Chociaż usytuowanie obecnego DA w Kartuzach wydaje się racjonalne, uważam koncepcję jego przemieszczenia w inne miejsce za uzasadnione. Jednak usytuowanie go w miejsce parkingu oznacza dalsze uszczuplenie tak deficytowych miejsc postojowych.Ponadto miejsca tam chyba za mało. Trzeba więc rozważyć możliwość usytuowania DA po drugiej stronie stacji kolejowej, w bezpośrednim jej sąsiedztwie. Takie rozwiązanie ma szereg zalet, mianowicie: *zostanie wyrugowany ruch autobusów z zatłoczonej części miasta, *istniejąca ulica Węglowa umożliwia bardzo dogodny dojazd od strony DW 211 oraz DW 224, *racjonalna zabudowa obecnego DA poprawi estetykę i wygląd tego centralnego miejsca, *druga, niechlujna strona dworca kolejowego przestanie straszyć wyglądem.
Nowy DA musiałby uzyskać połączenie z dworcem kolejowym i z "miastem" tunelem,co może stanowić istotny problem.Podobnie może być problemem zadysponowanie działką pod inwestycję.Poprawa estetyki i bezpieczeństwa tej części miasta, ponadto bardziej racjonalne wykorzystanie cennego terenu może być impulsem do podobnych zmian w rejonie DH Kaszuby. Mam na myśli m.in.barakowe sklepiki, odwrócone "plecami tył..em"do dworca kolejowego. Nędzny widok dla przyjezdnych po raz pierwszy gdziekolwiek, pozostawia w pamięci ślad na zawsze!
1 0
I tak źle i tak nie dobrze.....
0 0
Dobry pomysł plany co do takiego rozwiązania były zawarte i są aktualne w strategii rozwoju z 2005r lecz jak zwykle szczegóły : ilość miejsca , sprawa własności , kosztów i partycypacji sąsiadów , tunel do Węglowej , moim subiektywnym zdaniem zły pomysł chyba że "okresowo podwodny" i na koniec co z budyneczkiem po lewej stronie dworca nie objętym dzisiaj przebudową .
1 0
Chciałbym jeszcze wiedzieć kto sfiksuje miejsce pracy dla prywatnej firmy.
chyba nie my podatnicy ?