Zamknij

Skuterem na przegląd - obowiązkowo!

14:36, 29.09.2009 Aktualizacja: 16:49, 29.09.2009
Skomentuj

Właściciele motorowerów będą musieli teraz częściej zaglądać do swojego dowodu rejestracyjnego, żeby sprawdzić datę następnego przeglądu. Przepisy, które właśnie weszły w życie nakładają na użytkowników jednośladów obowiązek robienia badań technicznych. Zmieniły się też zasady dotyczące przeglądów samochodów sprowadzanych z krajów UE oraz aut uszkodzonych.

Nowe przepisy obowiązują od 22 września br. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wprowadzono obowiązkowe przeglądy motorowerów, do których zalicza się niezwykle popularne ostatnio skutery o pojemności silnika do 50 cm sześć..

- Zgodnie z nowymi przepisami, jeżeli ktoś kupi nowego skutera, jego przegląd ważny będzie trzy lata, po czym przed upływem tego okresu należy wykonać kolejne badanie techniczne i następne już co dwa lata - mówi Jerzy Pobłocki, dyrektor wydziału komunikacji kartuskiego Starostwa Powiatowego.

Jak ustaliliśmy, przegląd skutera w Kartuzach to koszt około 50 zł. Ale przeglądy motorowerów to nie jedyne zmiany w ustawie o ruchu drogowym. Jak mówi Jerzy Pobłocki, zniesiono m.in. obowiązek wykonania badania technicznego samochodów sprowadzonych z krajów należących do Unii Europejskiej. Pojazd musi mieć poświadczenie o wykonaniu badania technicznego i jego ważności. W praktyce sprawa nie jest jednak taka prosta.

- W wielu dowodach rejestracyjnych nie ma wszystkich niezbędnych danych potrzebnych nam do rejestracji samochodu - podkreśla Jerzy Pobłocki. - Z tego powodu musimy kierować właścicieli pojazdów na dodatkowe badania techniczne, które jednak są dużo tańsze niż pełny przegląd okresowy. Jeżeli chodzi o badania techniczne, to tak naprawdę wiele zależy od sytuacji i okresu na jaki wykonany został ostatni przegląd samochodu.

W myśl nowych przepisów nie ma już obowiązku dokonania przeglądu uszkodzonego samochodu, kiedy koszt naprawy przekraczał 2 tys. zł. Przepis ten, jak mówi Jerzy Pobłocki, odbiegał bowiem od rzeczywistości, ponieważ w wielu samochodach wymiana uszkodzonego lusterka przekraczała tę kwotę. Teraz kwotowej granicy związanej z dodatkowym badaniem technicznym nie ma, ale na przegląd będzie musiał pojechać właściciel auta, w którym uszkodzeniu uległy elementy konstrukcji, nadwozia lub ramy.

Zmiany w przepisach dotyczą też osób niepełnosprawnych, które ubiegają się o wydanie specjalnej karty parkingowej. Teraz nie będą honorowane zaświadczenia z ZUS, czy KRUS. Konieczne będzie uzyskanie orzeczenia o niepełnosprawności wydanego przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(56)

HenioHenio

1 0

No widzicie, a skoro w dowodzie rej. skutera mam wpisane w tabeli od przeglądów BEZTERMINOWO w pieczątką starostwa? To co? Prawo działa wstecz?

15:08, 29.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marciomarcio

1 0

nie ma sie czy martwic jesli w dowodzie masz bez terminowo. Przeglad dopiero robi nowy wlasciciel

17:36, 29.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qqqqqqqqqqqq

1 0

jeszcze chwila i na rower bedzie trzeba przegląd nie mówiąc o całej reszcie..........

18:35, 29.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

1 0

Jeśli przeglady maja wygladać, tak jak przeglady motocykla na pewnej stacji w naszym powiecie (sprawdzenie światel i nic poza tym), który posiadam od 7 lat to lepiej niech nie robia ich wcale. Nie wiem, czy wszystkie stacje tak podchodzą do tematu - być może na niektórych nie maja odpowiedniego wyposażenia, a na niektórych może zupełnie nie mają zielonego pojęcia co i jak sprawdzić w motocyklu.

20:00, 29.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

0 0

Dlaczego nie pozwalacie na komentarze w sprawie kolejnego etapu remontu 3maja - aż prosi się pisać o całkowitym braku przemyślanego objazdu - a alternatyw do zakorkowanej od mostu byłoby kilka.
Kto postawił zakaz ruchu przed mostem zamiast za skretem w ulice kolejową i kto zapłaci mieszkancom Kartuz i okolic za stracone pół godziny dziennie na staniu w korku?
Dlaczego nie puszczono ruchu ulicą Słoneczą po jej krókim przedłużeniu?

20:05, 29.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HenioHenio

0 0

Czy jechaliście kiedyś słoneczną? Otóż to jest na pewnym odcinku stroma droga leśna, gdzie nie wyminą się dwa samochody. Z reszta ruch wyrządziłby straty w lesie. Czasem warto wyłączyć komputer i sprawdzić to co się pisze za głupoty.

21:02, 29.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@kierowca@kierowca

0 0

"kto zapłaci mieszkancom Kartuz i okolic za stracone pół godziny dziennie na staniu w korku? "

Kto zapłaci mi za to, że codziennie do pracy muszę jechać 40km?
Kto zapłaci mi za to, że nad morze mam tak daleko?
Kto zapłaci mi za to, że muszę iść do pracy?
Kto zapłaci mi za to, że do pracy jadę autobusem, a nie samochodem?

kierowca TY DEBILU, sam powinieneś płacić jakiś podatek od swojej ułomności.

21:28, 29.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdaśAdaś

0 0

A na Jeziornej w deszczu dalej ogromne kałuże -po remoncie

05:43, 30.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KurowcaKurowca

0 0

P."DYREKTORZE" J.Pobłocki przyjrzyj się dobrze organizacji ruchu w naszym mieście razem z P. "BURMISTRZ"

05:46, 30.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pfffpfff

0 0

no i masz! Blokady spowrotem będą zakładać na skutery ;P Chyba, ze przerejstrujesz na osobe pełnoletnią i ona bedzie chodzic na przeglądy xD

06:43, 30.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolkaPolka

0 0

"jeżeli ktoś kupi nowego skutera" - ja kupiłam nowy skuter

08:24, 30.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

markopolomarkopolo

1 0

Jeżdżę motocyklami juz ponad 20 lat i jeszcze nie spotkalem stacji kontroli pojazdow, która byłaby przystosowana do kontroli motocykli!!! A często z czystej ciekawości chciałbym sprawdzić np. stan amortyzatorów w mojej maszynce ale nigdzie nie potrafia tego zrobic nie mowiac juz o wyregulowaniu mieszanki w motocyklach z czterema gaznikami!!! Cyrk totalny!!! A te przeglady skuterow to niby jak maja wygladac??!! BEDA DOKLADNIE TAKIE SAME JAK MOTOCYKLI CZYLI ŻADNE!!!!!! czysta paranoja!!! To wszystko po to by wyrównać DZIURĘ BUDZETOWĄ!!! Szukają kasy gdzie się da a wystarczyloby opodatkować czarnych kawalerów w sukienkach i nie oddawac im za złotówke kazdego kawaleczka ziemi którego sobie zażyczą!!!! I dziurka budzetowa by szybciutko zniknela!!!

15:29, 30.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

seniorsenior

0 0

i znowu nienażarci właściciele stacji diagnostycznych zgarniać będą krocie - tylko za co ?

20:26, 30.09.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panzer BatalionPanzer Batalion

0 0

Prawojazdy na skuter !!!!!!!!!! obowiązkowo !!

09:33, 11.10.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

0 0

ludzie!!! To jest tylko wyciąganie kasy od zwykłych ludzi!!!Siedzą sobie w biurach "OBIBOKI" i nic lepszego ich zakute głowy nie są w stanie wymyśleć,poza bzdurnymi pomysłami!!!ą przegląd skutera będzie wyglądał jak ciągnika.Przez 20lat ciągnika nie widzieli tylko kasa!!!

08:55, 12.03.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bombabomba

0 0

skurwysyny...

13:58, 31.03.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

riderrider

1 0

proponuję żeby było wymagane prawo jazdy na skuter i świadectwo kwalifikacji!!! oraz kurs na przewóz rzeczy w schowku ;-)

08:33, 18.05.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arielariel

1 0

Chyba cię pogjeło gościu:{

05:00, 12.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tragediatragedia

0 0

nie oszukujmy sie to panstwo chce nas calkowicie wydoic co do grosza i tylko oto chodzi, uczciwoscia to czlowiek skonczy ale pod mostem

13:41, 07.08.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Niektórych tu pogięłNiektórych tu pogięł

0 0

Prawko na skuter? He he dobre... a przeglad na skuter powienien byc jeden... co oni tam beda sprawdzac, czy dzialaja swiatla i hamulec? Parodia w tym naszym kraju...

09:39, 16.08.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kasa kasa kasa kasa kasa kasa kasa kasa

0 0

kasa kasa kasa kasa kasa kasa kasa kasa tylko to sie liczy!!

10:36, 16.08.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

leonleon

0 0

To chyba "zalety" księżycowej polityki-nowa Irlandia itd!!!

12:06, 24.08.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

juniorjunior

0 0

jeszcze troche to bedzie trzeba potrzebne na buty robic przeglady bo sie zdzieraja podeszwy

19:02, 06.09.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

0 0

"Z badana technicznego nie są zwolnieni nawet ci kierowcy, którzy w dowodach rejestracyjnych swych jednośladów ?wbity? mają przegląd bezterminowy. W nowej ustawie skreślony został Art. 6. 1. mówiący, że ?Terminy następnego badania technicznego zamieszczone w dowodach rejestracyjnych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy zachowują swoja ważność?. "

10:01, 10.09.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CPICPI

0 0

Mało brakuje a będą pobierać opłaty za zanieczyszczanie środowiska, ustalając kwotę adekwatnie do emisji spalin z tzw. 'bzyków' typu simson itd.

18:25, 21.09.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StalinStalin

0 0

To jak z tym przeglądem jak mam bezterminowo ????

18:12, 24.09.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

www.skuterypolnoc.plwww.skuterypolnoc.pl

0 0

No własnie to jak z tym jak ktos ma bezterminowo panowie ?

18:14, 24.09.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KINROADKINROAD

0 0

POJEBANI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

18:04, 17.10.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arekarek

0 0

jak macie bezterminowo tez musicie zrobic dzis wlasnie mi dowód rejstracyjny. Musi miec kazdy chyba ze skuter jest z roku2007i nowszy

16:24, 28.11.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zentivazentiva

0 0

wedlug nich to ma poprawic bezpieczenstwo na drogach
neich dzieciakom w gimnazjach przy kursie na karte motorowerowa pokazuja filmy z wypadkow i wywiady z uczestnikami wypadkow co przezyli i jak sie to konczy. rozbicie siebie, motoru i przy okazji kogos;| to by podzialalo na mlodych ktorzy chca pokazac przed kolegami co potrafia.

17:23, 04.01.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trzeżwomyślącytrzeżwomyślący

0 0

Kiedy ludziska zrozumieją że chodzi jedynie o wyłudzanie pieniędzy....ciemny ludek zaakceptuje wszystko.Obecny reżim powinien jeszcze wprowadzić przeglądy na rowery.-o narodzie ociemniały...przebudz sie

06:34, 17.01.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SkuterSkuter

0 0

Ja kupiłem skuter z francji i mam takie papiery na kartkach A4 no i na te papiery nie rejestruja, wiec chcialem kupic rame z papierami i jej nie przekładać tylko jezdzic (rama z papierami rok produkcji 2008) . Czy musiał bym robic przegląd jak ma w dokumetach wpisany bezterminowy ??

11:25, 26.01.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mariusz wlodekmariusz wlodek

0 0

debiliada

12:33, 09.03.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

waziejwaziej

0 0

to jest głupota oni tylko śćiągają kase oni powini się leczyć

20:01, 30.03.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KAI-KAIKAI-KAI

0 0

........... jak piszą poprzednicy, to się kupy nie trzyma, dopiero co kilka lat wstecz uraczono Nas na siłę nocnikiem na głowę przy jeździe motorowerem,( no tak przecież bzyki osiągając zawrotną szybkość 45 km na godzinę można sobie jakieś kuku zrobić - PARANOJA !) , teraz znowu przegląd techniczny co 2 lata.
Hm. takim bzykiem na rybki w lato to się robi 1000 km (slownie tysiąc km) przez 5-6 lat.To co tam ma się popsuć ?
Zgadzam się w 100% z pprzedmówcami że tu naprawdę chodzi o pieniądze, tylko na Boga od kogo ? od biednego Polaczka którego szczęściem w garażu jest motorowerek lub skuterek ? Strach pomyśleć co niedługo nasi decydenci wymyślą , żeby umilić życie rowerzystom ? Już wiem !!! Obowiązkowe będą hamulce hydrauliczne, ABS i poduszka powietrzna w kierownicy - IDIOTYZM do potęgi "n" !!! Hehehehehehe - i dziwią się że Polacy z kraju uciekają gdzie pieprz rośnie .........

08:58, 19.04.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

STOLARZSTOLARZ

0 0

Jeszczie kilka dni a na rower bedzie potrzebne prawko i przeglad a jak w skuterze jest bezterminowo to przeglodu nie trzeba robisz

21:16, 05.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hitlerhitler

0 0

czy jeżeli mam wbite w dowodzie rejestracyjny bezterminowo to czy muszę wykonywać ten przegląd czy nie? ciekawe kto wprowadził tą ustawę pewnie kaczyński nie miał co robić to siedział i wymyślał bzdety jeszcze trochę to rowerem pojedziemy do przeglądu!

08:01, 24.06.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aprilla 50sraprilla 50sr

0 0

kasa kasa i jeszcze raz kasa to jest Polska niech wezmą się do roboty a nie wymyślają przeglądy na motorowery - debile ja mam bezterminowo i mam w d...... bezterminowo to bezterminowo jedynie co ubezpieczenie mam wazne - pozdrawiam

14:48, 07.07.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sebosebo

0 0

Dzisiaj H... policjanty zatrzymały mnie i kontrolę zaczął od pytania ile lat ma skuter bo jak 5 to ja zabieram dowód. mam skuterem przejechane 2000 km i ma on 5,5 roku . Jak to usłyszałem to normalnie nóż w kieszeni się otwiera. Zabrali mi dowód a ja teraz mam wycieczkę do diagnosty i wydziału komunikacji. To jest złośliwość naszej policji i totalne skretynienie naszej władzy.

17:11, 29.08.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bykbyk

0 0

pojeby ioszolomy

17:34, 30.09.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja polak:)ja polak:)

0 0

zal po prostu zabierają tu dowody do skuterów to szok na co oni liczą zyją za nasze pieniądze to co my mamy jeszcze na nich robisz zastanówcie się co robicie lepiej łapcie złodzieji,gwałcicieli i morderców a nie nam dupe zawracacie :/:/

00:27, 11.10.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stefan CichoszStefan Cichosz

0 0

Mam bezterminowy przegląd skutera złapała mnie policja i powiedziała że weszła ustawa że muszę zrobić przegląd choć jestem od kupna tego skutera jedynym właścicielem

16:33, 03.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

snajpersnajper

0 0

ja polak masz racje

19:12, 28.02.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szajbusszajbus

0 0

dziwne że akurat mnie zatrzymała policja i tez mam bezterminowo no i pozbyłem sie dowodu rej. bo trzeba do trzech lat od kupna skutera zrobic przegląd- tak bynajmniej powiedzieli

17:19, 08.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

henryk IIhenryk II

0 0

Ludzie nie dajcie sie zwariowac. Czym rozni sie jazda skuterem a 20 letnim samochodem ? bo wypisujecie bzdury, ze jak jedziesz to zastanawiasz sie czy ten z tylu ma hamulce. Ale jaja co z Was za kierowcy ? PALANTY A te przepisy nowe o przegladach to niech se w dupe wsadza.

09:48, 12.05.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

henryk IIhenryk II

0 0

Jeszcze jedno. Dlaczego mam jechac na przeglad skutera jesli mam w dowodzie bezterminowo. Ja nie musze byc na bierzaco z przepisami, a ten co wydal dowod rejestracyjny powinien poinformowac o zmianie przepisow. Takie cuda to moga byc tylko w polsce. Siedzi minister komunikacji i wymysla bzdury ktore nie trzymaja sie kupy.

09:55, 12.05.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IgooIgoo

0 0

nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności henrykII

10:27, 01.06.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piotrpiotr

0 0

hehe mnie złapali juz chyba z 6 razy do kontroli i dopiero za szostym razem powiedzieli mi ze nie mam pżegladu.to byli cały czas ci sami policjanci,dowodu mi nie zabrali ale i tak dalej nie zrobilem pżegladu.ale z tym pżegladem to walneli jak ''łysy warkoczem o kant kuli''

14:44, 10.01.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

skuter  symskuter sym

0 0

owszem niech pilnują ale tych co jada skuterem bez karty motorowerowej albo bez dowodu albo dzieciaków a nie tych co maja dowód osobisty albo kartę jednym słowem chory kraj

18:17, 21.03.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stefciustefciu

0 0

jeżeli mam w dok. przegląd bez terminowy i jak sprzedam to ten co kupił bedzie musial zrobić od nowa ??

21:33, 10.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dojebac Panstwudojebac Panstwu

0 0

Masakra z tymi przeglądami.Dla mnie to wielka Mafia ktora chce jak najwiecej kasy zarobic na społecznosci.To nastepna głupota zeby robic te przeglady.Niedługo jeszcze bedzie trzeba robic całkowity remont motorka moze zeby był all sprawny ;/

18:36, 08.10.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Scatty boScatty bo

0 0

kupiłem skuter lecz nie przerejestrowałem ,mam wbity bezterminowy ,więc pytam się was czy muszę robić przegląd?

19:18, 05.02.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BohenBohen

0 0

Kórwa ja muszę zrobić przegląd mimo ze od poprzedniego właściciela w dowodzie pojazdu kwitniał napis bezterminowo, skuter ma 7 lat i nie wiem czy przejdzie przegląd, wiecie co? Ten skuter jest bez blokad i małym tuningu ostatni przegląd miał 5 lat temu, wiec kórwa nie wiem czy przejdzie w dodatku miał kiedys wypadek i pare plastikow polapane na c h uj wie co, kierunki dzialaja, hamulce przednie tarczowe sprawne, tył bęnowe kiepskie, pali z rozrusznika okej, z kopki ciężko łamie za 12 razem może, światła działają, ale przekracza dozwoloną prędkość z 45km/h na 85km/h więc nie wiem czy mi podbiją za to ze jest bez blokad

18:20, 02.07.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BohenBohen

0 0

Skuter mimo ze jest posklejany, amortyzator tylni ma sprawny, instalacja działa prawidłowo sprawdzane miernikami, opony nie są mocno łyse, ale mogą być do wymiany, jak mnie wyniesie koszt przeglądu, dodatkowych częśći np wymiany opon, wymiany klocków do hamulca bębnowego, kupna przedniej czaszy i dolnego prawego boku, wymiany tłumika bo tuningowany włoski z dziurką przekracza 115db, opłaty skarbowej, wymiany tablicy rejestracyjnej, zmiany dowodu rejestracyjnego na mnie oraz oplacenia kladki OC to z nim Kórwa pojde na złom, bo dałem śmieszne pieniądze ok 580zł, ale drugie tyle chyba wsadze po przeglądzie

18:28, 02.07.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jażębinkajażębinka

0 0

.... witajcie, kupiłam w 2008r.06.20 (nowy) skuter ,diagnostyka bezterminowa,(pierwszy właściciel)- nowy przepis obowiązuje od 2009r. lipca z dziwnym prawem dotyczącym diagnostyki , więc w moim przypadku prawo cofa się w stecz ???????? jaja hihihihihi

20:05, 17.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jażębinkajażębinka

0 0

.... witajcie, kupiłam w 2008r.06.20 (nowy) skuter ,diagnostyka bezterminowa,(pierwszy właściciel)- nowy przepis obowiązuje od 2009r. lipca z dziwnym prawem dotyczącym diagnostyki , więc w moim przypadku prawo cofa się w stecz ???????? jaja hihihihihi

PS: dodam,że skuter jeżdził około 4 miesięcy i się rozpier......ł, stał 8 lat w garażu w częśćiach, opłacane ubezpieczenie oczywiście no i bezterminowa diagnostyka w dowodzie, a po 8 latach został naprawiony i chciałam korzystać z drogi nr 7 hihihihi jeżdzić nawet na rybki i co z tą policją i diagnostyką kto ma rację????

20:14, 17.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%