Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij

Szkoła w Wilanowie zmieniła się w wielkie laboratorium

SP Wilanowo 12:21, 14.12.2025 Aktualizacja: 12:35, 14.12.2025
Skomentuj fot.SP Wilanowo fot.SP Wilanowo

Czasem wydarza się coś, co na długo zostaje w pamięci całej społeczności szkolnej. Tak właśnie było w Szkole Podstawowej w Wilanowie (gm. Przodkowo), gdzie dzięki dofinansowaniu z prestiżowego programu mSilnia Fundacji mBanku, szkoła na kilka tygodni zamieniła się w tętniące życiem laboratorium, pełne eksperymentów, odkryć i dziecięcej radości.

Spośród 357 projektów z całej Polski tylko 138 szkół otrzymało dofinansowanie, a wśród nich znalazła się szkoła w Wilanowie. W działania projektowe zaangażowanych było 100% uczniów szkoły – od przedszkolaków aż po ósmoklasistów. Każdy znalazł w nim swoje miejsce: jedni liczyli, mierzyli i analizowali, inni prowadzili doświadczenia, a jeszcze inni – z zapartym tchem obserwowali spektakularne zjawiska i zadania naukowe.

Szkolne korytarze i sale lekcyjne wypełniły się dźwiękami zachwytu i zdumienia, gdy uczniowie obserwowali skaczącą kukurydzę, tworzyli własny wulkan, badali działanie dźwigni, eksperymentowali z lewitującymi magnesami, zgłębiali tajemnice cieczy nieniutonowskiej i odkrywali sekrety "magicznego woreczka”. Dzieci nie tylko patrzyły – one stawiały hipotezy, zadawały pytania, sprawdzały i wyciągały wnioski. Były prawdziwymi młodymi naukowcami.

[FOTORELACJA]30420[/FOTORELACJA]

Warto podkreślić, że projekt obejmował nie tylko matematykę, fizykę i technikę — w rzeczywistości angażował wszystkie szkolne przedmioty.

Uczniowie przygotowywali opisy i podsumowania doświadczeń, dzięki czemu ćwiczyli formułowanie myśli i prezentowanie wniosków. Korzystali z wiedzy przyrodniczej i geograficznej, aby analizować zjawiska, rozwijali umiejętności plastyczne i techniczne podczas tworzenia modeli, wykresów i plakatów, a na informatyce tworzyli diagramy i prezentacje. Praca w grupach wspierała rozwój umiejętności społecznych, komunikacyjnych i organizacyjnych. Projekt pokazał, że wiedza szkolna to nie osobne przedmioty — to jedna, spójna całość.

Nie zabrakło również praktycznych wyzwań matematycznych i badawczych. Uczniowie mierzyli się z pytaniem: ile waży powietrze? W szkolnym "kantorze wymiany walut" uczyli się, jak działa matematyka w codziennym życiu, a podczas zajęć „Wiem, co jem” odkrywali, ile cukru znajduje się w popularnych produktach.

Jednym z najbardziej oczekiwanych i emocjonujących momentów projektu był szkolny konkurs matematyczny dla uczniów klas IV–VIII – „Matematyczny Mistrz Szybkości”. W konkursie wzięło udział aż około 80% uczniów klas IV–VIII, co pokazuje, jak wielkim zainteresowaniem się cieszył. Każdy uczestnik musiał wykazać się błyskawicznym liczeniem, logicznym myśleniem i koncentracją pod presją czasu.

Wielkim finałem było to, że wszyscy uczniowie zostali nagrodzeni medalami, skarbonkami i długopisami — radości nie było końca! Na szczególne uznanie zasługują uczniowie klas VII–VIII, którzy wcielili się w rolę młodych nauczycieli i naukowców. To oni przygotowali i poprowadzili warsztaty oraz doświadczenia dla dzieci z przedszkola i klas młodszych. Z dumą i niezwykłym zaangażowaniem tłumaczyli zjawiska i inspirowali młodszych kolegów do odkrywania świata.

Zwieńczeniem całego przedsięwzięcia była uroczysta prezentacja prac oraz wystawa końcowa, podczas której zaprezentowano efekty wielotygodniowej pracy: modele, plakaty, konstrukcje, wyniki pomiarów oraz dokumentację fotograficzną. 

Autorką działań i koordynatorką projektu była Adriana Polańska – nauczycielka Szkoły Podstawowej w Wilanowie.

(SP Wilanowo)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%