We wtorek około godz. 11.00 system MEVO został zawieszony - oznacza to, że użytkownicy nie będą już mogli korzystać z rowerów. To efekt odstąpienia od umowy dotyczącej obsługi projektu Mevo zawartej z NB Tricity, spółką zależną Nextbike Polska. Nextbike przygotowuje wniosek o ogłoszeniu upadłości spółki.
Od wtorku nie można rejestrować się, doładowywać konta i wypożyczać rowerów MEVO. Zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot zdecydował wczoraj o rozwiązaniu umowy ze spółką NB Tricity na zarządzanie systemem roweru metropolitalnego. Zarzucono spółce niedotrzymywanie terminów i parametrów obsługi systemu.
NB Tricity to spółka celowa w 100% zależna od Nextbike Polska o kapitale zakładowym 5 tys. zł. Jedynym projektem realizowanym przez NB Tricity był projekt roweru metropolitalnego Mevo.
- Zakończenie współpracy z OMGGS było jednym z branych przez nas pod uwagę scenariuszy. Obecnie przygotowujemy wniosek o ogłoszeniu upadłości spółki NB Tricity. Jednocześnie kontynuujemy obsługę pozostałych klientów – informuje w komunikacie Paweł Orłowski, prezes Zarządu Nextbike Polska.
Zarząd OMGGS zapłacił do tej pory spółce 9,76 mln zł. Wartość stacji rowerowych to ok. 3,9 mln zł, rowerów - ok. 3,6 mln zł, a systemu IT - ok. 650 tys. zł. Zarząd wystąpi do banku obsługującego NB Tricity o przelanie na konto OMGGS ponad 4 mln zł gwarancji bankowej. Będzie to część kary umownej określonej na 8 mln zł. Zarząd domaga się od spółki, by zwróciła użytkownikom wpłacone i niewykorzystane do tej pory środki z abonamentów.
OMGGS podkreśla, że oczekuje, iż NB Tricity zwróci użytkownikom wpłacone i niewykorzystane do tej pory środki z abonamentów. Trzeba będzie wyłonić także nowego operatora.
- Będziemy dążyć do tego, aby możliwie najszybciej udostępnić pojazdy i aplikację mieszkańcom. Należy się jednak liczyć, że przez pewien czas rowery nie będą dostępne. Potrzebne są nowe rozwiązania formalne i techniczne umożliwiające powrót funkcjonalności systemu - czytamy we wczorajszym komunikacie OMGGS.
Smuteczek14:29, 29.10.2019
[']
lalal17:39, 29.10.2019
Skandal , kto za odpowiada z władz samorządowych ?
po18:05, 29.10.2019
Rządzi dulkiewicz z kudłatym.
KMM19:38, 29.10.2019
Bardzo dobrze. Jeśli spółka sie nie wywiązywała z umów to dobrze że zrezygnowano z jej usług.
kaczor20:34, 29.10.2019
Przecież to była lipa
info20:54, 29.10.2019
a taka była pompa.... ohy i achy.
koment 23:50, 29.10.2019
Prezes Paweł Orłowski- czy to nie POlityk Platformy z Gdańska ?
qqqqqqqqqqq09:07, 30.10.2019
Jakim cudem dopuszczono do udziału w przetargu firmę, która była stworzona wyłącznie do wyciągnięcia kasy z tego przetargu? Tam nie było żadnych wymagań? Gdzie doświadczenie? Gdzie majątek firmy, który stanowiłby jakieś zabezpieczenie?
Kto ten przetarg rozpisywał, że dopuszczono taką firmę?
Zakładam, że NextBike Polska zabezpiecza kontrakt całym swoim majątkiem oraz majątkiem prezesa i członków zarządu, tak?
Don Pablo13:32, 30.10.2019
Śmiech na sali. Kapitał zakładowy spółki 5tyś zł. I taka firma z takim kapitałem wygrywa przetarg. Brawo Gdańsk ? wałek jak nic.
1 1
Milion samochodów elektrycznych .... pompa (w pampersa).
100 tysięcy "Mieszkań +" .... pompa (w pampersa).
20 tysięcy rowerów miejskich .... pompa (w pampersa).
Zmiana zarządzającego rowerami powinna naprawić sytuację, więc może zmiana zarządzającego samochodami i mieszkaniami TEŻ naprawi sytuację ??? Jak myślicie ?