Zamknij

Tak wyglądają nowe rowery elektryczne MEVO. System ruszy już wkrótce?

11:44, 23.03.2023 Aktualizacja: 12:20, 23.03.2023
Skomentuj fot. Facebook/Mevo - Rower Metropolitalny fot. Facebook/Mevo - Rower Metropolitalny

Do Gdańska dotarła pierwsza partia rowerów elektrycznych Mevo 2.0. Łącznie ma być ich 3099. Wiosną w Gdańsku będzie można przetestować rowery - udostępnione zostaną 80 tys. użytkowników.

Rowery Mevo IV generacji dotarły już do Gdańska w liczbie 84 sztuk, wkrótce mają dotrzeć kolejne. W magazynie operatora systemu znajduje się już 1000 rowerów tradycyjnych. Gotowe są też wszystkie stacje z nowymi totemami w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego. 

Docelowo rowerów elektrycznych ma być 3099. Jednoślady wyposażone są w baterię, która pozwoli na pokonanie 100 km przy jej pełnym naładowaniu (poprzednio rowery miały zasięg 60 km).

Rowery posiadają m.in. 7-biegową przekładnię (tradycyjne) lub 3-biegową (rowery ze wspomaganiem elektrycznym) ze zintegrowanym hamulcem, opony z wkładką antyprzebiciową, a także koszyk o pojemności min. 10 litrów zabezpieczający mały bagaż z 5 stron.

Nowością będzie możliwość wypożyczenia i jazdy na rowerze elektrycznym z rozładowaną baterią (stawki będą liczone jak za rower tradycyjny, przy czym rower będzie widoczny dla systemu jako ten przeznaczony do wymiany lub ładowania - co oznacza, że OMGGS nie będzie ponosił kosztów jego obsługi).

Pierwsi użytkownicy pojadą wiosną

Pierwsze testy na ulicach Gdańska mają ruszyć już wiosną. Najpierw rowery przejdą "rozruch wewnętrzny". Gdy 100 sztuk rowerów będzie funkcjonowało w sposób należyty, do użytku oddane zostanie 50% floty rowerowej, co umożliwi rejestrację 80 tys. klientów.

- W związku z rozruchem wewnętrznym, w ramach którego odbierana zostanie również infrastruktura, przetestowane zostanie 100 rowerów - w tym 75 rowerów elektrycznych. Gdy rozruch przebiegnie bez zastrzeżeń, do użytku zostanie oddane 50% floty rowerowej. Następnie, gdy udostępniona dotychczas flota funkcjonować będzie w sposób należyty i nieprzerwany, zostanie uruchomiona całość systemu MEVO 2.0 - informuje Mevo na swojej stronie na Facebooku. 

Aby skorzystać z rowerów klasycznych, bądź ze wspomaganiem elektrycznym, niezbędne będzie założenie konta w aplikacji mobilnej lub rejestracja poprzez stronę www.

Przypomnijmy - system będzie składał się z 717 stacji (wcześniej było ich 660). Nowe stacje pojawią się w Kartuzach, Żukowie, Sierakowicach, Pruszczu Gdańskim, Władysławowie, a także w dwóch nowych gminach, które dołączają do projektu - w Kosakowie i Kolbudach.

Punkty ładowania powstaną w każdej gminie. Operator systemu zapewni 51 takich punktów. Nowe Mevo będzie działało w sezonie 9+3 – przez 9 miesięcy 100% floty, od grudnia do końca lutego 50% floty.

Sposób używania systemu się nie zmieni. Rowery IV generacji będzie można wypożyczać za pomocą aplikacji mobilnej (skanowanie kodu QR), urządzeń wyposażonych w technologię NFC lub kart zbliżeniowych, a także przez centrum kontaktu.

Ile będzie kosztować jazda nowym Mevo?

Do dyspozycji użytkowników będą 2 rodzaje abonamentów: abonament miesięczny za 29,99 zł oraz roczny za 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym.

Po wyczerpaniu minut z abonamentu, każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 0,2 zł, na tradycyjnym 0,1 zł. Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (0,15 zł za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 0,30 zł za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 h za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

W Kartuzach do dyspozycji będzie 60 rowerów i 16 stacji, w Sierakowicach- 15 rowerów i 5 stacji, w Żukowie - 20 rowerów i 5 stacji, w Somoninie 10 rowerów i 2 stacje, w Stężycy 10 rowerów i 2 stacje.

(oprac. M.Dz.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(10)

Kolarzyna Kolarzyna

6 0

Dobra ścieżki zrobimy w następnej pięciolatce

14:24, 23.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bardzo ładneBardzo ładne

2 6

2- kolorowe bicykle - dobrze widoczne w trakcie jazdy ?

14:28, 23.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LelekLelek

9 0

i........................... za rok do sprzedania jako złom :D

14:51, 23.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No tak,dzicz zamęczyNo tak,dzicz zamęczy

0 2

i psa i rower i jezioro. Wszystko połamane, zafajdane, głodne i zmarznięte. Tak robi dzicz !

17:56, 23.03.2023

Mieszkaniec Wsi Mieszkaniec Wsi

8 1

Co się stało z poprzednimi rowerami Mewa na takie bezdety unia wydaje pieniądze lepiej żeby dali na remont dróg gdzie w gminie Kartuzy są w opłakanym stanie

17:32, 23.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TeresaTeresa

7 0

Co to jest. Te rowery wyglądają masakrycznie.

20:52, 23.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/td/t

2 0

ile będzie wypadków na drogach z tymi rowerami?????

21:01, 23.03.2023

LikeonLikeon

5 0

Karta bankomatowa jest podpięta na stałe. W razie uszkodzenia operator zabierze z konta kasę na naprawę roweru. A miało być przyjemnie i tanio.

21:06, 23.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jesteś wandalem ?Jesteś wandalem ?

1 2

Lubisz wszystko uszkadzać ?
To jeździj na własnym rowerze, dzikusie !

00:17, 24.03.2023

welocyped welocyped

3 0

Co jest nie tak. Nie można do Kartuz dojechać z Łapalic ,Prokowa , Ręboszewa, Kiełpina, Dzierżążna Przodkowa a ktoś wydaje kupę kasy na coś co jest drogą abstrakcją w takich warunkach Gdzie są planiści ???

07:50, 24.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

InfoInfo

1 0

Do lapalic to nawet przejść nie można, ale oczywiście winny jest piessey nie burmistrz który do tego dopuścił ani pajac projektant

08:51, 24.03.2023

TifoTifo

2 0

A dlaczego nie będzie w Kościerzynie latem jest dużo wczasowiczów

08:49, 24.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do tifoDo tifo

0 0

Szkoda rowerów

18:14, 30.03.2023

doh jodoh jo

2 0

To juz bylo i sie rozpieprzylo Upor wlascicieli za zgoda UE ktora to finansuje napycha kase Karta bankowa bedzie oplacala wszystko nawet mandaty czy naprawe tych wechikulow

08:56, 24.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ekonomekonom

2 0

Tak bezmyślnego zarządzania gminą jeszcze nie było

08:58, 24.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mirka czy GrzesioMirka czy Grzesio

1 0

to bez różnicy: Skansen pozostaje skansenem z tynkiem odpadającym na stu centralnych kamienicach z czasów Piasta Kołodzieja .....
Stu-milionowe zadłużenie też dzielą równo po połowie Mireczka z Grzesiuniem.

15:22, 24.03.2023

0%