Empik to znana i lubiana w Polsce firma, która od lat kojarzona jest ze sprzedażą książek, czasopism oraz artykułów piśmienniczych. Natomiast na przestrzeni lat Empik przekształcił się w Empik marketplace i jeżeli chodzi o sprzedaż online, rokrocznie notuje zwyżki. Empik marketplace chwali się, że jest w TOP 3 platform e-commerce w Polsce, a miesięcznie dociera do 10 mln realnych użytkowników. Warto podkreślić, że klienci Empiku, to specyficzna (ale wierna serwisowi) grupa, która często nie zagląda na inne platformy sprzedażowe. Czy wystawianie oferty na Empiku to korzystna decyzja dla sprzedawców w sieci?
Empik to znana i lubiana w Polsce firma, która od lat kojarzona jest ze sprzedażą książek, czasopism oraz artykułów piśmienniczych. Natomiast na przestrzeni lat Empik przekształcił się w Empik marketplace i jeżeli chodzi o sprzedaż online, rokrocznie notuje zwyżki.
Empik marketplace chwali się, że jest w TOP 3 platform e-commerce w Polsce, a miesięcznie dociera do 10 mln realnych użytkowników. Warto podkreślić, że klienci Empiku, to specyficzna (ale wierna serwisowi) grupa, która często nie zagląda na inne platformy sprzedażowe. Czy wystawianie oferty na Empiku to korzystna decyzja dla sprzedawców w sieci?
Empik dla sprzedawców oferuje bardzo atrakcyjne warunki rozliczenia prowizji – nie ma opłaty abonamentowej oraz aktywacyjnej. Dodatkowo serwis zapewnia, że w porównaniu z innymi popularnymi platformami, Empik marketplace pobiera najniższe prowizje za sprzedaż produktu.
Integracja swojego biznesu z Empik marketplace jest prosta – firma posiada integrację z większością topowych CMS’ów lub systemów ERP.
Empik dla sprzedawców i klientów na swojej platformie wprowadził program subskrypcyjny, który pomaga oszczędzać. Platforma stara się zapewnić komfortowe warunki dla każdej strony transakcji.
W przypadku klientów opcja Premium na Empik marketplace pozwala uzyskać zniżkę na zakupy stacjonarne (15% od cen regularnych) oraz online (20% na wybrany asortyment). Co więcej, abonenci Premium otrzymują darmową dostawę dla zamówień od 40 złotych oraz dedykowane promocje.
Empik dla sprzedawców oferuje w opcji Premium szereg benefitów – możesz zyskać dopłaty do kosztów dostaw oraz zwiększyć widoczność Twojego sklepu i atrakcyjność wystawianych ofert.
W jaki sposób można dołączyć do opcji Premium na Empik marketplace?
Każdy sprzedawca, który chce dołączyć do programu Empik Premium, musi w okresie ostatnich 3 miesięcy, spełnić szereg wymagań, które stawia przed nim serwis. Co więcej, Empik dla sprzedawców stawia warunek, że wybrane parametry, muszą być spełniane każdego miesiąca uczestnictwa w projekcie.
Wymagania Empik dla sprzedawców, którzy chcą dołączyć do programu Premium:
Wymagania serwisu są wysokie, natomiast warto pamiętać o tym, z jakim pakietem korzyści wiąże się udział w programie Premium.
Obserwowanym od kilku lat trendem w e-commerce jest wielokanałowość. Bezsprzecznie prezentowanie swojej oferty na kilku portalach jednocześnie, może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Dlaczego może? Bo tylko mądrze wykorzystany potencjał serwisu sprzedażowego pomoże Ci maksymalizować zyski.
Samo wyświetlanie oferty na wybranych (popularnych serwisach sprzedażowych) np. Allegro, Ceneo Empik marketplace, nie jest i nie będzie gwarantem sukcesu. Jeżeli chcesz postawić na multichannel, musisz mieć świadomość tego, w jaki sposób użytkownicy weryfikują oferty.
Oferowany przez Ciebie produkt (wyświetlony na platformie sprzedażowej), może być za pomocą kilku kliknięć porównany z innymi sprzedawcami. Użytkownicy platform handlowych poszukują korzystnych cen i wysokiej jakości obsługi.
Na Empik marketplace Twoje towary będą wyświetlane na konkretnych kartach produktowych – do których są przypisani również inni sprzedający. Jeżeli Twoje produkty nie będą miły korzystnych rynkowych cen, to może okazać się, że poświęcasz czas i energię na prezentację oferty i odpowiedzi zainteresowanym klientom, ale nie notujesz finalizacji transakcji.
Śledzenie cen online jest niewątpliwie jednym z najskuteczniejszych sposobów na świadome funkcjonowanie w e-commerce. Jeżeli wiesz, jak zachowują się inni sprzedawcy, możesz (na podstawie zdobytej wiedzy) zaplanować swoje działania marketingowe.
Monitoring cen konkurencji na Empik marketplace jest świetnym sposobem, aby wydajnie pracować na portalu. LivePrice to narzędzie, które może całkowicie zautomatyzować proces obserwacji Twojej bezpośredniej konkurencji. Aplikacja samoczynnie powiąże Twoją ofertę z produktami innych sprzedawców.
Obserwowanie cen na wybranej platformie sprzedażowej pomoże Ci dowiedzieć się:
LivePrice monitoruje Twoje ceny na kanałach: Ceneo, Allegro, Empik marketplace, Idealo oraz na wybranych przez Ciebie e-sklepach konkurencji. Każdy portal rządzi się swoimi prawami, ten sam asortyment może osiągać różne stawki zależności od kanału sprzedaży. Co istotne, e-commerce nierozerwalnie łączy się z dynamiką w nadawaniu cen, doborze asortymentu, promocji. Dlatego śledzenie cen jest niezwykle istotne, zwłaszcza że LivePrice może połączyć monitoring konkurencji z automatyką cenową.
Samoczynne nadawanie cen na portalach sprzedażowych to wygodny sposób na osiąganie swoich celów sprzedażowych. System do repricingu w wygodny sposób może manipulować Twoimi cenami na wybranych portalach sprzedażowych. Oczywiście każda cena może być ustalana indywidualnie dla konkretnego kanału sprzedaży oraz nadanych instrukcji cenowych i działań konkurencji.
LivePrice automatyzuje ceny na portalu Empik marketpalce według określonych reguł:
Jeżeli chcesz wypróbować system do monitoringu cen na Empik marketplace, koniecznie umów się na rozmowę z naszym specjalistą i zobacz (całkowicie bezpłatnie) wersję demonstracyjną.