Zamknij

Google rozdaje karty na rynku usług sieciowych - co zrobić, żeby się wybić?

13:06, 23.10.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:06, 23.10.2020

1. Struktura strony

Bardzo ważnym elementem strony internetowej jest jej struktura. Mało kto o tym wie, jednak każda strona musi mieć szkielet i mapę poruszania się po niej - tego typu pliki zazwyczaj nie są dostępne dla użytkowników, jednak to od systemu organizacji strony może zależeć, jak szybko będzie się ona ładować u różnych użytkowników i jak przejrzysta będzie z punktu widzenia algorytmu Google’a. A z nim trzeba się liczyć - to właśnie owe słynne “roboty Google’a”, które przeszukują Internet i oceniają strony internetowe decydując o ich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jeśli twoja strona będzie mieć dobrą strukturę, zostanie lepiej oceniona - warto się postarać!

2. Szata graficzna

Jak cię widzą, tak cię piszą, i nie inaczej jest ze stronami internetowymi. Czy tego chcemy, czy nie, oceniamy rzeczy po wyglądzie, a pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dlatego też strony z ciekawą oprawą graficzną mają większe szanse zainteresować użytkownika i potencjalnego klienta. Nawet jeśli nic nie sprzedajesz, zazwyczaj zależy ci na tym, by ludzie odwiedzali twoją stronę. Ładna szata graficzna sprawi, że będą mieli z twoją stroną pozytywne skojarzenia i chętniej ją odwiedzą. Z drugiej strony odpowiednio dobrana oprawa może sprawić, że strona będzie wyglądać profesjonalnie, a podane na niej informacje zostaną uznane za bardziej wiarygodne. Może to tani trik, ale działa, więc warto spróbować.

3. Serwer, domena, hosting

Strona internetowa to w swojej istocie plik, często plik tekstowy, umieszczony w odpowiednim miejscu na komputerze podłączonym do sieci. No, współcześnie to częściej zestaw katalogów z plikami, jednak klu jest takie samo: aby wyświetlić daną stronę internetową, gdzieś na świecie musi być podłączony do sieci komputer z jej plikami. Taki komputer to serwer. Z kolei domena to nic innego jak adres, który wpisujemy w odpowiednie okienko w przeglądarce. Teoretycznie moglibyśmy podawać ścieżki dostępu do serwerów, jednak są one długie i skomplikowane. Dlatego też jeśli chcesz założyć stronę internetową, będziesz potrzebował serwera i domeny, a także adresu swojej witryny. Dla międzynarodowych korporacji nie są to duże wydatki, jednak drobni przedsiębiorcy i prywatni ludzie mogą widzieć w takich usługach zbędny wydatek. Choć ceny domen potrafią mocno się wahać, nie wybieraj najtańszych - mogą okazać się problematyczne.

4. Aktualizacje

Google nie lubi stron, które są nieaktywne. Algorytmy nie oceniają zbyt dobrze witryn, na których od dawna nic się nie działo: żadnych zmian, nowych treści, żadnej moderacji. W końcu po co promować porzucone witryny lub strony nieistniejących już dawno przedsiębiorstw? Użytkownicy Internetu liczą na aktualne informacje, a nie na zgrzybiałe relikty przeszłości. Dlatego też żeby twoja strona nie została uznana za nieaktywną ani przez algorytmy, ani przez rzeczywistych użytkowników, powinieneś ją regularnie uzupełniać i aktualizować. Dobrym pomysłem jest prowadzenie na niej formy bloga, tablicy ogłoszeń z datami lub dodawanie zdjęć do galerii. Dzięki temu ludzie będą wiedzieli, że strona jest zadbana, a podane na niej informacje aktualne

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%