Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z kluczowych dziedzin marketingu online, która może przyczynić się do sukcesu Twojej firmy i przyciągnąć potencjalnych klientów. W dobie ogromnej konkurencji, wysokie miejsce w wyszukiwarce Google, to klucz do zdobycia uwagi użytkowników. Jeśli chcesz wiedzieć, na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron internetowych i co zrobić, aby Twoja strategia pozycjonowania faktycznie działała, koniecznie sprawdź ten artykuł. Przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczny poradnik, w którym podpowiadamy, jak zwiększyć skuteczność działań nad pozycjonowaniem strony internetowej. Zapraszamy!
Pozycjonowanie stron, czyli w branżowym języku — SEO, to zbiór działań, których celem jest poprawa widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Bez strony www, która wyświetla się użytkownikom wysoko w Google, Twoja firma nie może dotrzeć do nowych klientów w wyszukiwarce.
Głównym celem pozycjonowania jest poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, to klucz do przyciągnięcia nowych klientów. Im więcej osób odwiedza Twoją stronę, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów lub klientek. Skutecznie pozycjonowanie Twojej strony pomoże Ci dotrzeć do właściwej grupy odbiorców, w idealnym (z punktu widzenia marketingowego) momencie — gdy są oni aktywnie zainteresowani produktami lub usługami, które oferujesz. Przecież to właśnie użytkownik wpisuje frazy kluczowe, a zadaniem Twojej strony jest tylko (i aż!) wyświetlenie mu się na tyle wysoko, żeby w nią kliknął i miał okazję zaznajomić się z ofertą.
Pozycjonowanie stron www, to długotrwały proces, który polega na stałym wdrażaniu optymalizacji SEO i ulepszaniu jej widoczności. Dla każdej witryny strategia pozycjonowania strony internetowej i działania optymalizacyjne będą wyglądały trochę inaczej. Wpływ na finalne pozycje ma wiele czynników, w tym nawet takie nieoczywiste, jak wiek domeny, czy jakość jej profilu linkowego.
Chociaż podstawą pozycjonowanie strony internetowej jest indywidualne podejście, to jednak mamy pewne elementy, o które zawsze trzeba zadbać. Do najpopularniejszych z nich należą, m.in.:
Frazy kluczowe to podstawa SEO, bo to właśnie pod dane słowo optymalizujemy potem cały adres URL. Dobór odpowiednich fraz kluczowych to więc fundament optymalizacji strony internetowej. Słowa kluczowe powinny być związane z działalnością Twojej firmy oraz zgodne z tym, czego faktycznie szukają użytkownicy w wyszukiwarkach.
Treści na stronie muszą być wartościowe i atrakcyjne dla użytkowników. Dobre teksty przyciągają odwiedzających i przy okazji zachęcają ich do dłuższego przebywania na stronie, (co znacząco zwiększa szanse zapoznanie się z produktem i dokonanie zakupu). Staraj się dostarczać treści, które odpowiadają na pytania i potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Tutaj warto wspomnieć, że Google od zawsze stawia na wartościowy content, a jednym z głównych czynników rankujących jest Topical Authority — czyli wskaźnik odpowiadający za budowanie pozycji eksperta w danej branży.
Przed rozpoczęciem pracy nad optymalizacją witryny, wykonaj audyt SEO. Upewnij się, że strona jest logicznie podzielona na sekcje i posiada czytelną nawigację, sprawdź, czy w nagłówkach h1 pojawiają się frazy kluczowe, a adresy URL są krótkie i przyjazne dla botów. Pilnuj hierarchii nagłówków, zoptymalizuj wszystkie błędy wskazane w Google Search Console, przeanalizuj przekierowania oraz porównaj menu na stronie z konkurencyjną stroną.
Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego responsywność strony jest niezbędna przy pozycjonowaniu stron internetowych. Google otwarcie mówi, że tylko strony z prawidłowo działającą wersją mobilną będą nagradzane wysokimi pozycjami.
Wyszukiwarka już od lat działa zgodnie ze strategią Mobile-first Indexing, w której pierwszeństwo w indeksowaniu mają mobilne wersie danego URL. Aby usprawnić pozycjonowanie strony, upewnij się, że wygląda i działa dobrze na różnych rodzajach urządzeń, w tym na smartfonach i tabletach.
Warto też wspomnieć, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, to nie tylko działania na witrynie, ale i poza nią. Chcąc zwiększać widoczności strony w wynikach wyszukiwania, warto zadbać o profil linkowy domeny i jakość linków kierujących do witryny.
Jak widzisz, optymalizacja strony internetowej polega na wdrożeniu wielu zmian, a proces pozycjonowania nie jest ani prosty, ani zero-jedynkowy. Jeśli chcesz zwiększać widoczność strony i pozyskiwać nowych klientów dzięki strategii SEO, skontaktuj się z Double Digital — profesjonalną agencją marketingową oferującą usługi z zakresu SEO i SEM. Zapraszamy!