Zamknij

Debata wyborcza kandydatów na burmistrza Kartuz (na żywo)

10:35, 02.04.2024 Aktualizacja: 09:23, 03.04.2024
Skomentuj fot. W.D. fot. W.D.

W samo południe w Kartuskim Centrum Kultury spotkali się kandydaci na burmistrza Kartuz. Odpowiadają na pytania dziennikarzy, publiczności i zadane sobie nawzajem. Kartuska debata odbywa się na finiszu tegorocznej kampanii wyborczej.

Przypominamy, że debata podzielona jest na trzy etapy: w pierwszym kandydaci odpowiedzą na pytania dziennikarzy, w drugim: pytać będą siebie nawzajem, w trzecim odpowiedzą na pytania wylosowane spośród tych przygotowanych przez publiczność. 

Spotkanie organizowane jest przez Express Kaszubski, Kurier Kaszubski, Zkaszub.info i Kartuzy info.

Czas na prezentację wszystkich czterech kandydatów. 

Pytanie od Expressu Kaszubskiego: 

W jaki sposób gmina Kartuzy powinna wykorzystać najbliższe lata - sięgając po środki zewnętrzne i dostępne możliwości technologiczne, by poprawić swoją niezależność energetyczną?

Andrzej Dawidowski:

Gmina od 10 lat mogła korzystać ze środków unijnych, żeby powstały instalacje fotowoltaiczne. Można wykorzystać do tego teren po wysypisku, przyległy przy mieście, był wiele lat zaniedbywany. Trzeba też inwestować w drogi, oświetlenia, kanalizację. Z rozdania unijnego ciężko będzie pozyskać środki na kanalizacją. Widzimy, Brodnica Górna niewykonana, rejon mirachowski również potrzebuje kanalizy, staliśmy się zaściankiem. Panele fotowoltaiczne powinny być na porządku dziennym. Wszystkie oświatowe budynki pokryte być powinny fotowoltaiką. Nie mamy też ładowarek elektrycznych, szybko ładujących. Pierwsza z nich najbliżej gminy Kartuzy to ładowarka w Żukowie bądź w Koszałkowie. Trzeba iść z duchem czasu i trzeba spojrzenia młodszej osoby, a taką jestem. 

Mieczysław Gołuński:

To zadanie jest realizowane w Kartuzach. Na terenie byłego wysypiska śmieci planujemy stworzenie dużej fermy energetycznej, a to wymaga czasu.  Robimy badania, aby móc wykorzystać też teren i zdjąć z niego tzw. gwarancję ochrony środowiska. Pozyskaliśmy kilka milionów na budowę energetycznych zasilań paneli fotowoltaicznych, szczególnie na terenie naszych szkół. Niestety Polska nie jest w stanie przyjąć nadmiaru energii, który jest wyprodukowany. W pierwszy momencie chcemy wykorzystać wyprodukowaną energię elektryczną dla potrzeb szkół i miasta. Te kilka milionów, które już wykorzystaliśmy, jest początkiem nowej wizji, tworzenia bazy energetycznej dla naszej gminy. 

Jacek Richert:

Co do energetyki i przyszłości, w swoim programie wskazałem modernizację i przebudowę naszej ciepłowni kartuskiej. Widziałbym przebudowanie jej na elektrociepłownię. Inne gminy, Kościerzyna na przykład, mają system, w którym można spalać, gazować bioodpady i są one przerabiane na energię elektryczną. Trzeba środki zewnętrzne wykorzystać na fotowoltaikę, wymiany pieców węglowych, wspieranie montażu pomp ciepła. W modernizacji ciepłowni trzeba byłoby podłączyć do niej większy teren gminy, a nie tylko kilka osiedli. Tam gdzie się da, rozdzielić ją o poszczególne ulice, a także budynek Urzędu Gminy.  

Andrzej Bystron:

Musimy myśleć perspektywicznie. Potrzeba jest inwestycja w biogazownię, aby gmina sama pozyskiwała energię, a nie oddawali tych odpadów na Szadółki. Nie tylko na gaz, ale i energię potrzebną do wytwarzania ciepła. Drugim aspektem jest geotermalność, pod nami są złoża energii, z której można czerpać. Uważam, że fotowoltaika jest niestabilna. 

[FOTORELACJA]28656[/FOTORELACJA]

Pytanie od redakcji Zkaszubinfo:

W gminie Kartuzy działają placówki oświatowe, jak również kulturalne. Jedną z nich jest Kartuskie Centrum Kultury, w którym odbywa się dzisiejsza debata. Jak oceniłby Pan sposób, w jaki są one zarządzane oraz czy jest to kwestia, której należy się przyjrzeć w nowej kadencji?

Andrzej Bystron:

Dziś centrum, w którym się znajdujemy, nazywa się potocznie kinem. Przyjrzałbym się naborowi na te zajęcia, bo w kilka minut miejsca są już wyczerpane. Kładłbym nacisk na poszerzenie liczbowo miejsc na zajęciach, aby więcej młodzieży uczestniczyło w kółkach zainteresowań czy koloniach. Na ten moment nie mogę nic powiedzieć o zarządzaniu, ani na plus, ani na minus, ale nad każdą placówką musi być nadzór. Tu tego nadzoru nam brakuje. Gdy będę burmistrzem, nie będę trwonił pieniędzy na wydarzenia, które nie za bardzo mają zainteresowanie.

Mieczysław Gołuński:

Jesteśmy w wyjątkowej sali, robi ona wrażenie, jest ona wizytówką naszego miasta. To sala widowiskowo-kinowa, kino jest jej elementem, odwiedzają nas teatry, kabarety. Nie trzeba jeździć do Trójmiasta, tu jest centrum kulturalne powiatu kartuskiego. Trzeba uregulować sprawy własnościowe tego obiektu, aby móc inwestować i rozbudowywać obiekt. Chcielibyśmy być właścicielem tego obiektu, a jesteśmy użytkownikiem. Wiele sekcji świadczy o tym, że centrum kultury jest dobrze zarządzane. Wykorzystujemy do tego nie tylko to miejsce, ale i Kaszubski Dwór i inne miejsca, aby działały sekcje. To miejsce się zmieniło. Mamy wspaniały potencjał w naszych miejscowych artystach, powinniśmy to wykorzystać, aby chwalić się naszymi mieszkańcami, chórami. 

Jacek Richert:

Centrum działa w sposób właściwy, ale gama i rozszerzenie działalności mogłoby być większe. Powinno być więcej działań dla młodzieży, są prowadzone zajęcia szachowe, mogłyby się znaleźć inne zajęcia. Sala kinowa to zaszczyt, że taką mamy w Kartuzach, nie musimy jeździć do Trójmiasta. Obawiałbym się tego, że nie długo nie będzie miejsca na różne wydarzenia, pomysły. Mamy do zagospodarowania budynek na 3 Maja, można przenieść tam część zajęć dla organizacji pozarządowych, które chciałyby się rozwijać w sferze kultury. Uważam, że to centrum prowadzone jest profesjonalnie.

Andrzej Dawidowski:

Centrum Kultury funkcjonuje dosyć dobrze. Jak widzimy w ostatnim okresie przeobraziło się w kino. Ale nie chciałbym, aby utraciło ono pozostałe funkcje, jest kino i spektakle - to plus dla dorosłych osób. Ale dla młodzieży oferta jest skromna. Chciałbym, aby dalej funkcjonowało to dla młodzieży, a nie żeby stało się to miejscem typowo komercyjnym - gdy chcesz wykorzystać sale, to musisz zapłacić parę tysięcy złotych. To miejsce ma służyć mieszkańcom. Jesteśmy miastem powiatowym. Przy Kartuskim Centrum Kultury powinno być miejsce dla lokalnych mediów, na przykład gdyby chciał któryś z redaktorów nagrać wywiad. Brakuje nam imprez pod chmurką, motoryzacyjnych typu Classówka, ale też czegoś dla naszych pupili typu wystawy psiaków.

Pytanie od Kuriera Kaszubskiego:

Jak chciałby Pan wykorzystać dopiero co oczyszczone kartuskie jeziora w budowaniu potencjału wypoczynkowo-turystycznego miasta?

Jacek Richert:

Turystyka jest bardzo ważnym tematem. 40 proc. mieszkańców deklaruje, aby rozwijać gminę w sposób turystyczny. Jeziora stworzą do tego warunki. Trzeba rozwijać też agroturystykę, ekoturystykę. Turystyka w gminie Kartuzy otworzyłaby drogę jako miejsce wypadowe i noclegowe w kierunku Trójmiasta i całego Pojezierza Kaszubskiego. Turystyka to nie tylko plaże, mariny, promenady. Mamy bogactwo lasów, terenów niezdegradowanych przyrodniczo. Duży potencjał tu widzę. Ten kierunek jest najważniejszym kierunkiem rozwoju naszej gminy, żadne fabryki tu nie powstaną. 

Andrzej Bystron: 

Jesteśmy położeni bardzo ładnie i specyficznie. Jesteśmy miastem otoczonym lasem, a w środku są jeziora. Moim marzeniem było to, żeby nasze Jez. Mielno i Karczemne były dla wędkarzy. Zarybić je i dać ludziom odpoczynek w postaci wędkowania. Klasztorne Małe przeznaczyć na aktywność ruchową, kajaki i rowerki. Koszt rowerków był trochę za drogi, trzeba to uregulować. A Klasztorne Duże na żaglówki, które powinny być na miejscu. Najważniejsze, żeby poziom wód w jeziorach był regulowany, w tym roku działkowicze byli zalani. Powoduje to problemy finansowe. 

Mieczysław Gołuński:

To co zdarzyło się na kartuskich jeziorach, jest najlepszym prezentem, które miasto i mieszkańcy mogli otrzymać. To dzieło naszych pracowników, to unikatowe przedsięwzięcie w skali Europy. Wydobyliśmy milion metrów osadów, aby jeziora stały się czyste i przejrzyste. Kilkaset ludzi chodzi promenadami w każdy weekend, to świadczy o tym, jak bardzo ich potrzebowaliśmy i trzeba je rozbudować. Chcemy dalej kontynuować budowę promenad, nad Karczemnym i Klasztornym. W tym miesiącu zostanie ogłoszony przetarg na budowę kąpieliska nad Jeziorem Klasztornym, jak również części gastronomicznej. Chcemy stworzyć błonie, nad jeziorem Karczemnym chcemy stworzyć wypożyczalnię kajaków, a nad Klasztornym Dużym powstanie slip. To wiele rzeczy, które pozwoli na to, aby turystyka, hotelarstwo, gastronomia żyły w Kartuzach, a mieszkańcy czerpali z tego korzyści.

Andrzej Dawidowski:

Trzeba zadbać o urbanistykę i zaplanowanie przestrzenne. Mamy tereny, łąki nad Klasztornym Dużym w kierunku Prokowa, można wykorzystać je na budowę pensjonatową. Potrzebne są kawiarenki, gastronomia. A nad Klasztornym Małym mógłby być park linowy we fragmencie leśnym. Trzeba rozbudowy infrastruktury kajakowej, łódek na wynajem - przy jez. Klasztornym Dużym i Karczemnym. Jezioro Karczemne jest słabym łowiskiem, ale za to Klasztorne i Małe owszem. Trzeba by pobudować tarasy dla wędkarzy. Dostęp pieszo-rowerowy powinien być wokół wszystkich jezior, aby ludzie mogli z tego korzystać. Póki co zatrzymujemy się na oczyszczalni. Droga, która otacza Jez. Klasztorne duże też jest do wykorzystania.

Teraz czas na wzajemne pytania kontrkandydatów.

Andrzej Bystron do Jacka Richerta : W czym pan będzie lepszy od pana Gołuńskiego, a w czym lepszy od pana Dawidowskiego?

Jacek Richert: Nie wiem nawet co panu odpowiedzieć. Zatkało mnie. Na pewno będę sobą, nie będę rozpowiadał publicznie, że ja czy pan Andrzej czy Gołuński, odbierają panu głosy. Ja zbieram głosy sam na siebie. Będę uczciwy w tym co robię, nie będę rzucał słów na wiatr i uprawiał bylejakości. 

Andrzej Dawidowski do Mieczysława Gołuńskiego: Co pan ma do zaproponowania dla młodych ludzi zamieszkujących nie tylko teren miasta, ale i wsi. Polityka senioralna jest rozbudowana, a brakuje czegoś dla młodych.

Mieczysław Gołuński: Na terenie miasta dużo dzieje się dla młodzieży: sport, wiele dyscyplin, każdej się przyglądam i wspieram. Ostatnio powstaje kilka nowych propozycji. Znajduję dla nich rozwiązania i miejsce, lokalizacje, aby wspierać Kartuzy poprzez młodzież usportowioną. Odrywa ich to od różnych zadań, rozwija. Jest dużo sekcji kulturalnych - zespół Kaszuby, zespoły folklorystyczne działają przy szkołach. Jest wiele spotkań i eventów, dużą możliwość daje nam kino. Ogromna ilość dzieci w ramach swoich zadań edukacyjnych i szkolnych korzysta z tej sali. Stworzyliśmy możliwość dojazdu do Trójmiasta szybką koleją. 

Andrzej Dawidowski: Na terenach wiejskich jest problem z dojazdem do miasta. Na wsiach niestety słabo to wygląda, w Kartuzach jest oferta dla młodzieży. W szkołach podstawowych powinna być kuźnia talentów, na wsiach, a nie tylko w mieście.

Mieczysław Gołuński do Jacka Richerta: Jakie ma pan spojrzenie, aby wykorzystać potencjał jakimi są lasy?

Jacek Richert: Turystyka jest bardzo ważnym aspektem, priorytetem w rozwoju gminy. Wspierałbym firmy, które podjęłyby temat turystyczny i agroturystyczny, przetwórstwo drobne, mniejsze rolnictwo. Potencjał jest w tym, że gmina jest na terenie parku krajobrazowego, jest tu 6 proc. wód, 30 proc. lasów. Starałbym się w przyszłości o ograniczenie wycinek drzew wokół Kartuz, jeśli będę miał na to wpływ. Mówimy, że mamy wszędzie lasy, a okaże się, że ich zaraz nie będzie. Widzę w tym problem jako leśnik. 

Jacek Richert do Andrzeja Bystrona: W kontrze zadam. Spytam się z szacunkiem, pan ma dużo konkretów związanych z działaniami drogimi - kanalizację, światłowód, skąd pan weźmie środki na to?

Andrzej Bystron: Nie owijam w bawełnę, jestem konkretny. Te konkrety są po to, aby mnie rozliczyć, za pięć lat, gdy będę burmistrzem. Przygotowanie dokumentacji trwa kilka lat. Dokumentacja na kanalizację będzie gotowa po mojej kadencji.  Jeśli chodzi o środki, trzeba być gospodarnym, nie budować obwodnicy kwiaciarni, nie likwidować miejsc parkingowych na Piłsudskiego i budować trasy rowerowej o długości 350 m. Wszystkie inwestycje będą konsultowane. Nic nie będzie z dnia na dzień.

Jacek Richert: Panie Andrzeju - reelekcja. Niech pan zostanie burmistrzem, a potem myśli o reelekcji. Pan powiedział, że sobie da ucho ciągnąć, jeśli pan konkretu nie wykona. Czy pan się nie boi, że ktoś panu urwie to ucho?

Czas na pytania od publiczności

Mieczysław Gołuński

Czy po wygranych wyborach zacznie pan przestrzegać wyroków sądu ws. znaków drogowych przy Wzgórzu Wolności?

Ja ich przestrzegam. Sąd jest sądem i należy to respektować. Znaki stoją tam zgodnie z prawem. Przestrzegam już dawno postanowień sądu, odsyłam tych, którzy napisali tę kartkę, do wyroku sądu. Z przyjemnością upublicznię go po raz kolejny.

Andrzej Bystron

Co zamierza pan zrobić po wygranych wyborach. Od czego zamierza pan zacząć?

Chciałbym się spotkać z sołtysami i radami sołeckimi. Tam jest duża potrzeba interwencji i wsłuchania się w głos mieszkańców. Odwiedzę wszystkie 24 rady sołeckie. Chcę utworzyć fundusz obywatelski tak zwany, powinny powstać rady osiedlowe. Niektóre się dynamicznie rozwijają, a niektóre są uśpione. Proszę spojrzeć jak wygląda os. Wybickiego a jak Sambora. Tam jest przepaść.

Jacek Richert

Na kogo pan zagłosuje, jeśli dojdzie do drugiej tury?

Prosta odpowiedź. To jest tajemnica, tego się nikt nie dowie. Każdy wie o co chodzi w wyborach, nie można deklarować na kogo się głosuje. Nie będę tego opowiadał publicznie. 

Andrzej Dawidowski

Jakie ma pan plany wobec przedsiębiorców i ich rozwoju na terenie gminy?

Na terenie gminy są małe przedsiębiorstwa, muszą płacić podatki, nikogo zwalniać z tego nie będę. Na pewno w centrum miasta jest problem z parkingiem dla osób, które prowadzą tam działalność. Trzeba ten temat przedyskutować z radą. Na terenach wiejskich możemy jako samorząd budować drogi, żeby był łatwy dojazd do tych firm. Ludziom zależy na tym, aby było oświetlenie, dobra droga, ścieżka pieszo-rowerowa.

Podsumowanie debaty

Mieczysław Gołuński:

Chciałbym podziękować za minioną kadencję, była wspaniała. Mieszkańcy Kartuz i gminy są wspaniali. Mój komitet Zrzeszeni dla Kaszub gromadzi kompetentne osoby, to wasi sąsiedzi, lekarze, sołtysi, przedsiębiorcy, radni, osoby godne zaufania. Udało się wiele rzeczy zrobić, z których jestem dumny - oddać jeziora mieszkańcom, doprowadzić kolej, teraz realizujemy wiele inwestycji związanych z ochroną środowiska. Głosujcie na komitet Zrzeszeni dla Kaszub. 

Jacek Richert:

Praca w samorządzie to służba, nie przywilej, którą jestem gotów podjąć jako burmistrz. To wielkie wyzwanie, trud, dużo pracy dla mieszkańców, dla nas wszystkich. Moje hasło wyborcze to "Zmieniajmy razem". Zmieniajmy razem naszą gminę, uwierzmy, że możemy to wspólnie zrobić. Zachęcam do udziału w wyborach i oddania głosu na listę nr 1. Mój sztab wyborczy składał się z dwóch osób, kampanię wyborczą prowadziłem tylko ja z synem. 

Andrzej Bystron:

Wszyscy wiedzą, co zrobię, jeśli chodzi o założenia i konkrety, Chciałbym, aby os. Wybickiego miało te same standardy co reszta miasta, aby seniorzy mogli spokojnie przechodzić, aby mieli swobodne zejścia. Aby można było to miasto przejechać rowerem, z jednej części gminy na drugą część gminy. Musicie oddać na mnie głos. Mogę chcieć tańczyć i śpiewać, śpiewam gorzej, tańczę trochę lepiej, ale musicie oddać na mnie głos. O to proszę 7 kwietnia. 

Andrzej Dawidowski:

Chciałem kampanię prowadzić "na miękko". I tak ją prowadzę. Nie ma złośliwości, kąśliwości. Mam fajny komitet wyborczy - Checz dla miasta i wsi. Cieszę się z tego, że ktoś z nas wejdzie do tej rady i będzie dobrym głosem doradczym. Jeśli będę burmistrzem to powiem - jedna kadencja, ale dobra. POtem trzeba żyć swoim życiem, aby nie przyzwyczajać się do stanowiska. Stawiajcie na Checz, stawiajcie na młodość, stawiajcie na mnie. 

(M.Dz.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(72)

xyzexyze

41 3

Debata dla emerytów bo ludzie pracujący są w pracy o tej porze

12:22, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

podziekujpodziekuj

14 0

Pani dyrektor Centrum Kultury, na inny termin nie było zgody z tego co się dowiedziałem

13:57, 02.04.2024

@podziekuj@podziekuj

10 1

Dokładnie tak było

14:19, 02.04.2024

werkawerka

20 0

No nie tego słuchać nie chce co oni chcą reprezentować i kogo

12:28, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CZYCZY

8 24

Mam takie pytanko.
Czy w Kartuzach może powstać McDonald's??

13:10, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EnzoEnzo

20 5

wybij to sobie z głowy, i zjedz coś zdrowego

13:18, 02.04.2024

@Enzo@Enzo

6 2

Pozwolisz, że to ludzie nogami i pieniędzmi zagłosują co będą chcieli jeść. Jak będą nawet chcieli jeść krowie placki z pola i popijać gnojówką to w wolnym kraju - za jaki niby chcemy uchodzić - nic Ci do tego.

13:30, 02.04.2024

HorcheHorche

12 2

nuuuuudy! dajcie znać jeśli sie pobiją

13:17, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DebataDebata

37 35

Super debata, ale bystronia zgnietli dobre to było

13:22, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POgrzebaczPOgrzebacz

43 20

Pamiętamy jak Gołuński stał pod sądem i palił znicze bo krzywda się niby działa nieależnym sądom, normalni ludzie się pukali w głowę jak widzieli ten cyrk!

13:22, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

odpodp

16 28

My też byliśmy i okazało się, że mieliśmy rację! PiS rozwalił sądownictwo w Polsce i to ludzie którzy stali wtedy przed sądami wiedzieli czym to się skończy. Każdy kto tam wtedy był to odpowiedzialny, mądry człowiek.

14:39, 02.04.2024

@ odp@ odp

20 8

Każdy POmylony mówi że jest mądry a oni nie twoja wypowiedź to POtwierdza

15:57, 02.04.2024

Andżej Andżej

28 32

Wstyd!!! kandydat który zdania po polsku nie potrafi złożyć, prezes źle cie przygotował.

13:23, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DebataDebata

48 28

Debata dała jasny obraz. Panu Gołuńskiemu czas podziękować. Na przyszłą kadencję brak pomysłu.
Z nowych kandydatów wypadł najlepiej pan Dawidowski.
Myślę że czas w Kartuzach na zmiany. Na młodych.
Potrzebujemy oddechu.

13:28, 02.04.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do debataDo debata

21 19

Chyba innej debaty słuchałeś/Aś, p. D nie potrafił odpowiedzieć na zadane pytanie, Goły był najlepszy!

13:42, 02.04.2024

Chyba sam nie słuchaChyba sam nie słucha

27 7

Golh nie ma pomysłu już na rozwój.

13:43, 02.04.2024

Prosze cię,Prosze cię,

12 7

przestań bredzić, on nie potrafi się po polsku wypowiedzieć. Gołuński zgniótł wszystkich jak karaluchy. Między obecnym Burmistrzem a pozostałymi kandydatami jest wielka przepaść intekektualna. Bystron dużo mówił, ale to populistyczne brednie, nie mające możliwości realizacji. Z kolei Richert jak będzie tak szybko działał jak mówił, to żal mi Kartuz i gminy.

17:55, 02.04.2024

Obywatel Obywatel

13 24

Andrzej... Nie będę trwonił pieniędzy na wydarzenia. No jasno pokazuje, że trzeba z Kartuz zrobić dom emerytów bez imprez z podjazdami itp. żal

13:34, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:/:/

12 3

Kartuzy podzielą los Mirachowa.

13:35, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TyTy

25 2

Pytania przygotowane jak dla Jałka,żadnych pytań nie wygodnych od publicznosci

13:38, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andżej BAndżej B

33 26

Dobra rada, najpierw zacznij od:

- nauki dykcji,
- wysłuchaj młodych - ich potrzeb, podjazdy to możesz dla siebie po mału robić,
- nie usuwaj niewygodnych komentarzy na FB, tylko odpowiadaj na nie!
- idź posprzątaj kwiaciarnie!

13:41, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CepCep

7 2

Ciekawe ile oni w czwórkę razem ważą
600 kg 🤔
Taka masa nie jest od pracy

15:04, 02.04.2024

@ Andżej@ Andżej

6 6

Nie ważna jest dykcja, ważne to co zrobi dla Kartuz

15:55, 02.04.2024

ZwalniamyGołuńskiegoZwalniamyGołuńskiego

43 24

Za niebezpieczną dla zdrowia i życia nawierzchnie na deptaku, za brak możliwości rzeczywistego comiesięcznego rozliczenia za zużycie dostarczanego ciepła przez Spec-Pec, za wielomiesięczne utrudnienia dojazdu do szpitala powiatowego przez sfrezowanie warstwy asfaltu już kilka miesięcy temu i pozostawienie tego bez jakichkolwiek prac a wylanie jej dopiero tydzień przed wyborami, za karczowanie zieleni miejskiej jak np. wycięcie kilkudziesięcioletnich zielonych ogródków na Nowym Osiedlu pod sporadycznie używaną szeroką jak jezdnia ścieżkę rowerową, za twierdzenie że woda w kartuskich jeziorach jest już czysta a sam Burmistrz nie miał ochoty się w niej wykąpać minionego lata, przykładów zaradności tego pana jest znacznie więcej nazbierało się przez te stracone dla Kartuz i Gminy 5,5 roku!

13:55, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do prezesa i andżejaDo prezesa i andżeja

9 25

Jesteś monotematyczny, a do tego chory na władzę.

14:02, 02.04.2024

ObywatelObywatel

4 16

Ci to tylko ten deptak idiotyzm

16:07, 02.04.2024

Bystron Bystron

44 27

Panie Bystron żeby mówić o reelekcji, to najpierw trzeba zostać burmistrzem, coś zrobić dla sołectw i miasta. Ojjjj Pycha kroczy przed upadkiem - wstyd. Ludzie obudźcie się.

13:59, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Andżej@Andżej

30 1

Ci co ładnie mówią lejąc wodę mają dobre wyniki w sprzedaży garnków wartych 300 zł sprzedając je po 3 tysiące na spotkaniach dla naiwnych emerytów

14:02, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AndżejAndżej

2 13

Jest różnica między ładną wymową a dykcją - radzę się dokształcić.

14:26, 02.04.2024

Bystry jest OK Bystry jest OK

36 30

Byłam na widowni
Bystron wyszedł na spokojnego opanowanego gościa

14:02, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do bystryDo bystry

14 14

Taa było widać 🤣

14:08, 02.04.2024

hahahaha

17 21

też byłem, prawie mnie opluł jak gadał 🤣🤣🤣🤣
ten chłop nie potrafi się wypowiedzieć.

14:27, 02.04.2024

kkkkkkkk

35 42

Uwaga na dwóch kandydatów z partii pis i jednego z solidarnej,Dlaczego nie startują z logo swojej partii tylko ukryli się w jakiejś lokalnej ,Brawo dla Pana Gołuńskiego to kandydat NASZ rodowity kartuzjanin i sprawdzony Brawo dla Pana

14:03, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do kkkDo kkk

6 0

To jest bardzo dobre pytanie ,i dlaczego takie pytania noe zostały zadane do tych panów?

16:30, 02.04.2024

9999999999

12 42

p. Dawidowski wypadł najlepiej, konkretnie, rzeczowo, p. Gołuński nie odpowiadał na pytania, p. Richert słabo słychać, a p. Bystron o swoich marzeniach opowiadał

14:06, 02.04.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do 9999Do 9999

17 0

W czym najlepiej ?

16:28, 02.04.2024

Troll Troll

14 0

Jaki p. Dawidowski tak? P. Dawidowskiemu to najlepiej wychodzi mówienie słowa tak!

18:20, 02.04.2024

Do 99999Do 99999

8 0

Szczególnie w pierwszym pytaniu pan Dawidowski miał dużo do powiedzenia. Przypomnę pytanie dotyczyło poprawy niezależności energetycznej gminy. Wg niego to inwestowanie w drogi, oświetlenie i kanalizację. Dobre. Czysty populizm, zero wiedzy merytorycznej. Dajcie sobie ludzie spokój.

20:43, 02.04.2024

Goło ale nie wesoło Goło ale nie wesoło

26 18

Wysłuchałam kandydatów jeden generalny wniosek ! Kartuzy mają potężny problem .Debata marniutka cieniutka ja barszczyk jeden mały plusik dla Bystronia !

14:46, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GołoGoło

16 19

Pytanie, plusik za co?🤔 wstyd ,tragedia, żałosny, zdania bez ładu i składu, brak odpowiedź skąd weźmie środki, z Kpo których jego solidarna polska nie chciała?

14:53, 02.04.2024

AndżejAndżej

14 15

za co plusik? za podjazdy dla babci? ten chłop tylko krytykuje, wrzeszczy i pluje ( z buzi cos mu wypada ) -

14:58, 02.04.2024

@ kkkk@ kkkk

31 18

Opowieści byrmistrza to kpina z wszystkich i wszystkiego Takiej zapaści jak w ostatnich latach to nasza gmina nie przeżywała 😭😭😭😭Trzeba przerwać tę dewastację

14:49, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@kkkkk@kkkkk

12 3

A prezes już wyzdrowiał, przecież z powodu ciężkiej choroby zrezygnował z przewodniczenia radą 🤣

14:55, 02.04.2024

............

25 3

Szczerze ta debata mizerna

14:59, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@......@......

14 2

A co chcesz. Jacy kandydaci taka debata....

15:02, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jacki1Jacki1

21 5

Nie mamy ani jednego odpowiedniego kandydata na burmistrza,a szkoda.

15:25, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

żalżal

6 1

No niestety.

17:13, 02.04.2024

Tylko Geotermia Tylko Geotermia

23 9

Geotermia głęboka to rozwiązanie które bardzo pomogłoby mieszkańcom Kartuz tak jak w Poddębicach gdzie taka ciepłownia została uruchomiona a na jej budowę otrzymali dofinansowanie z Ministerstwa, dzięki Geotermii głębokiej opłaty za ciepło w Kartuzach by spadły a nie wzrastały i dodatkowo można utworzyć z tych ciepłych wód całoroczne baseny termalne rozwijając turytsyke i to jest jedyne rozsądne żródlo odnawialnego ciepła i tą drogą trzeba podążać o tym właśnie wspomniał pan Bystroń

16:18, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WowWow

1 6

Zejdź na ziemię, bo spadniesz i się zabijesz.

18:02, 02.04.2024

banitabanita

13 34

Debata generalnie słaba. Nie wniosła niczego nowego, Faworytem był MGG i debata tylko to potwierdziła.
Jestem przekonany, że nie dojdzie do drugiej tury.

16:18, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raus.raus.

35 14

Gołuński do odwołania jak i cała debata, pytania takie denne, że nie ździwiłbym się aby były ustawione, pod wiadomo kogo

16:19, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do BystronaDo Bystrona

18 22

Podsumowanie na końcu debaty jest żałosne, że szkoda słów. Ma Pan rację, że przy pana burmistrzowaniu Kartuzy zostaną przejechane rowerem. Przede wszystkim sami będziemy wiedzieli na kogo głosować i nic nie musimy. Wołasz z rozpaczy, że masz wydany chajs na kampanię, a i tak nie wygrasz.

16:46, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WdumggiresztWdumggireszt

8 3

Jak zwykle jesteśmy w ciemnej d. Kartuzy to stan umysłu, gdzie nie ma ludzi z wizją na rozwój ekologiczno-turystyczny tej gminy. To właśnie przyciąga turystów , spokój,cisza , piękne widoki oraz dzikość natury. Tu każdy tylko myśli i swoim interesie oraz interesach sponsorów.

16:54, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jamjam

3 0

O jaki spokój Ci chodzi ? Ty chyba nie mieszkasz w kartuzach . W weekendy to miasto jest terroryzowane przez piratów drogowych ,a w tygodniu przez lokalnych meneli i ćpunów wałęsających po mieście i zaczepiających normalnych ludzi.

18:47, 02.04.2024

zxczxc

11 21

Jako że kandydaci są jacy są to kilka moich rad.
Burmistrzem nie powinien zostać żaden pisowiec ani były pisowiec.
Na radnych proponuję nie wybierać miłośników globusów, zapasów, osób udostępniających prywatny internet wszystkim chętnym i wszelkich oszołomów i emerytów.
Idzcie i głosujcie tak, abyście potem nie narzekali.

17:28, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@zxc@zxc

14 2

Ludzie sami będą wiedzieć kogo chcą wybrać. Nie musisz im nic proponować.

17:31, 02.04.2024

Karolina W.Karolina W.

19 3

Śmiech na sali, nie wiem co to miało być, jakieś belkoty przy zielonej herbatce. Zadnych konkretow, malo pytań od mieszkańców. Nikt z kandydatów nie zabłysnął, jedno wiem na pewno, że po sposobie wypowiedzi panu Rychertowi i Dawidowskiemu podziękuję na wstępie .

17:52, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarilolKarilol

22 5

Panie Richert , a pan z czego się zerwał zero życia w sobie...

17:59, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Teem Teem

30 30

Na burmistrza nadaje się tylko Bystron, a na wiceburmistrza Treder.

18:23, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

debata ...debata ...

4 3

A w Chmielnie też będzie debata .

18:33, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ballcerowicz Ballcerowicz

33 10

Gołuński musi odejść!

18:40, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Balcerowicz@Balcerowicz

5 10

Niech za niego przyjdzie Treder

18:44, 02.04.2024

Plama Plama

12 23

Bystron dałeś plamę,coś tam bełkotałeś ale słabo zrozumieć Ciebie bo za dużo na raz chcesz powiedzieć, mogłeś dać pełnomocnictwo prezesowi na udział w debacie 😂

18:47, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ballcerowicz @Ballcerowicz

32 11

Gołuński musi odejść bo w innym przypadku Kartuzy zginą z mapy miast wrócą do statusu osady przyklasztornej Nie głosujemy ani na niego ani na jego kandydatów na radnych 👍

18:48, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @Ballcerowiczdo @Ballcerowicz

23 1

Dokładnie bo prawdopodobnie jak nie zostanie wybrany to jego ekipa będzie wszystko torpedować co wyjdzie od nowego Burmistrza i bedziemy mieli znowu destrukcyjny zastój?

18:55, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

STOP !!!! STOP !!!!

35 7

Ani Gołuński ani jego kandydaci na radnych. Jego kandydaci to jego sposób działania z tym trzeba skończyć w Kartuzach raz na zawsze dla dobra nas wszystkich

19:05, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DonstopDonstop

14 3

Kandydaci są ok ,oprócz dawidowskiefo z Prokowa

19:35, 02.04.2024

@STOP !!!@STOP !!!

22 4

Tak zrobimy, ani on ani ci od niego bo będą podnosić łapki tak samo i nic się dla nas nie zmieni!

19:23, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kandydaci Kandydaci

20 0

Cała debata była słaba ,pytania nic nie wnoszoce!dlaczego z każdej miejscowosci,gdzie jest kandydat ,nie było żadnych pytań o danej miejscowości ?mnie interesuje Prokowo ,co kandydat zrobi ?

19:42, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Karen!Karen!

12 2

Podpinam się pod pytanie,jaki pomysł na Prokowo, ktore zostało pominięte przez obecne władze, dopiero przed wyborami ktoś o nas sobie przypomina. Pytanie do kandydata na burmistrza oraz kandydatów do rady ...

19:54, 02.04.2024

Do karemDo karem

12 0

No właśnie co pan na burmistrza w Prokowie ma zamiar zrobić?chcielibysmy wiedzieć,tak samo radni !jest 10 chyba kandydatów z Prokowa na radnych ,co chcą dla wioski zrobić?

20:38, 02.04.2024

InfoInfo

21 0

Tragiczna jakość ledwie co słychać, na telefonie nie da się normalnie obejrzeć, pytania tragiczne zwłaszcza od reakcji. Czy na tym zadupiu nikt nie potrafi ustawić dźwięku? Weźcie jakiegoś dziecko z YT to wam temat ogarnie !!

20:15, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Głosuje Głosuje

8 9

Na prowadząca bo reszta się do niczego nie nadaje.

20:17, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pytanie do wszystkicPytanie do wszystkic

13 1

Prokowo -radni !pytanie do wszystkich kandydatów ,co chcecie zrobić dla swojej wioski ?

20:46, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do pytanie do wszystDo pytanie do wszyst

2 0

Prokowo-dobre pytanie ,co chcecie zrobić dla swojej wioski jako radni?

14:06, 03.04.2024

A Sierakowice?A Sierakowice?

15 2

To trzecia największa gmina w powiecie, który kandydat nie chce przystąpić do debaty panie redaktorze proszę to ogłosić żeby wyborca wiedział na kogo nie głosować bo tchórzliwa osobowość na pewno nie zasługuje na to aby piastować stanowisko Wójta

20:55, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prokowo!!!Prokowo!!!

16 3

Kandydaci !!!! chcecie naszych głosów to napiszcie publicznie co planujecie zrobic dla Prokowa. Czy w końcu doczekamy się chodników, oświetlenia, ścieżek rowerowych,bezpiecznych przejść, rozbudowy kanalizacji, odwodnienia by zapobiec podtopieniom naszych domów itd!!!Chcemy w końcu widzieć zmiany w naszej wiosce a nie tylko obietnic przedwyborczych o których zapomina się już dzień po wyborach ..

20:58, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@

0 2

Dlaczego uważasz, że tylko Prokowo potrzebuje zmian? Co z innymi wioskami?

14:27, 03.04.2024

Tola Tola

16 2

Prokowo 3 km od Kartuz a nic się nie dzieje!!! Sto lat za murzynami, brak chodników, oświetlenia, przystanków (ludzie wychodzą z autobusu i wpadają do rowu ),brak przejść dla pieszych i jeszcze dużo by pisać, dużo jest kandydatów z prokowa jest ale nikt nic nie robi, niech teraz się wypowiedzą wszyscy ci Co wiszą na płotach,

21:02, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do tolaDo tola

15 0

Masz racje Prokowo to jedt strasznie opuszczone ,od torów do mokrych łąk w dalszym ciągu nie ma chodnika ,ani oświetlenia! O ścieżce rowerowej nie wspomnę !dlaczego nikt nie zadał dziś pytania na debacie do kandydatów co zrobią dla Prokowa?a zwłaszcza kandydat z Prokowa na burmistrza!radni to samo,całe Prokowo wywieszone plakatami -oprócz że chcecie się dostać do rady ?co konkretnie chcecie zrobić dla swojej wioski?ale konkretnie a nie teksty co na banerach

21:08, 02.04.2024

Nie Nie

5 12

Nie Prokowem gmina stoi!
U was i tak się dużo dzieje. Przecież mieliście radnego to dużo dla was pewnie zrobił.

21:40, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Świstak Świstak

13 0

A świstak siedzi i zawija je w te sreberka... Jakiego radnego masz na myśli hahaha bo jakoś nie kojarzę żeby czymś zasłynął

21:48, 02.04.2024

Do nieeeDo nieee

5 1

Tylko że w Prokowie nic się noe dzieje ,i nie ma żadnej inwestycji,o tej wiosce Gmina zapomniała już!nie ma chodników ,i przez tyle lat nie zrobione ścieżki rowerowe,po co za mokrymi łąkami w lesie zrobiony był chodnik?nikt znniegomnie korzysta ,natomiast ten chodnik bardzo by się przydał pociągnięty od torów do końca mokrych łak !iswietlenia za Prokowem jyz nie ma,a dzieci przecież wracają z szkoły do domu!dkaczego nikt z radnych ,czy tez samych kandydatów zapomniał o Prokowie ,i sam Pan burmistrz również!my już dawno powinnismy mieć ścieżkę i chodnik od końca Prokowa do samych Kartuz !

13:11, 03.04.2024

Mieszkanka gminy SieMieszkanka gminy Sie

5 2

Debata w Sierakowicach będzie dopiero w drugiej turze! To oczywiste,że nikt z nich nie jest na tyle mocny żeby wybory roztrzygly się tuż po 7kwietnia. Ani p.M nie jest w stanie tego dokonać,a powinien przy takiej kampani!!!!!!

21:50, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do ProkowaDo Prokowa

20 9

Czy mieszkańcy Prokowa wierzą , że Dawidowski coś dla was zrobi ? A co zrobił przez ostanie lata ? Chyba że dzika upolował ? Wg mnie tylko Bystron jest szansą na rozwój Prokowa.

22:00, 02.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Prokowo Prokowo

13 9

Tylko i wyłącznie Prokowo musi być za Bystron, 👍👍👍👍

22:09, 02.04.2024

Do Prokowo Do Prokowo

9 11

To jest dobra decyzja żeby zagłosować na niego,myśle że dzięki bystroniowi coś się w końcu ruszy w wiosce

22:37, 02.04.2024

Zmiana!!!Zmiana!!!

22 14

Bystron ma mój głos!!!

22:05, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@zmiana@zmiana

9 15

Mój głos ma Treder.

22:09, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do zmianaDo zmiana

3 4

Nie nie

22:33, 02.04.2024

JaJa

17 6

Dla pana Golynskiego liczy sie tylko miasto. Wioski sa tylko do płacenia podatków.

22:25, 02.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ja@Ja

13 23

Na pewno Pan Gołuński jest lepszym kandydatem od Bystrona i Tredera

22:39, 02.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzexyze

10 2

Jak będą tyle lat na stołku co p.Gołuński to się wyrobią.

11:44, 03.04.2024

kołowrotekkołowrotek

13 2

Akustyka była marna. Trzeba to poprawić na przyszłość. Panowie nic konkretnego nie powiedzieli.

06:03, 03.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Swojak Swojak

15 1

Porażka totalna a nie żadna debata . Dlaczego publiczność nie mogła przez mikrofon zadawać pytań ? Gorszej debaty w życiu nie widziałem...Żałosne...

06:13, 03.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

11 2

Goliński nic nie wspomniał o rozwoju Sołectw tuż przed wyborami wymienia w Kartuzach prawie nowe chodniki i Asfalty by przypodobać się mieszczucha zapominając o mieszkańcach wsi z których czerpie podatki w zamian nie nie dajac

09:28, 03.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do obserwatorDo obserwator

4 1

Prawdę piszesz,też odnoszę takie wrażenie że wioski to nie bardzo na inwestycje a przecież podatki płacimy za swoje domy!szczerze jest czworo kandydatów na burmistrza i co i nic ,,,

13:21, 03.04.2024

Wojciech MłyńskiWojciech Młyński

10 3

Tak... obejrzałem debatę z playbacku i już wiem, że najbardziej podobało mi się pytanie dotyczące pozyskiwania alternatywnych źródeł energii. Moje źródła pozyskiwania informacji twierdzą, że wody geotermalne są w zasięgu naszych możliwości jako miasta. Poszedłbym w tym kierunku. Wiem, że to będzie wielka inwestycja, ale przyniesie wymierne korzyści wszystkim mieszkańcom tak, że odczują ją we własnych kieszeniach. :) z korzyścią dla siebie. Ktokolwiek wygra bieg do burmistrzowskiego fotelu, powinien zacząć interesować się tym tematem. Jestem za i wcale nie przeciw. ;)

09:57, 03.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProkowoProkowo

11 2

Szkoda że radny obecny czy tez kandydaci na radnego z Prokowa nie zrobili spotkania ,i nie było żadnych zapytań czego oczekują mieszkańcy!kazdy tylko wywiesza swoje plakaty na płotach,to są piersi natomiast porozmawiać i przekonać ,do swojej kandydatury!tak samo kandydaci na burmistrza i sam burmistrz!slusznie wyżej w komentarzu ktoś napisał ,że nasza wioska jest zapomniana!gmina Przodkowo potrafi jakoś zrobić chodniki i oświetlenia i połączyć aż z Pomieczunska huta ,natomiast na Prokowo nigdy nie ma pieniędzy!uważam ,że radni powinni walczyć o to ,a w z plakatów nic nie wynika

13:18, 03.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GosiaaaGosiaaa

8 1

Smutne ale prawdziwe... Burmistrz, radni i sołtys przypominają sobie o nas na krótko przed wyborami... Potem cisza...

13:26, 03.04.2024

Do prokowoooDo prokowooo

8 0

Dlatego zmiana w trybie natychmiastowym sołtysa ,szczerze się dziwie ,że on startuje na radnego?

13:45, 03.04.2024

Obudźcie sieObudźcie sie

12 1

Nie zauważyłem aby na plakacie którego kolwiek z kandydatów na radnego z Prokowa choć małym drukiem byłby zapis że zrobią cos konkretnego dla wioski . Cała ich kadencje prosi się sołtysa i radnego aby dla naszego bezpieczeństwa co roku zawalczyc chociaż o jedną lampę o kawałek chodnika, niestety jak widać bez skutku

13:36, 03.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do obudźcie się Do obudźcie się

8 0

No masz racje ,przez tyle lat mogło dużo powstać i nie było walki!a teraz plakaty ,banery ,ulotki wszędzie

13:43, 03.04.2024

Do do obudźcie sieDo do obudźcie sie

5 1

Szkoda że na radnego nie startuje pan Leyk ,na niego bez obaw byśmy oddali swoje głos !

14:13, 03.04.2024

Pytanie Pytanie

12 0

Kiedy będą wybory na sołtysa w Prokowie?mam nadzieje ,ze teraz wszyscy pójdą na zebranie i wybiorą konkretną i kompetentna osobę ,która coś zrobi dka wioski

14:12, 03.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jadwiga co się migaJadwiga co się miga

2 6

Mam pytanie. Co Pan Bystron zrobił jako radny dla Kiełpina? Bo tak się wyrywa by wspierać Prokowo???

14:19, 03.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Jadwiga Do Jadwiga

6 1

Ale gdzie on się wyrywa?wlasnie od żadnego z jandydatow nic nie słyszałam ,a powinien w szczególności powiedzieć co zrobi masz kandydat z Prokowa

14:22, 03.04.2024

GminaGmina

2 6

Zauważam że mieszkańcy Prokowa nie rozumieją że zadaniem burmistrza jest dbanie o całą gminę i na to przeznaczać środki. Każda wieś ma swojego zarządcę którym jest sołtys, który ma dbać o interesy sołectwa.
Gmina Kartuzy to 24 solectwa a nie tylko Prokowo

14:22, 03.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do gmina Do gmina

8 1

Ok ale w Prokowie nic nie dzieje się ,wiec o czym ty piszesz !na ścieżki rowerowe ,chodniki i oświetlenia czekamy latami!!!nie wspomnę onreszcie!dlaczego gmina Przodkowo potrafiła zrobić ulice i chodniki !a w Prokowie nawet takie coś nie może powstać?masz racje ,że powinien o to walczyć sołtys również jak i radny,ale w chwili obecnej jesteśmy zapomniani i czas na zmiany radnego i sołtysa!

14:26, 03.04.2024

Nie wierzę Nie wierzę

7 2

Nawet burmistrz przeciwko sołtysowi, tak się nie postępuje...sołtys za panem murem...

14:30, 03.04.2024

Pan burmistrzPan burmistrz

3 8

Mam nadzieje że zostanie burmistrzem dalej ,i weźmie się za wioski również z odbudowa

14:29, 03.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do nie wierze Do nie wierze

4 0

Weź skończ że murem za panem burmistrzem he he

15:27, 03.04.2024

do Prokowiando Prokowian

4 1

A napiszcie proszę, czego tak naprawdę potrzebujecie, a Ja ( Bóg Wszechmogący ) uczynię to wam, bo daję tym, co mnie wzywają i błogosławią Mnie.

14:36, 03.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do prokowian Do prokowian

5 1

Potrzebujemy wymiany sołtysa!!!!

15:17, 03.04.2024

suka kota putinasuka kota putina

6 0

jak wam nie wstyd, że jeszcze go nie wymieniliście... Jestem z Wami !

15:23, 03.04.2024

Pan leykPan leyk

2 7

Szkoda ,że nie startuje na radnego z Prokowa ,super i konkretny kandydat jak dla Nas

14:37, 03.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

suka kota putinasuka kota putina

2 5

Panie Richert, bardzo pana proszę, daj pan se spokój, nie rób wstydu...

14:39, 03.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

suka kota putinasuka kota putina

2 3

Prokowo, jak mnie informują koty, pięknie się rozwinęły, każdy ma śliczny dom z ogrodem, autobus dojeżdża, taxi także, kościół macie, fajne kobiety i pracowici mężczyźni... czego wam brakuje... no może dobrego RADNEGO ?

14:45, 03.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżej komentarz PDo wyżej komentarz P

2 0

Nie ośmieszaj się z tym taksówkarzem he he !

14:52, 03.04.2024

PlebanPleban

6 2

Jarek musi odejść od władzy, jeden już odszedł a teraz czas na drugiego, nie możemy pozwolić aby dostał się do władzy bo inne wioski będą wyglądać jak prokowo!!! Czas na zmianę sołtysa, burmistrza i księdza z Prokowa!!!

14:49, 03.04.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jancio wodnikJancio wodnik

5 0

A Ty co z tym plebanem... słyszałem, że uczciwy jest ale nieobieralny, ale z nadania ekscelencji z Pelplina. :))

14:55, 03.04.2024

Do jancio wodnik Do jancio wodnik

5 1

Uczciwy he he ?cos źle słyszałeś

15:08, 03.04.2024

JaksaJaksa

6 2

Jest taki jeden, który będzie dobrym radnym Prokowa. Dam swój głos na Ireneusza Rybakowskiego. Sprawy mieszkańców leżą mu na sercu.
To naprawdę swój chłop.

14:51, 03.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do jaksaDo jaksa

5 1

A tu masz racje ,jeśli chodzi i Irka rybakowskiego

14:55, 03.04.2024

suka kota putinasuka kota putina

2 4

Prokowo, niezwykle urocza wioska, tak cudowna o świcie, gdy mgły unoszą się ku niebu.... przepiękny widok od strony Prokowskich Chrustów ... już niedługo będziecie tak blisko Kartuz, że dwie stacje kolejką i już jesteście w centrum miasta... cierpliwości proszę.;)

15:21, 03.04.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do putinaDo putina

8 1

O jakiej kolei ty piszesz ?my już czekamy od lat na obietnice i nic się nie dzieje !przed wyborami każdy pięknie obiecuje a po wyborach nic

15:24, 03.04.2024

Jeden głos.Jeden głos.

3 1

Patrząc na kandydatów, to jeden przyniesiony w teczce z ramienia PiS, kolejny młody leszcz, następny, dużo obiecuje, np wymianę nawierzchni deptaka- ale nie powiedział za czyje pieniądze chce to zrobić, oraz te jego schizy z LGBT i haftem kaszubskim i kilka innych dziwnych akcji, no i ostatni stary kocur wyjadacz, który jest tak pewny wygranej, że uważa iż nie musi liczyć się uwagami mieszkańców.
Dla mnie żaden nie spełnia wymagań, aby otrzymać mój głos. Dla mnie to jest osobiście dramat, bo albo wybierać pomiędzy dżumą a cholerą, albo zdać się na wybór innych.
Żaden komitet nie wystawił kobiety.

17:05, 04.04.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%