W najbliższą środę (17 kwietnia) odbędzie się debata kandydatów na wójta gminy Sierakowice. Organizacji przedsięwzięcia podjęło się Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Bącka Huta. Będzie to zatem pierwsza debata, której inicjatorem i gospodarzem jest organizacja pozarządowa.
O najważniejsze stanowisko w gminie Sierakowice w II turze wyborów zmierzą się Rafał Makurat i Mirosław Kuczkowski. Obaj uzyskali bardzo zbliżone poparcie: na Rafała Makurata głosowało 33,31 proc. wyborców, zaś na Mirosława Kuczkowskiego - 31,22 proc.
Od kilku dni komitety, które wprowadziły radnych do nowej Rady Gminy Sierakowice nawoływały kandydatów na wójta do udziału w debacie. Stało się to zanim ktokolwiek podjął się organizacji takiego spotkania.
Wbrew pojawiającym się często opiniom, debata - jeżeli ma być bezstronna i rzetelna - nie może być organizowana przez komitet wyborczy. Powinno to być wydarzenie zainicjowane przez niezależne media lub np. organizacje. Tak też się stało.
[ZT]53672[/ZT]
Organizacji debaty kandydatów na wójta gminy Sierakowice podjęło się Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Bącka Huta, które prowadzi Małą Szkołę w Szopie. To istotny fakt, ponieważ jest to pierwsza debata wyborcza w powiecie kartuskim zainicjowana przez organizację pozarządową. Wcześniejsze debaty, odbywające się w Kartuzach i Żukowie organizowały media.
Debata odbędzie się w Małej Szkole w Szopie w najbliższą środę (17 kwietnia) o godz. 18.00. Komitety obu kandydatów otrzymały już regulamin debaty i jej warunki. Rafał Makurat poinformował już o akceptacji terminu i zasad debaty. Gotowość do dyskusji wyraził też Mirosław Kuczkowski. Trwają ostanie rozmowy dotyczące szczegółów debaty.
Zgodnie z przyjętymi zasadami kandydaci będą odpowiadać na pytania od mieszkańców oraz na pytania kierowane do siebie wzajemnie. Mieszkańcy mogą wysyłać swoje pytania do kandydatów za pomocą specjalnego formularza. Jest on dostępny tutaj.
Komitety nie będą miały dostępu do tych pytań. W dniu debaty, tuż przed jej rozpoczęciem, przedstawiciele organizacji pozarządowych z terenu gminy Sierakowice spotkają się w Małej Szkole w Szopie i spośród nadesłanych pytań wybiorą te, które będą mogły trafić na debatę. Chodzi o sprawdzenie, czy wśród pytań nie znajdują się sformułowania lub zagadnienia, które mogłyby dotyczyć sfery prywatnej kandydatów lub naruszać ich dobra osobiste.
W czasie weryfikacji pytań członkowie "komisji" nie będą mogli kontaktować się ze światem. Wszystkie zweryfikowane pytania zostaną następnie umieszczone w pojemnikach, z których kandydaci będą je losować w momencie rozpoczęcia debaty. Każdy z kandydatów odpowie na pięć pytań od mieszkańców. Na udzielenie odpowiedzi będą mieli określony czas.
Debata organizowana przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Bącka Huta będzie relacjonowana na żywo w serwisach internetowych, w tym także na naszym portalu.
---
Przypominamy link do formularza, za pomocą którego można zadać pytanie kandydatom.
popieram21:36, 14.04.2024
panie kuczkowski zycze wygranej w 2 turze
21:36, 14.04.2024
100%21:48, 14.04.2024
Tylko Pan Kuczkowski. Życzę Panu wygranej.
Niestety z tego co słyszę dookoła siebie, to dużo ludzi nie wybiera się na drugą turę wyborów i to może być zgubne. Ludzie mają dość obiecanek przedwyborczych, a później wygrani zapominają o swojej obietnicy. 21:48, 14.04.2024
wybory21:57, 14.04.2024
Pan Kuczkowski cofnie Naszą Gminę do czasów kamienia łupanego... 21:57, 14.04.2024
Hmm22:31, 14.04.2024
Ale o której godzinie ta debata? 22:31, 14.04.2024
@Hmm22:49, 14.04.2024
O18.00. Powodzenia dla pana Makurata 22:49, 14.04.2024
Rock19:52, 15.04.2024
Gdzie zachowana będzie bezstronność, gdy organizatorem debaty ma być zwolenik P. Makurata P Łagosz z Komitetu wyborczego RM. No chyba nie za bardzo . Podaje godzinę debaty i życzy mu zwycięstwa. Trochę wstyd P Łagosz. 19:52, 15.04.2024
Wątpliwość23:16, 14.04.2024
Czy debata nie powinna się odbyć w miejscu, które pomieści większą ilość mieszkańców? Podczas wizyty Makurata prezes stowarzyszenia nie zadała żadnego pytania. Na spotkaniu z Kuczkowskim była nieobecna. A teraz zapadła decyzja o organizacji debaty właśnie w tym miejscu. Gdzie oficjalnie przez dyrektora placówki padły typy głosowania? 23:16, 14.04.2024
miejsce debaty, ramy23:35, 14.04.2024
Szanowni Państwo!
Ramy i miejsce debaty zostały określone i zaakceptowane przez Kandydatów. Nie jest to debata otwarta dla wszystkich. Takie otwarte dla wszystkich już się odbyły. Zaproszeni zostaną przedstawiciele organizacji pozarządowych (po 1 osobie), których miejscem rejestracji jest gmina Sierakowice i to oni wybiorą pytania dla poszczególnych Kandydatów. Z puli wybranych przez organizacje pytań, Kandydaci wylosują po 5 pytań, na które odpowiedzą. Później zadadzą sobie pytania nawzajem - po 3.
Rola Stowarzyszenia... sprowadza się do organizacji debaty, dbania o porządek, kulturę i przestrzeganie zaproponowanych i zaakceptowanych procedur... Nikt z członków Stowarzyszenia czy dyrektor oraz nikt z innych organizacji pozarządowych będzie zadawać własnych pytań...
Wszystkim nam zależy, żeby w tym święcie demokracji odbyła się prawdziwa debata pomiędzy dwoma kandydatami. Chcemy włączyć organizacje pozarządowe w to święto.
To pierwsza taka debata w historii na terenie Gminy Sierakowice.
Nie zepsujmy tego święta demokracji hejtem i mową nienawiści.
z poważaniem, Przemysław Łagosz
23:35, 14.04.2024
Nooowe23:49, 14.04.2024
Panie Makurat, trzymam kciuki. Powodzenia 23:49, 14.04.2024
Śmiech na sali00:59, 15.04.2024
Co to za debata na której publiczność nie może zadać pytania trzymając mikrofon w ręku a pytania trzeba przesłać i tam tajemniczy ktoś będzie je weryfikował, a dlaczego, żeby nie były za trudne dla mojego faworyta, no przepraszam taka obawa się nasuwa? To ma być debata a nie teatr, tu są potrzebne konkretne pytania, wiele treściwych pytań m.in. o kierunek nauczania szkół w gminie czy tzw. Tęczowe Piątki będą wprowadzane, czy kandydaci planują jako włodarze przy rosnących kosztach energii za ciepło wdrażać rozwiązania w które na szeroką skale wchodzą właśnie Niemcy czyli Geotermia Głęboka, można nie tylko przyłączać do takiej ciepłowni mieszkańców Sierakowic zmniejszając zanieczyszczenia powietrza a przy tym co najważniejsze obniżyć znacznie rachunki mieszkańców za sezon grzewczy jak i produkować prąd bo jest to już możliwe ze źródeł wody powyżej 60 stopni i na takie ciepłownie są dofinansowania w dużym zakresie, to z takich właśnie źródeł pochodzi woda na rekreacyjne baseny termalne które też mogłoby się w Sierakowicach pojawić, następne pytanie proszę podać nazwiska vice Wójtów, p. Makurat już podał, i czy będzie to tylko jeden zastępca, następne jaką rolę będzie pełnił w gminie obecny wieloletni z.ca. Wójta p. Fularczyk, to nie są trudne pytania ale odpowiedzi istotne... 00:59, 15.04.2024
mkp11:00, 15.04.2024
Debate mozna sobie posłuchać w internecie a wyboru dokonać 21 kwietnia. W czym problem.
11:00, 15.04.2024
@mkp13:33, 15.04.2024
Problem jest w zadaniu pytania na żywo bystrzaku! 13:33, 15.04.2024
Do Szkoły w Szopie01:16, 15.04.2024
Słyniecie państwo z fachowości i braku podległości osiagając niemałe sukcesy w wielu dziedzinach , zróbcie profesjonalną debatę której jeszcze w powiecie nie było o której będzie mówiło się długo , czerpiąc z niej wzór na przyszłość dla innych samorządów , pokażcie że idzie zrobić debatę na której można się dowiedzieć tego czego jeszcze nie wiemy co spowoduję że pewnie oddamy głos na nowego Wójta! 01:16, 15.04.2024
Global14:01, 15.04.2024
Debata to bardzo dobry pomysł. Nie rozumiem tylko dlaczego Przemek tak się we wszystko angażuje. To przecież Sołectwo Bącka Huta wyszła z inicjatywą. Przemek nie jest nawet mieszkańcem tegoż sołectwa. Pytanie czy będzie miał też wgląd do pytań wcześniej? A jeżeli nie to skąd mamy tę pewność. ŻADEN z kandydatów nie jest moim faworytem, ale lubię grę fair play. NIECH WYGRA NAJLEPSZY. Niech wybierze większość. I taki wynik uszanujmy! z niecierpliwością czekam na debatę. 14:01, 15.04.2024
Ciekawy...05:38, 15.04.2024
Debata zorganizowana w Szopie dobry pomysł tylko że Pan Łagosz startował z ramienia Pana Makurata do powiatu, ten sam komitet. Czy też wtedy to nie pogrążenie pana Kuczkowskiego w debecie??? 05:38, 15.04.2024
.06:20, 15.04.2024
Gdzie są pieniądze 💰 za las 😡 06:20, 15.04.2024
Użytkownik06:41, 15.04.2024
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik08:23, 15.04.2024
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ach jooo08:47, 15.04.2024
Panie Makurat, 100% za Panem 08:47, 15.04.2024
Druga debata09:05, 15.04.2024
Czy jeszcze jakaś grupa np media myślą o organizacji drugiej debaty razem z publicznością? Z całym szacunkiem, ale powyższa forma debaty też jest ok jednak potrzeba też dyskusji z mieszkańcami gdzie obecni są jednocześnie kandydaci.
Proszę to rozważyć ponieważ na chwilę obecną nie jest to wystarczająca forma. Baaaa może przyczynić się znacząco do obniżenia frekwencji 09:05, 15.04.2024
Smiech na sali 09:47, 15.04.2024
Całkowita ignorancja społeczeństwa ,to my mamy wybrać wójta i powinniśmy mieć prawo być na takiej debacie i zadawać pytania .Kpina z wyborców .Mamy prawo zobaczyć prawdziwą reakcje kandydatów na zadawane pytania. Porażka, kpina ,żenada . Lepiej olać te wybory ,tak jak nas teraz olali . 09:47, 15.04.2024
Alinka14:20, 15.04.2024
Niestety obawiam się, że ignorancja sierakowickiego społeczeństwa jest spora. Proszę jeszcze sprawdzić znaczenie słowa "ignorancja". 14:20, 15.04.2024
Franz10:06, 15.04.2024
Łagosz i Szopa miejscem debaty? Serio? Przecież On z Makuratem startowali z jednego komitetu... Przecież to nawet nie jest śmieszne. Dziwię się bardzo, że Kuczkowski się zgodził na taką propozycję... A co z debatą którą zaproponowała DOBRA ZMIANA??? To jest to samo??? Czy coś zupełnie innego? 10:06, 15.04.2024
#14:33, 15.04.2024
To że Kuczkowski podchodzi do debaty oznacza że nie jest tchórzem i mimo podejrzeń słusznych czy niesłusznych o stronniczość chce się zmierzyć w Szopie z Makuratem, warto przypomnieć że Kuczkowski pierwszy wyraził gotowość do tej debaty, Makurat został postawiony pod ścianą musiał się zgodzić ale to też Makurat oficjalnie jako pierwszy ogłosił nazwisko swojego zastępcy...oby jedynego, tego też oczekują wyborcy od Kuczkowskiego 14:33, 15.04.2024
Użytkownik10:08, 15.04.2024
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Halo halo10:10, 15.04.2024
Jeśli organizator debaty dyrektor szkoły Łagosz startował z tego samego komitetu co Makurat debata może być stronnicza na niekorzyść Kuczkowskiego coś chyba nie zagrało! 10:10, 15.04.2024
Użytkownik10:35, 15.04.2024
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
,.,12:44, 15.04.2024
Jaka tu bezstronność skoro organizator startował do powiatu z tego samego komitetu co Makurat? Dlaczego media nie zajęły się organizacją? Express kaszubski jako pierwszy powinien zabiegać o organizację 12:44, 15.04.2024
A12:49, 15.04.2024
Wójt jako władza powinien być osobą charyzmatyczną, budzącą uznanie, swoją postawą prezentować to jaką pełni funkcję. Pan Makurat żadnej z tych cech nie ma. Mówi ludziom to co chcą usłyszeć a tembr głosu niczym do czytania bajek, usypiający. Pan Kuczkowski też idealnie nie pasuje na to stanowisko ale z dwojga złego to Pan Kuczkowski ma mój głos 12:49, 15.04.2024
Alinka13:55, 15.04.2024
Dobrze opis 13:55, 15.04.2024
Alinka14:26, 15.04.2024
Dobrze opisujesz przyszłego wójta -charyzmatyczny, postawny. Do tego dodajmy : działacz, aktywista , z pomysłami i przede wszystkim zaangażowany w to co robi. Czyli pan Makurat. Ja żadnej z tych cech nie widzę u pana Kuczkowskiego. 14:26, 15.04.2024
Global 16:18, 15.04.2024
Żaden z nich nie ma niestety charyzmy....ale jakoś nie ufam Makuratowi....jak nie czyta to niestety nawet wypowiedzieć mu jest się trudno... 16:18, 15.04.2024
PACZEWSKA LASKA13:23, 15.04.2024
OCZYWISCIE ZE KUCZKA
BYNAJMNIEJ SOŁTYSOWA Z NIM WSIO ZAŁATWI 13:23, 15.04.2024
Nie nie13:26, 15.04.2024
Nie podoba mi się miejsce debaty u Pana Lagosza oraz formą. Śmiech na sali. Panie Kuczkowski mój głos oczywiście należy do Pana, bez debaty. Dał się Pan poznać społeczeństwu już bardzo dobrze, przez tyle już lat działań na rzecz Gminy i dla Społeczeństwa. I to właśnie docenię, wybierając Pana. 13:26, 15.04.2024
Taaa 15:06, 15.04.2024
A co on takiego zrobił dla gminy??? Niech siedzi w swoich GS.....Dajmy szansę młodszym. 15:06, 15.04.2024
Jakie kłamstwa Panie13:33, 15.04.2024
To jest kłamliwy artykuł wprowadzający społeczeństwo w błąd. Nie ma zgody na taką debatę. Wstyd Panie Drewka. Oficjalne stanowiska komitetów pojawią się. 13:33, 15.04.2024
odp14:44, 15.04.2024
Cytat: Szanowni Państwo, z przyjemnością chciałbym poinformować, że zaakceptowałem warunki debaty przesłane przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Bącka Huta.
Dodatkowo na prośbę komitetu KWW Nasza Gmina 2024, wyrażamy zgodę na przesunięcie jej na środę 17.04.2024 r. 14:44, 15.04.2024
Kłamstwo!Uwaga!13:35, 15.04.2024
Uwaga. Kłamstwo. Nie ma oficjalnej zgody komitetów na taką formę debaty. 13:35, 15.04.2024
odp 14:42, 15.04.2024
Cytat: Szanowni Państwo, z przyjemnością chciałbym poinformować, że zaakceptowałem warunki debaty przesłane przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Bącka Huta.✅
Dodatkowo na prośbę komitetu KWW Nasza Gmina 2024, wyrażamy zgodę na przesunięcie jej na środę 17.04.2024 r. - pisze u siebie pan Rafał Makurat 14:42, 15.04.2024
do Kłamstwo!Uwaga!15:07, 15.04.2024
Tak, to co piszesz jest kłamstwem 15:07, 15.04.2024
Dziwne13:41, 15.04.2024
D Z chciała by media zoorganizowaly debate. Ale media nie chciały! Ciekawe czemu? Odpowiedzcie sobie!!! . A teraz będzie szopka w ,,Szopie,, . To nie jest odpowiednie miejsce na debatę i te ustalenia co do warunków debaty są chore! My wyborcy juz się wcale ,,nie liczymy,,.! 13:41, 15.04.2024
VICE14:14, 15.04.2024
Dlaczego Pan Mirek tak zamilkł? czyżby naprawde chciał na jednego ze swoich zastępców powołać pana Fularczyka? Nieda się go tak schować w szafie a potem po wyborach jak niby nigdy nic wyciągnąć. 14:14, 15.04.2024
@ VICE14:37, 15.04.2024
Dokładnie proszę się określić panie Kuczkowski to ważne! 14:37, 15.04.2024
wice14:23, 15.04.2024
Znowu to samo.Specjalne podjudzanie na pana Kuczkowskiego.Przecież wiadomo,że każdy ma swojego kandydata na wicewójta i myślę, że w żadnym wypadku nie będzie to pan F., dajcie mu już spokój. Co zrobią ci nominowani wicewójtowie po wyborach, jeżeli ich kandydat nie będzie wybrany? W niedzielę poznamy wyniki i będzie wszystko jasne. 14:23, 15.04.2024
@wice14:35, 15.04.2024
Oczekiwania są takie aby pan Kuczkowski podał nazwisko swojego zastępcy tak jak zrobił to pan Makurat to kandydaci wzajemnie narzucają sobie również kierunek i poziom kampanii 14:35, 15.04.2024
@Jakie kłamstwa Pani14:43, 15.04.2024
Jak nie ma zgody jak jest. Cytat z FB Rafała Makurata:
Szanowni Państwo, z przyjemnością chciałbym poinformować, że zaakceptowałem warunki debaty przesłane przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Bącka Huta.
Dodatkowo na prośbę komitetu KWW Nasza Gmina 2024, wyrażamy zgodę na przesunięcie jej na środę 17.04.2024 r. 14:43, 15.04.2024
Użytkownik15:09, 15.04.2024
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Szeroko+widze15:29, 15.04.2024
Sierakowice to wies czy miasto, bo juz sie pogubilem, a dawno powinny nim byc.Jej motto to "Ni ma nad naszum wies"Na zdrowie samozadufanie w sobie.Niech Kuczek wygra, a dam na msze. Nawet dwie.Swoja pracą zasluzyl na ten urząd.Szeroko widze-powiedział pewien książę pomorski, gdy wszedł niegdyś na górę i tak powstała nazwa Sierakowice, jakby ktoś nie wiedział. 15:29, 15.04.2024
Użytkownik15:29, 15.04.2024
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Szop(k)a16:23, 15.04.2024
Wszystko ustawione tak, by RM wygrał. Pytania będzie znał wcześniej albo zadane mu będą tylko te wygodne. Pokazówka z debata by ludzi omamić. Powinno dojść do bojkotu tej debaty. Większość wyborców ma już dość tej szopki. A pan Łagosz? Żaden autorytet, wybujałe ego! Miałam dobre zdanie o PŁ ale drastycznie zmieniła je kampania w/w 16:23, 15.04.2024
Global 17:40, 15.04.2024
Racja...racja... P.Ł. robi wszystko, aby R.M. zdobył uznanie....niestety niesmaczna kampania R.M. odebrała mu elektorat...a szkoda bo był moim faworytem... 17:40, 15.04.2024
Stencel ze Stężycy16:43, 15.04.2024
Też ogłosił swego vice wójta zostanie nim jego były kontrkandydat który przekazał mu swoje poparcie tak właśnie powinno prowadzić się nowoczesną kampanię 16:43, 15.04.2024
@Szop(k)a17:27, 15.04.2024
Pisz może za siebie co. Nie oceniaj wszystkich swoją miarą co? To że ty masz problem to nie znaczy że wszyscy go mają 17:27, 15.04.2024
Użytkownik21:00, 15.04.2024
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Labuda dajże głos w 22:25, 15.04.2024
Mnie się wydaje,że jak p.Labuda poprze jednego z kandydatów to dużo ludziom pomoże to podjąć decyzję. Zapewne nie jest to łatwy wybór bo D Z była przeciwieństwem obu kandydatów z II tury. Jednak wyborcy p.Labudy stoją przed trudnym wyborem! BA! NAWET NIE CHCĄ IŚĆ NA WYBORY. !!! Pomóż Pan.
22:25, 15.04.2024
Coś nie pykło22:32, 15.04.2024
Coś tu się nie zgadza, KWW Kruczkowskiego dwie godziny temu wydał oświadczenie a Makurat kilkanaście minut temu po raz kolejny potwierdził zaakceptowanie innych warunków, dziwne, kto i po co organizował debatę w Szopie bez potwierdzenia obu kandydatów? Coś tu śmierdzi. Najpierw warunek debaty z zastępcami, który nie spodobał się większości wyborcom teraz układanie debaty w Szopie choć miało być przez media. Ciągle intrygi i manipulacje, nie ma kandydatów idealnych ale powinien być uczciwy 22:32, 15.04.2024
Otóż to23:00, 15.04.2024
Uczciwy to jest p.Kuczkowski,który wie, że godzi się na ustawkę Makurata z Łagoszem. A mimo tego i tak chce uczestniczyć w debacie. Brawo p.Mirku. A Makurat niewie o czym gada,więc to mnie nie dziwi,że on nie wie o warunkach nie zaakceptowanych przez drugą stronę. Makurat jeszcze 6 dni i koniec. Będziesz Radnym,więc trochę sobie odpoczniesz od tej kampanii. 23:00, 15.04.2024
Jad…23:23, 15.04.2024
I znowu jadem zioną zwolennicy MK.
Jak długo jeszcze? Do piątku do 24 rozumiem …. 23:23, 15.04.2024
jad08:40, 16.04.2024
to nie zwolennicy MK, tylko rozczarowani wyborcy, komentarze są na obu kandydatów 08:40, 16.04.2024
@Coś nie pykło06:50, 16.04.2024
Wiesz co to jest? To jest tzw. dziecinada. Już chyba nikt nie rozumie o co im chodzi 06:50, 16.04.2024
Otwarte karty06:55, 16.04.2024
Jak na razie to tylko Makurat gra otwarcie. Potrafił pokazać swojego zastępcę, potrafił zaakceptować warunki debaty i już. A co robi druga strona? 06:55, 16.04.2024
otwarte karty?08:37, 16.04.2024
nie wiem czy to są otwarte karty, działa w amoku - jak na marionetkę przystało, najpierw stawia warunki debaty-tylko z zastępcą, potem negocjuje inne choć o nich nie pisze, bo czym tu się chwalić, na końcu ustawia jakąś debatę incognito, żal.pl 08:37, 16.04.2024
Zagubienie w akcji 10:08, 16.04.2024
Makurat odstawia niezłą szopkę. Juz sam nie wiem co robić i sam się w tym gubi 😂 10:08, 16.04.2024
Dezinformacja10:26, 16.04.2024
Myślałam, że kandydat z II tury szanują się na tyle by wystąpić przed swoimi wyborcami w ,,normalnej,,debacie. W sali bieszczadna,tam gdzie odbywały się ich wcześniejsze spotkania. Jest tam dużo miejsca,sporo chętnych pomieściłoby się. Ale czemu nie? Pytam! Czemu my wyborcy nie jesteśmy uszanowani w tej sytuacji? Jak oddać głos na was,skoro jesteśmy traktowani jak ludzie drugiego sortu. Uszanujcie najpierw siebie bo od tego trzebaby zacząć.
10:26, 16.04.2024
Mała 17:09, 16.04.2024
Ale jazda Makurat i Łagosz z jednego Komitetu. Obiektywne wyjątkowo 17:09, 16.04.2024
Lllllllll 22:32, 16.04.2024
I już zaczynają się układy 22:32, 16.04.2024
Uuu jazzda... 23:09, 17.04.2024
Dobry wieczór!!!
Widzę że komitety się dogadały i będzie koalicja. Więc p.Makurat tak czy siak będzie w mniejszości rady. Przykre i zastanawiające,czemu nikt z P.Makuratem nikt nie chciał wejść w koalicję? Brawo p.Kuczkowski ma Pan poparcie obu kandydatów z I tury. Pięknie. To ok.3000tys głosów przekierowanych. Oczywiście i tak nie będzie tak wielkiej frekwencji jak w I turze! P.Makurat co poszło nie tak? Za biedna kampania czy co? A może jeszcze wszyscy nie zdążyli pana poznać?
23:09, 17.04.2024
Mak07:58, 19.04.2024
Zapracował na to że swoją agresywną ekipą. Chciał być ponad 07:58, 19.04.2024
Ares22:24, 14.04.2024
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
@wybory01:25, 15.04.2024
34 16
Lepiej to niż w nowoczesne lewactwo gdzie dziecko będzie miało możliwość wyboru jednej z wielu płci itp. 01:25, 15.04.2024