Zamknij

Żukowo. Ksiądz z wyrokiem za molestowanie celebrował mszę odpustową. "To jak policzek"

14:33, 04.04.2016 Aktualizacja: 07:52, 07.04.2016
Skomentuj

- Jestem zniesmaczony i oburzony, że głównym celebransem podczas święta naszej parafii był ksiądz z wyrokiem za molestowanie i rozpijanie 15-letniej dziewczyny - mówi nasz Czytelnik. Chodzi o niedzielną mszę odpustową w parafii Miłosierdzia Bożego w Żukowie.

Msza święta o godz. 12.00 była najważniejszym punktem niedzielnego odpustu w parafii Miłosierdzia Bożego w Żukowie. Mszę odprawił i wygłosił kazanie ksiądz Mirosław Bużan. Ci, którzy rozpoznali byłego proboszcza parafii w Bojanie i skojarzyli z głośną sprawą molestowania 15-latki, nie kryją zaskoczenia, że to właśnie jemu powierzono celebrowanie mszy odpustowej w Żukowie. Nam zwrócił na to uwagę nasz Czytelnik.

- Poszedłem na mszę i przecierałem oczy ze zdumienia - mówi. - Sumę odpustową celebrował ksiądz z wyrokiem za molestowanie i rozpijanie 15-latki. Ktoś z takim bagażem wygłaszał dla nas homilię w taki dzień! Jestem tym oburzony i zniesmaczony. Czuję się tak, jakby ktoś wymierzył mi policzek. Nie wiem, czy ta sytuacja to przejaw braku wyczucia ze strony proboszcza naszej parafii, czy to jakaś niezdrowa solidarność księży. Zrozumiałbym jeszcze, gdyby ksiądz Bużan odprawiał zwykłą mszę. Ale czynienie z niego głównego celebransa w święto naszej parafii to kompletne nieporozumienie.

O sprawie księdza Mirosława Bużana, byłego proboszcza parafii w Bojanie bardzo głośno było w mediach. Ksiądz został prawomocnie skazany za molestowanie i rozpijanie 15-latki. Kapłan nigdy nie przyznał się do winy i twierdził, że padł ofiarą prowokacji. Prokuraturze przedstawił nagrania mające zawierać wyznania dziewczyny, w których miała ona stwierdzić, że cała historia została zmyślona, a inspiratorem jest lokalny przedsiębiorca. Biegły "stwierdził jednak, że nagranie jest nieautentyczne":http://www.tvn24.pl/pomorze,42/sprawa-molestowania-15-latki-nagrania-ksiedza-sa-sfingowane,306921.html, a utrwalony na dyktafonie głos nie należy do wskazanej dziewczyny. Prokuratura wszczęła odrębne śledztwo wobec krewnego księdza, zarzucając mu tworzenie fałszywych dowodów.

Ksiądz Bużan nigdy nie przestał pełnić posługi kapłańskiej - po odsunięciu z parafii w Bojanie został przeniesiony do ośrodka w Nadolu (gm. Gniewino).

Przez cały dzień próbowaliśmy się skontaktować z proboszczem parafii pw. Miłosierdzia Bożego w Żukowie ks. Czesławem Lasem, ale bezskutecznie. Osoba, która po południu odebrała telefon na plebanii, proszona o umożliwienie kontaktu z księdzem proboszczem, rozłączyła się natychmiast, gdy usłyszała, że zależy nam na rozmowie o niedzielnej uroczystości.

(aktual.07.04)

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(96)

KarolinaKarolina

15 57

"KTO JEST BEZ GRZECHU NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIENIEM !!!!!" nie wam duszyczki wymierzać sprawiedliwość, nie wam oceniać.....tacy jesteście katolicy ????Widocznie ten ksiądz może odprawiać mszę....

14:38, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Może?Może?

26 12

może wszystko, ale bez nas. Zapamiętaj.

14:57, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KASZUBKAKASZUBKA

14 32

DO KAROLINY MASZ RACJĘ TYLE CO WIEM Z MOICH RELACJI I ZAPYTAŃ DO LUDZI
KSIĄDZ JEST NIEWINNY WROBILI GO - A MY CHRZEŚCIJANIE DAJMY KSIĘDZU SIĘ WYPOWIEDZIEĆ - KSIĄDZ KTÓRY ŻYJE I GŁOSI WEDŁUG PRZYKAZAŃ -TAK JAK KSIĄDZ KACZYKOWSKI -TO NAWET GŁÓDŻ NIE PRZYSZEDŁ NA POGRZ

15:00, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żukowiankażukowianka

11 17

Ty jesteś jeden z nich -już rozliczasz
popatrz na siebie tak jak pisze Karolina

15:05, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GOŚCGOŚC

15 32

TO JEST ARTYKUŁ LUDZI KTÓRZY CHCIELI ZNISZCZYĆ KSIĘDZA

15:08, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Karolina & kaszubk@ Karolina & kaszubk

25 14

Ciekawe czy byłybyście takie mądre jakby to była Wasza corka? Kto wie czy wtedy wywrotka kamieni starczy?
Prawie każdy ksiądz w tym rejonie ma swoja " gosposię" albo jak kto woli "kuzynkę"i nikt mi nie powie że one tam tylko sprzątają i gotują. Czemu klerycy rezygnują z kapłaństwa? Co oni robia z nimi w tym Pelplinie? A potem taki bzyka ministrantów i małolaty.

15:17, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO NIESMACZONEGO ŻUKDO NIESMACZONEGO ŻUK

11 21

POZDRAWIAM KSIĘDZA ORAZ PROBOSZCZA -JAK NIESMACZONEMU

POZDRAWIAM KSIĘDZA ORAZ WSPANIAŁEGO PROBOSZCZA DO NIESMACZONEGO ŻUKOWIANINA TRZEBA BYŁO WYJŚĆ Z ZEMSZY

15:22, 04.04.2016
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Krzychu z KaszubKrzychu z Kaszub

0 0

Wróć do szkoły naucz się pisac gorliwy katoliku.

16:08, 29.10.2019

UczestnikUczestnik

16 27

Uważam, że Ks. Czesław podjął dosyć ryzykowną decyzję, ale bardzo mądrą. To przecież była niedziela Miłosierdzia. Ks. Mirosław wygłosił piękną homilię. Ma za sobą bagaż trudnych i wielkich doświadczeń. Nie rozstrzygam w żaden sposób, czy był winny, czy nie. Od tego są sądy. Jednak ja - jako uczestnik tej mszy - nie jestem od osądzania. Byłem na mszy, żeby wysłuchać Słowo Boże i się modlić. Dopowiem, że była to piękna msza. Wyszedłem ubogacony, zwłaszcza dzięki pięknej homilii ks. Mirosława. Bóg zapłać za to i Bóg zapłać ks. Czesławowi za odważną decyzję, decyzję człowieka Miłosierdzia!

15:31, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dsd33dsd33

20 10

Nie wierzę, naprawdę Państwo piszący powyżej, myślą, że księdzu wolno więcej i nie nam oceniać, przecież jesteśmy przez nich oceniani, pouczaniu, to oni nas prowadzą jako pasterze, to znaczy, że wolno im mniej, mają nam służyć za wzór. Dlaczego tak buta i celebracja mszy odpustowej, niech odprawia, ale w innej godzinie, chyba, że sam odpustu bardzo potrzebuje.

15:36, 04.04.2016
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AhaAha

0 0

Pamiętaj że ksiądz to normalny człowiek i mu też czasem może zdążyć się popełnić bląd

20:56, 28.04.2021

DO UCZESTNIKADO UCZESTNIKA

10 2

UCZESTNIK -PRAWDZIWY CHRZEŚCIJANIN ROZRÓŻNIA DOBRO OD ZŁA

15:38, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

P. MiodekP. Miodek

8 8

Proponuję wszystkim sprawdzić etymologię słowa parafian, sprawdzić jaki związek ma plac świętego Piotra z kultem Saturna, czy ogólnie pojętą astrologią. No i poczytać sobie pełną absurdów historię reformacji Kościoła (łącznie ze wpływami Mussoliniego). I tak dalej, i tak dalej...

Cały ten bajzel kiedyś się skończy.

15:57, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czarna MiędzynarodówCzarna Międzynarodów

8 2

Już parę lat temu interesowałem się działalnością ks Kaczkowskiego, a szczególnie antysolidarnością współbraci z winnicy pańskiej, był to dla nich nie proszony gość.

16:30, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

12 17

Oburzony Janusz, który nie jest prawdziwym chrześcijaninem. Na msze chodzi się po to żeby przeżyć to co Jezus uczynił 2 tysiące lat temu a nie po to żeby po homilii plotkowac na temat księdza prowadzącego mszę. Robienie afery przez tego Pana to nic innego jak przejaw działania szatana mający na celu poniżenie naszej Religi. Należy się modlić za tego księdza jeżeli faktycznie to uczynił i błogosławic mu.

16:42, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SylwesterSylwester

42 6

Nie znam księdza ani czy naprawdę ksiądz molestował. Ale dam przykład dawnych dziejów ,które były w Kartuzach na przełomie lat 70-tych i 80-tych. Ksiądz Andrzej S. molestował ministrantów między innymi mnie także ,byłem młody i głupi ale ten ksiądz po molestowaniu normalnie odprawiał mszę i przyjmował komunię dla nich to nie jest grzech. Mój siostrzeniec obecnie mieszka z narzeczoną w wspólnym mieszkaniu a na spowiedzi nie dostał rozgrzeszenia.
Na to widać ksiądz może wszystko a normalny katolik już nie. Dlaczego kapłani dalej kryją zwyrodnialców bo jak można nazwać takich ludzi wiem co piszę bo przeszedłem to.

18:11, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

winnych osadzic i skwinnych osadzic i sk

13 4

Skoro ksiadz moze molestowac i jest za to ceniony to dlaczego tak ie oburzacie jak np ktos kogos potraci autem lub ukradnie komus cos?

18:15, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

syreksyrek

13 18

Kolejny antykościelny donos? W Expressie komuna wciąż żywa.

19:52, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxxxxxxXxxxxxxx

10 5

A To że jechał po alkoholu to może też nie prawda. Pijak i pedofil

20:11, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MMMMMM

10 7

Pisząc artykuł po pierwsze powinno się najpierw zadbać o aktualne zdjecia, po drugie moze by tak zapytać księdza proboszcza jakie miał intencje. To jest dziennikarstwo? Nie wydaje mi sie!

20:20, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Sylwestra@ Sylwestra

7 32

I bardzo dobrze, ze ksiądz nie dał rozgrzeszenia. Katolik NIE MIESZKA PRZED SLUBEM Z NARZECZONA CZY Z NARZECZONYM- TAKIE JEST PRAWO RELIGII KATOLICKIEJ.TO JEST NORMALNY KONKUBINAT I TO JEST GRZECH.
jeśli siię jest katolikiem, wyznaje wiaare w Boga to trzeba przestrzegać zasad.
W pracy też przestrzegacie zasad obowiązujących w miejscu pracy-prawda i jakos do tego potraficie sie dostosowac. a jesli komus nie pasuje, to przynajmniej niech nie krytykuje, albo "wypisze" się z kościola.
Bodaj w Dzienniku baltyckim bylo napisane ze ksiądz zostal uniewinniony. a ta małolata go wrobiła. te dziewuchy potrafia wiele krzywdy zrobić. I nieststy im sie bardziej wierzy niz dorosłym

@ Karolina & kaszubka

Piszesz ---"Ciekawe czy byłybyście takie mądre jakby to była Wasza corka? " tak mnie by było wstyd, gdyby moja córka wrobiła księdza czy kogokolwiek.

Cyt. ciag dalszy "Prawie każdy ksiądz w tym rejonie ma swoja " gosposię" albo jak kto woli "kuzynkę"i nikt mi nie powie że one tam tylko sprzątają i gotują. Czemu klerycy rezygnują z kapłaństwa? Co oni robia z nimi w tym Pelplinie? A potem taki bzyka ministrantów i małolaty."

Ciekawe skąd ty to wszystko wiesz tak dokładnie a może sama jestes " gosposią".?

20:31, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@sylwesatra@@sylwesatra

24 5

mogę potwierdzić że ks A S w Kartuzach molestował ministrantów. Jestem ciekawy czy większym grzechem jest mieszkanie z kobietą czy molestowanie bardzo młodych ministrantów dla których trauma pozostaje przez całe życie a widzą to że ksiądz jest bezkarny w tym co robi.

20:51, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

logoslogos

5 14

?Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią?.
/Łk 23,34/

Ojcze Przedwieczny, ofiaruję Ci Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo najmilszego Syna Twojego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa na przebłaganie za grzechy nasze i całego świata.

Dla Jego bolesnej męki miej miłosierdzie dla nas i całego świata.

Święty Boże, Święty Mocny, Święty Nieśmiertelny
zmiłuj się nad nami i nad całym światem!

21:38, 04.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

praktykujacypraktykujacy

12 3

Kosciół prawdy się nie boi to dla czego nie chce rozmawiać z dziennikarzem powinien te sprawę wyjaśnić.Najlepiej zamieść pod dywan i udawać że nic się nie stało. Zastanawia mnie fakt czy nie ma innego kapłana który by odprawił MSZĘ ODPUSTOWĄ.
Inne msze niech ks.Burzan odprawia ale nie SUMY ODPUSTOWEJ.

04:10, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dnodno

14 3

Dla tego nie chodzę do kościoła. W każdej parafii znajdzie się taki ksiądz...
Jak kiedyś w kartuzach na wybickiego ksiądz (taki mały) mówił do gimnazialistów że panie które klekają na dwóch kolanach mają nie ogolone krocze bo powinno się klekać na jednym kolanie

06:15, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KościółKościół

17 4

Czytając te wpisy ......jestem w szoku. Ale wygląda na to że pisały ta 2 lub 3 osoby. Jak może ksiądz skazany za molestowanie 15- latki i częstowanie jej alkoholem odprawiać najważniejszą mszę ???????? To policzek dla wiernych i wyrażny przekaz ... nam wszystko wolno. Kochanki , nieślubne dzieci , ale księża , niestety, mają na to Wasze, czyli parafian, przyzwolenie. To skandal , a takie skandaliczne zachowanie wielu księży i ich przełożonych doprowadza do odchodzenia ludzi od kościoła.

06:32, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajaMaja

7 5

Byłam na tej mszy. Kazanie było bardzo mocne, surowe. Trochę oskarzycielskie wobec parafia - wobec wierzących ogólnie. A tu proszę....

06:33, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakbyjakby

16 3

jakby to był "zwykły szary człowiek" to by go już dawno zjedli...ale książę to inna bajka :(

07:22, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObłudaObłuda

19 2

Takiego "rozpasania " księży , zakłamania i pruderii nie było .Jak księża się nie opamiętają to będzie początek końca kościoła katolickiego w Polsce

08:41, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jozefjozef

5 3

mysle ze trzeba poczekac na komentarz proboszcza z zukowa

11:11, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Molestant nauczał taMolestant nauczał ta

6 2

Drodzy parafianie, róbcie tak jak MÓWIĘ - a nie tak jak ROBIĘ , a nie shańbicie się grzechem plugawym, tak jak JA (amen). Wyrok oprawiłem w ramkę i wisi na ścianie. Pierwszy z kolekcji.

12:18, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxczxc

4 2

Nie ma się co nomen omen pieklić. Widocznie lepszego księdza nie było.

12:44, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Kościół@ Kościół

12 2

"Jak może ksiądz skazany za molestowanie 15- latki i częstowanie jej alkoholem odprawiać najważniejszą mszę ????????"

Ja się pytam jak ktoś taki może wciąż być księdzem?

12:46, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dookoła pełno przebiDookoła pełno przebi

12 1

Sutanny, mundurki, togi, lampasy, medale itd, itp.

12:54, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jozefjozef

3 3

to nie jest ksiadz ,po takich ekscesach ,kamieniolomy do konca i jaja obciac

13:31, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do JozefDo Jozef

7 4

Na co czekać?????? Przecież to proboszcz decyduje kto , o której godzinie i jaką mszę odprawia. Widocznie nie widzi nic nagannego w tym , że jego pracownik---- ksiądz molestuje i częstuje alkoholem 15 latkę . Kto z kim przystaje , takim się staje.Już większego zakłamania nie ma .

13:35, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Kościół@Kościół

8 1

tO został skazany, czy został uniewinniony, to dwie odmienne sytuacje, gdyby toczyło się wobec niego postepowanie, albo byłby w trakcie procesu, to odprawienie jakiejkolwiek mszy czy wykonywanie innej posługi jest wg mnie policzkiem dla tych, którzy są "prawdziwymi chrześcijanami". Tu taj zrobił ktoś szum, bo coś tam, gdzieś tam itd. Sądy jakie są takie są, nie są idealne, w tym przypadku nastąpiło uniewinnienie, dlaczego tak się stało wie sąd. Oczernić człowieka łatwa, niezależnie czy to ksiądz, policjant, lekarz. Jedno jest pewne, nie ma ludzi bez wad, jedne można akceptować inne dyskwalifikują do zajmowania pewnych stanowisk czy posług.
Proboszcz, jećli miał świadomość lub wiedzę że ów kapłan, został skazany, podkreślam skazany prawomocnym wyrokiem, powinien odmówić mu przewodnictwa we mszy, co więcej, ów kapłan jeśli miałby choc odrobine godności i szacunku dla prwa świeckiego, oraz kanonicznego, sam powinien odstapic od wykonywania jakikolwiek posług - niestety to jest rzadkość, jest spora grupa księży alkoholików, np takich którym zatrzymano prawo jazdy za jazde po pijaku i co? i ja słysze z ambony, że alkoholizm to grzech itd, pierdu pierdu, to mnie szlag trafia, a juz w ogole gdy kapłan, wpedza w kompleksy- często kobiety, i straszy ogniem piekielnym itd, a ta osoba czesto popada w depresję i przestaje normalnie funkcjonować, to dziękuje takiemu kapłanowi, a trochę ich jest. Czarne owce wszędzie się trafiaja bo znam kilku świetnych księży, jednak brak stanowczych działań ze strony władz kościoła katolickiego, w tym usunięcie ze stanu duchownego takich osób powoduje, że jaki jest sens uczestnictwa w nabożeństwie, skoro pluja nam w twarz i wmawiają że to deszcz?

13:38, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@Kościół@@Kościół

9 2

Dlaczego wypisujesz nieprawdę. Ksiądz za molestowanie i rozpijanie 15-latki został skazany PRAWOMOCNYM wyrokiem Sądu !!!!!!!!!To nie przeszkadzało proboszczowi , żeby odprawiał mszę Wielkanocną

14:18, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyanty

6 1

jakby ich mieli usuwać ze stanu duchowego to by tych ksiendzuf zabrakowało.

14:52, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do księdza Lasa.....do księdza Lasa.....

7 3

witam ...jestem urzędnikiem i znam księdza........ i powiem szczerze..........czy ksiądz Las dotrzymuje tego o czym mówią przykazania...????uhhhhaaaaaaaaaa nie.......księże trochę pokory........a bogactwo jakim ksiądz się otacza...to przykre zwłaszcza jak słucham etgo na kazaniu.........

14:58, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czy ksiądz Las jest czy ksiądz Las jest

4 1

proszę o komentarze.....może on to przeczyta....a jak wyglądają datki za usługi kapłańskie czy ktoś spotkał się z nietaktownym traktowaniem.......i może wydatki parafii powinny być jawne...jak i przychody..........

15:01, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jozefjozef

6 2

ten ksiadz nie powinien w ogole odprawiac mszy jak ma prawomocny wyrok ,niech Glodz sie tym zainteresuje od czego on jest w koncu

15:02, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jozefjozef

5 2

mysle ze takie poslugi ,uslugi ,wydatki ,przychody parafii powinny byc jawne i opodatkowane,badz co badz jest to instytucja publiczna

15:09, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no jono jo

5 5

Jeśli ktoś wam się nie podoba zróbcie z niego pedofila. W dzisiejszych czasach to takie proste a nawet modne.

16:19, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TKMTKM

5 3

Czarna mafia,pasibrzychy w czarnych sukienkach robią co chcą !

17:20, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mysleć trochęmysleć trochę

2 3

a może Generał nakazał Proboszczowi zaprosić ks. Burzana wiecie jak jest bo jak nie to zmiana parafi to dla tego uważam że ks. Las musiał go zaprosić zastanówcie się co wypisujecie .

17:28, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lolalola

2 1

Masakra!!!!!!

17:35, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do no jodo no jo

3 2

ks. LAS lubi bogatych nie katolików ,takich którzy wcale nie chodzą do kościoła a CI CO CHODZĄ i sie starają gromi na każdym kazaniu , np. dzisiejsze matki są nie dobre nie modlą sie ,nie ma juz takich jak kiedyś a dzieci to są dzis okropne okropne ....wada bardzo ocenia ludzi swoich parafian

17:39, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MagdalenaMagdalena

5 5

Dajcie spokój księdzu Lasowi - to jest dobry człowiek, swietny proboszcz i dobry kapłan. Ta niedziela - była "niedzielą miłosierdzia". jak KTOŚ sluchał czytań, to chyba "coś" z tego wyniósł dla siebie, a jak goni się za sensacją to lepej do knajpy iść, anie do Kościoła.

18:22, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jozin z bazinjozin z bazin

3 1

akceptujac grzechy duchownych ,sami jestesmy winni upadku wiary,a ksieza to tylko ludzie podatni na grzech jak my wszyscy ale niestety bez samokrytyki

18:39, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

5 2

Czy on pokalał grzechem sukienkę księżęcą, czy nie to nie jest sprawą ciemnego ludu!

Odczepcie się od niego bowiem ta duchowna osoba będzie z pewnością ułaskawiona przez Prezesa
Kaczystanu kolejnej RP rękoma jego "Stańczyka" - Jędrzeja krakowskiego.

Tu już nie trzeba niczego zamiatać pod dywan. Wystarczy pod sutannę pomieść. Będzie "w porzo"
i "git". Ministerstwo Propagandy (zamiejscowe) PiS-u z siedzibą w Toruniu też za sponsoring (na razie trochę mało, bo tylko 27 mln PLN) naszego rządu z nosicielką "brochy"na wierzchu zrobi
co do nich "należy.

Co będzie, kiedy zmolestowana i upita przez księdza małolata zajdzie z nim w ciążę (to jest coaz bardziej możliwe i realne oraz - dzięki Bogu- nagłaśniane)? Czy tu wpiepr...ie się duchownych
do nie swoich spraw - aborcja też broni życia poczętego,- ma rację bytu. I teraz: będzie to dziecię świeckie, czy już bez potrzeby ochrzczenia bo zrobione sakramenckim, poświęconym(sakr. kapłaństwa) kuta.em.
Może w saminariach semestr, albo dwa z akuszerstwa wprowadzić, żeby tym chłopcom na i po studiach było lżej żyć z obchodzeniem siń własnym przyrodzeniem.
Czy ja wiem? Jak świat światem chłop zawsze potrzebował i takim go Najwyższy stworzył. Czy on jest/był nosicielem sutanny, kontusza, komży czy munduru to już bez znaczenia.
Kućka ma swoje ciągoty tak było i jest. Może w roku miłosierdzia kobitki na to spojrzą łaskawiej i wyjdą naprzeciw płci odmiennej w spełnieniu ich potrzeb. Może będą bezalkoholowe promocje
w tym, co to i owszem względzie.

To czysta prawda, tak to w życiu jest i nie sądzę, żeby mój tekst nie obronił się cenzurze EK.
Pozdrawiam.
ps. parafrazując Gierka: Oby Polska rosła w siłę (patrz Maciarewicz) a księża żyli dostatniej!!!

20:17, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StefekStefek

5 1

Ksiądz powinien zostać odsunięty o parafian i zamieszkać w zakonie zamkniętym a parafianie powinni przestać dawać na tace za brak kontaktu z proboszczem . Każdy człowiek popełnia błąd i proboszcza trzeba wychować jeśli nie rozumie parafian

20:26, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A tłum krzyczłA tłum krzyczł

5 2

Nie tego lecz Barabasza!
Nie precz!
Ukrzyżuj!

Niektórzy co piszą...to mają jakieś 2000 lat, na oko

22:19, 05.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

1 2

Sie powinien cieszyć że sie msza w ogóle odbyła... a ksiądz taki czy inny co za różnica

06:09, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do StefekDo Stefek

5 1

Popieram całkowicie.Ksiądz molestujący dziewczynki powinien zostać odsunięty od parafian , ale również szokujące i skandaliczne jest zachowanie proboszcza. Winni są również parafianie , którzy udają , że nic się nie stało ""bo to ksiądz"" i dają na tacę i tolerują takie praktyki.

06:09, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ obywatel@ obywatel

6 0

Zgadzam się całkowicie z Tobą...""kućka ma swoje prawa"". Ale faceci którzy molestują i rozpijają małoletnie dzieciaki :tak dziewczynki jak i ministrantów , powinni być surowo ukarani i całkowicie odsunięci od pracy z nimi. A już ksiądz !!!!!! I taki facet za przyzwoleniem proboszcza odprawia mszę w Wielkanoc. To już skandal.To kpina z parafian .

06:19, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja z Brodnicyja z Brodnicy

8 1

Bo teraz takie chore czasy,ze jedni wpuszczają na msze księdza pedof....z wyrokiem,a inni wolaja tylko o kasę!kasa,kasa,kasa tylko to dla nich się liczy.nawet do kosciola nie musisz chodzić - grunt,ze jesteś dobrym sponsorem i przytakujesz księdzu!nie ważne,ze jesteś zlodziejem,żyjesz z ,ludźmi w konfliktach.maja diabla za skora,ale dają na kosciol i to wystarczy,żeby ksiądz kogoś chwalil z ambony!uwierzcie,ze proboszcz u nas tez nie należy do tych najlepszych-duzo moznaby pisać o nim i innym(-ej)mieszkancu plebani!!!!!!!!!!!!!!

06:59, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jozefjozef

9 1

czy parafia to prywatny folwark,przeciez oni zyja z naszych pieniedzy ,chory uklad

08:39, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TKMTKM

9 1

Czarna sekta będzie teraz mogła nie tylko zbierać kasę na tacę, niemal bezkarnie molestować ,ale dostała jeszcze patent na handel gruntami ... Żyć nie umierać !
Ale nastały nam czasy !

09:02, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

STEFANSTEFAN

2 2

CZY WY LUDZIE NIE MACIE NIC LEPSZEGO DO ROBOTY

11:46, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K...K...

2 3

To raczej nie była inicjatywa proboszcza, tylko odgórny nakaz... Proboszcz to mądry człowiek... Raczej sam by się nie naraził na kłopoty i taką straszną nagonkę na niego... Można było się spodziewać burzy wokół całego tego wydarzenia...

11:52, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do KarolDo Karol

5 5

Szaleństwo. Co znaczy .....sąd nie zakazał mu odprawiać mszy..... Jak mogę posyłać dziecko do kościoła gdzie jest ksiądz pe....l, jak można skupić się na mszy widząc takiego obleśnego dziada.Przecież to jest rozwalanie kościoła.Jak proboszcz mógł do tego dopuścić.

13:15, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ludzieludzie

6 4

po co wy się czepiacie Ks. Proboszcza Lasa niech Pan Wojciech Drewka zadzwoni do Biskupa Głudzia lub jego rzecznika-sekretarza i wszystko bedzie jasne pamietajcie o jednym, że wytyczne i rozkazy przychodzą z góry a jak wiecie Ks. Burzan miał dobry układ z Biskupem.

16:43, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A terazA teraz

0 5

A teraz wszyscy dajcie sobie buzi :)

17:29, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do ludzieDo ludzie

3 0

Jakie to straszne , jakie obleśne .

18:53, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mirek KowalMirek Kowal

7 3

Jestem zniesmaczony niestety nawet jakby byl niewinny to nie powinien odprawiac tej mszy dla dobra kosciola nie potrafie zrozumiec pobutek takiej decyzji jestem wierzacy chodze do kosciola nie mam pojecia czy to decyzja naszego proboszcza czy kogos wyzej ale ktos zdrowo przesadzil tak sie nie buduje zgody i zaufania jest mi z tego powodu przykro i wypada sie modlic za jednosc parafii czy nawet w parafi musimy przezywac koszmar podzialu nie starczy jak nam go funduja politycy z jednej i drugiej strony ku jakiemu celowi sluzyla ta decyzja ? ?????????

18:57, 06.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyłaniawyłania

4 1

wyłania się oblicze KK..

11:18, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BartekBartek

6 4

Chyba najwyższy czas by przewietrzyć tę parafię. No i pognać niejaką Basię D. i tzw. Armię Pana, która przed ołtarzem co niedzielę, bez wyczucia i smaku odprawia te swoje teatrzyki. Dodatkowo, przez tzw. kursy przygotowawcze dzieci komunijnych skutecznie zniechęca je do Kościoła. Szkoda, że tego ksiądz Las nie dostrzega. Ale jest nadzieja...

13:27, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jozefjozef

1 1

pani D.tak jak powyzej zniecheca dzieci ,okropna kobieta ,popieram pognac z parafii

14:48, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Bartek@Bartek

3 3

Nie zgodzę się z Tobą. Pani Basia dużo dobrego robi dla dzieci. Armia Pana bardzo ładnie śpiewa i zachęca inne dzieci do aktywności na Mszy Św. Idż po prostu na inną mszę . A kursy przygotowawcze do I Komunii Św. to muszą przygotować nasze dzieci do przyjęcia Pana Jezusa.Jak wg ciebie one mają przebiegać?

17:28, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Bartek@ Bartek

3 1

A co można powiedzieć o pewnej katechetce, która 2 dni temu na lekcji religii opowiadała 11 letnim dzieciom jak dokonuje się aborcji...... obrazowo opisując odrywanie główki , nóżek..... Tak drastyczne opisy roztaczała przed 11 letnimi dziećmi .

17:36, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BartekBartek

1 2

Od nauki komunijnej są lekcje religii jak było za naszych zdrowych czasów. Po co te spotkania w kościele- zwykłe fanaberie pani dyrygent Armii Pana. Mojego postrzegania tego nieżyciowego towarzystwa nic nie zmieni.

17:36, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Bartek@Bartek

2 2

Jak ja się uczyłem do I komunii to chodziłem też na spotkania do kościoła i było to w latach 80. Jeśli ci nie pasuje śpiew dzieci to idź na inną mszę św.Jeśli nie podoba się tobie Kościół Św. to twoja sprawa i nasz takie prawo ale nie sądż innych którzy są zadowoleni ze śpiewu Armii Pana. A dzieci idą z radością na nauki przedkomnijne, przynajmiej moje dziecko jest zadowolone.

17:52, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

12341234

4 2

Czy ktoś kogo zmusza do chodzenia do kościoła i dawania datków na tace? Ja chodzę nie do księdza tylko na msze ,bo tego wymaga moja wiara.Do I komunii przygotowywałam się w kościele przez wakacje i nie narzekałam .Teraz rodzice maja problem z przygotowaniem dzieci do I komunii czy bierzmowania .Oj słaba jest wiara "katolików".

18:15, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BartekBartek

1 2

Bzdury. Wszystkie dzieci które znam z otoczenia rodzinnego i znajomych mają dość kursów. W 1989 mieliśmy naukę podczas religii i tylko w maju kilka razy uczyli nas jak się ustawiać. Warstwa muzyczna mszy o 10.30 to wycie i kicz dla niewyrobionej muzycznie grupy zachwyconych wiernych.Tak po prostu sądzę. I nie tylko ja...

20:50, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no tono to

3 2

kolejny raz powtarzam nie idź na ta mszę tylko nas inną a jak ty mówisz wycie i kicz to przez tyle lat nie powinno być w Armii Pana w ogóle dzieci a jednak jest ich sporo. Jeśli chcesz iść i posłuchać muzyki i śpiewu to idź do Opery lub filharmonii. Przecież nikt nie zmusza Was by słuchać jak dzieci śpiewają. Są tam z własnej woli a nie przymusu. Polacy są tylko zdolni do krytykowania innych, którzy coś dobrego robią dla innych. Bartek zrób coś dla dzieci , a nie krytykuj Pani Basi. Albo weź swoje dzieci i idź do innego kościoła we Gdańsku lub może w Warszawie i bądź w wyrobionej grupie muzycznej, tylko dlaczego Armia Pana zdobywa nagrody w konkursach i festiwalach?? Jeśli by nie potrafili śpiewać to nie dość że by nie wygrali to nawet by nie zostali zaproszeni na konkursy. Dodam ,że nikt z mojej rodziny nie śpiewa w scholi Armii Pana a trud uczenia śpiewu przez tyle lat Pani Basi należy się szacunek i wdzięczność. I to nie myślę tylko ja ale i dużo innych osób

22:13, 07.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czy Armię  PanaCzy Armię Pana

5 3

też " naucza " ksiądz Mirosław ?????? Panie proboszczu L , jak Pan dba o swoich parafian pozwalając takiemu p......i odprawiać mszę Wielkanocną. ??? Podobno jest Pan człowiekiem honoru ale widzę że dla Pana to słowo jest bardzo egzotyczne.

06:52, 08.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Joaś1Joaś1

4 2

Widzę tutaj niezłą egzaltację w wypowiedziach. Raniutko patrzenia w księdza i scholę (pewnie jedyny łyk kultury podczas całego życia), po obiadku plotki i anegdotki. Nie oceniam, piszę co widzę. A Ty bezimienny gościu tak się zaraz nie naindyczaj jeśli ktoś ma inne zdanie od Twoich peanów na część teatrzyku o 10.30.

09:06, 08.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CBACBA

6 2

Czarna mafia wspiera się gdzie tylko może, a owieczki są do strzyżenia, a nie do dyskusji .

08:13, 09.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jutro niedzielaJutro niedziela

4 2

Jeśli ksiądz p....l będzie odprawiał mszę ......wyjdę z kościoła

11:28, 09.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eugeniusz, Żukowo.Eugeniusz, Żukowo.

4 5

Księża to w ogromnej większości wspaniali ludzie. Mają wiele obowiązków i dlatego nie są w stanie wszystkiego robić idealnie, ale żeby każdy z nas robił choć 50% tego co oni, to nie byłoby tyle zła na świecie. To zaś, co robi dla parafii ks. Las, to coś wspaniałego. Zbudował nie tylko piękny budynek kościoła, którego wymowa centralnej części, czyli ołtarza nie ma sobie równych chyba nigdzie w Polsce, ale przede wszystkim na różne sposoby stara się ludziom przybliżać fakt, iż Bóg jest Miłosierny i to nie tylko słowem, ale i czynem...

Gdyby było prawdą to wszystko, co mówi się o osobach konsekrowanych, to nie byłoby problemu z powołaniami. Wielu ludzi twierdzi, że "ksiądz to ma klawe życie", ale jakoś, gdy ich dziecko chciałoby pójść za Jezusem, to nagle zaczynają dziecku uświadamiać i udowadniać, jaka to trudna i niewdzięczna droga...

Co do zaś księdza Bużana, to wystarczy poczytać o nim trochę więcej, niż to, co chciałyby nam o nim powiedzieć elektroniczne, czy papierowe brukowce.

09:31, 10.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Eugeniusza z Żukodo Eugeniusza z Żuko

6 0

Masz córkę lub wnuczke? Jeśli masz to pozwól jej zostać z tym księdzem sam na sam przez cały dzień. Jesteś taki pewny ich nieskazitelnosci.

13:29, 10.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eugeniusz, Żukowo.Eugeniusz, Żukowo.

2 4

Gdyby to było prawdą, co pisały niektóre media o księdzu Bużanie, to jego parafianie w dużej liczbie stawiliby się najpierw w prokuraturze, a później w sądzie rozpatrującym sprawę ich księdza, a o ile się nie mylę, to było tak, że bardzo licznie podpisywali się pod petycją w jego obronie...

Nie mam dzieci, ale gdybym je miał, to zostawiłbym je pod opieką księdza z Bojana. Nikogo nie można być oczywiście pewnym na 100%, tylko Pana Boga i Jego Matkę, ale jeśli wiarygodni ludzie twierdzą, że tego księdza oczerniły niewiarygodne media, znane z nieuznawania Dekalogu, to ja wolę wierzyć tym, którzy nigdy mnie nie oszukali, niż tym drugim...

18:03, 10.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do EugeniuszaDo Eugeniusza

5 0

Nie można generalizować zachowania księży, ale ktoś kto jest skazany prawomocnym wyrokiem sądu za molestowanie i rozpijanie nieletnich , nie ma prawa wypowiadać się z ambony i pouczać parafian.

19:22, 10.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wka do eugeniuszawka do eugeniusza

1 1

1. Biegły stwierdził, że głos na nagraniach nie należy do 15-latki - no ale skoro za główne źródło informacji uważasz portal wsieci to pewnie nie przyjmiesz tego do wiadomości
2. Podczas okazania siostrzeniec księdza jej nie rozpoznał wśród innych dziewczyn, a ponoć tak dobrze ją znał i tyle z nią gadał

14:05, 11.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eugeniusz, Żukowo.Eugeniusz, Żukowo.

1 0

@WKA, po tym, co napisałeś uważam, że nie przeczytałeś tego artykułu, do którego zamieściłem powyżej link.
Gdybyś przeczytał, to nie napisałbyś tego, co napisałeś.

18:33, 11.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@1234@1234

8 1

Piszesz na końcu ,że słaba jest wiara ;katolików; a jaka jest wiara księży jeszcze słabsza.
Z ambony potrafią ludzi oskarżać ale jak już ich dotyczy to módlcie się za nich tak mówią a ich nie potępiają. Może 10 % księży nie ma nic na sumieniu. Kiedyś czytałem ,że w Polsce około 50 % księży ma problem alkoholowy ,8% księży ma swoje dzieci , także 6% księży jest pedofilami oraz 6% księży jest homoseksualistami. Były jeszcze jakieś wykazy ale już nie pamiętam jakie i ile procent. Do tego dodam ,że kiedyś byłem ministrantem jak Sylvester i także ksiądz A.S. próbował mnie molestować. Piszcie co chcecie ale jak dalej tak pójdzie kler dalej będzie chronił zboczeńców to do kościoła będzie tylko garstka chodzić tak jak na zachodzie. To nie znaczy ,że katolików będzie mniej przecież można się pomodlić w domu a komunię przyjmować od zboczeńca to tak samo jakby się nie przyjęło tej komunii.
Druga sprawa nie piszcie takich głupot ,że ksiądz tak dużo zrobił bo pobudował itd. przecież nie budował za swoje czy kościelne pieniądze a za nasze. Dajcie pieniądze komukolwiek to także wybuduje i jaka to zasługa.
Pozdrawiam.

18:15, 12.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ wka do Eugeniusza@ wka do Eugeniusza

4 0

Tych nawiedzonych nie przekonasz. Dobrze , że Papież poradził sobie z PETZEM , bo nasze władze kościelne też chciały ten skandal "zamieść pod dywan "

13:42, 14.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eugeniusz, Żukowo.Eugeniusz, Żukowo.

2 4

Gratuluję Państwu redaktorom Expressu kaszubskiego, że tak dobrze walczy z Kościołem Katolickim w Kartuskiem. To dzięki Waszej dzielnej pracy, jak sądzę TVN Fakty mogły 11 kwietnia wspaniale dokopać
Kościołowi w Polsce...

Gdybyście byli choć odrobinę uczciwi, to byście nie usuwali mojego linku do artykułu "wSieci", ale Państwo zajmują się medialną realizacją wszelkich założeń PO, i muszę przyznać świetnie Państwu to wychodzi... ... ...

09:23, 17.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BartekBartek

1 1

do Eugeniusza - "medialna realizacja założeń PO" - jesteś ograniczony i omamiony PISowskim gadaniem. Rusz deklem, myślenie nie boli. Czy to, że nie podoba mi się masa rzeczy jakie wyczyniają duchowni katoliccy to znaczy, ze popieram PO? bzdura i demagogia

19:59, 20.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eugeniusz, Żukowo.Eugeniusz, Żukowo.

1 2

Dlaczego mi ubliżasz Bartku....???? - Zarzucasz mi "ograniczenie i omamienie PiSowskim gadaniem". Dlaczego?

Gdybyś to Ty "ruszył deklem", to byś dał sobie czas i najpierw przeczytałbyś moje wcześniejsze posty, a wówczas nie napisałbyś tego, co napisałeś...

Zrozumiałbyś, że mój zarzut wobec redakcji Expressu, że ta realizuje medialne założenia PO, dotyczy tego, że redakcja nie jest BEZSTRONNĄ wobec osób konsekrowanych Kościoła Katolickiego, ponieważ zaatakowała ks. Bużana, a "między wierszami" i innych księży, co po tygodniu zaowocowało paszkwilem w Faktach TVN...

Mój zaś post z linkiem do artykułu redakcji "wSieci", podającego wiele konkretnych argumentów w obronie ks. Bużana po prostu... USUNIĘTO... - DLACZEGO???

Jeżeli redakcja Expressu Kaszubskiego nie realizuje założeń medialnych PO, to w takim razie red. Tomasza Lisa z Newsweeka, jako, że red. Wojciech Drewka, autor powyższego artykułu na Facebooku bardzo chwali tego właśnie wyłącznie dziennikarza. - Rozumiem, że za "obiektywizm"...

22:35, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BartekBartek

0 0

Fakt bardzo Cię przepraszam

17:08, 22.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eugeniusz, Żukowo.Eugeniusz, Żukowo.

1 1

Jest Ok. Rozumiem. Jeżeli z mojej strony było coś nie tak, to też Cię przepraszam.

20:00, 22.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Malgorzata ZebalaMalgorzata Zebala

0 2

Antychrysty po co komu spowiedz św? Po co komu odpust droga krzyżowa itd... Odprawiona w kościołach to absurt tam chałupa powinna stać czy nie lepiej żyć zgodnie z przykazaniami kapliczki powinny być i odnowa w Duchu Św. Pamiętam jak byłam w Parafi Ks.Proboszcz Czeslaw Las miał piękne kazanie wszyscy mamy grzech asz sam złapał się za serce ? :-)

16:24, 05.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

franek madryfranek madry

2 1

czy ta msza byla panu bogu mla

08:58, 11.08.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ wyżej@ wyżej

3 1

Dylemat, czy ksiądz po wyroku powinien odprawiać czy nie odprawiać?
Ksiądz po wyroku powinien siedzieć w pierdlu, jak każdy.

11:54, 23.08.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LukiLuki

2 2

Mega wstyd. Zaprosić zboczenca do celebry...

22:28, 26.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ewa PominEwa Pomin

2 0

Księża żyją jakby Boga nie było!!!

07:38, 16.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%