Zamknij

Zmiany personalne w parafiach pow. kartuskiego. Nowi proboszczowie w Sierakowicach i Gołubiu

12:26, 25.06.2016 Aktualizacja: 12:42, 25.06.2016
Skomentuj

Biskup diecezji pelplińskiej jak co roku ogłosił zmiany personalne w parafiach. Wybraliśmy te dotyczące pow. kartuskiego. Tradycyjnie zmieniają się wikariusze, ale są też nowi proboszczowie - m.in. w Sierakowicach i Gołubiu. Zmiany zaczną obowiązywać od 20 sierpnia.

h3. Księża seniorzy

* *Ks. kan. Bronisław Dawicki*, proboszcz *parafii pw. św. Marcina w Sierakowicach* - przechodzi na emeryturę, z zamieszkaniem w Toruniu
* *Ks. kan. Ryszard Grzeszczuk*, *proboszcz parafii pw. Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej w Gołubiu* - przechodzi na emeryturę, z zamieszkaniem w Tucholi

h3. Proboszczowie

* *Ks. lic. Tadeusz Knut* - zostaje odwołany z urzędu proboszcza parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Wierzchucinie i mianowany *proboszczem parafii pw. św. Marcina w Sierakowicach*
* *Ks. mgr Adam Muszkiewicz* - zostaje odwołany *z urzędu wikariusza parafii pw. św. Józefa w Wygodzie* i z dniem 1 sierpnia 2016 r. mianowany *proboszczem parafii pw. św. Józefa w Mokrem*
* *Ks. mgr Łukasz Pierowicz* - zostaje *odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. św. Kazimierza w Kartuzach* i mianowany *proboszczem parafii pw. św. Bartłomieja w Rajkowach*
* *Ks. mgr Rafał Witta* - zostaje odwołany z urzędu proboszcza parafii pw. Chrystusa Króla w Kęsowie - Jeleńczu i mianowany *proboszczem parafii pw. Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej w Gołubiu*

h3. Neoprezbiterzy

* *Ks. mgr Maciej Dzwonkowski* - zostaje mianowany *wikariuszem w parafii pw. św. Marcina w Sierakowicach*
* *Ks. mgr Kamil Kowalewski* - zostaje mianowany *wikariuszem w parafii pw. Trójcy Świętej i Wszystkich Świętych w Goręczynie*
* *Ks. mgr Aleksander Lipkowski* - zostaje mianowany *wikariuszem w parafii pw. św. Wojciecha w Kartuzach*
* *Ks. mgr Stanisław Mejer* - zostaje mianowany *wikariuszem w parafii pw. Wniebowzięcia NMP w Kartuzach*

h3. Wikariusze

* *Ks. lic. Szymon Dorawa* - zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. Trójcy Świętej w Pruszczu k. Bydgoszczy i *mianowany wikariuszem parafii pw. św. Michała Archanioła w Kiełpinie*
* *Ks. lic. Mateusz Draszanowski* - zostaje *odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. Wniebowzięcia NMP w Kartuzach* i mianowany wikariuszem parafii pw. Ścięcia św. Jana Chrzciciela w Chojnicach
* *Ks. mgr Arkadiusz Guz* - zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. św. Marii Magdaleny w Czersku i *mianowany wikariuszem parafii pw. św. Kazimierza w Kartuzach*
* *Ks. mgr Marek Jażdżewski* - zostaje *odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. św. Marcina w Sierakowicach* i mianowany wikariuszem parafii pw. Trójcy Świętej w Pruszczu k. Bydgoszczy
* *Ks. mgr Marcin Massowa* - zostaje *odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. Niepokalanego Poczęcia NMP w Grzybnie* i mianowany wikariuszem parafii pw. św. Józefa w Wygodzie
* *Ks. mgr Karol Pobłocki* - zostaje *odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. św. Wojciecha w Kartuzach* i mianowany wikariuszem parafii pw. św. Marii Magdaleny w Czersku

h3. Pozostałe zmiany

* *Ks. lic. Grzegorz Kudelski* - zostaje *mianowany dyrektorem Katolickiego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kartuzach*. Ponadto zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. św. Kazimierza w Kartuzach i skierowany do pomocy duszpasterskiej w parafii pw. Niepokalanego Poczęcia NMP w Grzybnie

Szczegółowe informacje o zmianach personalnych w innych parafiach diecezji pelplińskiej można znaleźć "tutaj":http://diecezja-pelplin.pl/diecezja/komunikaty/1342-zmiany-personalne-w-diecezji-pelplinskiej

(źródło: diecezja-pelplin.pl)

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(139)

XcvXcv

6 10

Dawki. W końcu. Dość już kasy sobie wziął z parafii

12:51, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlaOla

8 17

Szkoda mi proboszcza Dawickego,tyle zrobił dla parafii

13:09, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MontiMonti

9 10

Jak mi żal Dawickiego... nigdy go nie lubiłem. Tylko czemu nie napiszą prawdy o nim tylko ściemniają że idzie na emeryturę. W takim wieku? Przecież on by w Sierakowicach siedział do setki ale przekombinował i wypad. No i dobrze mu tak

13:42, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomTom

8 3

I to napisal z pewnością prawdziwy katolik.....Cieszysz sie z czyjegos nieszczęścia? ??Wyluzuj

13:47, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

4 2

O jakim nieszczęściu mówisz. Ja też za nim płakać nie będę. Sam sobie winien.

13:52, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

o ks. Dawickimo ks. Dawickim

3 3

Napiszcie o co chodzi z tym ks. Dawickim?

14:08, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie krytykujcieNie krytykujcie

10 4

No i macie kaszubi pole do popisu. wtym krytykowaniu, spójrzcie na swoje zycie....... szkoda księży, ks. Dawicki był w porządku, szkoda wszystkich księzy z naszych kartuskich parafii ale cóż.... dekret to dekret...
Życże wszystkim księżom łask Bożych na nowych parafiach..

14:33, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

8 3

sprzedał ziemie parafialną

14:37, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

księża to nie swięteksięża to nie swięte

9 3

Można o nich pisać i ich krytykować! Jeżeli łożę na Kosciół to mogę też wymagać od nich! Sredniowiecze minęło...

14:42, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec kartuzmieszkaniec kartuz

3 3

tak niech kasyna dalej robi.....niedlugo beda puste koscioly...POZOSTANIE W NICH TYLKO>>>>STARE KINO!!!!ale to ich wybor!!!!

15:21, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brodniczaninbrodniczanin

5 1

Kiedy wreszcie będzie zmiana w Brodnicy G. ?

15:30, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec kartuzmieszkaniec kartuz

0 1

Skoro tak wszyscy zaluja ksiezy,to zal mi bardzo ksiedza srebrzynskiego!!!!bo bardzo lubilem chodzic do niego do spowiedzi,poniewaz mialem bardzo ciekawa pokute.pozdrawiam..... GENDER....

15:35, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@mieszkaniec kartuz@mieszkaniec kartuz

3 0

A o co ci chodzi z tym " niech kasyna dalej robi". Co roku są zmiany personalne i nie tylko w naszej diecezji- wszędzie - i dobrze , ze są. tak jest rola biskupa. księza powinni pracować w różznych parafiach. tak powinno być w samorządach, 2 kadencje wójtowania i koniec.

15:38, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec kartuzmieszkaniec kartuz

1 0

a kiedy na wybickiego....ze wzgledu na chorobe

15:39, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec kartuzmieszkaniec kartuz

0 1

kosciol to nie samorzady to owieczki ...a nigdy sie ich nie opuszca!!!

15:46, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec kartuzmieszkaniec kartuz

1 4

bylem w kosciele na ,,,JANA,,, u ROZYCKIEGO....na 8.30...policzyc moglem na palcach....same /stare kino/....to pocztek konca!

15:54, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

1 0

Zakaz kopiowania informacji mało widoczne na stronie diecezji???

16:07, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aga wiewiórkaaga wiewiórka

3 1

Biskup Kasyna podejmuje trafne i przemyślane decyzje. Jest to człowiek dialogu.Ksiądz na Parafii powinien świecić wzorcowym przykładem dla nas błądzących owieczek a wszystkie zebrane pieniądze na jakiekolwiek inwestycje powinny być przelewane tylko i wyłącznie na rachunek bankowy Parafii,wówczas nie byłoby żadnych insynuacji i bezpodstawnych podejrzeń,zaś pozostałe ofiary(za pogrzeb,ślub,chrzest,msze Św. przekazywane gotówką).

16:12, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do agi wiewiorkido agi wiewiorki

1 2

aga wiewiorka,,,,,,, ty to jestes napewno stare kino ,lataj po drzewach i prostoj banany

16:19, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@mieszkaniec kartuz@mieszkaniec kartuz

1 0

A kto ma być na 8.30 ? O tej porze ludzie pracują, wiec i emeryci w kościele.
Dobrze, ze poszedłeś, zasiliłeś kościół. dzieki

16:25, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@aga wiwiórka@aga wiwiórka

1 0

a co twoja wypowiedź ma do zmian personalnych ?

16:28, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

1 1

no bez jaj, organista w sierakowicach po mszy stoi pod wejściem na chór i czeka aż mu ludzie kase do ręki dadzą za to że gra... przecież to jest nienormalne, on dostaje kase od proboszcza, ze szkoły za to że niby uczy religii i w grudniu za chodzenie z opłatkami kasuje minimum 10 zł. To nie jest normalne! Ludzie w Sierakowicach są jacyś zamroczeni chyba. Nie mam nic do księży, ale mam do organisty! Nie dość, że jak gra to fałszuje to jeszcze śpiewać nie potrafi. A z księżmi to nic dziwnego, zmiany jak co roku. Ksiądz Marek jest młody, a przymula gorzej jak proboszcz.

16:28, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wyżejdo wyżej

4 1

W kosciele św. Kazimierza gdyby zmienili organiste to by i organy grały inaczej. Nie rozmumiem po co proboszcz zbiera kase na remont organów ? wymyślił powód - ot co !!!

16:36, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aga wiewiórkaaga wiewiórka

4 1

Czy Proboszcz z Parafii Sierakowice zapytał Biskupa - bezpośredniego przełożonego o wyrażenie zgody na sprzedaż ziem ?., rozumiem,że nie,bo inaczej pozostałby w tej wiosce.

16:59, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do tego co wyzejdo tego co wyzej

0 0

Jesteś głupi trep

17:27, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do agado aga

6 4

Sprzedaży ziem zawsze dokonuje kuria. Proboszcz nie ma władzy co do sprzedaży. Księgi wieczyste są na kurie i sprzedaży dokonuje biskup. Proboszcz zawsze zostaje ofiarą bo ludzie o tym nie wiedzą.

17:29, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

3 2

Działania personalne B-pa Kasyny wyglądają na zdrowe i czyste. Ta polityka zmian peronalnych
ma swoje głębokie i sprawdzone uzasadnienie.

Nic nam do tego, - oni są pasterzami owczarni i muszą sprostać powinnościom.

Co innego, gdy są wypaczenia. Mam na myśli zachowania b-pa Sławoja-Leszka G. od niego dostawało się probostwo po wręczeniu koperty, która się na stole nie przewróciła. Koperta zaś
się nie przewróciła, gdy było w niej min. 80 000,-ZŁ. Może po chorobie żołądka, pokucie i odwyku
on się zmienił(?) Tak jemu i nam dopomóż Bóg.

17:59, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ad. księdza lic.Ad. księdza lic.

2 4

Ad księdza lic.(ealisty) Grzegorza Kudelskiego, czy na stanowiska dyrektorów liceów nie obowiązuje
procedura konkursów. Prawie jednocześnie zmienia sią po pięciu latach dyr. Zespołu Szkół Ogóln.
i tam oferty składa się do 11.07.2016.
A tu, .... tak z nadania (też szkoła średnia). Przecież już dzisiaj żaden komitet powiatowy, kuryjny już tzw "swoich" nie mianuje. O co w tym wszystkim chodzi? Toż to nie szkoła dla seminarzystów i prezbitrów.
Przydałoby się wyjaśnienie.

18:14, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertyqwerty

2 6

czarna mafia kwitnie w tym kraju , pisiory teraz nie odpuszczą ;)

18:58, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a no wlasniea no wlasnie

5 1

Kiedy w końcu będzie zmiana proboszcza w Brodnicy Górnej?! powinni tu dac nowego proboszcza i jakiegos wikarego. z proboszczem odejdzie Pani domu,wiec atmosfera w kościele się oczyści.mlodzi nie będą nuż jeździli na msze do Kartuz i okolicznych parafii.Biskupie Kasyna czskamy na zmiany!!!

19:16, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

2 2

dzieki za kasacje komentarza panie redaktorku od siedmiu boleści...

19:28, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

balbinabalbina

2 0

Ją tam się cieszę że dochodzi ks.Karol.

19:29, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dawdadawda

3 3

nie raz widziałem jak organista dostaje kase po mszy, np tydzień temu w niedziele, koleś podchodzi do niego i daje dyszke za to że grał na mszy... masakra!

19:31, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PARAFIANINPARAFIANIN

5 0

POWINNO BYC WSTYD BIS,KASYNIE KIEDY CO ROKU PISZA B.NEGATYWNIE O PROB.Z BROGNICY GÓRNEJ.BO ON SAM NIEWIE CO TO CHONOR.I DLACZEGO PARAFIANIE MUSZA UCZESZCZAC DO INNYCH KOSCIOŁÓW. NIEDŁUGO PRZEZ NIEGO KOSCIOŁ BEDA PUSTE.

19:37, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stefekstefek

1 5

Ludzie odpitolcie sie od ks. Dawickiego, nikt tyle nie zrobił dla naszej parafii co On, taki kościół budować to naprawde trzeba mieć chęci, fakt ludzie bogaci i kasę dali ale On to ładnie organizował, załatwiał pozwolenia itp. A że poprosił biskupa o emeryturę to jego sprawa , widocznie czuje się zmęczony i tyle.

20:30, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrodnicaBrodnica

0 2

Przyszłym roku

21:01, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ad. księdza lic.@Ad. księdza lic.

2 0

Musisz się jeszcze trochę dopytać, żeby wiedzieć:
1. Co oznacza skrót lic. w teologii
2. Że nie ma od kilku lat katolickiego liceum
3. Że jest to szkoła niepubliczna, której organem prowadzącym jest biskup diecezjalny a nie gmina (a tym bardziej powiat)

21:15, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@stefek@stefek

5 6

za ta kase, co zebral Dawicki na budowe kosciola to bys tez juz mial wybudowane i wykonczone i jeszcze by zbieglo.

ludzie wiedza tylko to co widza, a nie wiedza jak jest naprawde,

ile to ludzie przez dawickiego chodzi na msze do sasiedniej parafi??


chcecie wiecej wiedziedz na temat dawic.... i kasy parafialnej??

sprawdzcie te tematy

-chmielno
-jola
-siostrzeniec

ale musicie sami sprawdzic, zeby uwierzyc

21:38, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiezrozumienieNiezrozumienie

1 0

aga wiewiórka Trafne decyzje? To dlaczego przynosi tych którzy są dobrzy o kasę sami nie proszą i robią bardzo dużo dla parafi, żeby nie powiedzieć, że zrobili prawie wszystko? A daje następce który przez rok nie zrobił dosłownie nic tylko wiecznie o kase prosi, bo wiecznie mało. I jest po prosu nie miły dla ludzi i głośno mówi, że się nie zmieni i, że to my powinniśmy się do niego przyzwyczaić?
Chodzi mi o decyzje z zeszłego roku nie z tego. Z tych księży znam tylko dwóch i nie mogę nic o nich powiedzieć ani dobrego ani złego. Niech przenosi tych którzy nic nie robią.

23:41, 25.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SierakowiceSierakowice

4 8

W końcu ksiądz Dawidzki odchodzi - on nie nadawał się na księdza, na mszy zawsze obrażony na wszystkich,nawet dzieci przeszkadzały mu na mszy- nie raz w trakcie eucharystii przerywał i wypraszal rodziców z dziecmi bo mu płacz przeszkadzał . To jak młodzi maja chodzić do kościoła skoro ksiądz ich wygania.

04:22, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

suuupersuuuper

6 8

Dawidzki tylko ciągle kasa kasa i kasa - nigdy parafianom nie pomagał. Swoje gosposia po domach parafian wysyłał ze każdy musi dac na kościół. . tyle lat zbiera a jeszcze nie skończone.. Niech mi ktoś wytlumaczy czemu w drugiej parafii w Sierakowicach ksiądz Marek nie wyciąga od ludzi a ma 2 kościoły zbudowane i tylko z tego co ludzie SAMI dadzą na tacę... Ten proboszcz zawsze jest uśmiechnięty, rozmawia z parafianinami i zawsze pomocny. Ile dzieci ks.Dawidzki nie chciał ochrzcić bo rodzice ślubu nie maja ks.Marek nigdy nie odmówił bo dziecko nie jest winne grzechowi rodziców. W końcu nowy proboszcz miejmy tylko nadzieje ze faktycznie będzie dla kościoła i ludzi a nie jak poprzednik dla forsy

04:34, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jojojojo

11 1

Ciekawe komu ks.Dawicki nie odpowiadał i kto starał się u biskupa, żeby go usunieto z parafii?
Pewnie ktoś święty z kościoła, kto jest czysty jak łza i nie ma sobie nic do zarzucenia.
Po śmierci czeka sąd ostateczny i będzie sprawiedliwy wyrok. Ludzie nie są głupi i wiedza kto pociąga za sznurki w gminie i teraz nawet w chce w parafii rządzić.

04:35, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Sierakowice@Sierakowice

25 3

Bo to wina rodziców, nie potrafią swoich dzieci wychować, na wszystko im pozwalają, nawet w kościele nie mogą cicho usiedzieć tylko łazić muszą, biegać w czasie mszy. Jak zwrócisz uwagę takiej laluni to obraza majestatu, jej dziecko może wszystko.
Niech te dzieci za kilka lat nasra..... tym mamusią na głowę, to może się obudzą, ale wtedy będzie za późno na wychowanie swoich rozwydrzonych dzieci.
Miejcie pretensje do siebie, ze tak wychowujecie dzieci, a nie do księdza, który chce odprawić mszę.
Zajmijcie się dziećmi i ich wychowywaniem, a nie sztucznymi rzęsami, sztucznymi paznokciami, kosmetyczkami, aby wyglądać jak kukły.

05:28, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AniaAnia

4 3

My w Wygodzie też chcemy wymiany

05:30, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MamaMama

4 1

To są KATOLICY za kilka lat nikt nie pójdzie do seminarium ,bo ja jako Matka nie chciałabym ,żeby na moje dziecko ktoś pluł Panie Redaktorze proszę wstrzymać te głupie komentarze tych pobożnych Kaszubów

05:40, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stefekstefek

3 4

Ale ludzie jesteście zawistni... jak typowe kaszuby. Gdyby nie ks. Dawicki to byśmy dalej w drewnianym baraku zimą marżli. A koscioły z parafi obok to prywatny przedsiębiorca buduje a nie parafianie. W Marcinie kase tylko wierni dają.

05:54, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomitomi

1 0

Do tom o jakim nieszczęściu jest mowa bo wydaje mi się że odejście na emeryturę to jest nagroda.

06:01, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stefekstefek

7 1

Macie dowody że do własnej kieszeni kase brał???Więc zamilczcie, lepiej sie przyjrzyjcie głównemu wykonawcy, pewnemu panu artyście, ile bierze za swoją robotę przy tym kosciele. Ten to dopiero sie wzbogaca.

06:04, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kazikkazik

2 0

Z parafii św.Kazimierza odchodzi ks.Łukasz i właściwie ks.Grzegorz - a kto na ich miejsca?

06:20, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parafianinparafianin

3 0

Powiat Kartuski to też Przyjaźń, ustępuje ksiądź proboszcz Zdzisław Kuszyński.

06:39, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

6 1

A co z kasą za nadajniki od sieci komórkowych na kościele w Sierakowicach. Pewnie większość o tym nie ma pojęcia bo są zamaskowane na wieży kościelnej. Ani razu na podsumowaniu roku nie słyszałem o przychodzie rzędu około 400 000 zł. To ja się pytam gdzie są te pieniądze do jasnej choler...

07:31, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do  xxxdo xxx

1 0

Masz racje.i gdzie są pieniądze za maszt na wierzy w Brodnicy GRN?ktoś tu napisali,ze w przyszlym roku wymiana proboszcza.to pewne?ale bylaby radość wśród mlodych:-) :-) :-) :-) :-) :-)

07:46, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do xxxdo xxx

4 1

Chcę ci powiedzieć,że ks. Proboszcz nie bierze pieniędzy bo ja to akurat zakładałem,z tego mają korzystać parafianie.Ogarnij się patrz na siebie.

07:59, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

3 0

Dekanat Żukowo pomimo, iż należy do archidiecezji gdańskiej też jest częścią powiatu kartuskiego! Prosimy o informacje jakie zmiany zaszły w naszych parafiach!

08:00, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mocnymocny

1 0

ktoś kiedyś powiedział kto całe Zycie obraza księży donosi na nich itp. ten pewnie nie doczeka księdza przed śmierciom pomyślcie nad tym zanim napiszecie te swe odchody żale i kłamstwa

08:56, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WsazxcWsazxc

3 5

Żegnamy grzeszczuka tego pisowskiego powiernika , co kasę ludziom wyliczał

09:13, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do JanDo Jan

1 0

Inne lokalne portale/gazety podały. Trzeba śledzić wszystko, jak widać.

09:19, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obcy parafianinobcy parafianin

10 1

oby w gołubiu nastepca grzeszczuka niemówił o polityce bo przed wyborami rzygać sie chciało

10:06, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

młodamłoda

3 2

a co z willa na Półwyspie Helskim ks. Dawickiego? Na różnych forach piszą ludzie o ekskluzywnej willi więc jak idzie do Torunia? Czemu ks. z parafii św. Jana potrafil wybudować z ludźmi kościół w tak krótkim czasie? Nigdy nie zapomnę jak ks. Dawicki zarządal opłaty za zapowiedzi bo ma cennik, tak samo było z ślubem i chrztem. Nie miał czasu porozmawiać bo wyjeżdżał na wczasy z gosposia. Ludzie to ma być ks. Wiecznie coś mu nie pasowało. Ja się pytam, co z tą willa na Półwyspie Helskim?

10:22, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiemWiem

3 0

W 1880 roku sanhedryn zdecydował o wejściu i rozwaleniu Kościoła Katolickiego od wewnątrz. Popatrzcie ilu księży ma czarne włosy i nieslowiańską urodę. Aaaa... Zapomniałbym, ilu z nich cechuje miłość do pieniądza. Nie będę się wdawał w szczegóły, tylko napiszę krótko; miejcie baczenie na fałszywe żmije. Prawda się sama obroni.

10:25, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WygodaWygoda

3 3

Ksiądz proboszcz z parafii Wygoda również do wymiany.

10:34, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brodnica GornaBrodnica Gorna

4 1

Dokładnie usunąć ta gosposie żyją tylko plotkami

10:35, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja czyli onja czyli on

0 2

a w sianowie żadnych zmian?

10:41, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzytamCzytam

1 5

i śmiać mi się chce, gdy słyszę ze ks. Dawicki kościół zbudował...

Ha ha ha ha ha

Gdyby tu był inny proboszcz, to byśmy już NASZ KOŚCIÓŁ mieli pięknie wykończony!!!!!!!!!!!

10:54, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Czytam@Czytam

6 0

Nie uważasz, że to wykonawca przeciąga z wykonaniem zleconych mu prac?
Wiadomo, że im dłużej coś wykonujesz, tym więcej kasy zgarniesz.
Nie wiecie jak działa marketing w firmach? Zamydlić oczy właścicieli, dużo gadać, owijać w piękne słowa, a kasa sama leci. Dużo mówić, a inni odwalają całą robotę.

11:23, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

według mniewedług mnie

3 1

W innych krajach Europy księża nie maja dostępu do kasy. Tzw "cennik" jest na usługi- pogrzeb,slub,msze itd .jest jeden na cały kraj i ksiądz wystawia faktury a kasa jest odsyłana do diecezji. na remaonty nie zbiera lud wierny...kase dają władze miasta.

No i jeszcze jedno PO CO SĄ RADY PARAFIALNE ? oczywiście u nas w kraju. Przeglądałam kilkanaście stron internetowych naszych pobliskich parafii - NA ŻADNEJ Z NICH NIE MA CZŁONKÓW RADY ? dLACZEGO ?

11:44, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wedłuq mniewedłuq mnie

2 0

Aha, a księża normalna pensję powinni dostawać, wypłacana co miesiąc i nie było by wtedy żadnych pomówień, obrażania, wyładowywania sie na księżach przez podobno bardzo katolicki naród jakim są Kaszubi.

11:52, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GołubieGołubie

3 3

Szkoda ks. Ryszrda. Tak dostojnie chodzacego już nie będzie

12:20, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szczeryszczery

3 0

Dostojniej to już chyba nawet Papież nie potrafi. Oby było w końcu normalnie. Koniec z lizusami i obłudą za kasę.

12:23, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

logoslogos

8 2

"Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. Bo takim sądem, jakim sądzicie, i was osądzą; i taką miarą, jaką wy mierzycie, wam odmierzą. Czemu to widzisz drzazgę w oku swego brata, a belki we własnym oku nie dostrzegasz? Albo jak możesz mówić swemu bratu: Pozwól, że usunę drzazgę z twego oka, gdy belka [tkwi] w twoim oku? Obłudniku, wyrzuć najpierw belkę ze swego oka, a wtedy przejrzysz, ażeby usunąć drzazgę z oka twego brata. Nie dawajcie psom tego, co święte, i nie rzucajcie swych pereł przed świnie, by ich nie podeptały nogami, i obróciwszy się, was nie poszarpały/.
/Mt 7, 1-7/

12:59, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

organistaorganista

5 2

Organista w par.św.Kazimierza w Kartuzach jest niezabardzo.Trudno zrozumieć słowa które wymrukuje. Wszystko na jedną smutną nutę.Wprowadza jakieś nowe melodie które tylko On potrafi mruczeć pod nosem a my ani nie śpiewamy ani rozumiemy co śpiewa organista.To jest najgorszy organista w parafiach jakie znam.

15:04, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

golubiegolubie

5 0

Ciesze sie ze zmiany, bo to nadzieja na awangarde potrzebna tej parafii, aby przyciagnac mlodziez, brak entuzjazmu i radosci w tej prafii, zbyt duzy ''rygor'', brak przyjaznego nastawienia do wszystkich ludzi- i tych mlodych i tych starszych. O ks. Ryszardzie zlego slowa nie powiem, ale rowniez nic pozytywnego- dziwny na swoj sposob z dziwnymi zasadami. Czas na zmiane.

15:26, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@młoda@młoda

8 1

"piszą ludzie o ekskluzywnej willi ... na Półwyspie Helskim". Piszą również o okręcie podwodnym ks. Dawickiego oraz o najnowszym nabytku proboszcza -"atomowym" lotniskowcu kupionym od amerykanów. Jest tylko jeden problem: Bałtyk jest za mały i za płytki na taki okręt, więc został wystawiony na allegro w działe "ZABAWKI".

15:59, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do mocnyDo mocny

0 0

Na wierzchu jeszcze nikt nie został

16:07, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mocnymocny

0 0

zabolało cię no i dobrze ale widzę ze nie zrozumiałeś szkoda mi ciebie

16:12, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uuuuu do wszystkichuuuuu do wszystkich

1 1

Księży się czepiacie ,nie nam osądzać, a gdzie rada parafialna?

16:14, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pparafianinpparafianin

1 1

o'czerniać drugiego człowieka anonimowo może tylko 'zagubiona istota ludzka

17:01, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wygodawygoda

1 0

dlaczego proboszcz z Wygody ma auto zarejestrowane na gdyni a niema kartuskich numerów.

18:01, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parafiankaparafianka

0 0

Dlaczego nikt do tej pory nie zrobił porządku z ks i jego gosposią w Brodnicy Górnej. My też chcemy zmian. A tak musimy jeździć do sąsiednich parafii.

18:32, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ankaanka

2 0

Czy tobie jest potrzebny kościół ? taką nienawiścią pałasz porządek wnet zrobią z tobą i będzie ci miło? tyle masz kłopotów

19:04, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kazikkazik

2 1

Jaka rada parafialna takie rządy w kościele, w sierakowicach znowu przychodzi emeryt z którym rada zrobi co zechce i nasz artysta dalej będzie robił kokosy

19:17, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aga wiewiórkaaga wiewiórka

3 0

W parafiach powinien być przeprowadzany audyt przez wysokiej rangi specjalistów co najmniej raz w roku,wówczas nie doszłoby do takiej sytuacji jaka miała miejsce w Sierakowicach.

19:58, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ms slms sl

0 3

Ks. mgr Dariusz CIESZYŃSKI z Mokrem co sadzicie o nim

20:07, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olaola

2 0

I co z tego, że ma auto o innych numerch rejstaracyjnych? Nie kumam tego. Nasz stary proboszcz też tak miał po prostu miał auto zarejstrowane tam gdzie był jego dom rodzinny.

20:18, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mira nimramira nimra

5 0

Przejazdem byłam w kościele w Kamienicy Król - od kuzyna dowiedziałam się, że proboszcz jest w parafii od 3 lat,nie dowierzałam własnym oczom co zobaczyłam - ile dobrego ten ksiądz ma zrobione w tej mało bogatej wsi - nowa wieża, piękne nowe okna z parapetami z kamienia w kościele,nowa kaplica - o ile się nie mylę,chyba pod wezwaniem Świętego Jana Pawła II,posadzka z kamienia oraz okna witrażowe z parapetami z kamienia ,w kruchcie - posadzka z kamienia, nowe dębowe drzwi, super nagłośnienie. Kuzyn powiedział mi również,że piwnice w plebani zaadaptował na salkę katechetyczną oraz wyremontował plebanię. Ten proboszcz to anioł z nieba, powinien otrzymać najwyższe odznaczenie za swoje zasługi.

20:39, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ wygoda@ wygoda

1 0

I czego się czepiasz, że auto ma zarejestrowane gdzie indziej , co za różnica ?????

A gdzie ty mieszkasz, a gdzie jesteś zameldowana ( y) ? Jesli tak jest to jest bardzo podejrzane...

20:40, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tojatoja

3 0

Uspieni w nienawisci uśpieni w kłamstwie pieknie mówił ks Michał dziękuje za slowa

20:48, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kamienicakamienica

4 1

Dobrze ze proboszcza mamy fajnego bo niestety prezes ks kamienicy tylko nas oszukuje !!!

20:56, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

1 0

My też mieliśmy właśnie takiego, który zrobił tyle dobrego co żaden inny a parafia liczy ok 800 osób. Sam biskup wtedy jeszcze Szlaga dziwił sie, ze tyle zostało zrobione w tak małej parafi a to była tylko połowa, bo pózniej zobił jeszcze raz tyle. A najśmieśniejszę jest to, że o kase nie prosił, załatwiał dofinansowania i był po prostu bardzo dobrym człowiekiem, sam zagadywał nie uważał się za lepszego od zwykłych ludzi. Ale nam go biskup zabrał rok temu a tych którzy nic nie robią w wisokach obok zostawił :( Teraz mamy takiego który jest od prawie od roku ręką nie kiwnął, zeby coś zrobić. I jest po prostu gburem, który prosto mówi nie zmienie się ,wy sie zmieńcie.

21:15, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jjjjjj

0 0

A co mamy sądzić o księdzu Darku Cieszyńskim z Mokrego?

21:17, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

koboornikkoboornik

0 2

Tą hierarchiczną władzę kościoła- oligarchiczną już dawno powinny zmienić najwyższe władze tej instytucji!!! jestem wiernym katolikiem, ale porzeczytaniu książki" Jestem księdzem"(polecam) inaczej zacząłem patrzeć na instytucję kościoła!!! zmianyolbrzymie są nieuniknione!!!

21:20, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Powinni mieć rodzinyPowinni mieć rodziny

3 1

To chore, że nie mają żon, tylko czasem dzieci. Współczuję księżom, że nie mają najbliższych. To bzdura.

21:42, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A co w części DiecezA co w części Diecez

1 0

Część powiatu gdańskiej podlega.

21:43, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

New World OrderNew World Order

1 2

Nie czytam tego i nie rozumiem (podobnie jak przeciętny katolik Biblię). Wiem tylko, że to narybek ciemnogrodnej indoktrynacji. Byle pompować kasę do Watykanu. Powodzenia panom w pracy. Dużo uśmiechu życzę. I mnóstwa uszu, które udają że słuchają :)

22:05, 26.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kamienicakamienica

3 1

Marcinskiegona proboszcza to by dopiero kłamstwo rzadziło!!!!!!!!!!

08:17, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SuleczynoSuleczyno

1 2

To nie ten ksiadz co byl tylko kasa sie liczy i nic innego powinni opodatkoawc ich i na pensje zgodna z zarobkami zwykłego czlowieka luxus i jeszcze raz luxus dla mnie to czrwono-czarna mafia

09:29, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan soltysikjan soltysik

1 0

Owszem był super,ale sterowany przez gosposię,która dzieliła ludzi na wygodnych i niewygodnych, przez 30 lat żyła w przepychu i dostatku,"dzięki swojej skromnej rencie zwiedziła prawie cały świat". W tej wsi nie ma takiej drugiej osoby,która przy tak skromnych dochodach mogłaby sobie pozwolić na takie wojaże oraz luksusowy samochód.

11:02, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OJojOJoj

2 0

oj się dostało proboszczowi Brodnicy Górnej

11:10, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dddddddddd

2 0

Osoba będąca teologiem, absolwentem prawa kanonicznego lub np. historii Kościoła na uczelni kościelnej czy na wydziale teologicznym może po zakończeniu studiów magisterskich kontynuować naukę na studiach licencjackich i po obronie pracy licencjackiej oraz egzaminie licencjackim uzyskać tytuł magistra-licencjata, który w skrócie pisze się mgr lic. Magister-licencjat to stopień występujący tylko na uczelniach kościelnych i wydziałach teologicznych. Jest stopniem wyższym niż magister, ale niższym niż doktor. W skrócie mówi się zwykle licencjat, ale dla odróżnienia od licencjata ?przedmagisterskiego? zapisuje się ten tytuł jako mgr lic.

13:04, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ojoj@ojoj

2 0

A o co chodzi z tym proboszczem z Brodnicy Górnej ?

15:49, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@ojoj@@ojoj

4 1

Ludzie powinni napisac list otwarty,a moze i zaproszenie dla biskupa Kasyny!!!powinni sie. Skrzyknąć wszyscy parafianie i niech każdy powie co go drażni w ks Benkowskim.od mszy po 1.5-2 godz. Po zbieranie ciagle kasy .nie wspomne o życiu osobistym i rodzinnym

16:14, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

1 0

a jakie ksiadz moze miec zycie osobiste i rodzinne???

16:38, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiliwili

2 0

A kiedy zmiana proboszcza w Brodnicy Górnej?

17:00, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawyciekawy

1 0

o co chodzi z tym proboszczem brodnicy

17:44, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parafiankaparafianka

1 0

A dajcie spokój ks.Benkowskiemu nie interesujcie się jego życiem osobistym

18:15, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

misia isiamisia isia

0 1

Gosposia super,porządna,z bardzo dobrej,religijnej rodziny, dba o swoje dobre imię,nie ma żadnych podstaw aby cokolwiek jej zarzucić .

18:49, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oloolo

1 0

kurde większość z was jest nienormalna jesteście katolikami zobaczcie co piszecie za bzdury proszę was nie chodźcie do kościoła nie dawajcie tych groszy na tace wsadźcie je sobie do dupy wy obłudnicy wy bando oszczerców i kłamców

19:33, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RajkowiankaRajkowianka

1 0

Witam, a co sądzicie o ks. Lukaszu Pierowiczu? Zostanie naszym proboszczem od sierpnia. Pozdrawiam

20:10, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brodnica GornaBrodnica Gorna

5 0

Widać po wiernych ilu chodzi do kościoła połowa parafii jeździ do kartuz albo Ostrzyc.za panowania księdza Tkaczyk były tłumy to był.dobry Proboszcz szkoda ze zginął w wypadku

20:42, 27.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dawicki bleeeDawicki bleee

4 1

Ks Dawicki wiecznie obrażony, jak wchodziło się na plebanię czuć było niechęć. I ten cennik z gory ustalony. Ochciałam moje dzieci w Sw. Jana ks. Marek nawet nie chciał wziąć ani złotówki za chrzest, to jest ksiądz dla ludzi.. oby jak najdłużej został u nas

09:43, 28.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Łukasz PierowiczŁukasz Pierowicz

0 0

Łukasz Pierowicz to lizus... lizus lizus... słaby ksiądz

10:43, 28.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kamienicakamienica

8 0

Poprzedni i obecny Proboszcz super,super,super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11:21, 28.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

księża są różniksięża są różni

1 0

My też mieliśmy takiego ale rok temu go nam wzięli, który za darmo chrzcił dzieci jak wiedział, że rodzina jest biedna. Nie kasa była dla niego najważniejsza. A teraz spotkałam się z czymś takim, że dając księdzu pięniądzę za pogrzeb( rodzina jest biedna) spytał się czy to napewno wszystko? Bo to trochę mało. Nosz kurde i to są księża? Gdyby nie poprzedni proboszcz miałabtm złę zdanie o księżach ale jak on mówił różni są ludzie i nie można ich oceniać według zawodu.
I zaznaczam, że mieszkamy w wiosce, gdzie nigdy nie było wyznaczonych za coś cen, obozy darmowe dla swoich a teraz nawet swoi muszą płącić i ciągłę zbiórki na ten cel, bo parafi nie stać, żeby dopłącać. Dziwne, , że za poprzednika było wykonanych prac za ok 1 mil zł(połowa dofinansowania), i nigdy nie było słowa, że parafi na coś nie stać.

19:33, 28.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KAMIENICA -KRÓLEWSKAKAMIENICA -KRÓLEWSKA

4 0

My to mamy SUPER księdza PROBOSZCZA .Nie obrażajcie w kom prezesa stowarzyszenia.

09:04, 29.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zapiszapis

2 0

Szatan działa przez ludzi i różnymi metodami usiłuje zniszczyć kościół a jak zniszczy księży padnie to chrześcijaństwo i ludzkość już się nie podniesie, zły śmiać się będzie do rozpuku. Nigdy katolik słowa krytyki w obraźliwym tonie nie powinien napisać tylko modlić się za księży i kościół ponieważ są najbardziej kuszeni przez złego. Kościół ustanowił Najwyższy Kapłan Jezus Chrystus. Chwała Tobie Panie!

13:20, 29.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@zapis@zapis

0 0

Masz rację, takich mamy księży jakich sobie wymodliliśmy.

16:32, 29.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RajkowiankaRajkowianka

0 0

ks. Łukasz Pierowicz bardzo fajny z żalem oddajemy...

13:32, 30.06.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubkaszub

7 0

Wielki smutek... i strata dla dzieci z Kartuz i okolic....

Ks. lic. Mateusz Draszanowski wraca do Chojnic ....

:-(

10:13, 01.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

0 3

w końcu odchodzi proboszcz Dawicki tylko gdzie są te pieniądzę co parafianie dawali. I teraz mało kto daje dziwne jak to proboszcz brał sobie i Panu W. Miejmy nadzieje ,że znowy będzie lepszy i zrobi porządek z tą budową

15:05, 01.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubkaszub

0 1

co mnie obchodza jakies proboszcze pedofile

17:28, 01.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubkaszub

1 0

Dzisiaj brakuje autorytetów jakich mieliśmy : Święty Jan Paweł II, błogosławiony ks. Jerzy Popiełuszko,ks. Henryk Kroll, św. Faustyna,Kardynał Wyszyński i wielu innych.

11:56, 02.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@księża są różni@księża są różni

0 0

A jaka to parafia ?

12:56, 02.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

według mniewedług mnie

0 0

W innych krajach Europy księża nie maja dostępu do kasy. Tzw "cennik" jest na usługi- pogrzeb,slub,msze itd .jest jeden na cały kraj i ksiądz wystawia faktury a kasa jest odsyłana do diecezji. na remaonty nie zbiera lud wierny...kase dają władze miasta.

No i jeszcze jedno PO CO SĄ RADY PARAFIALNE ? oczywiście u nas w kraju. Przeglądałam kilkanaście stron internetowych naszych pobliskich parafii - NA ŻADNEJ Z NICH NIE MA CZŁONKÓW RADY ? dLACZEGO ?

13:01, 02.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubkakaszubka

7 0

Gołubie w końcu, po 26 latach doczekało się zmian. W tej parafii potrzebna jest "świeża krew"' świeży powiew Ducha św., bo nic sie tam nie dzieje.W czasie proboszczowania x.Grzeszczuka było może z 5 wycieczek dla starszych pań i nic poza tym... To smutne, że młodzież i dzieci nic nie przyciąga do K-ła oprócz dyscypliny rodziców. Jak wyjdą spoza ich opieki, to i K-ł ich nie interesuje!
Księża, parafie są takie jaka jest wasza modlitwa i podejście do ludzi.Szanujcie ich, to i was będą szanować!
X Grzeszczuku, przed wyjazdem z nazej parafii liczę na to, że PRzeprosisz te osoby, któtre skrzywdziłeś!

13:05, 03.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BabsiBabsi

6 0

w Sierakowicach ludzie są zawsze i o wszystko obrażeni ,a ks. Dawickiego proszę zostawić w spokoju, to bardzo dobry i porządny człowiek. Jacy parafianie taki proboszcz.Słyszę już wypowiedzi na temat tego wpisu. PANIE plotkary do dzieła- mielić ozorem i wymyślać bzdury.

13:57, 03.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonaOburzona

3 1

To co dzisiaj dzialo sie w kościele św. kazimierza na mszy o godz. 9.45 przechodzi ludzkie pojęcie. Dzieciak darł się ile sił w płucach a rodzice jeszcze zadowoleni z tego ze maly potrafi tak japę drzeć. ksiądz az przerwal kazanie.
To dzieci młodych rodziców- którzy sami nie sa wychowani....wstyd...szkoda, ze ksiądz ich nie wyprosił osobiście przez mikrofon, to by już i inni z wrzeszczącymi bahorami pomysleliby, ze trzeba wyjść....

19:21, 03.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do oburzonejdo oburzonej

1 1

Bo Ty dzieckiem nigdy nie bylas.zawsze super grzeczna.z jkiaj racji ksiądz mial ich wyprosić?!przecież za hals POZWOLCIE DZIECIOM PRZYJSC DO MNIE!a co powoesz na to ,ze proboszcz tej samej parafii w ta sama niedziele na mszy 12.15 zmknol przed nosem innych ludzi z dziećmi drzwi!a my stalismy bo wlasnie nie chcieliśmy innym przeszkadzać!za to księdzu PROBISZCZOWI przeszkadzalo i zamknol drzwi!tak się nie robi.nie w czasach kiedy ludzie odchodzą od kosciola.niestety ale na kolędę go juz w życiu nie wpuszcze!ani innego z tej parafii. dzieci w kościele źle,obok kosciola tez.nie tonie!

20:42, 05.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianParafian

0 4

Dobry człowiek ? parafia św Jana buduje drugi kościół i idzie im to szybciej niż u nas , Bo sciana musi być z Bóg wie czego... żenada

14:10, 06.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafiankaParafianka

27 0

Msza z udziałem dzieci w kościele WNMP w Kartuzach już pewnie nigdy nie będzie taka sama. A szkoda. Nigdy dawniej nie widziałam aby moje dzieci z takim zainteresowaniem chodziły do Kościoła. Nie dlatego, że musiały - a dlatego że chciały. Bardzo będzie nam brakowało Ks. Mateusz - Jego przejmujących kazań, niebieskiej skrzynki, Matki Boskiej wędrującej po domach, kółka misyjnego i mogłabym tak wymieniać jeszcze długo... Tylko szkoda, że to zainteresowanie Kościołem dobiegło tak szybko końca...

18:09, 07.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@oburzonej@@oburzonej

7 4

Kobieto , msza o 9.45 to tzw. SUMA , dla dorosłych. A msza dla DZIECI jest o godzinie 11. 00 i tam jest miejsce dla wrzeszczących dzieciaków. Po to idę na inne msze , żeby uniknąć hałasu dzieci.
A twojego opisu zniknięcia księdza nijak nie mogę zrozumieć.....pisz tak, żeby normalny czytelnik wiedział o co chodzi.
I jeszcze jedno...mam znajomych, którzy potrafili tak wychować i nauczyć swoje dzieci, ze teraz nie wrzeszczą, nie chodzą po kościele, nie kopią nóżkami w ławki itd... Można ? Można....I nie są to dzieci na co dzień super spokojne, oj nie......
Są jeszcze przypadki , gdy rodzice spacerują zadowoleni za dzieckiem w czasie mszy św. po całym kościele. Tak bylo np. kilka lat temu w kościelena Wybickiego.

I na koniec - byłam dzieckiem, i to wyjątkowo spokojnym. W kościele byłam grzeczna - tak mnie rodzice wychowali.

20:17, 10.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@księża są różni@@księża są różni

1 0

Parafia garczyn .

17:00, 24.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krystian.Krystian.

0 0

Nasz wspaniały proboszcz odszedł do Sierakowic dużo w naszym kościele w WIERZCHUCINIE zrobił zostałem dzięki niemu ministrantem i bardzo wszyscy go pokochali. Bardzo dobry życzliwy i przemiły ksiądz TADEUSZ KNUT pomocny i zawsze będziemy mieć z nim kontakt serdecznie pozdrawiamy mieszkańcy BRZYNA parafia WIERZCHUCINO . Dziękujemy za wspólnych 12 lat nasz nowy ksiądz też jest bardzo fajny ale jeszcze przywiązanie zostało do ks. TADEUSZA. SZCZĘŚĆ BOŻE Księdzu na nowej parafi.

19:19, 21.08.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obcy parafianinobcy parafianin

9 1

nasz nowy proboszcz w GOŁUBIU też jest fajny i myślę że na słowo dzien dobry odpowie a nie jak poprzednik i siostra,życze nowemu proboszczowi żeby miał dużo ministrantów i młodych ludzi w kościele.

18:40, 22.08.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianinParafianin

1 3

Byłem na uroczystosci odpustowej w Golubiu i szkoda mi księdza Grzeszczuka..I tego że obecny stezycki dziekan nie umial podziekowac bylemu dziekanowi i swojemu starszemu koledze.....przykre......tym bardziej ze to rok miłosierdzia, o czym chyba zapomniał.....

22:58, 26.08.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

praktykujacypraktykujacy

0 1

wczesniej ktos pytał "Ks. mgr Dariusz CIESZYŃSKI z Mokrem co sadzicie o nim" on juz nie jest w Mokrem jest w serocku i zapewne rozwali te parafie szkoda ze bs Kasyna dal mu te parafie ; jest kilka miesiecy a koscoik jest prawie pusty no ale ja sie kaplanstwo wybiera jako sposob na zycie wtedy tak to działa

17:33, 31.10.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

praktykującapraktykująca

1 0

Ja sądzę, że skoro parafia w Serocku nie była rozwalona wcześniej (praktykujący pewnie pamięta co się działo;)), to teraz też nie będzie.

16:31, 05.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szczęśliwa parafiankszczęśliwa parafiank

1 0

Ks. Tadeusz Knut jest super. Świetny, ciepły, uprzejmy, pogodny miły proboszcz. Zmiana jak najbardziej na plus. Jestem zadowolona ze zmiany.

16:15, 07.12.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bandabanda

0 3

Żeby księży opisywac wstydu nie macie śmierdzące plepsy

19:30, 26.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obcyparafianinobcyparafianin

2 0

kochani w gołubiu po zmianie jest super niema polityki ,jest krótko i na temat.

12:34, 21.05.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%