Firma Przewozy Autobusowe Gryf nie zawiesi w maju kursów na terenie powiatu kartuskiego. Wprowadzono jednak ograniczenia i zmiany w rozkładzie jazdy.
Sytuacja jest trudna, ale największy przewoźnik na terenie powiatu kartuskiego zdecydował, że w maju nadal będzie realizował połączenia autobusowe. Z uwagi na potężne straty finansowe spowodowane obostrzeniami i brakiem pasażerów - głównie uczniów dojeżdżających do szkół - firma rozważała zawieszenie połączeń w całym powiecie.
- Zdecydowaliśmy jednak, że nie możemy zostawić mieszkańców bez dostępu do komunikacji autobusowej - mówi Paweł Misiak, dyrektor ds. organizacji przewozów w P.A. Gryf. - Ponosimy potężne straty i nie wiemy jak rozwinie się sytuacja, ale wszystko wskazuje na to, że uczniowie nie wrócą do szkół przed wakacjami. To oznacza, że musimy przetrwać do września. Stwierdziliśmy więc, że mimo strat, musimy zapewnić funkcjonowanie połączeń.
Przewoźnik zdecydował się jednak na "cięcia" w rozkładzie jazdy. I tak na przykład na liniach nr 2 i 5 zostają zawieszone sobotnie kursy. W dni powszednie zawieszone zostaną kursy o 12:40 z Kartuz do Mirachowa oraz o 13:35 z Mirachowa do Kartuz. Na linii nr 4 w dni powszednie zawieszone zostaną kursy o 8:35 z Kartuz do Kamienicy Królewskiej oraz o 9:20 z Kamienicy Królewskiej do Kartuz, a w soboty zawieszone zostaną kursy o 4:40 z Gowidlina do Kartuz oraz o 11:40 z Kartuz do Gowidlina. Na linii nr 7 w dni powszednie kurs z Kartuz o 16:20 zostanie opóźniony na 16:25.
Na linii 801 ograniczono kursy w godzinach przedpołudniowych i w soboty, ale rozkład jazdy został ułożony w taki sposób, aby wypełnić "luki" po zawieszonych kursach pociągów PKM.
- Udało nam się porozumieć w tym zakresie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego i dzięki temu powstała oferta przewozowa, która na trasie Kartuzy – Gdańsk ma zapewniać będzie odjazdy co około godzinę w każdym kierunku - podkreśla Paweł Misiak.
P.A. Gryf wciąż prowadzi rozmowy z samorządami powiatu kartuskiego w zakresie finansowego wsparcia połączeń, ale nie wszystkie gminy zgodziły się przeznaczyć środki na ten cel.
Chenryk15:06, 30.04.2020
Przypominam że z autobusów mogą korzystać zwolennicy PiS
Kodomita16:41, 30.04.2020
Tak pisiory doprowadziły do upadku komunikację zbiorową, fotka autobusu, a raczej czegoś co autobus przypomina o tym świadczy, takie pojazdy to jeździły w PRL...
Precz z monopolem!18:04, 30.04.2020
Czy 4ka jedna z najbardziej popularnych linii będzie w końcu jeździła w niedzielę?!
Obserwator2120:11, 30.04.2020
Po co 4 ma jeździć w niedzielę w czasie pandemi? Dla 2-3osob bądź pustych przelotów?
zapytalski18:12, 30.04.2020
Co z tymi dwoma " dworcami " przy PKM-ce .
Są jakieś dochody dla Gminy , za ich użytkowanie ?
Goscc18:58, 30.04.2020
A ja mam pytanie ile placisz panie Pawle Misiak za urzytek dworca przy PKP w końcu to nasze a nie pana prywatne i co PAN zrobi tera ze starym placem PKS bo ponoć maja stać tam bloki ładnie to tak wykorzystywać podatnika nie płacz PAN za dobrze panu idzie za dobre układy w mieście Kartuzy PAN masz
Kartuzjaninnn09:20, 01.05.2020
Pan Misiak to pracownik. Jeżeli macie pretensje to do szefa Gryf-u lub burmistrza.
DD11:47, 01.05.2020
Gryf od kilku tygodni jeździ w Gdańsku dla komunikacji miejskiej, po co ma więc jeździć tam gdzie najpierw wykosił konkurencję w postaci PKS, a teraz ma straty. W Gdańsku dostaje zlecenia, a że ma za mało autobusów to chce zlikwidować kursy w rejonie aby jeździć dalej w Gdańsku. Taka gierka niestety?
Do DD22:41, 01.05.2020
Radziłbym najpierw sprawdzić swoje źródło informacji... Jako T8 (za tramwaj) jeździ PKS Gdańsk, gdzie właściciel Gryfu jest jednym z udziałowców. PKS Gdańsk i Gryf to dwie osobne firmy.
Dokładnie12:00, 01.05.2020
Ludziska nie mają co jeść a Czołgista nadal merolem jeździ i jeszcze chce za to kasę od samorządu. A na terenie dawnego dworca postawi mieszkania na sprzedaż pod rękę z wodkranem czyli brawo i co? Kto tu jest *%#)!&
Osa18:46, 01.05.2020
A niech upadną będą miejskie autobusy na trasie Gdansk -Lezno / Czaple i młodzież będzie miała jak w Gdańsku za darmo?
pasażer20:23, 04.05.2020
A żeby upadli... I tak jak chcę skorzystać z ich usług, to jest bez sensu kilka kursów w niedogodnych godzinach. Precz z nimi ! Takich podstępnych monopolistów czas najwyższy pozbawić koncesji a pozwolić wejść innym. Szef gryfu jak również nasza władza dali się poznać z bardzo brzydkiej strony. Oby czas i życie zweryfikowało wreszcie tych wszystkich chciwych,nieuczciwych ludzi.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
12 5
Co ty pier...lisz? Ty coś ćpiesz?
3 1
To dobrze ze PIS rządzi może w końcu miejskie autobusy będą niż 801?
7 1
Nie wprowadzaj ludzi w błąd to koalicja PO~PSL po cichu wprowadziła upadek komunikacji zbiorowej przy aprobacie władz lokalnych Starostwa Powiatowego z panią starostą; która to z listy PO startowała nieudanie do Sejmu. Szkoda słów jak można przeinaczać fakty.