Na 14 czerwca zaplanowane jest spotkanie informacyjne dotyczące budowy II etapu obwodnicy Kartuz. Odbędzie się ono w Urzędzie Miejskim. Wszyscy zainteresowani mogą tego dnia zapoznać się z dokumentacją inwestycji.
Dokumentacja projektowa obejmuje budowę obwodnicy Kartuz stanowiącą północną jej część na odcinku około 4,4 km. Jak informuje biuro projektowe, początek obwodnicy zlokalizowany jest po zachodniej stronie miasta Kartuzy na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 211 (relacji Kartuzy – Sierakowice).
Następnie trasa przebiegać będzie przez tereny leśne i rolnicze w kierunku północnym, w pobliżu Prokowa obierze kierunek wschodni, przecinając drogę powiatową DP1937G. Kolejny fragment stanowić będzie obejście jeziora Klasztornego Dużego, wraz z przejściem bezkolizyjnym nad linią kolejową nr 229 łączącą Pruszcz Gdański z Łebą.
Ostatni odcinek biegnie w kierunku południowo-wschodnim wzdłuż linii kolejowej, by po południowej stronie Grzybna połączyć się z drogą woj. nr 224 z wybudowaną już Obwodnicą m. Kartuzy w ramach Etapu I kompleksowej Inwestycji.
14 czerwca o godz. 16:00 w Urzędzie Miejskim w Kartuzach, odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące inwestycji. Jak podkreślają organizatorzy, celem spotkania jest poinformowanie lokalnej społeczności oraz wszystkich zainteresowanych o planowanej inwestycji, a także zebranie opinii dotyczących niniejszego przedsięwzięcia.
Wszelkie informacje dotyczące projektowanej drogi dostępne są na stronie internetowej: www.obwodnicakartuz.pl.
Realizacja II etapu obwodnicy Kartuz (odcinek Grzybno - Prokowskie Chrósty - Łapalice) jest zaplanowana w latach 20 24-2026. W tej chwili trwa opracowywanie dokumentacji projektowej. Ma być ona gotowa jesienią przyszłego roku.
Szacuje się, że koszt budowy obwodnicy Kartuz przekroczy 100 mln zł. II etap obwodnicy miasta znalazł się na rządowej liście Funduszu Rozwoju Dróg z dofinansowaniem na poziomie 51,2 mln zł, co stanowi połowę szacowanej wartości inwestycji. Dlatego samorządy powiatu kartuskiego podjęły decyzję o współfinansowaniu budowy II etapu obwodnicy Kartuz. Samorządy mają dołożyć do inwestycji łącznie 20 mln zł.
[ZT]38663[/ZT]
krowiarz13:11, 01.06.2022
po co obwodnica?????? u nas więcej kierowców pod wpływem niż trzeźwych!!!!!!! strach stope na polną droge postawić a co dopiero na obwodnice!!!!!!!!!!!!!!
Użytkownik13:20, 01.06.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Kaszub 13:46, 01.06.2022
Masz kompleks Kaszubów czy o *%#)!& Ci chodzi ?? Twoje komentarze są na zerowym poziomie
twoj stary jest na -13:58, 01.06.2022
haha pozdro ~shalom 5g
XD14:00, 01.06.2022
Cały czas o tym mówią, a obwodnica jak stała tak stoi w miejscu haha
@XD14:14, 01.06.2022
Ale co? Bez projektu mieli kopać? Ludzie myślenie nie boli
sędzia liniowy14:54, 01.06.2022
Sęk w tym, że rozmowy i projektowanie trwa dłużej, niż w normalnym kraju wykonanie projektu.
Lecimy14:35, 01.06.2022
No to obwodnica jak się patrzy, czyli dojeżdżamy do Kartuz os strony Gdańska, na rondzie odbijamy w prawo, jedziemy do ronda przy wiadukcie, tam odbijamy jeszcze bardziej w prawo jadąc w kierunku Grzybna, w Grzybnie w korku piątkowym popołudniem stoimy by odbić jakoś tak w lewo, potem lecimy w kierunku oczyszczalni, "lądujemy" w Prokowie, tuż za lasem, tam na rondzie znowu odbijamy w lewo-niejako cofając się do Kartuz, kierując się do kolejnego ronda, które będzie gdzieś w połowie Kartuskiego lasu wyjeżdżając od Wzgórza Wolności. No to możemy nazwać pełnoprawną obwodnicą, powiedziałbym że nawet można to nazwać kołem.
Pierwsza moja uwaga, dlaczego obwodnica kończy się w środku kartuskiego lasu, a nie gdzieś okolicach Łapalic "dolnych"?
Drugie dlaczego nie można było dogadać się z PKP i zamiast tej śmiesznej II węglowej, nie zrobić połączenia drogowego wzdłuż budowanej linii kolejowej - żeby nie trzeba było wjeżdżać do Kartuz, tylko odbić w prawo dużo wcześniej?
Tadek16:33, 01.06.2022
Chyba sam się zakręciłeś w czytaniu mapy. Dziecko komórki... Zabrać telefon to do domu nie trafi
kropek16:48, 01.06.2022
Jak sama nazwa mówi-po to jest obwodnica żeby ominąć Kartuzy i nie robić korków w centrum miasta,chyba to jest logiczne nawet dla ciebie.
Lecimy19:08, 01.06.2022
@Tadek
No zakręt jak nic, tego nie można nazwać obwodnicą, bardziej awaryjnym objazdem.
Ta obwodnica ma się zacząć na wjeździe do Kartuz przy dawnych FPNach, a zakończyć w okolicach pomnika patrząc wyjeżdżając ulicą wzgórze Wolności z Kartuz w praktycznie środku lasu, gdzie powstanie rondo i znowu wytną hektar lasu pod to rondo.
Patrząc na natężenie ruchu jakie gromadzi się przy rondach od strony Grzybna i od Strony Żukowa, zyskają Ci jadący od strony Przodkowa, ale korek będzie generowany - być może się mylę - oby tak było, w środku lasu, a więc pokonanie odcinka Garcz - Przodkowo, oraz Garcz - Żukowo nie wpłynie zdecydowanie na przyspieszenie przejazdu, być może samo miasto zyska, ale to jest być może, bo jak ktoś będzie miał do wyboru wg nawigacji przejechać 1-2 km, a przejechać 6-7km, wybierze pierwszą opcję.
Ta obwodnica powinna kończyć się w Łapalicach dolnych, kolejne pytanie jakie się nasuwa to jaka będzie minimalna prędkość na tej trasie i co ile metrów będzie ograniczanie prędkości z 70km/h do 50-40km/h? .
Obwodnica ma na celu nie tylko kierowcom umożliwić ominięcie centrum miast, ale ma też im umożliwić szybsze bezpieczniejsze przemieszczenie się, mało jest obwodnic, które w swoim głównym szlaku mają ronda, dlatego bardziej jest to objazd niż szybki tranzyt.
Szperacz14:57, 01.06.2022
Tak czytam i czytam i się zastanawiam gdzie ta wybudowana obwodnica wzdłuż linii kolejowej?
Jedyne co tam swego czasu budowali, to wyrżnięto setki metrów kwadratowych lasu i wylali ścieżkę rowerową, zerwali stary asfalt ze starej drogi i położyli nowy dywanik na starej drodze i to jeszcze tylko na odcinku od Kartuz do zjazdu na Kaliska. Jeśli ktoś mógłby mi wskazać gdzie ona jest, to byłbym wdzięczny.
kropek16:52, 01.06.2022
Masz czas to się przejedz i popatrz bo chyba jeszcze tego nie widziałeś a nie pisz głupot.
Szperacz18:47, 01.06.2022
Ale że co? że ta obwodnica to dla pieszych? Bo przecież nie mam iść jezdnią?
Przecież droga z Kartuz do Grzybna istnieje od dawien dawna, ja tam nie widzę nigdzie odrębnego odcinka drogi wzdłuż linii kolejowej, no Chyba, że to jest ten fragment który prowadzi do oczyszczalni ścieków. Na tym odcinku nie powstała żadna nowa droga, zerwali asfalt ze starej drogi, gdzie niegdzie poprawili pobocze wylali nowy asfalt i wymalowali pasy na starej nowej drodze, nic w infrastrukturze drogowej się drastycznie nie zmieniło, a jeśli tak, to można powiedzieć że odcinek z Kartuz do Żukowa, też jest obwodnicą, tudzież do Sierakowic też obwodnicą, bo tam też postawili barierki, wymalowali pasy, zrobili zjazdy itd.
Wycieczka15:09, 01.06.2022
Czy osoby pilotujące ten "kartuski" projekt mogły by się wybrać do Kościerzyny, aby zobaczyć jak wygląda obwodnica? Zwłaszcza gdzie się zaczyna, gdzie kończy, oraz jak jest rozwiązana kwestia skrzyżowań oraz zjazdów.
Dlaczego nie do Łapa15:23, 01.06.2022
Dlaczego nie aż do ŁAPALIC Dolnych !!!
Dlaczego przed rozpoczęciem planowania nie było konsultacji z mieszkańcami w sprawie jej przebiegu.
Być może jest to zła koncepcja.
Są opinie, że droga ta powinna kończyć się lub zaczynać w Łapalicach Dolnych.
Uwagi!!!15:51, 01.06.2022
Co widać na przytoczonym planie???
1. odcinek rondo w Grzybnie do ronda Prokowskie Chrósty ok
2. od ronda Prokowskie chrósty do skandaliczengo ronda w środku lasu i ten odcinek i projekt należy wstrzymać, ZABLOKOWAĆ!!! To nie jest już na tym planie obwodnica, a droga OBJAZDOWA, jak przy remonytach dróg się robi OBJAZDY, czy ktoś fachowo wykonał ekspertyzę??? oczywiście NIE!!!. Niech spojrzy na mapę, na dane tranzytowe, dane natężenia ruchu, czyli natężenie ruchu GDAŃSK - SIERAKOWICE i ok zjeżdżam obwodnicą w stronę Grzybna ok, dalej kolejne rondo Prokowskie Chrósty i gdyby dalej obwodnica ciągnęła się do Łapalic ulicą Prokowską w Prokowie to było by ok wyjechałbym w Łapalicach i ominąłbym Kartuzy, a tutaj mamy z Prokowskich Chróstach jadę objazdem, nie obwodnicą na niecały kilometr za rogatkami Kartuz, czy wy myślicie, że będzie mi się chciało ciężarowym, dostawczym, takie duże kilometry robić???, aby ominął Kartuzy??? Otóż, będę jechał przez Kartuzy, bo będzie krócej, jakby nitka pobiegła do Łapalic miałoby to sens.
3. Dlaczego uparliście się planach dewastować kartuskie lasy???
4. Dlaczego upieracie się nad w przyszłości obwodnice na całych 360 stopniach jakby Kartuzy były Warszawą, czy wy niedouczeni planiści od demolowania przyrody i środowiska społecznego tego nie widzicie???
Mieliście dużo czasu na projekt, wykup terenu pod inwestycje drogą do Łapalic, a więc od ronda Prokowskie Chrósty do zjazdu bądź ronda na wysokości przedszkola Tygrysek (rybacka 9D) czyli zachować ciąg ulicą kartuską i wtedy objazd Prokowa przez pola i łąki przecinając ul Kosowską aż do połączenia z ulicą Prokowską i ta ulica naturalnie staję się obwodnicą, aż do Łapalic
gw15015:56, 01.06.2022
Skoro przy linii gazu w Prokowie jest problem z posadowieniem budynku, to jak na tej linii ma powstać obwodnica?
DW 10016:33, 01.06.2022
Planowane rondo w Grzybnie powinno być troszkę dalej w kierunku Grzybna, a nie ileś tam metrów w lesie przed Grzybnem, i na łuku powinno przecinać Klasztorną Strugę, już jako kanał przez łąkę i tam dobijać do linii kolejowej, a nie jak macie rondo w lesie i od razu przy torach trasa, gdzie są duże spadki terenu i strome zbocza, gdzie Klasztorna Struga nie jest kanałem, więc po co taki *%#)!& plan, tak samo zakończenie obwodnicy w lasach kartuskich, bez sensu i kolejny już raz niepotrzebna dewastacja wartościowych obszarów leśnych!!
@ @XD19:15, 01.06.2022
Gorzej, projekt już jest... w czyjejś głowie, teraz chodzi o to, żeby dopasować do niego resztę, a każdy kto się nie zgodzi będzie oskarżony o blokowanie inwestycji. Bo to co przedstawiono na grafice, to jest jedyna słuszna i niezmienna koncepcja, to trochę tak jak z deptakiem w Kartuzach, informowano że ten materiał będzie sprawiał problemy, ale cóż w głowie było juz zapisane, że tak ma być i koniec.
info23:42, 01.06.2022
i po co ten lament ? i tak będzie jak MGG zechce, wam nic do tego.
od Łapalic górnych by marszałek miał lepszy dojazd.
strona23:43, 01.06.2022
strona nie działa, nawet takiej nie ma.
@strona07:43, 02.06.2022
strona nie działa, nawet takiej nie ma. - no bo już jest po konsultacjach dlatego strona nieczynna.
Jaś07:45, 02.06.2022
WANDALE!!!!!! rozliczyć projektantów!! powsadzać ich w kwaterach w Kocborowie!!! Niech przewietrzą swoje głowy!
GlapaInflacja10:33, 02.06.2022
Kwotę inwestycji zmieńcie. Teraz to za podwójną planowaną kwotę może się uda. 100 mln to było kilka lat temu. Czy Gmina będzie miała dodatkowe środki? Nie bo chce budować strzelnicę w SP2.
Ta obwodnica nigdy nie powstanie. Funduszu Rozwoju Dróg nie dokłada pieniędzy jeżeli wykonawca wyłoniony w przetargu zrezygnuje bo znów inflacja za wysoka. Lub Będzie uwzględniać to w cenie - czytaj cena będzie dużo wyższa niż te 100 mln zł.
Zapomnijcie o tym co piszecie: "Szacuje się, że koszt budowy obwodnicy Kartuz przekroczy 100 mln zł. II etap obwodnicy miasta znalazł się na rządowej liście Funduszu Rozwoju Dróg z dofinansowaniem na poziomie 51,2 mln zł, co stanowi połowę szacowanej wartości inwestycji."
Wina Urzędu?10:09, 03.06.2022
Już dawno mieliśmy być po konsultacjach społecznych. Dlaczego jest spóźnienie? Dlaczego UG milczał w tej sprawie?
Radio Gdańsk pisze:
Przedłuży się projektowanie drugiego etapu Obwodnicy Kartuz. Prace nad dokumentacją dla trzykilometrowej drogi, która poprowadzi do Łapalic (to akurat nieprawda że do Łapalic) zaczęły się w styczniu ubiegłego roku i miały potrwać do września.
Może jeszcze jest czas by zmienić trasę przebiegu obodowej drogi?!
już 120 milionów10:13, 03.06.2022
P. Stachowiak mówi już że przetarg jest warty około 120 milionów złotych.
Czy Gmina ma zapewnione dodatkowe środki?
Ten temat (obwodnicy) jest ważniejszy os strzelnicy (hali sportowej) przy SP2.
Nadzór szwankuje10:43, 03.06.2022
Dlaczego nikt przed projektowaniem nie pomyślał o innym przebiegu obwodnicy.
A dziś informuje się społeczeństwo, że projektowanie przedłuży się (może nawet o rok). Na pewno już wiadomo, że pierwotne terminy są nierealne. Wszystko przez brak uzgodnień z kolejarzami. Może mógłby pomóc poseł Lamczyk (zna się z kolejarzami). Zaprojektowana rewitalizacja linii w pobliżu Grzybna i Prokowa będzie biegła równolegle do nowej obwodnicy co ma znacząco wydłużymy czas na składanie dokumentacji. Przecież było wiadomo o tym przebiegu od początku. Projektant nie powinien zgłaszać zastrzeżeń i zapewne dodatkowego wynagrodzenia. Projektant mówi też o rocznym opóźnieniu. Kartuzy nie mają szczęścia. A może po co w ogóle ją budować skoro nie ma środków na podwyższone koszty jej budowy a dodatkowo jej przebieg powinien kończyć się w Łapalicach Dolnych a nie przed samym znakiem Kartuzy.
Mieszkanka09:28, 04.06.2022
Tereny leśne i rolnicze? Dlaczego nikt nie mówi o tym, że to też tereny OSIEDLI DOMÓW JEDNORODZINNYCH? Ludzie pobudowali się tutaj daaawno temu dla świętego spokoju. Obejscie jeziora Klasztornego ma dyskusyjny przebieg, jak zreszta ta cala pseudoobwodnica. Kiedy byly jakiekolwiek wczesniejsze konsultacje? Na jakiej podstawie wybrano ten wariant?
....21:52, 05.06.2022
A gdzie ma to lecieć? Nad jeziorami? Ludzie się pobudowali przy torach kolejowych, a od kilku (kilkunastu?) lat wszyscy wiedzą, że ma tamtędy być poprowadzona obwodnica, i liczą na ciszę i spokój? Jeszcze w ostatnich miesiącach były oferty super działek mieszkaniowych w tym rejonie - oferty dla idiotów. Sprzedawca zapomniał wspomnieć, że kupujesz działkę rzut kamieniem do oczyszczalni ścieków, a w przyszłości pod oknami będziesz miał pędzące pociągi i samochody.
Obserwator 21:47, 06.06.2022
Pierwsze koncepcje obwodnicy na tych terenach sa dużo młodsze niż niektóre domy na tych terenach.
Kościerzak11:49, 04.06.2022
Szkoda tego ładnego miasteczka. Jak powstanie obwodnica to nikt tu już nie wiedzie. Handel i usługi upadną. Tu nie przebiega żadna droga krajowa i nie ma potrzeby budowania takiej drogi. Rozbudujcie to co macie a w zupełności wystarczy. Przemyślcie to dwa razy. Pozdrawiam serdecznie.
@Kościerzak21:42, 05.06.2022
U Was wszystko upadło? Przez Kartuzy przejeżdża codziennie z samego kierunku Sierakowic kilkanaście tysięcy pojazdów. Co mamy rozbudowywać? Mamy wyburzyć połowę miasta, aby porobić dodatkowe pasy jezdni?
11 6
Ty rzeczywiście jesteś krowiarz skoro nie masz pojęcia po co jest potrzebna obwodnica-lepiej nie zabieraj głosu baranie.