Zamknij

Mściszewice. Wycinka starego dębu podzieliła mieszkańców. "Kto do tego dopuścił?"

W.D. 11:08, 02.11.2022 Aktualizacja: 14:29, 02.11.2022
Skomentuj fot.nadesłane/oprac.W.D. fot.nadesłane/oprac.W.D.

Właśnie poszedł pod topór przepiękny, wiekowy dąb w Mściszewicach. Nie mogę tego zrozumieć. Kto do tego dopuścił? Jak my mamy zamiar dbać o przyrodę na Kaszubach, skoro dopuszczamy do takich rzeczy? - pyta nasza Czytelniczka. Okazuje się, że drzewo zostało usunięte zgodnie z prawem, chociaż gmina starała się do tego nie dopuścić.

Okazuje się, że sprawa wycinki dębu wręcz podzieliła zainteresowanych mieszkańców Mściszewic (gm. Sulęczyno). Część optowała za usunięciem drzewa, ale nie brakuje też osób, które są tym faktem oburzone. 

Potężny dąb znajdował się na terenie prywatnej nieruchomości przy ul. Szkolnej. Jak informuje nasza Czytelniczka, był jednym w niewielu tak unikatowych okazów w okolicy. 

- To na pewno było jedno z najstarszych drzew w naszej wiosce. Jestem zdruzgota tym, że tak po prostu zostało ścięte - mówi nasza Czytelniczka. - To był naprawdę potężny dąb. Rozumiem, gdyby była konieczność przycięcia gałęzi, które w jakiś sposób zagrażałyby pobliskiemu domostwu. Ale dlaczego ścinać całe, przepiękne i zdrowe jeszcze drzewo? Kto na to pozwolił? Jak to się ma do dbałości o walory przyrodnicze naszych wsi i całych Kaszub? 

Sprawdziliśmy w Urzędzie Gminy Sulęczyno i okazuje się, że procedura administracyjna związana z wycinką drzewa trwała dość długo. Dąb nie był pomnikiem przyrody. Właściciele nieruchomości złożyli wniosek o jego wycinkę, ale samorząd nie dał na to zgody.

To jednak nie zakończyło sprawy, bo właściciele złożyli odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, które uchyliło postanowienie gminy. 

- Nie chcieliśmy dopuścić do wycinki tego drzewa, ale SKO uchyliło nasze stanowisko - mówi wójt gminy Sulęczyno Bernard Grucza. - Właściciele tłumaczyli, że korzenie dębu rozsadzają już mury ogrodzenia i że z uwagi na rozmiary drzewa obawiają się o bezpieczeństwo pobliskich budynków. Zresztą sąsiedzi tych państwa podpisali im zgodę na wycinkę, bo niektórym przeszkadzały spadające z drzewa liście. Mieliśmy związane ręce. Próbowałem przekonywać, tłumaczyć, ale administracyjnie nie mogliśmy już nic zrobić. Wycinka odbyła się więc zgodnie z prawem. 

Pień drzewa został wystawiony na sprzedaż. Prawdopodobnie szybko znalazł się nabywca, bo ogłoszenie zniknęło już ze strony internetowej. 

Po publikacji naszego artykułu skontaktowała się z nami właścicielka posesji, która zdecydowała się na usunięcie dębu. 

- Przesądziły względy bezpieczeństwa. Wykupiliśmy ubezpieczenie na wypadek, gdyby to drzewo przewróciło się na sąsiednie nieruchomości lub gdyby na przykład gałąź spadła na osobę przechodzącą chodnikiem, ale to nam nie wystarczyło - mówi właścicielka nieruchomości. - Gmina sugerowała nam, by prowadzić pielęgnację tego dębu, ale okazało się, że koszty takich zabiegów są bardzo duże. Gdy po jednej z wichur zobaczyliśmy na drodze i chodniku spore połamane gałęzie, stwierdziliśmy, że nie ma na co czekać i zdecydowaliśmy wystąpić o zgodę na usunięcie drzewa. Nie jestem przeciwniczką przyrody. Gdyby ten dąb stał z dala od zabudowań, to nie byłoby żadnego problemu. Ale uznaliśmy, że w tym miejscu zagrożenie jest zbyt poważne, by je bagatelizować. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(35)

shaIom7gshaIom7g

15 22

na co komu stare drzewo xD

11:56, 02.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wertywerty

10 1

Szlam siadaj. Pała z biologii.

14:24, 02.11.2022

@shaIom7g@shaIom7g

21 14

No tak, bo po co oddychać nie?

12:06, 02.11.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

gochagocha

11 4

@shaIom7g, to ile teraz drzew posadzisz u siebie na posesji? Ratuj nas bo się dusimy!

12:37, 02.11.2022

shaIom7gshaIom7g

7 6

stare drzewa praktyzcnie nie tworza tlenu inteligencie kaszubski xD po to sie nowe sadzi

13:28, 02.11.2022

do shaIom7gdo shaIom7g

8 0

Pochwal się gdzieś ty się takich głupot dowiedział.

14:31, 02.11.2022

adiks adiks

42 9

Kiedyś to ORMOWCY donosili na obywateli,? a teraz sąsiad na sąsiada.?

12:08, 02.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pingwin Pingwin

3 0

Ale sąsiedzi raczej też nie chcieli drzewa, więc jaki by mieli cel, żeby donosić do expressu?

21:22, 02.11.2022

ORMO-landORMO-land

27 1

A w Kartuzach znikają mieszkania o czym nie ma czasu napisać EK

12:11, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

# shalom5G # shalom5G

7 21

Polaczkom biedaczkom bo już nie mają czym palić. Wolą dawać miliardy dolarów na banderowskich faszystów.

12:11, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

....

59 17

A co ty kobieto się wtrącasz co kto ma na podwórku, twoje drzewo.? Nie. To po co się w...sz .

12:23, 02.11.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Abc Abc

3 4

To nie było nikogo podwórko!!!! Jak bawiły się tam dzieci,to drzewo nikomu nie przeszkadzało i nikt nie widział zagrożenia .Nagle teraz zaczęło być niebezpieczne?

17:12, 02.11.2022

Utah Utah

2 0

@... Załóż kaganiec wściekły cebularzu

08:48, 03.11.2022

Gocha.Gocha.

47 10

Jak znam życie, to pewnie najgłośniej krzyczą ci co mają u siebie tylko piękne trawniczki i nie chcieliby mieć takiego kolosa u siebie.

12:35, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tj Tj

29 9

Witam
Tak bardzo gmina suleczyno walczyła o to drzewo. Śmiech warte ?Niech wykażą ile pieniędzy wydali na pielęgnacje tego dębu przez ten okres kiedy działka należała do gminy. Roczny koszt pielęgnacji to około 6 tys. I jeżeli jakaś galas spada na dzieci które chodzą do szkoły to ta pani pewnie by krzyczała po co ten dąb tam stał. Gmina i pani donosicielką nie brali pod uwagę kwestii bezpieczeństwa.

13:00, 02.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kaszuby to stan umysKaszuby to stan umys

12 12

Właściciel nie chciał olbrzymiego drzewa na swojej działce więc kupił... działkę z drzewem. Jeszcze kilka miesięcy temu działka była gminna i drzewo nikomu nie przeszkadzało. Teraz ktoś kupił działkę od gminy po to by siegnąć po topór i opchnąć taki tam pniak za kilkanaście tysięcy. Ot- kaszubska pazerność. Co tam że drzewo to kawał historii skoro można je na olx opchnąć za cenę używanego passerati?
Nie chcesz drzewa na działce - kup działkę bez drzewa.

14:41, 02.11.2022

??????

21 10

Jak można komuś robić zdjęcie domu, posesji?

13:21, 02.11.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do ???:Do ???:

9 5

Wpisz swój adres w mapę gogle i zobacz ja cały świat ogląda Twój dom i co teraz .

14:24, 02.11.2022

! !

5 3

Zdjęcie z Google to nie zdjęcie robione przez cwaniaka który wchodzi bezprawnie do kogoś na posesje bez wiedzy i zgody właściciela i fotografuje jak swoje

23:21, 02.11.2022

MagdaMagda

21 13

Szkoda, że czytelniczka z drugiego końca wsi nie raczyła podać swoich danych? aby wszyscy zainteresowani (oczywiście nie chodzi o bezpieczeństwo drugiego człowieka) mogli jej podziękować ??
To jest przykre, żeby w jednej wiosce człowiek człowiekowi nóż w plecy wbijał
Czytelniczko gdzie została Twoja empatia?

13:33, 02.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EmpatiaEmpatia

6 2

Empatia? Na wsi kończy się tam gdzie sąsiad kupuje nowe auto, remontuje dom albo.. albo na przykład ścina dęba ?‍♀️? smutna klasyka zazdrosnego i mocno ograniczonego człowieka

23:01, 02.11.2022

ZainteresowanyZainteresowany

34 9

Czy Was pachrzaniło? jak można wtrącać się do kogoś własności?. Jest to moja działka i moje drzewo i proszę się nie wtrącać w nie swoje sprawy. A wy stare baby co nie macie nic innego do roboty to ulice zamiatac a nie wtracać sie w nie swoje sprawy,. Jak chcesz mieć drzewo to se je posadz też będzie za kilkaset lat stare.

13:52, 02.11.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wertywerty

6 4

Prawda.

14:27, 02.11.2022

XX

2 1

Nic głupszego nie udało się wymyślić?

20:50, 03.11.2022

DarekDarek

34 9

ŚWIĘTE PRAWO WŁASNOŚCI!

wójt z sąsiadką będą decydować co ktoś może, a czego nie może mieć na swoim podwórku. Niektórym się chyba w głowach coś poprzewracała. Komunistyczne zapędy należy wyciąć jak to drzewo.

13:59, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

typowetypowe

14 14

Wytnijmy wszystko jak leci, zabetonujmy, wykostkujmy na pewno wszyscy będą wtedy szczęśliwi. To jest dzisiaj nowa moda na Kaszubach. Aha i jeszcze ogrodźmy jeziora wysokim płotem, co niektórzy też już mają takie pomysły. Po co nam jeziora, po co nam drzewa. Tylko z tym problem jest, bo jakieś liście spadają, a liście się źle komponują z nowoczesną betonozą. Tuje lepiej posadzić i będzie spokój.

14:40, 02.11.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TypoweTypowe

3 2

A tu się zdziwisz, popatrz na zabudowy w miastach, tam nadal rządzi beton, a drzewa jeśli są takich rozmiarów to co najwyżej w parkach.
Mieszkam w budynku jednorodzinnym gdzie 1/3 powierzchni działki to zabudowa, lub utwardzony grunt, reszta to trawa, krzewy i kilka naście drzew owocowych, zieleni mam sporo.

15:21, 02.11.2022

ZainteresowanyZainteresowany

4 5

Hej cwaniaczku idż do lasu i zabetonuj puste miejsca w lasach poństwowych po wycince drzew. Dlaczego mordy nie darłeś jak wycinali drzewa z lasów? wejdz do lasu i zobacz jak masowo wycina się lasy. Mało tego pozostawia się bałagan po takiej wycince i nie sadzi się nowych drzew. A jak już posadzą drzewa to nie ogradzają tych młodników bo brak kasy na ogrodzenie. A zwierzyna juz zrobi swoje takiemu małemu drzewku, które już nigdy nie urośnie.

16:19, 02.11.2022

Kaszuby to stan umysKaszuby to stan umys

14 12

Właściciel nie chciał olbrzymiego drzewa na swojej działce więc kupił... działkę z drzewem. Jeszcze kilka miesięcy temu działka była gminna i drzewo nikomu nie przeszkadzało. Teraz ktoś kupił działkę od gminy po to by siegnąć po topór i opchnąć taki tam pniak za kilkanaście tysięcy. Ot- kaszubska pazerność. Co tam że drzewo to kawał historii skoro można je na olx opchnąć za cenę używanego passerati?
Nie chcesz drzewa na działce - kup działkę bez drzewa.

14:42, 02.11.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZainteresowanyZainteresowany

10 2

Powaliło Cie. jeżeli działka była gminna i gmina nie chciała żeby ścinac drzewa to nie powinna sprzedawać działki albo zastrzec w umowie sprzedaży albo w akcie notarialnym braku możliwosci wycięcia tego drzewa lub wpisać jako pomnik przyrody. Chyba jest to logiczne. Dlaczego walczycie z małymi włascicielami działek a nie z lasami Państwowymi przecież każdy widzi ile się wycina drzew. To są pąńswtowe zasoby więc tam powinna być ochrona drzewostanu a nie masowa sprzedaż, wycinka i wysyłka za granice.

16:12, 02.11.2022

EkoEko

5 0

Nic dodać nic ująć ?

17:16, 02.11.2022

Remus bez karyRemus bez kary

9 11

Gmina dała ciała - pozbyła się działki z prawem pierwokupu. Nie zadbała odpowiednio o los drzewa a potem narzeka, że "inwestor" okazał się pazerny i pierwsze co zrobił to ściął drzewo. Wiara w to, że Kaszub na łatwą kasę nie poleci i nie opchnie wiekowego dębu to naiwność. Przejedźcie się po tej wsi - betonoza, kostka polbruku i kościół w stylu kaszubskiego baroko neodpustowego. Jeździłem tam kiedy byłem chłopcem, teraz omijam tę wieś szerokim łukiem.

14:53, 02.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zibi Zibi

2 3

Oby jak najdalej!!!!!

16:41, 02.11.2022

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KodomitaKodomita

4 8

Tak oto pisowcy szanują dobro wspólne, przyrodę, naturę, czyste powietrze i czystą wodę...to jest zgroza i dramat!

15:16, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LokalLokal

13 5

Tak się rozpisujecie na temat jednego drzewa, a gdy Syszko minister nakazał wycinkę drzew w puszczy to nikt z Was się tak nie wzburzył, pewnie dlatego, bo to setki km od Was.
W lasach i to okolicznych jest rabunkowa wycinka wszystkich drzew, które się tylko nadają do wycięcia, bez limitu, wcześniej na ileś tam metrów kwadratowych, można było wyciąć tylko pewną ilość drzew, aby zachować równowagę, obecnie ten limit kolejny minister zniósł i wszystko co przedstawia jakąś wartość ma być wycięte i sprzedane za granicę.
A teraz tak dla równowagi, każdy, któremu na sercu leżał los tego drzewa, niech w swoim ogrodzie zasadzi takowe drzewo, będzie to wyraz oraz demonstracja waszej troski o drzewostan w Waszej okolicy.

15:16, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WŁAŚCICIELEWŁAŚCICIELE

27 7

Dzień dobry, nie mam obowiązku się tłumaczyć co i dlaczego robie na WŁASNYM podwórku ale kiedy ktoś atakuje nas na taką skale to nie pozostanę obojętna i wytłumaczę może kilka istotnych kwestii tym którzy jak widać nie mają świadomości jakie zagrożenie stwarzało to drzewo, rosnące w bezpośredniej zabudowie domów, którego gałęzie dotykały linii energetycznych a korona drzewa pochylona była bezpośrednio nad jezdnią i chodnikiem którym codziennie chodzą dzieci i nauczyciele.. idąc do szkoły. Po ostatnich silnych wiatrach na tejże jezdni jak i chodniku leżały spore kawałki suchych gałęzi a rozumny człowiek zdaje sobie sprawę jakie zagrożenie stwarzały one spadając. Dla zainteresowanych a jak widać takich jest sporo- ubezpieczyliśmy się od skutków nieszczęśliwych wypadków jakie mógł spowodować ten kolos ponieważ mieliśmy świadomość że może wyrządzić komuś dużą krzywdę, ale to było wciąż mało abyśmy mogli spać spokojnie bo nie umielibyśmy żyć beztrosko ze świadomością że ktoś stracił zdrowie albo nie daj Boże życie dlatego że najważniejszym argumentem aby go nie usuwać były walory przyrodnicze i wizualne jakimi posługują się teraz wszyscy Ci oburzeni że został usunięty. Przykre jest to że dla tych wszystkich osób zdrowie i życie drugiego człowieka nie liczy się tak bardzo jak fakt iż został usunięty stary dąb.. z drugiej strony bardzo bym chciała zobaczyć jak te osoby dbałaby o to drzewo kiedy to oni byliby na naszym miejscu i musieli by żyć z taką odpowiedzialnością. Zapewne żadnym problemem nie było by aby minimum raz do roku musieli wydać z własnej kieszenie od 6.000 do 8.000 zł na jego pielęgnacje, bo cóż to za problem ? Coż to za cena w zamian za przyjemność dla oka wszystkich tych życzliwych ludzi którzy uśmiechając się mówią jedno a czynią drugie.. Jak można składać ręce przed Bogiem a drugiemu człowiekowi najlepiej wbić nóż w plecy tylko tak aby sie nie zorientował kto to zrobił.. Z taką łatwością przychodzi osadzanie drugiego człowieka, ubliżanie i wytykanie palcami tylko tym którzy sami sobie nie powinni umieć spojrzeć w oczy przed lustrem.. skąd ta nienawiść i zawiść? Myśle że głównym problemem jaki zaistniał to nie fakt ze dąb został ścięty tylko to ze "tyle teraz drzewa mają!, ciekawe co z nim zrobią?!"
Jeśli ktokolwiek ma jeszcze jakieś pytania to zapraszamy, chociaż jak widać odwaga kończy się w miejscy napisania anonimowego donosu i rozpętania niepotrzebnej afery a wchodzenie na czyjąś posesje bez zgody właścicieli i robienie zdjęć niewiadomo czemu lub komu dla jasności jest karalne.
Kiedy spadały drzewa równie pokaźne w innych częściach wioski nikomu to nie przeszkadzało.. hipokryzja i jakieś niepisane prawo że jednym wolno więcej a inni nie. Na koniec, polecam zastanowić się przede wszystkim nad sobą samym i upewnić się czy własne podwórko jest uporządkowane..

15:29, 02.11.2022
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

NieładnieNieładnie

4 16

Bardzo słabe tłumaczenie, drzewo miżna było fachowo zabezpieczyć. Z drugiej strony dąb kosztuje krocie. Zapewnie wiek tego dębu przekraczał kilkukrotnie wiek właścicieli. Szkoda bo mogło być drzewem pomnikowym dającym nie tylko tlen ale cień i dom dla zwierząt i ptactwa. Szkoda że gmina go przed sprzedażą działki nie zabezpieczyła. Teraz pewnie jąkąś tuje się posadzi , trawniczek i gipsowego krasnala. Tylko sadzadzą tuje. Brak zrozumienia i poszanowania dla natury.

16:17, 02.11.2022

ZainteresowanyZainteresowany

6 3

Szkoda walki z *%#)!& i PISOWCAMI - bo tylko ci mają takie bzdurne poglądy ( nie wszyscy ale w tym przypadku to ewidentnie oni). Nie rozumiem tylko nie przeszkadza im masowa wycinka drzew w lasach państwowych - aaa myśla że kasa ze sprzedaży idzie na 500+. Patole i *%#)!& Niestety macie pecha że jesteście w myszkendorfie to prawda że tam jest specyficzne społeczeństwo.

16:25, 02.11.2022

Pingwin Pingwin

5 2

Tak jest, ludziom wszystko przekadza. Drzewo zagraża bezpieczeństwu - źle, drzewo zostało z tego powodu ścięte - jeszcze gorzej. Ja bym na Państwa miejscu posadziła mały dąb. Niech sobie powoli rośnie ku uciesze oraz zgryzocie innych. A liści wiele z tego nie będzie. Tym sposobem odegracie się na tych wszystkich idiotach. A kiedy idioci ostatnio posadzili drzewo u siebie?

21:12, 02.11.2022

Utah Utah

0 4

To po co było kupować te działkę od gminy, skoro stwarzala tyle problemów? Już wiadomo-po to żeby sprzedać pień za 13k, śmiechu warci jesteście i tyle. Kaszubskie dziadostwo.

08:37, 03.11.2022

Pingwin Pingwin

2 0

To działki kupuje się dla drzewa, żeby je sprzedać? Myślałam, że w nieruchomościach chodzi głównie o lokalizację, ale co ja tam wiem. Kupię działkę na Saharze w Czadzie, otworzę żwirownię i będę sprzedawać na Kaszubach piach... A nie czekaj, kto go ode mnie odbierze?

09:08, 03.11.2022

mieszkanka od niedawmieszkanka od niedaw

12 3

Doświadczyłam tego na własnej skórze ,że Mściszewice ,,to specyficzny kraj,,,sąsiad z boku jak ,,pies ogrodnika,,

15:38, 02.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SąsiadSąsiad

2 0

Bo tam rządzi ksiadz i jego pionki, samozwańczy pan prezes i reszta „śmietanki” a Ty masz się kłaniać w pas i po tyłku lizać bo inaczej na odstrzał a najlepiej jeszcze by to zrobili pod kościołem.. na szczęście panowanie każdego „króla” miało swoj kres.

12:11, 03.11.2022

PerunPerun

10 13

Kiedyś na tej działce znajdował się plac zabaw, dzieci z całej wioski się tam bawiły i nikomu nawet żołądź na głowę nie spadł to drzewo widziało pokolenia dzieci, które codziennie przechodziły pod nim i nagle zaczęło być drzewem niebezpiecznym trzeba było zostawić działkę gminie i starać się o pielęgnację.

16:10, 02.11.2022
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AbcAbc

2 2

Nie rozumiem przeciwników tej wypowiedzi. Przecież tak było !!!
Kciukiem na dół,nie zmienicie rzeczywistości.Tak powinno było się stać.

23:11, 02.11.2022

Utah Utah

2 3

Dokładnie, ale 13k na ziemi nie leży, żałośni właściciele.

08:40, 03.11.2022

Do Utah Do Utah

4 2

Proponuje pohamować swoje słownictwo, żałosny to zdecydowanie jesteś Ty z tymi swoimi naciąganymi argumentami, co Ci w życiu nie poszło człowieku że jedynie jesteś mocny w internecie jako anonim ? Boli Cie 13 tysięcy?? Jak sprzedali za 13 tys to zgroza ale jakby rozdali po pieńku to było by lepiej?..
dyskusja na tak niskim poziomie że aż przykre

09:11, 03.11.2022

XX

1 2

Jak jesteś taki odważny to sam się ujawnij.Dyskusja na temat kupna działki z wiekowym dębem i wycięcia go jest na takim poziomie dzięki tobie.Próbujesz temat spłycać,a sprawa jest poważna!

20:47, 03.11.2022

@Perun@Perun

7 16

Dokładnie. Też mnie to wkurza, że takie dęby jak ten, co przetrwały niejedną nawałnicę i pewnie pamiętają jeszcze wojnę, nagle muszą zostać ścięte, bo komuś liście przeszkadzają. To jest paranoja po prostu. Kiedyś przy domu na Kaszubach sadziło się drzewa i nikt nie śmiał ich tknąć. A dzisiaj ludzie wybierają beton i jeszcze będą ci potem opowiadać o tradycji.

16:17, 02.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZAinteresowanyZAinteresowany

11 2

Po to są lasy i tereny państwowe na których powinno się sadzic drzewa a nie wycinac. Moja własność i robie na niej co jest dobre według mojego uznania. Wam w gacie ani w gary nie zaglądam

16:28, 02.11.2022

BetonBeton

8 6

Ciemnogród.

16:20, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NistetyNistety

4 4

Wszystko dzieki tej bandzie szyszkownika

16:21, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SandraSandra

17 4

Ludzie! Wy tak na powaznie?!
Serio nie macie innych problemów, niz krecenie takich koperkowych afer?
Nikogo nie powinno obchodzic, co ktos robi na wlasnym podworku!

16:28, 02.11.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

EkoEko

5 7

Naprawdę tak sądzisz??Jeżeli sąsiad np.pali śmieci,albo zakłóca spokój w nocy,to też nikomu nic do tego???!!!

17:00, 02.11.2022

Utah Utah

2 3

Sandra, wieśniaro, to skoro tak, to życzę tobie, a żeby twój sąsiad wpadł na pomysł wybudowania kurnika na 100k kurcząt, aż się podekscytowalas co?

08:52, 03.11.2022

SandraSandra

3 0

Utah *%#)!& ?
Wystarczy ze Ty to zrobiles.
Z wrazenia az musiales odpowiedziec na komentarz.

20:11, 03.11.2022

ObserwatorObserwator

9 9

Jeżeli ten dąb sprawiał tyle kłopotów nowemu właścicielowi,to trzeba było wcześniej nad tym się zastanowić i nie kupować tej działki.Z drugiej strony UG SULĘCZYNO nie wiedział że to działka z wiekowym drzewem? Trzeba było zabezpieczyć jego los albo nie zbywać terenu.Po prostu!!!!! Najlepiej umyć ręce i powiedzieć:nic nie mogliśmy zrobić.

16:55, 02.11.2022
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Pingwin Pingwin

6 3

Jak jesteś taki oburzony tą sytuacją, to nie trzeba było się o niej dowiadywać - złota rada na miarę powyższego komentarza.

21:18, 02.11.2022

Do pingwinaDo pingwina

4 3

Nie widzę logiki w tej wypowiedzi,a ona zapewne odzwierciedla stan umysłu!!!
Sprawa dotyczy MOJEJ wsi i mam prawo wypowiedzieć się czy to się komuś podoba lub nie!!!

22:36, 02.11.2022

Utah Utah

2 1

U pingwina na bakier z logicznym myśleniem, czego tu wymagać.

08:43, 03.11.2022

Pingwin Pingwin

2 1

Tak już jest: jeśli coś jest trudne - to jest *%#)!& Jeśli trzeba wysilić się, by zrozumieć przekaz - to nie ma w tym logiki. Szczególnie widać to u dzieci, które chodzą do szkoły.
Ale nie przejmujcie się, rozumiem że dorosłych to też dotyczy. Niektórym zwyczajnie nie chce się myśleć. Czasem od tego boli głowa, innym razem pojawia się frustracja, bo niemożność wykroczenia poza swój poziom (jakikolwiek by nie był) zwyczajnie przytłacza. To bardzo ludzkie. Można nad tym pracować, ale nie czujcie presji.

09:30, 03.11.2022

Do pingwinDo pingwin

3 2

Właśnie wyjaśniłeś swoją sytuację!

09:53, 03.11.2022

PingwinPingwin

0 0

Dobrze, że to wykrzyczałeś.

11:00, 03.11.2022

W cywilizowanychW cywilizowanych

5 7

krajach dom, przy którym rośnie wiekowe drzewo jest bardziej atrakcyjny i znacznie droższy od takiego z ładnym trawnikiem, ale bez drzew.
Kulturalni, mądrzy ludzie lubią mieszkać wśród wysokiej zieleni i są z niej dumni - prymitywni lubią betonozę i asfaltozę.

18:40, 02.11.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Pingwin Pingwin

5 3

Kulturalni ludzie też nie lubią jak im gałęzie na głowę spadają. A już bardzo nie lubią, gdy gałęzie spadają na głowę ich dzieciom.

21:15, 02.11.2022

Do pingwinaDo pingwina

4 3

Podejrzewam że Tobie musiał spaść duży konar.

22:40, 02.11.2022

Pingwin Pingwin

3 0

Może spadł duży, może spadł mały, może nie spadł w cale. Ale doceniam, że tylko podejrzewasz, a nie stwierdzasz. Moja wiara w ludzi się nie osłabiła.

09:14, 03.11.2022

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Żal Żal

5 1

Komentarz odzwierciedleniem poziomu inteligencji autora..

20:03, 02.11.2022

SzlalomSzlalom

1 0

Może był rudy? Haahhahahqhhq

20:14, 02.11.2022

TJ TJ

6 0

Jest mi super bo mam mega dęba. A u ciebie widać bardzo niski poziom inteligencji i wielka zazdrosc. Twój komentarz pokazuje jak niski poziom reprezentujesz. Może powiec mi to w twarz.

21:24, 02.11.2022

GdaGda

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


TJ TJ

2 1

I znow pokazałeś swój poziom , nie tylko wychowania jak i inteligencji. Chętnie wpadnie na ta „wasza platformę „ ???? podaj nazwę platformy.

23:43, 02.11.2022

Do gdaDo gda

0 2

To ten co nosi głowę u góry i innych ma za margines? Kiedyś stałam obok niego w sklepi myślałam że gość na poziomie dobrze ubrany ale jak widziałam jak potraktował tak zwanego Zula zmieniłam.zdanie. Panie brodaty trochę kultury.

09:25, 03.11.2022

Szok…Szok…

10 4

Ludzie?! Kto Wam dał prawo do mówienia komuś co ma robić ???! Ich działka ich decyzje i nikomu nic do tego! Ścieli drzewo to ścieli, a skoro mieli pozwolenie to nikomu nic do tego a jak w zamian za dęba postawią wyżej wymienionego krasnala to kij Wam do tego bo to ich podwórko. Zacznijcie naprawiać świat od siebie samych bo jak widać dożo macie zaległości w tej kwestii.

20:00, 02.11.2022
Odpowiedzi:8
Odpowiedz

EcoEco

5 5

Problem polega na tym że to nie było ich podwórko,tylko podwórko całej wsi.Dopiero po kupnie okazało się że dąb przeszkadza!!! To się nadaje do telewizji a nawet prokuratury.

22:52, 02.11.2022

Do ecoDo eco

8 1

Polecam zaznajomić się z tematem zanim zaczniesz klepać takie bzdury.. pierwsze słyszę aby czyjeś podwórko należało do całej wsi.?! Posiadasz może akt notarialny bo z ciekawości zaznajomiłbym się bo może i mnie się coś należy?? A co tam, niech dadzą i mnie gałąź skoro jak się okazuje właścicieli jest więcej do podziału drzewa. Mam radę! Idź do prokuratury, weź ustal kto tam jest właściwie właścicielem, ustal tez własności innych działek w tej wsi bo kurde zaczynam się zastanawiać czy może moja działka jednak nie jest moja??? ?

23:10, 02.11.2022

EcoEco

3 5

Sam musisz się doszkolić!!
To była działka gminna,plac zabaw dla dzieci a więc podwórko nas wszystkich z dostępem dla wszystkich. Czy jeszcze cze goś nie rozumiesz??

23:25, 02.11.2022

Do ecoDo eco

6 2

Tak, przypomnij mi jeszcze kiedy tam byłeś/byłaś ostatnio z dzieckiem na huśtawce??? Bo z tego co pamietam to dobre kilka lat leżało to jako nieużytek zarośnięte chwastami ? trzeba było wtedy iść do gminy i się zobowiązać że będziesz o to dbać w zamian za nacieszeniu oka pięknem leciwego dębu

23:48, 02.11.2022

EcoEco

3 4

Nieważne,byłem czy nie byłem.Działka mogła pozostać gminną łącznie z dębem.
Tyle w temacie.

06:27, 03.11.2022

Utah Utah

3 4

Brawo Eco, jedziesz z tym trollem! Pozdrawiam

08:46, 03.11.2022

Do EcoDo Eco

3 1

No i wszystko w temacie.. „byłem nie byłem nieważne” otóż ważne bo jeśli chcesz się wypowiadać to warto jeszcze wiedzieć w ogóle o czym mowa.. skończyły się Twoje puste argumenty wiec jesli już się naplułeś na innych to czas zakończyć tę oto bezsensowną aferę.

09:19, 03.11.2022

Eco Eco

1 2

Na razie to ty nie masz kontrargumentów.Nieważne ile razy ktoś tam był, tylko czy można było uratować to drzewo i działkę.

10:01, 03.11.2022

JaJa

5 2

I bardzo dobrze ciąć chwasty też na działce Za pozwolenie. M wszystko wyciolem

20:47, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Biedny dąb Biedny dąb

9 3

Kiedyś… dobrze powiedziane !
Każdy mógł stanąć do przetargu, takich przetargów były bodajże 3, trzeba było kupić działkę i zadbać o wiekowego dęba !

21:18, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przykre…Przykre…

4 2

Może pochwalisz się swoim wyglądem ? Chociaż skoro potrafisz jedynie obrażać ludzi anonimowo bo tylko na tyle Cię stać to musisz być bardzo nieszczęśliwym anonimkiem

21:26, 02.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EcoEco

3 0

Pień dębu 13.000,a ile działka?

23:03, 02.11.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Janusz biznesuJanusz biznesu

1 1

Działka za darmo

23:27, 02.11.2022

QQ

2 0

W cenie dębu!!!

23:31, 02.11.2022

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


SzaraczkuSzaraczku

1 0

Jak bardzo musisz mu zazdrościć ubliżając w tak żałosny sposób? Ty i Twoje obelgi jesteście nic nie warte robiąc to anonimowo

11:00, 03.11.2022

Ej Gda paczajEj Gda paczaj

1 0

Obronicy jaj się odewali.. hahah same inteligety.

14:14, 03.11.2022

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


0%