Zamknij
REKLAMA

Zmiany w organizacji ruchu na drodze Kartuzy - Grzybno

13.22, 01.12.2022 nadesłane/oprac.W.D. Aktualizacja: 15.27, 01.12.2022
Skomentuj fot.nadesłane
REKLAMA

Ważna informacja dla kierowców. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe - od dziś wprowadza tymczasową organizację ruchu na drodze wojewódzkiej nr 224 na odcinku Kartuzy - Grzybno. Analogicznie jak na drodze nr 211 i tutaj ruch zostanie przekierowany na tymczasową drogę objazdową. 

Jak informuje wykonawca inwestycji związanej z budową kolejowej nr 229 Glincz - Kartuzy, zmiana w organizacji ruchu na trasie Kartuzy - Grzybno polegać będzie na przekierowaniu pojazdów na tymczasową drogę objazdową w miejscu budowanego wiaduktu kolejowego.

Jednocześnie wykonawca przypomina, iż na odcinku prac i bezpośrednio przed nim obowiązuje zakaz wyprzedzania oraz ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywać przez około 6 miesięcy i związana jest z wykonywaniem robót budowlanych bezpośrednio nad jezdnią DW 224 w związku z budową wiaduktu kolejowego.

- Wszystkich kierujących prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności, dostosowanie się do tymczasowej organizacji ruchu i aktualnie panujących warunków na drodze - podkreśla Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe.

(aktual. godz. 13:22)

(nadesłane/oprac.W.D.)
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (17)

czyżby ślizgawka???czyżby ślizgawka???

38 14

Ile trawa postój składu lokomotywy w Kartuzach, czyli przejście maszynisty z przodu na tył lokomotywy, która jedzie z Somonina do Gdańska, przez Kartuzy, zapewne trwa 5 minut, tyle co postój na stacji Żukowo, gdzie czeka się na przejazd drugiego składu.
Tak więc pytam się, czy dla tych 5 minut postoju składu na stacji Kartuzy, warto było zniszczyć kartuskie lasy, wyciąć 13 ha lasów, niszcząc teren leśny bogaty w bagna, demolując ten las ochronny dla miasta, wydając kupę kasę, an coś, co kompletnie nie będzie przydatne, ani gospodarczo, ani tym bardziej rzeczywiście potrzebne dla komunikacji kolejowej, za taką kasę wydaną w błoto na pętle kolejową, lepiej byłoby dofinansować obwodnice i to też nie z takim przebiegiem jak skandaliczne projekty UG Kartuzy 09:18, 01.12.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

o....o....

20 2

włodarstwo będzie się tłumaczyć, że to inwestycja kolejowa, że to PKP to finansuje.....
Tylko Prawda jest taka, że UG Kartuzy sam włodarz, nie powinien wydawać pozwolenia na taki bezzasadny projekt, a Kolej powinna dofinansować strategiczne dla Pomorza inwestycje kolejowe, jak linia kolejowa Kościerzyna - Bytów, czy Kartuzy - Sierakowice - Lębork, a nie wydawać kasę i to dużą, bo mamy dwa wiadukty kolejowe, na jakąś kompletnie nie potrzebną pętle. 10:11, 01.12.2022


TakTak

13 2

Brawo w samo sedno. Inwestycje niszczące przyrodę bez jakiegokolwiek logicznego uzasadnienia ani technicznego ani finansowego. I teraz jeszcze wybudować obwodnice wzdłuż jeziora, notabene oczyszczonego przez obecnie panująca władze. Brawo brawo 16:03, 01.12.2022


doh jodoh jo

14 3

pociagi jezdza w jedna i druga strone Dlaczego ta kolejowa obwodnica w Kartuzach sam purtk tego nie wie ile to kosztuje ?????? 10:53, 01.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pajacykowopajacykowo

9 0

u nas będą jeździć tylko w jedną stronę :))) czyli wyjeżdżaj z tego domu wariatów, którym kierują nieodpowiedzialni i niezrównoważeni planiści, a to nie koniec partactwa inwestycyjnego.
Przed nami jeszcze nieodpowiedzialne plany obwodnicy, także nie potrzebna w tym miejscu wieża na Wzgórzu wolności, bo uparci w swojej arogancji domagają się zniszczenia krajoobrazu, zamiast np na Bilowie taką wieże postawić, niestety to istny dom wariatów.
11:46, 01.12.2022


budują budująbudują budują

8 8

budowali budowali.... aż wybudowali

ah jo! 12:45, 01.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nopisnopis

14 17

Panowie!
Nie wiecie a piszecie.
Ta pętla to po to aby z Kościerzyny do Gdańska i Gdyni pociągi przez Kartuzy jeździły. Stacja Kartuzy też po to abyś mógł do Bydgoszczy i Łodzi jak kiedyś z Kartuz pojechać.
Słowem krótkowzroczność ! 12:48, 01.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hę???hę???

10 9

jesteś niedorozwinięty,
1) do Bydgoszczy nikt tędy nie będzie jeździł, takie długie trasy są nieopłacalne
2) Do Bydgoszczy nie jeździ się jedną nitką kolejową, no już odcinek Somonino - Żukowo, który będzie miał dwie nitki będzie lepiej w tym nierealnym kierunku predysponowany.
3) relacja Kościerzyna Gdańsk, przecież mamy relacje Kościerzyna - Gdańsk przez Kiełpino (największa liczba pasażerów) oraz Kartuzy Gdańsk, to po co robić jeszcze przez Kartuzy szkodząc lokalnemu przewoźnikowi Gryf, oraz mając jedną stacje Leszno Kartuskie, w którym wsiada pies z kulawą nogą.
4) Do Łodzi 🤣🤣🤣 ty lepiej wsiądź do łodzi i łapaj szczupaki na jeziorze 🤣, a nie zajmuj się kolejnictwem, o którym nie masz pojęcia 🤣 13:43, 01.12.2022


duże łby kartuskie  duże łby kartuskie

23 4

Pytanie do burmistrza -starosty- marszałka gdzie byliście przy planowaniu tego projektu Dlaczego skoro można wybudować dwa wiadukty w lesie nie zrealizowano jednego bezkolizyjnego rozwiązania na ul Gdańskiej. Od czego wy wszyscy jesteście Widać że nie macie pojęcia o zarządzaniu a cała wasza polityka to sprzedać załatwić coś swoim lub zaprojektować jakiś wiadukt widmo z czym mieliśmy do czynienia 13:19, 01.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

!!!!!!!!!!!!!!

11 3

No bo ich mózgi działają następująco, wybudowaliśmy dworzec kolejowy, to zróbmy z Kartuz centrum kolejowe świata 🤣 zróbmy sobie pętle kolejową niszcząc nasze zasoby leśne.
Jak ktoś z włodarzy będzie miał na podwórku mały samolot awionetkę, albo ktoś kupi mu drona, to on wytnie cały las kartuski, a by wybudować lotnisko 🤣
To są ludzie nieodpowiedzialni i niemyślący, utkwiło w ich małych główkach to, że historycznie miały tutaj kiedy przez Kartuzy przejeżdżać pociągi, nie udało się poszło bokiem i tragedia się nie stała, ale oni wielcy mitomani, nie patrząc, czy to się opłaca, czy w ogóle jest taka potrzeba, nie robiąc żadnych analiz wywalą na swoje mitomańskie widzimisię kupę kasy, tak to działa.
Tak samo będzie z wieżą na wzgórzu wolności, też ktoś odwołuje się, że kiedyś tam była wieża, ale jak się mu przytoczy fakty, że wtedy kaplica tam były w ruinie, to on brnie dalej w jakieś fanaberie, że chce mieć tam wieże, to jest dramat. 13:57, 01.12.2022


Terra PTerra P

6 14

I to jest właśnie ta mentalność prowincji ! Wielokrotnie taką tezę definiowałem, gdy czytałem mało mądre wypowiedzi, jak chociażby wiele tych powyższych. Taki sposób rozumowania jest bliski tym, którzy hołdują zwolennikom < chaty z kraja >. A teraz kilka faktów:
* gdyby w latach 30 XX wieku poprowadzono francusko-polską magistralę kolejową przez Kartuzy, to ilość podobnych wypowiedzi byłaby znacznie mniejsza;
*gdyby po wojnie odbudowano zburzoną <kolej kokoszkowską>, to jw;
*gdyby taką, jak krytykowana łącznica, zbudowano po wojnie, to Kartuzy nie zostałyby na długo odcięte od kolei- w tym tej do Lęborka przez Sierakowice.
*gdyby nie zmiany, jakie zaszły po 1920 roku, to Kartuzy miałyby połączenie kolejowe z Wejherowem;
*gdyby decydenci sprzed ponad 100 lat myśleli kategoriami j.w, to Kartuzy nie miałyby kolei do Pruszcza (1885), kilka lat póżniej do Kościerzyny, w 1905 -do Lęborka, wreszcie w 1915 - do Wrzeszcza.
Kartuzy zostały włączone wtedy do systemu sieci kolejowej i to zaledwie w 30 lat po pierwszej kolei w Gdańsku!
*nieszczęściem dla Kartuz było to, że po wojnie nie odbudowano kolei do Wrzeszcza. A na jej odbudowę w zmodernizowanej formie trzeba było czekać ponad 70 lat.
Czy wiecie, komu <zawdzięczają> Kartuzy taką sytuację? Nie komunie, nie Tuskowi - tylko sobie samym.
Już widzę te paluszki w dół wielu komentatorów - nie zrażą mnie. Nie zasiedziałem się w chacie z kraja, (wręcz odwrotnie), dalekie mi były od zawsze poglądy- z historii znane < po co nam morze, gdy chłop orze> ( do nich można zaliczyć JP , którego Kartuzjanie uczcili pomnikiem) itp
Odwróćmy się plecami (nie tylko) do tych, którzy Kartuzom oferują postęp. Za przykładem Władz RP, oddajmy to sąsiadom . Jak to kiedyś było z Sądem.
15:53, 01.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bredzisz człowiekubredzisz człowieku

9 2

Jesteś mitomanem. Ty masz mentalność DEWASTATORA, Który nie kieruje się rozumem, ale MITAMI i urojeniami, nawet fakty historyczne przeinaczasz dla swojej groźnej IDEOLOGII, a wystarczy używać rozumu i być przejrzysty co do wypowiedzi.
Skoro nie wybudowali tej magistrali przed wojną, a wybudowali obok, to przyjmij ten fakt i nie marnuj pieniędzy, zasobów natury, do własnej chorej ideologii, to po co dwie magistrale obok siebie, chłopie lecz się, czy komuś zablokowano dostęp do kolei, połączeń??? NIE skoro nie to o co ci chodzi mitomanie??
To twoja wypowiedź nie trzyma się niczego, gdzie są analizy????
Nie ma analiz jest KOrupcja 3 miejskich sprzedawczyków???
Ty pewnie należysz do tej grupy, która forsowała ten absurdalny projekt, jesteś winny dewastacji naszych terenów!!!
16:06, 01.12.2022


Teresa1 Teresa1

7 11

Niech budują na przeciw tym wszystkim przeciwnikom. Jak wybudują to oni pierwsi dupy wsadzą do wagonów. 17:56, 01.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

logikalogika

7 4

widać, że masz coś z głową!!!
Zawsze mogę zrównać z ziemią twój dom i zamiast niego zrobić ładną alejkę z ładnymi kwiatami i drzewami i potem wypominać wszystkich przechodnią tej nowo wybudowanej alejki, że są zachwyceni piękną inwestycją.
Kobieto nie kompromituj się!!!! 18:01, 01.12.2022


GdybyśGdybyś

8 5

A mam takie pytanie, skoro już wycieli tyle znowu tego lasu, a jest planowana jakas tam obwodnica, to dlaczego nie zrobiono drogi wzdłuż nowej linii kolejowej, żeby samochody jadące od Żukowa, nie musiały wjeżdżać do Kartuz, by następnie jechać wzdłuż ulicy Węglowej, by potem ponownie wjechać na droge w kierunku Grzybna by potem w Grzybie skręcać w lewo (jak powstanie obwodnica).
Po co te wszystkie samochody maja pchać się do Kartuz? Taka droga nie dość, że by skróciła przejazd, to nie korkowałoby się przed rondem, aż do dębu. Bo obecny kształt obwodnicy, to bardziej przypomina karuzelę, która bo musimy wjechać do Kartuz, aby je ominąć, by potem nastepnie wyjechać w lesie, który znowu bedzie trzeba wyciąć, bo obwodnica ma się kończyć w środku lasu trasy na Łapalice, gdzieś za tym pomnikiem przy drodze. Jaki ma sens taka obwodnica? Ktoś jadący z Dzuerżążna do Łapalic na Rzemieśliczą będzię robił kółko 15 km? 18:47, 01.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

szmalszmal

3 0

bo można wyciąć więcej lasu i więcej zarobić, 19:17, 01.12.2022


@ Gdybyś@ Gdybyś

7 4

Jesteś zaskoczony to może spróbuj wymienić kogoś z kartuskich samorządowców kto wpadłby na taki sposób myślenia Człowieku tu w Kartuzach jesteśmy na etapie przelewania wody pod górkę w ramach oczyszczania jezior To naprawdę jest postęp bo kartuscy mnisi najpierw wodę spiętrzali a potem sama leciała w dół Mamy XXI wiek i z tak prymitywnych metod nie korzystamy i to jest dopiero rewelacja wyobraża sobie że są tacy którzy wierzą że to normalne 19:09, 01.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
0%