Zamknij

Tak z lotu ptaka wygląda budowa wiaduktów kolejowych pod Kartuzami

10:29, 31.01.2023 M.Dz. Aktualizacja: 10:38, 31.01.2023
Skomentuj fot. PKP PLK fot. PKP PLK

PKP PLK opublikowało lotnicze fotografie prac prowadzonych przy budowie nowej łącznicy w Kartuzach. W ramach inwestycji powstają m.in. dwa nowe wiadukty kolejowe. Wszystko w ramach modernizacji trasy z Glincza do Kartuz (nr 229).

- Postępuje budowa nowej łącznicy w Kartuzach - informuje PKP PLK. 

Umożliwi ona jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży.

Powstaną również dwa bezkolizyjne skrzyżowania – wiadukty kolejowe nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224, które zapewnią bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.

Obecnie trwają prace przy ich budowie, wzmacniany jest też grunt pod nowy tor. 

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji na stacji w Kartuzach powstanie nowy peron jednokrawędziowy, a obecny zostanie wydłużony. Pochylnie zapewnią wygodny dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach przewidziane są wiaty, energooszczędne oświetlenie typu LED, nowe oznakowanie i gabloty informacyjne. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstaną ścieżki naprowadzające. Zamontowane będą stojaki rowerowe.

Nowe elementy systemu sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawną i bezpieczną jazdę pociągów. Nowe urządzenia i nawierzchnia podniosą poziom bezpieczeństwa na 3 przejazdach kolejowo-drogowych w Kartuzach i Dzierżążnie.

Wartość zadania pn. „Odcinek D – Roboty budowlane na linii kolejowej nr 229 odc. Glincz - Kartuzy” to blisko 180 mln zł netto. Zakończenie prac planowane jest do marca 2024 r.

(M.Dz.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(32)

dramatdramat

65 39

zniszczyli 13 ha lasów niepotrzebnie, bo ta pętla kolejowa jest zupełnie niepotrzebna, wszelkie urojone wypowiedzi broniące tej inwestycji to wodolejstwo i oszustwo, wyrzucili pieniądze w błoto i teraz będą się zachwycać nad drogimi wiaduktami, bo jakiś megaloman ubzdurał sobie we własnej fanaberii, że pociągi jeżdżą tylko w jedną stronę. 10:47, 31.01.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Pisiorek Pisiorek

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


#Pisiorek#Pisiorek

20 11

Taki esbek schizofrenik jak ty o móżdżku ameby, nie potrafi zrozumieć co ktoś powyżej napisał, idź the bilu zapnij czerwoną gwiazdę, a jutro tęczową, czy hakenkrojc, schizofreniku, za kradzież publicznych pieniędzy i marnotrawstwo w Egipcie jest szubienica!!!! 12:57, 31.01.2023


Theory Theory

5 1

Dokładnie, niestety za 50 lat nie bedzoe wcale lasu, wystarczy spojrzeć jak niepostrzeżenie niknie las na Google maps, teraz już jest go mało, a za 50 lat nie będzie wcale 09:33, 01.02.2023


reo

gnójgnój

21 11

pod mostem będą *%#)!& na wjeździe stały 11:06, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czy nie taniej byCzy nie taniej by

22 26

kosztował nowy budynek dworca kolejowego tu, gdzie obecnie jest tymczasowy przystanek PKM w Kartuzach - niż kopać tunele pod torami albo budować wiadukt albo estakadę nad torami.
Koszt byłby prawdopodobnie 20-to krotnie niższy.
Ulica Gdańska byłaby bez torów - gładko przejezdna. Dworzec kolejowy stałby się dworcem autobusowym. Wystarczy dokładnie pomyśleć z kalkulatorem w dłoni. 11:10, 31.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Racja, pod warunkiemRacja, pod warunkiem

8 4

że po rozbudowie kolej nie będzie kursowała z Kartuz w obydwu kierunkach - wtedy to będzie niewykonalne. 11:15, 31.01.2023


RumburakRumburak

12 20

Nie z lotu ptaka, tylko z lotu drona. 12:31, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TOTALNY BEZNSENSTOTALNY BEZNSENS

53 14

Czas zmiany kierunku jazdy w szynobusie wynosi poniżej 10min, Po co były wydane grube miliony złoty na to. Totalny bezsens. Lepiej byłoby zrobić rewitalizacje linii kolejowej do Sierakowic / Łeby, więcej osób by skorzystało. 12:33, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SceptykSceptyk

27 10

Na zachodzie to nie jest problem że dworzec jest ślepy - London, Paryż itd. Ale w Kartuzach to nie przejdzie 12:35, 31.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

!!!!!!!!!!

11 4

tu chodzi o korupcje!!! bo innego logicznego rozwiązania tej inwestycji nie widać!! 12:58, 31.01.2023


Panie RedaktorzePanie Redaktorze

11 20

Czy pod wiaduktem znajdzie się miejsce na drogę rowerową?
Rysiek 12:41, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Trójmieski_PociskTrójmieski_Pocisk

11 18

W takim tempie to i za 5 lat nie skończą...od listopada niewiele się zmieniło... 12:48, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EngineerEngineer

28 30

Patrząc na komentarze, sami fachowcy od robót infrastrukturalnych tu się wypowiadają. Naprawdę uważacie, że ta inwestycja nie została dokładnie przeanalizowana, zanim nastąpił etap prac w terenie? Świat się rozwija, gospodarka razem z nim. Żeby nadążyć za tymi zmianami trzeba wciąż projektować i budować nowe rozwiązania. Dobrego dnia wszystkim ? 13:02, 31.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gregdgregd

15 7

a ty tkwisz w kamieniu łupanym, skąd się biorą tak naiwni i niedouczeni ludzie jak ty oderwani do rzeczywistości partactwa projektowego, korupcji, fałszywych ekspertyz itd 15:51, 31.01.2023


bezmyślność bezmyślność

14 12

Co zrobiły władze Kartuz aby przy tej inwestycji rozwiązać problem skrzyżowania na ul. Gdańskiej .Nie było komu pomyśleć to jakaś paranoja dwa wiadukty w lesie a tam gdzie trzeba to niema nic Za chwilę będziemy to robić za własne pieniądze 13:03, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DróżnikDróżnik

22 23

Ta trasa nie ma być tylko dla szynobusów którym faktycznie wystarcza jeden kierunek jazdy bo maszynista po prostu przechodzi na drugą stronę a również dla pociągów dalekobieżnych (dzięki temu mamy mieć połączenie bezpośrednie z Gdynią, Bydgoszczą i miejscowościami pośrednimi) i towarowych które takiej możliwości nie mają ale zgadza się lasu wycięto znacznie więcej niż potrzeba było i to jest przykre 13:17, 31.01.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jesteś kłamcąjesteś kłamcą

18 12

przestań pitolić androny, jaka Bydgoszcz jaka Gdynia, dlaczego kłamiesz??
Zrób ekspertyzy zbadaj temat, a nie wypisuj andronów!!. Kto jeździ do Bydgoszczy tędy?? chyba pies z kulawą nogą, jest szybka kolej dwutorowa Gdańsk Bydgoszcz mitomanie!!!!
Towarowy przejazd przecież jest Gdynia- Kiełpino-Kościerzyna będzie dwutorowa, więc co ty pitolisz.
Przykre jest to że jesteście zamieszani w niszczenie krajoobrazu miasta, w dewastacje środowiska i wypisywanie bzdur!!!! 15:06, 31.01.2023


Roman SRoman S

1 0

Widzisz chłopie często jest tak ,że wycięcie lasów jest tańsze niż wykupywanie nieruchomości przez które przebiega droga ,do tego proces jest szybszy, to nie takie proste jak sie Tobie wydaje 08:36, 06.02.2023


Kto mówi prawdę?Kto mówi prawdę?

13 9

Zakończenie prac planowane jest do marca 2024 r. - co?! A z.ca burmistrza Kartuz Sylwia Biankowska zapewniała że pociągi przy dworcu PKP będą ponownie odjeżdżać we wrześniu tego roku? 13:38, 31.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asdasdadadsasdasdadads

7 7

no z dworca, starymi torami - tutaj chodzi o zakończenie budowy tych nowych 14:34, 31.01.2023


@Dróżnik@Dróżnik

17 13

Pociągi dalekobieżne powiadasz, to będą raczej kursować nieregularnie tylko jako objazd bo na ich głównej trasie wystąpiły problemy.
Ta inwestycja, też jest średnio potrzebna dla tej jak ja nazywają SKM, bo odjazdów przecież z Kartuz co 15 minut nie będzie., składy pasażerskie między miastowe są budowane bez potrzeby ich zawracania.
Inwestycja powstaje dlatego, że jest bardzo wąskie gardło w odbiorze towarów drogą kolejową z Gdyni, terminale mogłyby przeładowywać więcej towarów, ale niestety kolej nie jest w stanie odebrać takiej ilości, bo jest za mało torowisk, aby pociągi mogły się mijać bezkolizyjnie.
Po tej inwestycji w naszym mieście będzie można zaobserwować ruch składów towarowych jadących z północy w głąb kraju. Wystarczy też popatrzeć jaki jest nachylenie torowiska, skład towarowy jadący od strony Bydgoszczy/Kościerzyny nie pojedzie przez Kartuzy, bo wzniesienie od Kartuz już na ten pierwszy wiadukt dla ciężkich składów jest wg mnie za duże, w przeciwnym kierunku czyli Gdynia - Kartuzy ciężki skład jedzie praktycznie cały czas z górki. Do obsługi pasażerów ta inwestycja ma marginalne znaczenie, tym bardziej, że przewóz pasażerów jest deficytowy.
13:53, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Kto mówi prawdę?@Kto mówi prawdę?

9 4

Jej pewnie chodziło o ta lokomotywę na parkingu. 13:54, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dewastacja!!!dewastacja!!!

22 3

ktoś grubo wziął kasę za ścinkę drzew i inne machloje 15:09, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrogiDrogi

9 5

A jak maja przy okazji drogi zepsute wioska Kaliska tragedia płyty w niektórych miejscach to tragedia ciekawe czy naprawia to do stanu przed 17:02, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przykro się czytaPrzykro się czyta

17 19

te komentarze - szczególnie tych co oskarżają o kłamstwa, korupcję, brak przemyślenia inwestycji, specjalistów od zawracania kolejki i braku potrzeby jazdy w jednym kierunku i tych co uważają że z Bydgoszczy i Kościerzyny nie będą jeździły przez Kartuzy pociągi dalekobieżne ... Jesteście zwykłymi internetowymi mało zorientowanymi krzykaczami i pieniaczami. Rozsądnie napisał Dróżnik i Engineer - przynajmniej widać że wiedzą o czym piszą.
A teraz mały FAQ
1. Czy będą jeździły pociągi z Bydgoszczy i Kościerzyny przez Kartuzy - Tak bo będzie całkowicie zamknięta linia Somonino - Gdynia i wszystko co to tej pory jeździło na wprost będzie teraz jeździło przez Kartuzy Gdańsk do Gdyni. Linia będzie zamknięta przynajmniej na 2 lata jak nie dłużej
2. Dlaczego będą jeździły przez Kartuzy ? - bo trasa Gdynia - Somonino - Kościerzyna będzie rozbudowywana o kolejny tor i elektryfikowana i groziło to całkowitym wstrzymaniem ruchu na tej trasie. Dlatego jest to nazwane Bajpasem Kartuskim czyli drogą obejściową przez Kartuzy na czas remontu z Gdyni - w tym z Portu Gdynia - do Bydgoszczy.
3. Czy groziło to również wstrzymaniem całkowitym ruchu kolejowego z Kartuz ? - Tak - bo remontowany będzie również odcinek Borkowo Rębiechowo/Banino - dlatego wymyślono rewitalizację linii przez Glincz/Lniska/Kokoszki- Gdańsk
4 Czy konieczny był łącznik żeby nie zawracać pociągów ? Tak bo wyobraźcie sobie pociąg towarowy złożony np z 20 wagonów gdzie lokomotywa jest przepychana na drugi koniec składu. Albo pociąg dalekobieżny z Poznania przez Bydgoszcz do Gdyni który będzie stał w Kartuzach pół godziny żeby przepchnąć lokomotywę
5. Czy to ktoś przemyślał ? - ta bo warto było zainwestować te 180 baniek by towary i ludzie jeździły przez te 2-3 lata objazdem niż całkowicie wstrzymać transport. Wyobrażacie sobie jazdę autobusem zastępczym w korkach do Gdańska ? Albo kontenery na drogach z Portu i do Portu ? POliccie ile to by kosztowało ...
6. Dlaczego na Gdańskiej nic się jeszcze nie buduje ? Bo przecież była zmiana z Wiaduktu na tunel i w trakcie są pozwolenia środowiskowe i inne takie pozwalające na budowę ... czy będzie zrobiony - tak - nie ma innego wyjścia bo Gdańska byłaby zamknięta na amen.
To tyle przydługich wyjaśnień - pozdrawiam wszystkich krytykujących , obrażających, wielepków i tropicieli korupcji oraz obrońców przyrody z pozdrowieniem Towary z Dróg na Tory - taniej i bardziej ekologicznie ! 20:30, 31.01.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

!!!!!!!!!!!!!!!!

12 7

Dlaczego w tobie tyle chamstwa, indolencji bezczelności i kłamstwa!!!!
Czy ty rozumiesz co piszesz?? masz jakieś problemy z posługiwaniem się rozumem.
ad. 1 mamy zniszczyć las, teren krajoobraz na wieki, bo na 2 lata będą jeździły tu pociągi do Paryża ?
Jak chcę pojechać do Bydgoszczy to mam szybkie połączenie przez Gdańsk!!!
ad. 2 to już jest kabaret ? To, że jest remont, nie oznacza, że trzeba dewastować teren, to jest HYPER MARNOTRAWSTWO i FANABERIA, Objazd pociągów jest możliwy na linii Bydgoszcz- Tczew, po prostu kpisz, czy masz odbiorców za idiotów.
ad 3 i dalej bzdury wypisujesz, to że są remonty i związane z nimi utrudnienia, nie jest żadnym argumentem, żeby ZnISZCZYĆ LAS I TERENY OCHRONNE DLA MIASTA KARTUZ, ta pętla jest kompletnie niepotrzebna, niezależnie w jakim wariancie remontów dodatkowych sobie dopiszesz!!!
Ad 4 ooo tu już choroba i megalomania osiągnęła zenitu ? no i patrzcie nawet z Poznania będą pociągi? towarowe, normalnie Kartuzy pępek świata miasto towarowe ? Pociągi towarowe tędy nie będą jeździć ponieważ mogą jechać przez Bydgoszcz - Tczew jako objazd na czas remontu Gdynia-Koscierzyna, specyfikacja podjazdów, nachylenia waszej śmiesznej pętli uniemożliwia korzystanie tam z ruchu towarowego, ale trzeba się na tym znać, a nie lać wodę na siłe!!! WY JESTEŚCIE OSZUSTAMI!!!
Ad 5 No comment ?? dalej w zaparte swoje farmazony
Ad 6 echhh
IDEOLOGIA< Wy jesteście dewastatorami ekologii, zniszczyliście bezpowrotnie lasy, ktoś musiał sie pokusić o łatwą kasę z tego tytułu, Korupcja, brak żadnych ekspertyz, nawet konsultacji. JESTEŚCIE NIEBEZPIECZNI!!!!! 22:19, 31.01.2023


@!!!!!!@!!!!!!

6 11

Pokaż mi w którym miejscu mojej informacji :
1. Skłamałem
2. Napisałem coś chamsko
3 Napisałem coś bezczelnie
4, Wykazałem się brakiem logiki.

Wszystko co napisałem wynika z informacji z ogłoszonych przetargów, konsultacji branżowych i rozważań różnych opcji które śledzę prasie i dokumentach w przeciwieństwie do Ciebie.

Rozumiem tez, że Tobie trudno jest wyobrazić sobie CAŁKOWITE WSTRZYMANIE RUCHU Wszystkich Pociągów na trasie Kościerzyna- Gdynia oraz Kartuzy-Gdańsk które groziło bez Bajpasa i tej inwestycji.
Rozumiem też że koszt ekologiczny przerzucenia się tych wszystkich pasażerów i towarów na komunikację autobusową czy samochody i TIRy jest dla Ciebie nieistotny, Bo przecież pojedziesz z Gdańska szybkim pociągiem do Bydgoszczy - a że do tego Gdańska pojedziesz swoim wysłużonym dislem w korku to przecież szczegół.
I na koniec - nigdzie nie napisałem, że nie jest mi żal tych 13 ha lasu - bo jest - ale też wiem ze czasami trzeba coś poświęcić by było lepiej. A przeważnie inwestor ma obowiązek wyrównania strat ekologicznych i nasadzeniu nowych drzew w zamian za te wycięte - czy tak jest w tym przypadku nie wiem choć się domyślam ze tak .
Wiem jedno - ja w swoim życiu już trochę nowych drzew już posadziłem - a Ty ? 04:53, 01.02.2023


odpodp

8 3

Kłamstwo polega na tym, że piszesz, że jakby nie było tej pętli to nie możliwe byłyby remonty, w ogóle istnienie tej pętli, że jest potrzebne to KŁAMSTWO!!!
Chamstwo, bezczelność polega na tym, że takie gupoty wciska się ludziom!!!
1. To, że można coś śledzić, nie oznacza, że ma się umiejętność, czytania ze zrozumieniem, a nie powielania i przetwarzania zaczytanych oszustw!!
czyli konsultacje branżowe, przetargi, dokumenty o czym mówią???
Mówią one o oszustwie, o wprowadzaniu ludzi w błąd, nie wiesz jak działają deweloperzy, inwestorzy itd, podać ci tysiące przykładów skandalicznych inwestycji z fałszywymi ekspertyzami itp np zamek z Stobnicy, jak może jeden megaloman zdewastować krajoobraz, a ty zachwycony, że zamek powstał, tam i tak to pół biedy bo to prywatne pieniądze, tu mamy publiczne!!!
ad 1. No właśnie piszesz nie prawdę o bajpasie, to że się wstrzymuje ruch towarowy, na linii Kościerzyna - Gdynia (niewielki ruch ) to przecież na ten czas masz objazd Chojnice - Tczew, oczywiście, że nie istotny ponieważ, nie jest to statystycznie wysoki, poza tym przerzucenie się na ten czas na komunikacje autobusową jest czymś normalnym, natomiast wydawanie milionów złoty na wiadukty i pętle jest fanaberią i wariatkowem, wyrzuceniem pieniędzy w błoto, nikt tak nie robi.
ad 2. Mówisz jak ideolog o wypranym mózgu, o dieslach etc daruj sobie te gupoty, już nie chce wykazywać co za durnoty wypisujesz. Kolej, linie kolejowe dzielą się na te szybkie (przewóz krajowy) i lokalne (np Polregio). System połączeń polega na tym, że lokalne podlegają centrum regionu tak jak Gdańsk-Gdynia, nie ma uzasadnienia, ani ekonomicznego, ani praktycznego połączenie na lini lokalnej z Bydgoszczą, skoro jest tańsze i szybsze rozwiązanie przez Gdańsk do Bydgoszczy, to jest chyba logiczne. Kartuzy to stacja lokalna i taka powinna pozostać, zamiast tej pętli powinna być rozwijana linia Kartuzy - Sierakowice, mielibyśmy już odcinek za te pieniądze do Miechucina zamiast tej pętli i on by spełniał wszelkie kryteria środowiskowe i ekonomiczne.
Ad 3 apropo dzrew, lasów znowu ideologia, otóż, czym innym jest inwestycja zasadna i czasem tak bywa, że wycina się las, czym innym inwestycja urojona, tak jak tutaj, niezasadna, gdzie zniszczono drzewostan, mało tego cenny obszar gdzie były bagna, gdzie las trzymał wodę, a mamy czasy suszy, w tych miejscach kondycja lasu się pogorszy, po za tym tego się nie da zrekompensować bo ALP nie wzbogaciła się o nowe tereny pod lasów wokół Kartuz, tak więc nasadzeń nie będzie, a to, że tam sobie parę drzewek nie wiem w Egiertowie, czy gdzie tam posadzą, kompletnie mija się z celem i mówię to w kontekście kolejnej inwestycji obwodnicy etap III Burchardztwo, gdzie w planach zamiast wykorzystać istniejącą infrastrukturę, czyli droga asfaltowa na Burchardztwo, chcę się skandalicznie wyciąc znowu niepotrzebnie ha lasów i bagno (rezerwuar wody) budując obok siebie kolejną drugą niepotrzebnie drogę asfaltową i plany ponoć są już przyklepane i nikt nie protestuję, bo ktoś znowu rzucił się na łatwa kasę z lasów. PO PROSTU WAS OSZUKUJĄ CO DO PLANÓW!!! 10:02, 01.02.2023


KkkkKkkk

2 9

A co daj z linią Somonino 23:07, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Theory Theory

7 1

A ja mam taką teorię, że ten las dookoła Kartuz bardzo nie leży włodarzom Kartuz od ostatniej kadencji. Stawiam, że za góra 50 lat tego lasu nie będzie. Taki oto jest plan i tego planu się bardzo politycy 3maja, czego efekty widać już dzisiaj. 09:31, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

# Theory# Theory

7 0

Teoria o tyle może być zasadna, że nie będzie lasu, ale będzie park, drzewostan nie będzie już pełnić funkcji lasów.
Po niektórych chybionych inwestycjach jak tzw pętla kolejowa widać, co za patola tym zarządza, otóż wygląda to tak:
- nie ma kompletnie nadzoru środowiskowego nad inwestycjami (gł ochrona środowiska) albo przekupieni są, niekompetentni.
Jak to wygląda, szybko sporządzone niechlujnie przez partaczy (pewnie znowu korupcja) plany inwestycji, nawet jak już pomyślisz o konsultacjach środowiskowych to oni już w tym czasie mają już wszystko przyklepane, wykupienie terenu i przygotowane papiery pod inwestycje
- potem przy takich inwestycjach wychodzi, że tu jest łatwy zysk z wycinki lasów, bo ceny za drzewo poszły w górę i drzewo jak węgiel można dużo łatwym kosztem zarobić, proste.
Widać to na przykładzie projektów obwodnicy, mają do wyboru kilka wariantów, zawsze wybierają wariant z największą ingerencją w wycinkę lasów, nie potrafią nawet solidnie przyłożyć się do prawidłowego projektu, namalują sobie prostą kreskę na mapie i to jest ich plan. Odcinek obwodnicy przez Burchardztwo jest skandaliczny, zamiast wykorzystać istniejącą infrastrukturę czyli drogę na Burchardztwo z rondem na Burchardztwie jest to możliwe, ograniczy się w ten sposób nadmierną wycinkę lasów, to chcą zbudować drugą asfaltową drogę obok i znowu łatwa kasa z wycinki lasów, dewastacja lasów, terenów ochronnych Kartuz. Tak to wygląda. 10:27, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%