Zamknij

Powiat. Radni wbrew mieszkańcom zgodzili się na podział Jez. Tuchomskiego

13:43, 29.12.2023 Aktualizacja: 14:18, 29.12.2023
Skomentuj Mieszkańcy Warzenka i Tuchomia apelowali do radnych. Jednak nie zostali wysłuchani. fot. Magda Dzienisz Mieszkańcy Warzenka i Tuchomia apelowali do radnych. Jednak nie zostali wysłuchani. fot. Magda Dzienisz

Nie pomogły petycje, liczny udział mieszkańców Warzenka i Tuchomia w sesji Rady Powiatu. Radni przegłosowali podział jeziora Tuchomskiego. Po jednej stronie (od strony Warzenka) ma być strefa ciszy, a kilka metrów dalej - od strony Tuchomia, motorówki i skutery będą mogły pływać od maja do końca września. Jednak - jak podkreślali radni - ta uchwała jest dopiero początkiem i może być później modyfikowana.

Wielokrotnie pisaliśmy o batalii sołtysa i mieszkańców Warzenka, a także wędkarzy i mieszkańców Tuchomia o to, by po jeziorze Tuchomskim nie pływały motorówki czy skutery. Składali petycje, organizowali spotkania, na których podkreślali, że motorowodniacy niejednokrotnie stwarzają ogromne niebezpieczeństwo - podpływają blisko kąpiących się, wykonują groźne manewry, tankują swoje pojazdy na wodzie. 

[ZT]45352[/ZT]

Do tego dochodzi uciążliwy hałas wytwarzany przez motorówki i skutery. Mieszkańcy przekonywali, że sprawę rozwiązać może strefa ciszy na całym jeziorze. Jezioro Tuchomskie jest jednym z niewielu w okolicy, które nie jest nią objęte.

Podczas spotkań wypowiadali się też motorowodniacy. Przekonywali, że to świetny sport i rozrywka dla dzieci i młodzieży. Duże znaczenie miało również zdanie Piotra Pospiesznego, właściciela Dworku Oleńka nad Jeziorem Tuchomskim, który prowadzi m.in. wypożyczalnię skuterów. Podczas jednego ze spotkań podkreślał, że wypożyczalnia to jeden ze sposobów "odbicia się" po pandemii. 

[ZT]45442[/ZT]

Starostwo Powiatowe w Kartuzach przygotowało więc projekt uchwały w sprawie wprowadzenia strefy ciszy na Jeziorze Tuchomskim. Zakłada on przedzielenie tego wąskiego jeziora wzdłuż bojami. Po jednej stronie - od strony Warzenka obowiązywać ma strefa ciszy, a po drugiej - od strony Tuchomia motorówki będą mogły poruszać się od maja do końca września. Dodano też zapis, że mają to być wyłącznie pojazdy z silnikami poniżej 901 cm3.

[ZT]48148[/ZT]

Sprzeciwiali się przedzieleniu jeziora

Uchwałę skonsultowano m.in. z PZW w Gdańsku, Kołem Wędkarskim 82 "Gryf" z Żukowa, które negatywnie wypowiedziały się co do jej treści. Uwag nie wniosły: gminy Szemud, gminy Żukowo oraz Wody Polskie. Z kolei wójt gm. Przodkowo nie zakwestionował merytorycznie treści projektu uchwały, ale stanął na stanowisku, że konieczne jest kontynuowanie działań mających na celu koncyliacyjne zakończenie prac nad tym dokumentem.  

Petycję przeciw projektowi uchwały wnieśli sołtys i rada sołecka Warzenka oraz część mieszkańców. Stwierdzili, że to nijak nie rozwiąże problemu, a hałas nadal będzie do nich docierał. Dokument nazwał "policzkiem dla mieszkańców".

Podpisy pod kolejną petycją zbierano również w Tuchomiu - swój sprzeciw wyraziło ponad 160 osób. 

[ZT]49158[/ZT]

- W związku z tym, że uciążliwości związane z hałasem są najbardziej odczuwalne na obszarach położonych na zachodnim brzegu jeziora, należy zapewnić szczególnie tym terenom ochronę warunków akustycznych - brzmi fragment uzasadnienia uchwały. 

Sprzeczne jest to jednak z tym, o czym pisali w petycji mieszkańcy wschodniego brzegu - od strony Tuchomia. 

Nie zgadzamy się z projektem uchwały, która miałaby podzielić nasze Jezioro Tuchomskie bojami na dwie części, czyli dzielenie ludzi na lepszych i gorszych. Pomysł oddzielenia bojami nie zniweluje hałasu, nie zapobiegnie dalszej dewastacji jeziora. Nie spowoduje, że będzie bezpieczniej a wręcz odwrotnie. Proponowana uchwała będzie pisemnym przyzwoleniem na jeszcze większy hałas, niszczenie jeziora i przyrody - czytamy.

Warto zaznaczyć, że pojawiły się też petycje popierające projekt uchwały złożone m.in. przez dwóch mieszkańców Tuchomia oraz jednej mieszkanki.

Lobby motorowodne kontra mieszkańcy

Na ostatniej w roku Rady Sesji Powiatu Kartuskiego radni mieli zdecydować, czy poprą przedzielenie jeziora na pół i wprowadzenie zakazu całkowitego poruszania się sprzętem z silnikami spalinowymi po jednej, zachodniej stronie. 

Pojawiło się lobby motorowodne z wielokrotnie wypowiadającym się w tym temacie miłośnikiem tych sportów Marcinem Janczarkiem. Był również Piotr Pospieszny, właściciel Dworku Oleńka w Tuchomiu, a przy nim radny gminy Żukowo z Tuchomia - Tadeusz Klawikowski. 

Obok zgromadziło się około dwudziestu mieszkańców Warzenka i Tuchomia, na czele z sołtysem Warzenka Tadeuszem Skrzyńskim. Pojawiła się też Mariola Zmudzińska, radna gminy Żukowo. Ta grupa prosiła radnych o uwzględnienie ich apeli o wprowadzenie na całym jeziorze strefy ciszy. 

Chcemy po raz kolejny do was zaapelować. W waszych rękach są nasze losy, nasze prawo do bezpiecznego odpoczynku. To zostało nam zabrane. Chcemy bezpiecznie pływać na kajaku, łódkach, materacach, łowić ryby. Apeluję do waszego zdrowego rozsądku. Zostawmy jezioro mieszkańcom, ludziom. Popularyzacja sportów motorowodnych owszem jest ważna, ale nie na tym jeziorze i kosztem zdrowia i bezpieczeństwa nas i naszych dzieci. Są tu dziś ze mną ludzie, którzy mogli urwać się z pracy i przyjść - mówił Tadeusz Skrzyński. - Boje nie załatwią, że jezioro będzie cichsze i bezpieczniejsze. 

Podkreślał, że istotne jest nie tylko bezpieczeństwo ludzi, ale też zadbanie o faunę i florę. Tadeusz Skrzyński nie krył poruszenia. 

- Mój wnuczek dziesięcioletni spytał się mnie, dlaczego nie może iść z dziadkiem na ryby - mówił wyraźnie poruszony. 

Głos zabrał także Rafał Dzierzgowski z Koła Wędkarskiego "Gryf" z Żukowa - reprezentant opiekunów jeziora. 

- Nie wiem, dlaczego nie widzicie, że tymi rażącymi decyzjami narażacie przyrodę i spokój ludzi, którzy chcą tam mieszkać i wypoczywać - podkreślał. - Chodzi nam o bezpieczeństwo, spokój nad wodą, nie dewastowanie przyrody. Nie wiem, co państwem kieruje, żeby w dalszym ciągu pozwalać na dewastację jeziora. 

[FOTORELACJA]28444[/FOTORELACJA]

Ludwika Urbańska, mieszkanka Tuchomia, która zbierała podpisy pod petycją, mówiła o tym, że mieszkańcy chcą spędzać w spokoju czas nad wodą. 

- Chcemy popływać rowerkami, kajakami, supami, w otoczeniu przyrody. Dziwne, że w dzisiejszych czasach, gdy stawia się na ochronę środowiska, dla kilku osób, które chcą popływać motorówkami, rezygnuje się ze spokoju i ciszy - powiedziała. - Chcemy, żebyście wzięli pod uwagę nas, zwykłych obywateli.

Tylko jeden radny poparł mieszkańców

Okazało się, że większość radnych nie wzięła sobie tych apeli do serca. 

Sytuacja jest problematyczna. Wpłynęło do nas sporo petycji w tej sprawie. Część jest za tym, żeby utrzymać taki stan jeziora, jaki jest, część chce strefy ciszy na całym akwenie. To pierwsza uchwała w tej sprawie. Wzięto też pod uwagę pojemność silników - im mniejsza tym cichsze pojazdy. Jeśli odrzucimy tę uchwałę, utrzymamy ten stan, który jest dzisiaj - pojazdy będą mogły poruszać się po tym jeziorze bez ograniczeń i zostanie tak jak było. Nieingerowanie w to jezioro pozostawia taki stan, że wszyscy wszystko mogą robić. Dziś zaczynamy temat, mamy wiele petycji do rozpatrzenia, a ta uchwała będzie zmodyfikowana, może nawet w przyszłej kadencji - mówił podczas wspólnego posiedzenia komisji Andrzej Bystron, przewodniczący Komisji Skarg i Wniosków. 

Przeciwko tej uchwale był Jerzy Ropel. Jako jedyny powiedział, że popiera mieszkańców. 

Nie mogę zgodzić się z tymi argumentami, aby na jeziorze panował hałas, było niebezpiecznie, jeździły sprzęty motorowodne z silnikami spalinowymi. Nie po to są jeziora w mojej ocenie. Jestem przeciwny podziałowi tego jeziora i jestem za tym, by wyznaczono strefę ciszy na całym jeziorze. To jest dla dobra mieszkańców, dla wypoczynku. Nikt mnie nie przekona do tego, że postawienie boi w połowie długości jeziora, spowoduje, że po jednej stronie będziemy mieli ciszę, a po drugiej jej nie będzie. Nie rozumiem tego podejścia. Jeśli ktoś chce sobie kupić skuter, to ma niedaleko Morze Bałtyckie i może tam rozwijać duże prędkości, ma Zatokę Pucką, po której takie sprzęty mogą sobie jeździć. My zaczynamy dewastować te jeziora i nie mówię tu tylko o hałasie, ale o sposobie zabudowania itd. Chrońmy nasze kaszubskie jeziora! 

Z kolei radny Jerzy Grzegorzewski przekonywał, że uchwała zwiększa bezpieczeństwo korzystania z jeziora.

- Nie eliminujemy ruchu motorówek, tylko go ograniczamy. I to czasowo i strefowo. Wprowadzamy ruch jednostek o małym napędzie spalinowym - powiedział. - Największe zagrożenie stwarzają duże motorówki o potężnej mocy, które powodują zagrożenie. 

16 radnych "za"

Mieczysław Woźniak, przewodniczący Rady Powiatu Kartuskiego, mówił, że to nie kończy dyskusji nad sprawą Jeziora Tuchomskiego.

Korzystamy z tego, że aktualnie jest martwy okres, jeśli chodzi o pływanie i gospodarowanie na tym jeziorze. Proponujemy, aby było to tymczasowe rozwiązanie. Jedni chcą jednej rzeczy, drudzy drugiej. - mówił Mieczysław Woźniak. - Uważamy, że ta uchwała, którą przygotowaliśmy, wprowadza ograniczenia. Ale jeszcze raz chcę powtórzyć - ona nie zamyka tematu. Do momentu rozpoczęcia sezonu podejdziemy do tej uchwały ponownie, weźmiemy pod uwagę wszystkie aspekty, o których tu mówiono. Miejmy nadzieję, że kolejna uchwała będzie w miarę zadowalała wszystkich. Proszę o potraktowanie tego w taki sposób.

Ostatecznie nad podziałem Jeziora Tuchomskiego głosowało 16 radnych, trzech wstrzymało się od głosu, dwóch było przeciwko. 

Mieszkańcy nie kryją rozczarowania postawą radnych. Zapowiedzieli, że ta decyzja zmotywowała ich jeszcze bardziej do walki o wprowadzenie strefy ciszy na całym jeziorze. 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(55)

Bareja Bareja

14 3

To może jezioro przenieść w inne miejsce ?

13:58, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolitykaPolityka

30 4

Radnych sięgnęła wyjątkowego dna żeby działać przeciwko mieszkańcom.Teraz to dopiero tłuki miejskie będą tam wariować nad jeziorem oraz szaleć do upadłego obrzydzając życie .

13:59, 29.12.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoJo

3 1

Już jadę ze skuterem bez tłumika🤣, mam nadzieję że śmieci posprzątane

18:42, 29.12.2023

# polityka # polityka

25 7

Niestety kraj ogarnia tęczowa zaraza a Kaszuby są niszczone przez trójmiejską stonkę z betonowych klatek.

14:03, 29.12.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@#polityka@#polityka

10 1

Co ma do tego tęczowa zaraza skoro to lokalne władze podjęły decyzję wbrew własnym mieszkańcom? Trzeba się przede wszystkim rozliczyć z nimi przy wyborach.

17:46, 29.12.2023

MieszkankaMieszkanka

30 2

Na co liczyły te grupy które się zaangażowały w walce o jezioro,od samego początku było wiadomo jak sprawa się potoczy, układy układy jeszcze raz układy wstyd😥

14:40, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaloszKalosz

12 1

Na jednym ze zdjęć (nr 10) widać dla kogo ta uchwała

14:42, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Duży dongDuży dong

14 3

Radni wiedzą lepiej co będzie dobre dla mieszkańców, szkoda że mieszkańcy tego nie doceniają

14:49, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec BaninaMieszkaniec Banina

21 1

Czyli tylko dwóch radnych jest po stronie mieszkańców Pan Ropel i jeszcze jeden radny (który?) Chcę wiedzieć na kogo mogę głosować, bo kogo trzeba pogonić z tej rady ,to już wiem !!!

15:02, 29.12.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoxJox

5 1

Radnym z Banina jest p. E. Pryczkowski, dr. Ropel jest z Kartuz

16:13, 29.12.2023

SabinaSabina

12 3

Brawo dla radnej Zmudzińskiej zawsze jest po stronie mieszkańców

15:23, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wladys Wladys

13 3

A gdzie Burmistrz Żukowa są problemy to on znika żenada

15:25, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarolinaKarolina

15 4

Dziękuję Radnej Zmudzińskiej że stanęła Pani po stronie mieszkańców zawsze na Panią można liczy!!!!!!

15:27, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytaniPytani

13 4

Czy w Gminie Żukowo jest tylko jeden Radny Radna który troszczy się o interesy zwykłych mieszkańców? Wszędzie walczy tylko Radna Zmudzińską brawo dla niej że jej się chce!!!!

15:33, 29.12.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie zgadzam sieNie zgadzam sie

5 6

Walczy? O co walczy? Ciagle krytykuje i kloci sie tworzac zamęt. Nie umie wspolpracowac pani radna z banina troche pokory. Zalizyla pani stowarzyszenie i teraz wszyscy maja robic tak jak pani chce? Bez przesady

17:18, 29.12.2023

StomskiStomski

17 2

Burmistrz Żukowa ma gdzieś sprawy zwykłych mieszkańców dla niego liczą tylko biznesmeni

15:36, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!

12 1

Dlaczego Woźniak nie specjalnie chciał dopuścić tego Pana do mikrofonu i chciał, żeby szybko i krótko się wypowiedział .Czyżby wiedział jak będzie wyglądało głosowanie i żadne wypowiedzi mieszkańców, tu nic nie dadzą!!

15:50, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LokalesLokales

10 23

Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Sołtys ma garstkę ludzi na poparcie swojej awanturniczej postawy i to bzdura, że wszyscy mieszkańcy Warzenka są przeciwni

15:53, 29.12.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

8 4

Masz rację nie wszyscy mieszkańcy są za strefą ciszy ,ale większość i ta większość będzie walczyć do końca z Sołtysem

16:38, 29.12.2023

Głośny sołtysGłośny sołtys

12 9

Sołtys dobry krzykacz. No chyba, że obok robi bajzel deweloper z głęboką kieszenią to słowa sprzeciwu nie powie

15:55, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Za strefą ciszy Za strefą ciszy

17 2

Nie wyobrażam sobie mieszkać w pobliżu jeziora i od maja do września, czyli wtedy kiedy się wypoczywa w ogrodzie nad wodą mieć hałas od silników. Współczuję mieszkańcom, bo wiem jak ,to denerwuje.

16:14, 29.12.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoJo

3 0

A zrobił ktoś pomiar głośności?

18:43, 29.12.2023

Obywatel Obywatel

7 1

Ważne że jest Mariolka, moja faworytka. Ona ogarnie wszystko, taka piękna lalka ogarnie....jeszcze będzie pięknie

18:27, 29.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Komisja skargKomisja skarg

4 3

Nie popiera tyle osób ile piszecie, na samej komisji dowiedzieliśmy się że część podpisów pod petycją było wykonane przed jedną osobę (charakter i wzór pisma taki sam).
To co to za demokracja.

18:56, 29.12.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RybaRyba

2 1

Wasze podpisy na pewno są wiarygodne w 100% jak cała reszta Na pewno?karma na pewno powróci,oby nie było z podjęciem tej uchwały żądnego nieszczęścia

19:44, 29.12.2023

@ryba@ryba

0 0

Ty podpisywałeś za innych czy kto?

10:24, 30.12.2023

OtyliaOtylia

7 1

Co za żenada. Przyszedł suweren i nie ma gdzie usiąść. Suweren ma stać, bo słudzy wybrani na radnych przez suwerena, nie pomyśleli, żeby zapewnić miejsca do siedzenia, choć sami siedzą. To jest pogarda pod adresem suwerena.

00:48, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Swojak Swojak

6 0

Może by mogły jeździć tylko pojazdy z silnikami elektrycznymi ? Byłby spokój .

05:14, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyboryWybory

7 1

To nie jest dobry ruch przed wyborami, Radni z tego okręgu mogą mieć problem żeby dostać się do Rady

08:52, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MotorowodniakMotorowodniak

3 2

Hahahaha......... 🤣🤣🤣🤣

10:13, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Mieszkaniec

4 7

Po nowym roku zbieram podpisy do odwołania sołtysa, lista będzie w sklepie.
Dosyć tego!!!!

10:15, 30.12.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ilkarilkar

1 0

W sklepie z tanim alkoholem dla żulów?

18:30, 30.12.2023

JoJo

1 0

To teraz wiem dlaczego jedna osoba podpisywała za kilka innych. ?

20:16, 30.12.2023

SąsiadSąsiad

4 2

Tylko część mieszkańców warzenka ma problem, inne wioski nie strajkują. Co to za lobby i ile za to płacą???

10:17, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JoJo

3 3

Petycją powinna być nieważna jak lewe podpisy za innych były. Co to ma znaczyć, przecież za to są paragrafy sołtysie, tak jest wasza demokracja warzeńska ???!!!
Może trzeba porównać listę osób z lokalnym cmentarzem, ponieważ już w PL były takie przypadki.

10:22, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekJarekMarekJarek

3 1

He dobre to chyba pierwsze jezioro na świecie z podziałem, proponuję przez środek wylać betonowy falochron żeby fala od skuterów nie przeszkadzała innym użytkownika jeziora.

10:58, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

8 0

Duże znaczenie miało również zdanie Piotra Pospiesznego, właściciela Dworku Oleńka nad Jeziorem Tuchomskim, który prowadzi m.in. wypożyczalnię skuterów. Podczas jednego ze spotkań podkreślał, że wypożyczalnia to jeden ze sposobów "odbicia się" po pandemii. 🤣🤣🤣 💩

11:03, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekjarekMarekjarek

10 0

Mam nadzieje ze sie ktos zainteresuje w kolejnym sezonie ze w tuchomiu mozna plywac na skuterach bez patentu. W Polsce, sterowanie jachtem motorowym o mocy silnika powyżej 10 kW (ok. 13 KM) wymaga posiadania stosownego patentu. Aby zgodnie z przepisami móc pływać na skuterze wodnym, konieczne jest posiadanie uprawnień, jakimi jest patent sternika motorowodnego.

11:25, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

20242024

7 2

poczekajcie do kwietnia 2024 roku i niektórzy już nie będą radnymi wówczas możecie na nowo walczyć o spokój w okolicy jeziora.

12:54, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JoJo

1 6

Czy ktoś z protestujących robił badanie morderczego hałasu 🤣🤣🤣

16:01, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MotorowodniakMotorowodniak

11 0

Od kilkunastu lat mam łódź motorową trzymam ja w jednej z marne w Gdańsku i wolny czas spędzam na wodzie. Pływam po martej Wiśle, Molawie i powiem szczerze że okres letni sezon to z roku na rok jest garaż gorszy. Liczba Łodzi i skuterów wodnych które nie stosują się do przepisów ruchu wodnego jest przerażająca. Hałas to pikuś przy fali jaka te lodzie wytwarzają. Dlatego choć jestem motorowodniakiem rozumiem protestujących mieszkańców i jestem za nimi. Jeżeli na takiej Motławie można uprzykrzyć pasjonatom motorowodniactwa spokojne plywanie to co dopiero na małym jeziorze. Uważam że powinien być całkowity zakaz pływania na skuterach wodnych. Zazwyczaj pływają nimi ludzie beż wyobraźni. A jeżeli jeszcze jest tam wypożyczalnia to już wogole nie ma kontroli kto co ma w głowie jak wsiada na ten sprzęt. Dlatego jestem przeciwny.

17:12, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sesjasesja

3 2

po sesji odbyło się spotkanie noworoczne z radnymi i samorządowcami.
Wręczono statuetki z okazji 25 lat powiatu kartuskiego, dlaczego nie było poprzednich wice starostów oraz radnych byłych powiatowych ? czy oni też dostaną statuetki ?

18:21, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RadniRadni

4 0

podjęli decyzję zgodnie z duchem POpapranej lewackiej polityki czyli przeciw ludziom-mieszkancom a tak to już od lat u nich działa.Pseudo odnowiciele dorwali sie do władzy której trzeba się podlizać dla stołkow i służyć.

18:30, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozwiazanieRozwiazanie

5 0

Proponuje aby tak jak jest na większości mniejszych jezior w Polsce zakazać pływania na silnikach spalinowych tylko elektryczne na takie jezioro elektryk wystarczy. Można nim dopłynąć swobodnie do brzegu w miarę szybko przy zmianie pogody i nie zostać na jeziorze w razie szkwalu. A wypożyczalnie skuterów wodnych przenieść na zatokę tam jest dużo miejsca do pływania i hałasowania. Właściciel kasiasty nie powinien mieć z tym problemu a i zyskał by w oczach sąsiadów i mieszkańców na życzliwości. Można zamiast skuterów wypożyczać rowery wodne lodki elektryczne itp. Uczmy rodaków szacunku do siebie na wzajem i miejmy zdrowy rozsądek. Jezioro to nie miejsce dla tak głośnego i szybkiego sprzętu jakim są skutery wodne. To tak jakby na boisku szkolnym testować bolida. Miejmy wyobraźnię. Bez niej za chwilę na jeziorach postawia farmy wiatrkowe za tą kasę co niby Tusk załatwił a posłowie z po juz mają gotowe firmy i plany zeby je stawiać pod nosem.

20:30, 30.12.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoJo

0 0

Czyli mieszkańcy nie są teraz życzliwi tylko mendami ?

12:45, 31.12.2023

dddddddd

3 0

takich radych wybraliście sami.

21:51, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fujarfujar

5 0

Chore to jest , albo , albo nie ma opcji 1/2 to robienie z ludzi głąbów.

21:53, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FilozofFilozof

3 1

I to się nazywa : kaszubska logika.

21:54, 30.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProsteProste

3 1

Pytanie : czyje będa wypożyczalnie sprzetu ? czyje bądą małe gastronomie? I bedzie wszystko jasne.

21:56, 30.12.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoJo

0 0

Moje

12:43, 31.12.2023

MarekMarek

1 0

Oczywiście radni wiedzą lepiej....może już czas uwolnić ich od ciężaru radcowanis?

09:41, 31.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MallaMalla

2 0

No niestety dziś tylko pieniądze się liczą ....

09:58, 31.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

1 0

..a może radny Klawikowski {podobno Tuchomia}zdradzi,jak głosowaĺ i co o tym sądzi???

13:08, 31.12.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podziałpodział

0 0

mysle ze przy urnie pognac to towarzystwo zasiedziale na swoich stolkach ,a po wyborach obalic decyzje rady .pytanie do wice starosty czemu pan na to powzwolil ,my jadac do kartuz placimy za parkowanie ciezkie pieniadze a tu przyjada nad jezioro bosowie ze swoimi skuterami zostawia nam syf zachlapane benzyna jezioro i rachunki do zaplacenia za sprzatanie.i podstawowe pytranie czy wladza jest dla ludzi czy ludzie dla wladzy

12:02, 07.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ojejku!Ojejku!

0 0

Niech Pan zamknie się w domu i siedzi sam👎

12:10, 15.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%