Zamknij

Uwaga TVN o zalewanym osiedlu w Pępowie. Mieszkańcy stracili cierpliwość

13:32, 11.02.2024 Aktualizacja: 21:31, 11.02.2024
Skomentuj fot.kolaż.oprac.W.D./OSP Banino/screen:Uwaga TVN fot.kolaż.oprac.W.D./OSP Banino/screen:Uwaga TVN

Deweloper zapewniał, że domy na osiedlu w Pępowie miały gwarantować mieszkańcom "wysoki komfort użytkowania", a tymczasem właściciele nieruchomości walczą z wodą, która zalewa ich posesje. Sprawie przyjrzeli się dziennikarze "Uwagi TVN". 

Problem nie jest nowy, bo sygnały o problemach z podtopieniami posesji pojawiły się już wiele lat temu. W 2017 pisaliśmy, że zalewane są osiedla w rejonie Pępowa i Banina, w tym także nowo powstające budynki. 

[ZT]25365[/ZT]

Mieszkańcy osiedla w Pępowie od dłuższego czasu zmagają się z wodą, która zalewa ich posesje. Problem nasilił się po niedawnych roztopach i intensywnych opadach. Konieczna była pomoc strażaków, którzy wypompowywali wodę wdzierającą się na posesje. 

Sprawie postanowili się przyjrzeć dziennikarze programu "Uwaga!" TVN. Mieszkańcy pokazali, że woda tak naprawdę przepływa bezpośrednio pod ich domami. Ściany zaczynają nasiąkać, pojawia się pleśń. Właściciele posesji próbują radzić sobie na różne sposoby - m.in. kopiąc studnie chłonne - ale okazuje się, że to nie rozwiązuje problemu. 

W spotkaniu z mieszkańcami brał udział Witold Szmidtke, przewodniczący Rady Miejskiej w Żukowie, który podkreślił, że podczas budowy osiedla naruszony został naturalny spływ wód.

Prawdopodobnie uszkodzono dreny, które odprowadzały nadmiar wody. Okazuje się też, że deweloper był zobowiązany do wykonania odprowadzenia wód opadowych ale - jak podkreślił szef żukowskiej Rady Miejskiej - nie zostało to wykonane. 

Mieszkańcy osiedla są zdeterminowani. Dużą grupą udali się do biura dewelopera. Ale okazało się, że firma nie poczuwa się do odpowiedzialności za obecną sytuację. Właściciele domów usłyszeli jedynie, że deweloper "działa w tym temacie", ale nie padły żadne konkretne deklaracje co do rozwiązania problemu. 

 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(63)

TANIE DZIAŁKI Z DOMETANIE DZIAŁKI Z DOME

63 9

Sprzedam tanie działki z domem na osiedlu Przystań.
Do każdego domu dwa miejsca postojowe na łódki.

14:23, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

33 21

Przynajmniej czasami mogą poczuć się jak w Wenecji. Dziwne że garbów tam jeszcze nie ma. Poza tym idźcie do lalki Barbie - ona podobno wszystko potrafi załatwić.

14:29, 11.02.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Re:Re:

16 5

Jeśli nie wygra wyborów, to rzeczywiście nie załatwi. Obecny włodarz, zaś ma inne priorytety, niż zalane ulice.

15:25, 11.02.2024

GochaGocha

10 8

Barbie jest cwana, mówi o problemach ale nie obiecuję bo wie że budżet nie jest z gumy. Ale za to rozda odblaski 😁

21:12, 11.02.2024

Teri Teri

3 0

Te Twoje żenujące porównania... Ciekawe jaki stołek bedziesz miał u Kanki jak wygra? Ale wiem kim jesteś i u "Barbi" nie będziesz nawet podłogi zamiatał... Trochę zeszłam na Twój poziom...

07:40, 13.02.2024

PollPoll

2 0

Wy durni idioci ,deweloper was *%#)!& oszukał a dalej nic z tym nie robicie

09:37, 13.02.2024

ZniesmaczonaZniesmaczona

0 2

Panie obywatelu K.......i, pańska elokwencja jest poprostu powalająca.
My mamy piękna mądra i UCZCIWĄ kandydatkę, która nazywasz Lalką Barbie, a Ty masz nieuczciwą,
kłamliwą imitację kandydata na stołek i do koryta

14:53, 13.02.2024

Z bykaZ byka

27 13

Spadli taki mamy klimat w tym roku wszystko zalane, co ci ludzie myślą.

14:33, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec 666Mieszkaniec 666

22 19

Nie jest tak źle jak mówią tefałeny - rano rybkę złowię i obiadek zdrowy jest. Poza tym prowadzę wypożyczalnię kajaków i szkółkę nauki pływania. Zapraszam !

14:34, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzokSzok

85 5

Osiedla budowane na polach, gdzie co roku, od zawsze, stała woda na wiosnę i przy dużych opadach. I ta woda w ogóle nie wzięła pod uwagę, że ludzie wybudowali tam sobie domy, tylko jest tam sobie jak była przez dziesięciolecia. Ludzie, do cholery, trzeba już każdego teraz traktować jak upośledzone, bezradne dziecko? Jest 2024 rok, deweloper, bankier, sprzedawca, to nie wróżka-zębuszka, a synonim cwaniactwa w optymalizacji zysku na takich łosiach jak wy. A wiara w puste słowa widać przegrywa z fizyką i zdrowym rozsądkiem.

14:39, 11.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GoshGosh

2 15

Umie Pan tylko czytać nagłówki ?
Wybudowano niezgodnie z warunkami - na to jest wyrok Sądu. Po co takie *%#)!& pie********.
Widać poziom - dokładnie odwrotny do stojącej na tej osiedlu wody.

00:31, 12.02.2024

SzokSzok

16 1

Aaaa, jak było pozwolenie, to to wszystko wyjaśnia :D Wtedy wody same odchodzą. Weź tu teraz to tłumacz blondynie... Dziś można wybudować dom i w skale i na bagnie, serio. Tylko fantazja i... pieniądze. I teraz pojawia się tu element wiary, że deweloper wpakował górę siana ekstra w przygotowanie terenu, odwodnienia, większe fundamenty czy pale itp. itd. Czytaj na coś, czego nie widać, a kosztuje krocie. Dziś domy toną a nowe bloki pękają po miesiącu. Bo liczą się obietnice i przytulona kasa. Dziś każdy naciska na swój interes. Nie dasz pozwolenia, to URZĘDY BLOKUJĄ ROZWÓJ i interesy biednego dewelopera. Ludzie wymuszają, nie rozumieją. Jak widać nawet na Twoim przykładzie ;) Budowa takiego domu dla siebie, z wiedzą i wyobraźnią kosztuje 2x więcej. Uświadom to sobie.

09:42, 12.02.2024

pytanie nr 1pytanie nr 1

40 6

Kto buduje osiedle na polu???????

15:02, 11.02.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Jak to ktoJak to kto

13 2

Wodniacy

16:04, 11.02.2024

bazylbazyl

18 3

I deweloperzy a d.eb.i.le to kupują.

18:28, 11.02.2024

Kto Kto

6 0

daje pozwolenia na budowy? Kto robi plany zagospodarowania przestrzennego???

23:44, 12.02.2024

@ pytanie @ pytanie

52 11

Sprytny developer dla trójmiejskich biedaków z betonowych klatek na zaspie.

15:05, 11.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Dokładnie......Dokładnie......

20 3

Kupują a podatki płacą dla miasta Gdańśk, Za to proszę się zabrać

19:28, 11.02.2024

@Dokładnie......@Dokładnie......

15 1

Tak jest. Tak jest. Pytam: a dlaczego się kurka nie przemeldujesz? BO STRACĘ KARTĘ MIESZKAŃCA GDAŃSKA i będę płacić więcej za przedszkole, basen i inne rzeczy. Mieć ciastko i zjeść ciastko.

11:13, 12.02.2024

infoinfo

46 3

ale to tragicznie wygląda, w tle też takie same domy po horyzont. porażka.

15:08, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lalka Barbie Lalka Barbie

19 18

Uwaga uwaga ! Jutro zrobię tam akcję , rozdam skorznie ! Głosujcie tylko na mnie. Jeśli wygram wybory to zbuduję tam marinę.n

15:08, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niestetyniestety

41 6

Przykro to mówić ale od lat żyjemy w państwie z kartonu, sprawiedliwości się nie doczekasz i nikt za nic nie odpowiada - urzędnicy za zgodę na zabudowę, deweloper za usterki, nadzór budowlany za dopuszczenie do użytkowania. Wszyscy wiedzą, że są bezkarni, urzędnicy nie odpowiadają finansowo za swoje decyzje. Chcesz odszkodowania od dewelopera - ogłosi upadłość, oddasz sprawę do sądu - sprawa skończy się za 200 lat wyrokiem o niepoczytalności albo umorzeniem. Dziwię się, że ci ludzie kupili takie domy. To osiedle nawet nie jest ładne, taki sztuczny twór mini-metropolia na polu. Pewnie jeszcze o zgrozo wzięli kredyty i kupili zanim to się wybudowało. Życzę im powodzenia ale nie wydaje mi się, że cokolwiek się tam polepszy. Takich osiedli w Polsce jest pełno, a ludzie i tak dalej kupują.

15:13, 11.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tam powinny byćTam powinny być

9 2

Domy na palach, jak w Tajlandii i Malediwach. Byłem, widziałem - niektóre bardzo ładne i funkcjonalne !!
Woda przyjemnie pluszcze 2 metry poniżej, a jeśli nie ma wody - to wtedy mamy solidną wiatę na samochód, rowery, kosiarkę oraz inne wyposażenie !!

18:10, 11.02.2024

@Szmidtke @Szmidtke

29 6

Gmina też nie dba o retencję na swoich działkach, takich, jak drogi. W dodatku pieniędzy na to nie ma i nie będzie. Wszyscy jesteśmy robieni w balona. Jedni przez deweloperów, a inni przez gminę.

15:37, 11.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bazylbazyl

9 6

Było się budować/kupować w suchym terenie. Teraz nie kwicz że ci źle .

18:24, 11.02.2024

Re:Re:

4 1

A Ty nie becz, bo ja mam dom na górce, to gmina ma ulicę w dole.

21:14, 11.02.2024

Nie ma się...Nie ma się...

36 12

...co przejmować tymi mieszkańcami,rozczeniowość ,to ich drugie imię, latem będą narzekać ,że wody brak i tak w kółko. Inteligencją oni nie grzeszą, myśleli, żeby tanio kupić, a oczekują infrastruktury jak w metropoli.

16:09, 11.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jednak Jednak

5 0

To są też obywatele.

15:27, 12.02.2024

TeriTeri

5 0

Ciekawe, że sami zapraszacie i chętnie sprzedajecie swoje działki, potem kupujecie sobie za tą kasę wypasione fury i budujecie domy. Wtedy nasza kasa jest super, a jak cokolwiek chcemy ( np wejść do swojego domu kupionego na kredyt 25 lat!) to jesteśmy roszczeniowi i wypad do siebie... Może z waszym domem i furami?

07:56, 13.02.2024

TtttTttt

33 14

Tanio kupili a teraz wymagają. Wiadra w dłoń i do roboty.

16:26, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BaninoBanino

28 5

A co ten Witold tam może bez głównego włodarza. Jak by była szlejfka do przecięcia to byli by tam razem. Jeszcze chwilę i całe Żukowo zaleje i będziemy budować od nowa. Może ktoś będzie myślał od początku gdzie wydaje pozwolenia na budowę. I zacznie od medi takich jak kanalizacja np.... chyba naj słabiej rozwinięta gmina z kanaliza.....

17:04, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kaszub 1991Kaszub 1991

30 1

Przecież tam kiedyś były tereny zalewowe , łąki. Tak to jest jak miasto , deweloper starają się na szybko osuszać tereny podmokłe.

17:35, 11.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MikoMiko

1 4

Tereny zalewowe???? Na wysokości 160 m.n.p.m??? Czasami warto choć trochę pomyśleć.... Nie boli.

19:13, 12.02.2024

ministerkaministerka

0 0

Miko po jakich jesteś szkołach.

09:14, 14.02.2024

Jaaaaaa Jaaaaaa

32 4

Widziały gały co kupowały

17:47, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bazylbazyl

32 8

*%#)!& kupują domy na terenach zalewowych oraz gruntach na bazie gliny to tak będzie. Sami sobie winni, jak kupują auto to je oglądają z każdej strony, a jak kupują dom to nie robią wywiadu na temat okolicy, chcieli mieszkać na bagnie to niech mieszkają , tylko niech ryja teraz nie strzępią że im źle.

18:15, 11.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

InteligentInteligent

2 2

Bazyl to idiota

11:41, 12.02.2024

Teri Teri

2 0

Nikt, kto widziałby do połowy zalaną działkę nie kupiłby. Po prostu ci ludzie zostali oszukani! Miejcowi, wiedzieli, nadzór budowlany wiedział, deweloper wiedział! naiwni, często na kredyt 25 lat kupili i oni są winni? Deweloper ściągnął kasę, Gmina ma kasę co roku, a ludzie i ich zdrowie są w tym wszystkim pionkami! Obudźcie się ludzie i szukajcie winnych tam gdzie są...

22:42, 12.02.2024

bazylbazyl

17 4

Szanowna redakcjo słowo D,e.B/i,L nie jest słowem obraźliwym, zgodnie z polskim prawem jest to określenie osoby upośledzonej umysłowo. Język polski jest piękny i posiada różne określenia. Zatem banowanie mojej wypowiedzi uważam za rasizm.

18:20, 11.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Buhaha Buhaha

1 6

Ja uważam, że niczego nie rozumiesz. To kim jesteś?

21:19, 11.02.2024

BaninoBanino

36 3

Tyle lat problem z deweloperami i wodą w Baninie. Gmina zamiast zażądać wybudowania odpowiedniej infrastruktury przy udzieleniu zezwoleń. Takich leni z gminy trzeba zwolnić przy wyborach a nie startować z nimi!!!

19:02, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jebac bidaJebac bida

10 9

Mieszczuchy niech płacą

19:07, 11.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanisJanis

4 0

Jakie mieszczuchy ? Przecież tam same słoiki mieszkają.

16:34, 12.02.2024

Maja kasy w ujMaja kasy w uj

5 2

Na wioskach tak Ni ma A ima drogo. *%#)!& bida

19:08, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PsyPsy

21 8

Za psy niech płacą podatek bo wszystko obsrane .zgnilce wy

19:10, 11.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

5 3

Masz 100% racji. Jakbym był twoim sąsiadem to bym Ci flaszkę postawił.

20:30, 11.02.2024

jagodnojagodno

10 8

Peowskie miasteczko wilanów.Pizza tylko łódką.

19:12, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kaszub1991Kaszub1991

12 2

A co z blokami na osiedlu Wybickiego w Kartuzach podobno grunty pod którymi stoją bloki się zapadają ?

19:14, 11.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

się zapytamsię zapytam

1 0

Dokąd?

19:56, 11.02.2024

skadskad

1 0

to info

20:01, 11.02.2024

FreeFree

10 4

Nic nie ma za free . Ludzie mają wieksE problemy

19:19, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuzy ten syfKartuzy ten syf

4 7

W Kartuzach jedynie do biedry

19:20, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wy joWy jo

19 8

Te gówna po psach zbierac

19:25, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JoJo

14 8

Ci co piszą że tanio kupili na wsi i czego mają się spodziewać. Już to usłyszałem od osób z kręgu burmistrza. Mamy was dość!!!

19:25, 11.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GochaGocha

11 2

Tak, burmistrz zmuszał was to kupna lokalu?! Bierzcie odpowiedzialność za swoje decyzje, dlaczego ma być to naprawiane z moich podatków.

21:08, 11.02.2024

jojo

5 1

To poproś aby gmina twoje podatki nie przekazywała na drogi. Nie wiem czy wiesz ale przedstawiciele w gmine reprezentują mieszkańców i mają pracować na ich dobro a nie mówić że tanio kupili i czego się spodziewali.
Zwykły kowalski jest do wszystkiego zobowiązany przy budowie, wieloletni deweloper z którym są problemy już nie.

08:19, 12.02.2024

Loda staremuLoda staremu

7 7

Niech le je ta woda

19:32, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiaćryżSiaćryż

25 4

Kupują z premedytacją tanie lokum z góry z założeniem, że jak coś będzie źle to TVN załatwi. A kto dał pozwolenie na budowę na jeziorze? Wziął pieniadze , wykonał odwierty, itp itd. To sprawy dla CBA a nie TVN. Tak samo można zadać pytanie dlaczego wydają pozwolenia na Trasie Kaszubskiej ja burmistrz, wójt itp. bardzo dobrze wiedzą co i gdzie będzie budowane i to od lat!!! Jakieś pytania? Pozwy? Chcecie to macie! Kup dom w lesie i narzekaj, że dookoła las, drzewa i masz cień i plaży nie widać.

20:05, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Karo.lKaro.l

21 11

Kup tanio resztę wymuś na gminie. Tak widzę problemy mieszkańców Banina i Pępowa.

21:06, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kasa wzięta i wypadKasa wzięta i wypad

19 0

A gdzie tego sprawca.Deweloper.

22:34, 11.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alo alo Alo alo

10 3

Do piszących powyżej (niektórych) jeżeli piszecie że ktoś coś powinien gmina /deweloper to czy ktoś z WAS sprawdzał czy prawo tego wymaga np.: czy wydając zgodę na budowę można wymagać to czy tamto, czy tylko tyle ile na dzień wydania wymagało prawo. Bo inaczej uważam że komentarze piszą Im=be-cyle co tylko powtarzają plotki. Oglądałem ten reportaż i nie widziałem aby ktoś z właścicieli miał pretensje do gminy.

22:38, 11.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jojo

3 0

tak, gmina ma takie możliwości

08:20, 12.02.2024

Piotr M Piotr M

19 5

Po pierwsze to prawie wogóle mi ich nie jest żal.
Jak ktoś chce po taniości mieć apartament z basenem to właśnie kupuje mieszkania w takim miejscu.
Druga sprawa to prawie cała gmina Żukowo to w większości ludzie napływowi z odległych miejscowości gdzie było trudno o pracę.
W porządku można to zrozumieć,że chcieli lepszego życia i ucieczka w pobliżu dużej aglomeracji trójmiejskiej.
Ale do cholery jak już się jeden z drugim tu osiedlił to niech się w tej miejscowości zamelduje i płaci tu podatki.
Będą wpływy z podatków to i więcej będzie można cokolwiek robić w okolicy.
Trzecia sprawa to uregulować prawo budowlane tak żeby była jasna informacja,iż deweloperzy muszą teren przeznaczony pod zabudowę porządnie uzbroić i zabezpieczyć

00:07, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jojo

4 2

Niemożliwe dla leni, możliwe dla tych co chcą. Musi nastąpić zmiana, dosyć leni!!!

08:28, 12.02.2024

JozimJozim

8 1

Przeciez w Kielpinie jest podobna sutuacja , osiedle domow wybudowane non stop zalane . Tylko czekac az bedzie w TV

08:20, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jojo

10 6

A gdzie burmistrz i radni ? Czemu nie reprezentują nas przy problemie tylko jeżdżą i się uśmiechają do zdjęć na imprezach, zamiast stanąć ramie w ramie gdy mieszkańcy mają problem. Cisza, rozpływają się, mam w du... takich włodarzy i radnych którzy uciekają od naszych problemów mówiąc że nic nie mogą, MAMY WAS DOŚĆ I ZOSTANIECIE ZWOLNIENI PRZY WYBORACH!!!

08:26, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

problemproblem

11 9

Nikt z kręgu władzy nam nie pomaga, gdzie kandydaci i radni od burmistrza, gdzie oni są. Pomagali nam jakoś ??? Wolą powiedzieć że widzieli co kupowali !!! To są osoby które nas reprezentują??? Żenada.... Nie dopuśćmy aby nas tacy ludzie reprezentowali !!!

08:34, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Jo@Jo

20 2

Ciekawe ile osób z tego typu osiedli jest zameldowanych w gminie i płaci podatki tutaj, w gm. Żukowo. To by warto sprawdzić. Bo często jest tak, że ci co mają największe oczekiwania nic od siebie nie dają. Ludzie pokupowali mieszkania w różnych takich kurnikach w Baninie czy Pępowie, a teraz mają pretensje do całego świata.

09:33, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PępowiakPępowiak

3 0

Niestety zameldowanie o niczym nie świadczy. Tak samo dopisanie do listy wyborców. Podatki możesz odprowadzać gdzie chcesz. Rozliczyć się np w Gdańsku. Na zebraniach wiejskich ma prawo głosu osoba, która widnieje na liście wyborców ( nawet jak się rozlicza gdzie indziej i tak może decydować co robimy z budżetem !!! ). Trzeba zmienić regulaminy i głos w sprawach naszej gminy powinny mieć TYLKO osoby, które odprowadzają tu podatki. Nikt inny.

Co do zalanych terenów to problemem jest martwe prawo. Deweloper był zobowiązany do przygotowania infrastruktury odprowadzającej wodę. Z takim wymogiem dostał pozwolenie na budowe w takim miejscu. Ludzie kupili od niego domy, bo zakładali, że na bagnie nikt nie pozwoli się wybudować. Teraz deweloper rozkłada ręce i mówi że pochyla się nad problemem ( chyba ze śmiechu ). Już dawno pod groźbą wysokich kar powinni go zmusić do poprawienia tego bałaganu i KAŻDA KOLEJNA inwestycja powinna być pod lupą, głównie pod kątem gospodarki wodnej.

19:02, 12.02.2024

@problem@problem

19 7

Ale kupno mieszkania w takim miejscu to nie była decyzja burmistrza ani radnych tylko TWOJA!!!!!!! Dlaczego chcesz żeby ktoś występował w twoim imieniu, skoro to TY się zdecydowałeś/łaś na mieszkanie w takim miejscu. Sorry, ale taka jest prawa. Jak kupisz felerne auto to też burmistrz, albo radny ma lecieć z pomocą? Ludzie, zacznijcie się zachowywać jak dorośli naprawdę....

09:37, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GondolieroGondoliero

8 3

W Wenecji z tym żyją tysiąc lat i co?

10:15, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

💯😭😭😭💯😭😭😭

9 2

Gdzie kankowski przecież to wy wydajecie warunki zabudowy bez nich nikt nie będzie budował a w nich stawia co inwestor ma zrobić czy to nie tak Szymkowiak

10:15, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Inżynier_KarwowskiInżynier_Karwowski

8 3

Skoro sprzedaje się develeporom działki w szczerych polach umiejscowione, a oni tam stawiają osiedla to czy ludziom, potencjalnym nabywcom nic nie daje do myślenia, nie widzą gdzie będzie stał ich dom, bliźniak, mieszkanie? Jakby ktoś im dom na środku jeziora zaoferowałby to też by kupili? Sorry inwestycje w szczerym polu, bez dróg, bez infrastruktury omija się szerokim łukiem... no chyba że zamiast płacić 10 tys za metr kwadratowy płaci się 3-4 tysiące...to co innego... tanio kupuję, ale potem nie lamentuję, że woda podchodzi, że ferma, kurnik czy inna żwirownia obok się stawia...

11:25, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŁukaszŁukasz

11 1

Przecież tam gdzie stoją te wszystkie osiedla były tereny zalewowe. Ludzie mają pretensje zamiast sprawdzać wszelkie informacje w gminach.

11:43, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BaniniakBaniniak

10 0

W Baninie dalej budują na zasypanych stawkach i bagien bagienkach. Wystarczy porównać mapy terenowe sprzed paru lat że stanem faktycznym.

13:33, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mik9Mik9

1 1

A zobacz człowieczku gdzie budują Chełm......budowanie na takich terenach to nie problem, problemem jest budowanie po taniości i bez wiedzy....

19:14, 12.02.2024

SilnySilny

4 3

Tak. Kup tanie na zadupiu.
Radny. Szmidke.. jasne. Niemiec rozwiaze problem.

13:47, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak się kończy odralTak się kończy odral

7 1

Jak tam burmistrze - dalej uważacie, że należy zdejmować obszary chronionego krajobrazu i przyrody, wycinać lasy i pozwalać na taką patodeweloperkę?

14:09, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LidziaLidzia

8 1

Tak to jest...łatwo szybko wybudować, sprzedać, a później ludzie nie mają do kogo pukać. Eksperta brać i odszkodowania powinni wnosic.

15:11, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelkaObywatelka

7 3

Do obywatela ,albo się boisz Pani Marioli ,albo się zakochałeś 🔥

15:33, 12.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

4 3

Za stara dla mnie a poza tym ja lubię myślące kobiety, jak np moja żona.

18:33, 12.02.2024

Lady MLady M

5 2

Myślę,że śni o niej po nocach i boi się,że spadnie ze stołka 🙆😂

22:51, 12.02.2024

Bo tanio Bo tanio

5 2

Ryż posadzić i po sprawie

16:52, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

6 0

Który to deweloper tam budował ? Można wiedzieć ?

18:34, 12.02.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ObywatelkaObywatelka

6 5

Do obywatela ,nie oceniaj nikogo czy ktoś mądry czy *%#)!& bo taką samą miarą oceniają Cię po tym prostym komentarzu

21:08, 12.02.2024

Obywatelka Obywatelka

6 1

Ocenjqc wypowiedzi Pana obywatela ,to jak by na Szadulkach pracował ,albo coś obok

22:31, 12.02.2024

77

0 0

" Piekło "

23:47, 12.02.2024

Stary tubylec Stary tubylec

6 2

Naprawa drenarzy na samym osiedlu to wyrzucone pieniądze i nie przyniesie żadnego skutku. Drenarze kiedyś miały odpływ do potomków w zlewni Raduni, a na ich trasie również Gmina prowadziła inwestycje drogowe, sieci wódka i innych. Za każdym razem przerwano ciągi drenarzy, to dokąd ta woda odpłynie?

18:45, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NowonabywcaNowonabywca

5 1

Kilka lat temu byłem zainteresowany kupnem okrzykniętego w reklamach ,, domu w cenie mieszkania ,, w Baninie - MEGA!!!
Kiedy tam pojechałem nie wysiadłem nawet z auta - zdumiony że ktoś w takim obozowisku na podmokłym polu na odludziu bez jakiejkolwiek infrastruktury chciałby żyć - co za patologia budowlana ale TANIO !!!!! Dziś chciałbym się dowiedzieć kto mi zwróci pieniądze za zmarnowany czas w korkach żeby tam dojechać i wrócić ?!?

21:06, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żukowianin od 48 latŻukowianin od 48 lat

8 0

Tamte pola od zawsze " były pod wodą " na wiosnę i jesienią. Rowy odwadniające co 20m i woda do strzelenki albo na łąki po drugiej stronie torów , to po pierwsze... a po wtóre kto z nabywców tamtych nieruchomości wpadł na pomysł i spytał jakiegoś leciwego autochtona... dziadku a woda tam czasem nie stoi na wiosnę... I by płaczu nie było...

21:20, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TeriTeri

1 1

Dziwne, że nikomu z atakujacych, roszczeniowych rzekomo mieszkańców tego osiedla, nie przyszło do głowy, że zostali oszukani przez dwelopera i nadzór budowlany? Ktoś kto nie mieszkał tam w lato pojechał zobaczył i wtedy kupił. Deweloper nie sprzedawał tego w sezonie opadowym, bo nikt nie kupi działki do połowy zalanej jeszcze na kredyt 25 lat! Wstydzcie się wszyscy którzy śmieją się i źle życzą tym ludziom, los bywa przewrotny i potrafi się mścić.

08:13, 13.02.2024

Max1 Max1

1 0

Cenzorze! Jesteś żałosny😏

22:03, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RikiRiki

2 1

Co się dziwić jak to po 200 000 na początku kosztowało

22:09, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PepowoPepowo

4 5

Won z kaszubskiej ziemi!.niech was zalewa antki bose!

22:56, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TeriTeri

1 1

Razem z waszymi furami i domami co macie z naszej kasy w kredycie na 25 lat! Jak ma "bosy antek" dać kasę to dobry, a jak chce wejść do domu suchą nogą to won! Żenada

07:59, 13.02.2024

MichałMichał

9 4

Nie rozumiem popleczników burmistrza, którzy mówią o roszczeniowości mieszkańców Banina. Wielka mi roszczeniowość: nie chcą być zalewani i chcą, żeby gmina robiła co do niej należy- postawiła kanalizację deszczową lub wydała pożądne warunki zabudowy. Wiadomo, o cokolwiek prosić burmistrza nie można. Można mu tylko schlebiać

23:27, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TeriTeri

1 1

Dla obecnego, już niedługo, Burmistrza wszyscy są roszczeniowi, a zwłaszcza osoby przyjezdne, mają płacić kasę i siedzieć cicho, bo jak nie to wypad do siebie! Taki przekaz jest od wielu lat.

07:45, 13.02.2024

TeriTeri

5 1

Ciekawe, że sami zapraszacie i chętnie sprzedajecie swoje działki, potem kupujecie sobie za tą kasę wypasione fury i budujecie domy. Wtedy nasza kasa jest super, a jak cokolwiek chcemy ( np wejść do swojego domu kupionego na kredyt 25 lat!) to jesteśmy roszczeniowi i wypad do siebie... Może z waszym domem i furami!

08:16, 13.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TeriTeri

6 0

Dziwne, że nikomu z atakujacych, roszczeniowych rzekomo mieszkańców tego osiedla, nie przyszło do głowy, że zostali oszukani przez dwelopera i nadzór budowlany? Ktoś kto nie mieszkał tam w lato pojechał zobaczył i wtedy kupił. Deweloper nie sprzedawał tego w sezonie opadowym, bo nikt nie kupi działki do połowy zalanej jeszcze na kredyt 25 lat! Wstydzcie się wszyscy którzy śmieją się i źle życzą tym ludziom, los bywa przewrotny i potrafi się mścić

08:19, 13.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MikikikiMikikiki

1 3

Nie macie Państwo wrażenia, że na siłę ktoś lub kilku ktosi, co pozują na prawdziwych Kaszubów, próbują na siłę skłócić wszystkich mieszkańców? Przykre, że ktoś chce żerować na tak niskich pobudkach i osiągać z takiej postawy korzyści.

10:43, 13.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sqwsqsqwsq

1 1

kolejny który nie rozumie, że nie meldunek, a miejsce zamieszkania wyznacza miejsce rozliczania pitu

13:30, 13.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szuwarekszuwarek

0 0

Ale syf

16:41, 13.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JoJo

1 2

Żądam rezygnacji z funkcji burmistrza i przewodniczocęgo RG . Oraz wykonanie audytu co tam jest nawyrabiane w gminie. Nie chcę aby takie osoby które powinny nas wspierać i reprezentować nas interes ,nie robią tego skutecznie a pozornie.

21:10, 13.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%