Zamknij

Dobry sprzedawca, czyli jaki?

10:26, 26.07.2019 mat.partnera Aktualizacja: 10:29, 26.07.2019

Mówi się, że najtrudniejsza jest praca z ludźmi. Z pewnością do grupy tej można zaliczyć także sprzedawców. To oni dzień w dzień spotykają setki osób, które powinni obsłużyć na najwyższym poziomie, reprezentując daną markę, firmę. Jaki powinien być dobry sprzedawca?

Dobry sprzedawca to osoba, która doskonale zna produkty reprezentowanej swoją osobą firmy. Nienaganna znajomość oferowanych usług lub towarów to absolutnie najważniejsza cecha każdego sprzedawcy. Kontakt z klientem, wielokrotnie bardzo wymagającym, powinien opierać się na merytorycznym przygotowaniu. Żadne pytanie ze strony potencjalnego klienta nie powinno wytrącić z równowagi, wywołać zmieszania lub zafrapowania. Sprzedawca to osoba, która powinna potrafić tak zareklamować swój produkt, wskazać jego dobre cechy, zalety, a także wskazać klientowi, dlaczego właśnie ten konkretny model, ten konkretny przedmiot, tę konkretną usługę powinien wybrać, bo jest dla niego najkorzystniejsza, najbardziej odpowiednia.

Umiejętności komunikacyjne na najwyższym poziomie to kolejna kluczowa cecha, którą powinien posiadać sprzedawca. Otwartość, życzliwość, chęć rozmowy - takie cechy przydadzą się, ba, będą niezbędne, każdego dnia w pracy sprzedawcy. Umiejętność wysłuchania potrzeb klienta, umiejętność dostosowania oferty do jego potrzeb, zdolność dostosowania języka do konkretnego klienta jest niezbędna podczas pracy oko w oko z innymi ludźmi. Jeśli uważasz, że jesteś osobą otwartą, uwielbiająca kontakt z innymi ludźmi, nie boisz się wyzwań, złego humoru klienta, jesteś szczery i uśmiechnięty, spróbuj swoich szans w handlu. Dobrzy sprzedawcy są na wagę złota! Gdzie szukać ofert pracy? Wiele firm i marek posiadających lokalne punkty handlowe w razie wakatu na stanowisku sprzedawcy informują o tym poprzez stosowną tabliczkę/kartkę na swojej witrynie. Jednak, by zaoszczędzić swój czas, najlepiej jest skorzystać z internetowych platform, na których są zamieszczone oferty pracy. To najszybszy sposób, by znaleźć swoją wymarzoną pracę.

Jakie inne cechy powinien posiadać sprzedawca? Zdolność rozwiązywania problemów, a także zdolność umiejętnego doradzenia klientowi przyda się w pracy każdego dnia. Umiejętność rozpoznawania potrzeb niezdecydowanych klientów także może uratować wiele sytuacji, wiąże się ona z doskonałą znajomością produktów reprezentowanej firmy i umiejętnością wyłuskania najodpowiedniejszego produktu lub usługi.

Dokładność, terminowość i punktualność cechować powinna każdego pracownika, umiejętność dobrej organizacji a także znajomość języków obcych z pewnością będzie przydatna w wielu sytuacjach. Samodzielność i umiejętność podejmowania decyzji przyda się w tej pracy, która wielokrotnie polega na wykonywaniu wielu czynności jednocześnie.

(mat.partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%