Szacuje się, że globalna suma użytkowników telefonów komórkowych wzrosła o prawie 2% w przeciągu roku. Daje to około 95 mln nowych użytkowników, zaś liczba ta stale rośnie. Z roku na rok rośnie również liczba internautów. Współcześnie nowych internautów jest ponad 5 mld więcej niż rok temu. Swoje podróże po sieci odbywa ponad 60% całkowitej populacji świata. Dane te są wartościowe zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy postanowili postawić na częściowe (lub całkowite) prowadzenie działalności w sieci. Większa liczba internautów w dużej mierze operujących urządzeniami mobilnymi takimi jak smartfony, zmusza do zastanowienia się nad tym, czy strona internetowa jest przystosowana do tego rodzaju sprzętu.
Responsywność to inaczej dostosowywanie widoku witryny do urządzeń mobilnych - w skrócie rozumiane jako RWD (Responsive Web Design). Zadbanie o zgodność strony www z urządzeniami mobilnymi jest jednym z kluczowych elementów optymalizacji. W czasach wzrostu używania telefonów, nieresponsywna strona jest niczym strzał w kolano. Nie wprowadzając tej ważnej optymalizacji, automatycznie wykluczasz się z grona firm pozyskujących klientów z innych urządzeń niż laptopy czy komputery. Brak responsywności powoduje, że strona - choć doskonale czytelna i estetyczna na monitorze - jest nie do odczytania na smartfonie. Poprzestawiany szyk i wszechobecny chaos od razu zniechęca użytkownika do jakiejkolwiek interakcji, co negatywnie odbija się na procesie pozycjonowania stron. Jednak nie tylko w tym przypadku responsywność odgrywa bardzo ważne znaczenie - również reklamy powinny być przystosowane do ekranów smartfonów z całego świata. Konfigurowanie kierowania kampaniami Google Ads na telefony komórkowe jest konieczne, by reklama skutecznie wyświetlała się na wszystkich wybranych w ustawieniach urządzeniach.
Dodatkowe informacje: jak wygląda skuteczne pozycjonowanie sklepów Internetowych w Afterweb
“Jedną z czynności, jaką obejmuje skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych jest właśnie dbanie o responsywność. Poruszanie się po sklepie i przechodzenie pomiędzy poszczególnymi kategoriami powinno być jak najbardziej intuicyjne i czytelne. Oczywiście usługa ta obejmuje znacznie więcej działań. Wszystkie grafiki, opisy produktów itp. muszą zostać prawidłowo zoptymalizowane. Chcąc mówić o skutecznym pozycjonowaniu należy mieć na uwadze, że realizowana strategia wymaga stałej kontroli i wprowadzania ulepszeń dopasowanych do użytkowników i wymagań algorytmu Google.”
źródło: https://afterweb.pl/skuteczne-pozycjonowanie-sklepow-internetowych/
Samo posiadanie strony www wyświetlającej się poprawnie jedynie na ekranach komputerów zawęża możliwości na zaprezentowanie się marki szerszemu gronu odbiorców. Responsywna strona internetowa rozszerza horyzonty, ukazując pełen wachlarz możliwości, otwierając przy tym ścieżkę dotarcia do internautów na co dzień korzystających z innych urządzeń mobilnych. Diabeł tkwi w szczegółach, zaś responsywność jest jednym z nich. Nie powinno się o niej zapominać, zważywszy na fakt, że odgrywa tak ważną rolę w procesach związanych ze zwiększaniem zysków firmy. Im więcej osób będzie w stanie trafić na twoją stronę i zostać na niej dłużej, tym większe prawdopodobieństwo uzyskania nowego klienta. Nie zamykaj się tylko na jeden nośnik! Większe możliwości są w zasięgu ręki - wystarczy po nie sięgnąć.