Zamknij

Tylko jeden przewoźnik na linii PKM. Rozstrzygnięto przetarg

11:07, 15.11.2022 oprac. M.Dz. Aktualizacja: 14:34, 15.11.2022
Skomentuj fot. archiwum/M.Dz. fot. archiwum/M.Dz.

Zarząd Województwa Pomorskiego zatwierdził wyniki przetargu na świadczenie przewozów na liniach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Od 11 grudnia połączenia zapewni tylko jeden przewoźnik - spółka Polregio.

Od grudnia 2018 roku pociągi na linii PKM obsługuje dwóch przewoźników. To PKP SKM oraz Polregio. Do tej pory większość połączeń obsługiwało SKM. Teraz ma się to zmienić.

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg, do którego stanął jeden przewoźnik - firma Polregio. Zaproponował on sumę 187.815.061,93 zł za obsługę linii komunikacyjnych: Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Port Lotniczy – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdańsk Wrzeszcz/Gdynia Główna, Kartuzy – Gdańsk Wrzeszcz. 

- Kwota ta nie przekracza przeznaczonego na ten cel budżetu (199 400 400 zł). W związku z tym we wtorek 15 listopada Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o zatwierdzeniu wyniku tego postępowania - informuje Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. 

Polregio świadczyć będzie usługi na linii PKM od 11 grudnia 2022 do 12 grudnia 2026 roku. Województwo pomorskie udostępni spółce do tego celu tabor kolejowy w ilości 13 sztuk (8 sztuk pojazdów trójczłonowych i 5 pojazdów dwuczłonowych) na podstawie umowy dzierżawy.

- Umowa, która będzie podpisana z nowo wybranym przewoźnikiem, przewiduje uruchamianie 82 pociągów w weekendy i święta oraz 97 w dni powszednie - informuje UMWP.

Jak podaje PKM, dotychczas w przypadku opóźnień lub odwołań pociągów albo jakichkolwiek innych spraw związanych z przewozami (np. wielkość składów, przewóz rowerów, bilety, itp.) informacji na ten temat pasażerowie musieli szukać oddzielnie u każdego z dwóch przewoźników, w zależności od tego, którego pociągiem jechali lub chcieli jechać.

- Dla ułatwienia identyfikacji w rozkładzie jazdy każdy pociąg był oznaczony symbolem przewoźnika, ale czasami pasażerowie się mylili i dzwonili lub pisali nawet do nas, chociaż PKM nie jest przewoźnikiem i - jako zarządca infrastruktury - nie ma nic wspólnego z przewozami. Od 11 grudnia 2022 r. już nie powinno być takich pomyłek, gdyż przez kolejne 4 lata na linii PKM będzie tylko jeden przewoźnik POLREGIO, który powinien swoim pasażerom udzielać pełnej informacji - podaje PKM. 

Z Polregio można skontaktować się pod numerami: 722 341 590 (w dni robocze, w godz. 7-15), tel. 703 20 20 20 (infolinia całodobowa). E-mail: [email protected].

(aktualiz. godz.14.32)

(oprac. M.Dz.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

Gryf Gryf

5 14

My doch naszymi niemieckimi śmietnikami rozwieziemy biedaków 12:22, 15.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

StasStas

5 1

To jak to jest .Dostają kasę,tabor i za bilety kasują.Chyba coś żle zrozumiałem. 19:07, 15.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

biegajacy za pociagibiegajacy za pociagi

8 0

pytam sie czy to ktos robi na zlosc. polregio to szeroki temat do dyskusji. nie mam dobrych wspomnien z tym przewoznikiem((skm mialo zostac. dziekuje za uwage. 19:12, 15.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%