Zamknij

Wybrano firmę, która zmodernizuje linię kolejową Kościerzyna - Kartuzy

09:50, 11.09.2024 Aktualizacja: 10:01, 11.09.2024
Skomentuj fot.W.D. fot.W.D.

Nieco ponad 1,5 mld zł będzie kosztować modernizacja linii kolejowej Kościerzyna - Somonino - Kartuzy. To wynik drugiego przetargu ogłoszonego przez PKP PLK.

Postępowanie przetargowe obejmowało: "Odcinek A - Roboty budowlane na liniach kolejowych nr 201 odc. Kościerzyna - Somonino oraz nr 214 Somonino - Kartuzy realizowane w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, etap I".

Jak już informowaliśmy, poprzedni przetarg na to zadanie został unieważniony pod koniec października ubiegłego roku. Przyczyną były "błędy w dokumentach udostępnionych w trakcie procedury przetargowej, które nie były możliwe do zidentyfikowania oraz poprawienia na wcześniejszych etapach przetargu". Nieprawidłowości w dokumentacji zostały jednak poprawione.

Z informacji o rozstrzygniętym właśnie przetargu wynika, że najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex, która zaproponowała realizację inwestycji za kwotę prawie 1,58 mld zł. 

W zakres prac wchodzi modernizacja 27 km linii kolejowej nr 201 na odcinku Kościerzyna – Somonino wraz z dobudową drugiego toru, która zwiększy przepustowość linii, oraz 8 km linii nr 214 Somonino – Kartuzy, co umożliwi powrót pociągów na tę trasę i bezpośrednie połączenie Kościerzyny z Kartuzami.

Linie zostaną zelektryfikowane. Prace obejmą także ponad 70 obiektów inżynieryjnych – mosty, wiadukty i przepusty. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów zapewni przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym, w tym budowa LCS Kościerzyna i nowej nastawni w Somoninie. Przebudowane zostaną stacje i przystanki na linii nr 201 – Kościerzyna, Skorzewo, Gołubie Kaszubskie, Krzeszna, Wieżyca, Sławki i Somonino.

Po zakończeniu wszystkich prac i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na linii nr 201 pojadą z prędkością do 140 km/h (obecnie do 120 km/h), na linii nr 214 z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe 100 km/h (obecnie do 80 km/h). Zakończenie wszystkich robót planowane jest w 2028 r.

Jak dowiedziało się Radio Gdańsk, prace na remontowanych odcinkach mogą się zacząć jeszcze w grudniu br. 

 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(15)

TrTr

14 0

Najpierw trzeba podpisać umowę z wykonawcą

10:14, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WidzWidz

15 7

Modernizacja modernizowanej ok 8lat temu lini to jest niegospodarność

10:22, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ElektryfikacjaElektryfikacja

10 2

Elektryfikacja aż do Kartuz?

11:00, 11.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

8 0

Jak wybierzesz się na perony w Kartuzach , to zobaczysz fundamenty pod słupy trakcyjne .

13:54, 11.09.2024

Pytanie Pytanie

17 3

A co z linią do Sierakowic ? mamy już wrzesień 2024?!

11:01, 11.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YytYyt

4 0

Za 4 lata się dowiesz gdy ruszy kampania wyborcza

23:11, 11.09.2024

Do widz Do widz

10 11

Niegospodarność było widać przez osiem lat jak słońce narodu rządziło teraz wszyscy poza granicami kraju😭😭😭

11:34, 11.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator 2Obserwator 2

7 5

Taka niegospodarność że w tym roku deficyt rządu wyniesie 180 mld w przyszłym roku 280 mld kto tu mówi o niegospodatnosci po prostu pieniędzy nie ma I nie będzie za rządów Tuska

13:00, 11.09.2024

Wow:oWow:o

6 2

To naprawdę aż takie różnice w kwotach? Tak porównuję 2 etap obwodnicy Kartuz: 170 milionów, a modernizacja torów Kartuzy - Kościerzyna: 1580 milionów. Kwota aż trochę niewyobrażalna.

11:35, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolkol

15 7

Witamy korki w Kartuzach na ul. Gdańskiej i Kościerskiej z powodu podwójnych przejazdów kolejowych (Kartuzy-Gdańsk) i (Kartuzy-Somonino,Kościerzyna) i dwa zamykane szlabany i jeszcze ma być zwiększony ruch pociągów regionalnych i daleko bieżnych <<< dowiedziałem się. A z tunelem pod torami coś cisza.

11:36, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gawcio Gawcio

5 1

A czy ktoś wie co będzie z dojazdem np z Żukowa do Lezna, jakieś autobusy podstawione zastępcze?? Do grudnia malo czasu zostało

12:05, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AskAsk

6 3

To bzdury. To przetarg że stycznia jest unieważniony a ten to przetarg z 2022 roku który kolej chciała unieważnić z powodu nieusuwalnych błędów w projekcie a sąd wsa w Warszawie To pkp uniemożliwił. Także będą realizować zły projekt beż pieniędzy w budżecie. Swoją drogą reporterzy nie sprawdzają danych tylko me hanicznie przepisują to co Budimex i pkp im napisze.

12:48, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AskAsk

7 10

Jeszcze ta cena prawie 50 milionów za 1 km. I co społeczeństwo się na takie złodziejstwo zgadza. Z naszych podatków.

12:50, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oj, ojoj, oj

16 2

I znowu sami spece się wypowiadają. Polacy to bardzo dziwny naród. Na wsztstkim się najlepiej znają i wszystko najlepiej wiedzą

12:59, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AskAsk

0 5

Oj oj chyba przytulasz trochę kasy czy tak ałkiem bezinteresownie trzymasz paluszek w czterech literach

13:39, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doh jodoh jo

4 2

koszt 5 milionow za 100 metrow torow kolejowych

14:04, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brak logikiBrak logiki

6 5

Jak Donald Tusk mówi o ograniczaniu wydatków to pisowcy płaczą że za PO nie ma pięniędzy. Jak Donald Tusk zakłada budżet z deficytem żeby realizować inwestycje, to pisowcy płaczą że zadłuża kraj. Zdecydujcie się co chcecie, bo na razie wygląda że chcecie tylko narzekać Tuska. Przy okazji, jak pis zaciągał pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego (ciekawe ilu pisowców w ogóle wie co to jest) to nie narzekaliście.

14:45, 11.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kaszebakaszeba

5 3

Tusk i realizacja inwestycji 😭😭😭 !!!! ??? rozum chyba na śmietniku znalazłeś .

15:31, 11.09.2024

i argumentówi argumentów

2 3

pisowiec jak zawsze merytorycznie. A o czym jest ten artykuł? O inwestycji?

16:39, 11.09.2024

Nowak Nowak

5 0

Koszt budowy drogi ekspresowe dwie 10 m jezdnię z wiaduktami, to 30-40 mil zł za 1 km
Dobudowa jednego toru i moderka obecnego toru z elektryfikacja przy ograniczonej prędkości koszt ca 50 mil zł
Kiedy modernizacja odcinka do Osowo
Czy w tej dekadzie zelektryfikują tor do Maksymilianowo
Za PRL-u, rocznie zelektryfikowano 300-400 km tras kolejowych, w tym często dwutorowych a w okresie 35 lat III RP ca 200 km
Żenada

14:50, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%