Nieco ponad 1,5 mld zł będzie kosztować modernizacja linii kolejowej Kościerzyna - Somonino - Kartuzy. To wynik drugiego przetargu ogłoszonego przez PKP PLK.
Postępowanie przetargowe obejmowało: "Odcinek A - Roboty budowlane na liniach kolejowych nr 201 odc. Kościerzyna - Somonino oraz nr 214 Somonino - Kartuzy realizowane w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, etap I".
Jak już informowaliśmy, poprzedni przetarg na to zadanie został unieważniony pod koniec października ubiegłego roku. Przyczyną były "błędy w dokumentach udostępnionych w trakcie procedury przetargowej, które nie były możliwe do zidentyfikowania oraz poprawienia na wcześniejszych etapach przetargu". Nieprawidłowości w dokumentacji zostały jednak poprawione.
Z informacji o rozstrzygniętym właśnie przetargu wynika, że najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex, która zaproponowała realizację inwestycji za kwotę prawie 1,58 mld zł.
W zakres prac wchodzi modernizacja 27 km linii kolejowej nr 201 na odcinku Kościerzyna – Somonino wraz z dobudową drugiego toru, która zwiększy przepustowość linii, oraz 8 km linii nr 214 Somonino – Kartuzy, co umożliwi powrót pociągów na tę trasę i bezpośrednie połączenie Kościerzyny z Kartuzami.
Linie zostaną zelektryfikowane. Prace obejmą także ponad 70 obiektów inżynieryjnych – mosty, wiadukty i przepusty. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów zapewni przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym, w tym budowa LCS Kościerzyna i nowej nastawni w Somoninie. Przebudowane zostaną stacje i przystanki na linii nr 201 – Kościerzyna, Skorzewo, Gołubie Kaszubskie, Krzeszna, Wieżyca, Sławki i Somonino.
Po zakończeniu wszystkich prac i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na linii nr 201 pojadą z prędkością do 140 km/h (obecnie do 120 km/h), na linii nr 214 z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe 100 km/h (obecnie do 80 km/h). Zakończenie wszystkich robót planowane jest w 2028 r.
Jak dowiedziało się Radio Gdańsk, prace na remontowanych odcinkach mogą się zacząć jeszcze w grudniu br.
Tr10:14, 11.09.2024
Najpierw trzeba podpisać umowę z wykonawcą
Widz10:22, 11.09.2024
Modernizacja modernizowanej ok 8lat temu lini to jest niegospodarność
Elektryfikacja11:00, 11.09.2024
Elektryfikacja aż do Kartuz?
Pytanie 11:01, 11.09.2024
A co z linią do Sierakowic ? mamy już wrzesień 2024?!
Yyt23:11, 11.09.2024
Za 4 lata się dowiesz gdy ruszy kampania wyborcza
Do widz 11:34, 11.09.2024
Niegospodarność było widać przez osiem lat jak słońce narodu rządziło teraz wszyscy poza granicami kraju😭😭😭
Obserwator 213:00, 11.09.2024
Taka niegospodarność że w tym roku deficyt rządu wyniesie 180 mld w przyszłym roku 280 mld kto tu mówi o niegospodatnosci po prostu pieniędzy nie ma I nie będzie za rządów Tuska
Wow:o11:35, 11.09.2024
To naprawdę aż takie różnice w kwotach? Tak porównuję 2 etap obwodnicy Kartuz: 170 milionów, a modernizacja torów Kartuzy - Kościerzyna: 1580 milionów. Kwota aż trochę niewyobrażalna.
kol11:36, 11.09.2024
Witamy korki w Kartuzach na ul. Gdańskiej i Kościerskiej z powodu podwójnych przejazdów kolejowych (Kartuzy-Gdańsk) i (Kartuzy-Somonino,Kościerzyna) i dwa zamykane szlabany i jeszcze ma być zwiększony ruch pociągów regionalnych i daleko bieżnych <<< dowiedziałem się. A z tunelem pod torami coś cisza.
Gawcio 12:05, 11.09.2024
A czy ktoś wie co będzie z dojazdem np z Żukowa do Lezna, jakieś autobusy podstawione zastępcze?? Do grudnia malo czasu zostało
Ask12:48, 11.09.2024
To bzdury. To przetarg że stycznia jest unieważniony a ten to przetarg z 2022 roku który kolej chciała unieważnić z powodu nieusuwalnych błędów w projekcie a sąd wsa w Warszawie To pkp uniemożliwił. Także będą realizować zły projekt beż pieniędzy w budżecie. Swoją drogą reporterzy nie sprawdzają danych tylko me hanicznie przepisują to co Budimex i pkp im napisze.
Ask12:50, 11.09.2024
Jeszcze ta cena prawie 50 milionów za 1 km. I co społeczeństwo się na takie złodziejstwo zgadza. Z naszych podatków.
oj, oj12:59, 11.09.2024
I znowu sami spece się wypowiadają. Polacy to bardzo dziwny naród. Na wsztstkim się najlepiej znają i wszystko najlepiej wiedzą
Ask13:39, 11.09.2024
Oj oj chyba przytulasz trochę kasy czy tak ałkiem bezinteresownie trzymasz paluszek w czterech literach
doh jo14:04, 11.09.2024
koszt 5 milionow za 100 metrow torow kolejowych
Brak logiki14:45, 11.09.2024
Jak Donald Tusk mówi o ograniczaniu wydatków to pisowcy płaczą że za PO nie ma pięniędzy. Jak Donald Tusk zakłada budżet z deficytem żeby realizować inwestycje, to pisowcy płaczą że zadłuża kraj. Zdecydujcie się co chcecie, bo na razie wygląda że chcecie tylko narzekać Tuska. Przy okazji, jak pis zaciągał pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego (ciekawe ilu pisowców w ogóle wie co to jest) to nie narzekaliście.
kaszeba15:31, 11.09.2024
Tusk i realizacja inwestycji 😭😭😭 !!!! ??? rozum chyba na śmietniku znalazłeś .
i argumentów16:39, 11.09.2024
pisowiec jak zawsze merytorycznie. A o czym jest ten artykuł? O inwestycji?
Nowak 14:50, 11.09.2024
Koszt budowy drogi ekspresowe dwie 10 m jezdnię z wiaduktami, to 30-40 mil zł za 1 km
Dobudowa jednego toru i moderka obecnego toru z elektryfikacja przy ograniczonej prędkości koszt ca 50 mil zł
Kiedy modernizacja odcinka do Osowo
Czy w tej dekadzie zelektryfikują tor do Maksymilianowo
Za PRL-u, rocznie zelektryfikowano 300-400 km tras kolejowych, w tym często dwutorowych a w okresie 35 lat III RP ca 200 km
Żenada
8 0
Jak wybierzesz się na perony w Kartuzach , to zobaczysz fundamenty pod słupy trakcyjne .