Zamknij

Jaki powinien być transport w twojej miejscowości? Podziel się pomysłami

11:42, 11.05.2021 M.Dz./info: mat.pras. Aktualizacja: 12:32, 11.05.2021
Skomentuj fot. archiwum/Magda Dzienisz fot. archiwum/Magda Dzienisz

Pod koniec maja mieszkańcy powiatu kartuskiego będą mogli wziąć udział w konsultacjach on-line dotyczących potrzeb transportowych i komunikacyjnych. Warsztaty odbywają się w ramach prac nad Planem Zrównoważonej Mobilności dla OMGGS (SUMP).

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot jako jeden z pięciu ośrodków miejskich w Polsce pilotażowo opracowuje Plan Zrównoważonej Mobilności - SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). Jest to długoterminowa strategia planowania przyjaznego transportu oraz maksymalnego wykorzystania infrastruktury dostępnej w miastach, gminach i powiatach. Obejmuje m.in. analizę stanu obecnego, budowanie wizji, ustanawianie celów, aktywne komunikowanie, monitoring oraz ocenę wniosków i doświadczeń.

- Metropolitalny dokument będzie zawierał działania dotyczące polityki transportowej, ruchu pieszego i rowerowego, transportu zbiorowego i zarządzania mobilnością. Określi potrzeby transportowe i komunikacyjne mieszkańców i wskaże kierunki poprawy bezpieczeństwa i jakości życia mieszkańców metropolii. Nad dokumentem pracuje zespół ekspertów, złożony z przedstawicieli Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej, Pomorskiego Biura Planowania Regionalnego, Urzędu Miasta w Gdyni, OMGGS oraz ekspertów z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego i transportu - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy OMGGS.

Korki, smog, brak miejsc parkingowych...

W maju i czerwcu mieszkańcy metropolii będą mogli wziąć udział w warsztatach konsultacyjnych on-line. W powiecie kartuskim odbędą się one 27 maja. Mogą w nich wziąć udział mieszkańcy, eksperci, przedstawiciele stowarzyszeń, a także samorządowcy, radni i osoby odpowiedzialne w samorządach za politykę transportową. Mają one na celu określenie potrzeb transportowych i komunikacyjnych mieszkańców.

- Korki, hałas, smog, brak miejsc parkingowych, nadmierna dominacja ruchu samochodowego nad rozwiązaniami dla rowerzystów i pieszych, brak poczucia bezpieczeństwa w ruchu - te problemy znają wszyscy mieszkańcy dużych miast i mniejszych miejscowości - mówi Karolina Orcholska, koordynatorka ds. transportu i mobilności OMGGS. - Szybko rozrastające się aglomeracje, jak Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, potrzebują przemyślanych rozwiązań, które połączą potrzebę sprawnego transportu publicznego z ochroną środowiska i zdrowia mieszkańców. Nad takim planem pracuje OMGGS wraz z grupą ekspertów. Wchodzimy w decydującą fazę prac, w którą angażujemy mieszkańców metropolii, w myśl zasady: planujemy z ludźmi i dla ludzi.

Jaki powinien być nowoczesny transport?

Uczestnicy będą dyskutować m.in. nad tym, jaki powinien być nowoczesny transport oraz co należy zrobić, aby mieszkańcy miast, miasteczek i wsi docierali do celu szybko, ale też bezpiecznie i bez szkody dla otoczenia.

-  Uczestnicy będą pracować w 6 zespołach. Przez około kwadrans wspólnie z moderatorami będą dyskutować na zadany temat, m.in. transport zbiorowy, ruch pieszy i rowerowy, indywidualny ruch samochodowy, parkowanie, bezpieczeństwo ruchu drogowego, transport towarów, zarządzanie mobilnością oraz wizja i cele. Po 15 minutach nastąpi zmiana tematu w grupie, a na koniec podsumowanie dyskusji - informuje OMGGS.

Zapisy trwają

Mieszkańcy powiatu kartuskiego na warsztaty konsultacyjne mogą zapisać się pod TYM LINKIEM.

- Chcemy, by wszystkie miasta i wsie w metropolii były bezpieczne, by dzieci miały zielone miejsca do zabawy, by powstawało coraz więcej parków i by powietrze było czyste. Chcemy, by każdy mieszkaniec mógł pieszo zrobić zakupy, miał dostęp do transportu zbiorowego i mógł swobodnie poruszać się transportem indywidualnym. Chcemy, by nasza metropolia była miejscem przyjaznym do życia podkreślają władze OMGGS.

(M.Dz./info: mat.pras.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

cccccc

14 2

Taczka dla Gołego to najlepszy środek transportu dla Kartuz 13:56, 11.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Może byćMoże być

4 0

To po drodze niech zabierze Kankę z Żukowa. 14:01, 11.05.2021


CBACBA

1 1

I całą rade bo ci to już są do niczego , wstyd na całą Polskę. 06:07, 12.05.2021


reo

OooOoo

10 1

w końcu będzie można się wypowiedzieć na temat tego, że od ponad roku na głównej z linii nr 4 nie ma ani jednego autobusu w niedzielę i Święta. Wstyd 14:29, 11.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Taka PrawdaTaka Prawda

7 0

Przywrócić kolej na Kaszubach. Jeszcze w maju 2000 roku jeździły pociągi na trasie Kartuzy - Prokowo - Garcz - Reskowo - Miechucino - Mojusz - Sierakowice - Kamienica Królewska - Niepoczołowice - Linia Zakrzewo - Kętrzyno - Nawcz - Rozłazino - Lębork. Za rządów AWS i Jerzego Buzka w ciągu tylko jednego dnia zlikwidowano połączenia na 1028 km linii kolejowych. Polecam książkę "Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej" Karola Trammera. 14:31, 11.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gm. Żukowogm. Żukowo

6 0

Mieszkam przy drodze powiatowej i żaden autobus tędy nie jeździ. 16:03, 11.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krokuskrokus

3 0

Fatalny dojazd do Gdyni- pks wejherowo za rzadko, a pkmką z przesiadkami , co jest też utrudnieniem. No trudny dojazd np. do miszewa. Powinni zrobić coś w rodzaju zetki 18:19, 11.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BezdrorzeBezdrorze

5 0

Czy te autobusy na zdjęciu przy wyjeździe w kierunku ul. Gdańskiej przecinają dwa pasy ruchu. Przecież to jest wykroczenie. Kogo to robota. 07:29, 12.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

4 1

Kto wymyślił takie wiaty? 08:07, 12.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@...@...

2 0

pewno jakiś strudel na zaliczenie

Niech się lepiej gmina pochwali ile milionów utopiła na *%#)!& koncepcje i opracowania, których nie zrealizuje bo były robione pod publiczkę 08:53, 12.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bezsensbezsens

3 3

Czy ma sens utrzymywanie pustego autobusa linii nr. 1 , Gryfa , krążącego co 1 h , po uliczkach Kartuz ? 17:03, 12.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hishis

1 0

Ano taki , że czas ruszyć dupsko i dla zdrowia przejść się na przystanek i dojechać np. na dworzec kolejowy , poza tym emeryci nie mają często pojazdów i ciężko im chodzić np.na zabiegi zdrowotne na drugi koniec Kartuz na ten przykład. Ty najlepiej wjechałbyś puszką pod samą ladę jak by można było, co nie? 22:30, 26.05.2021


PytankoPytanko

1 0

Jakim prawem autobusy są parkowane na osiedlach gdzie stoją znaki droga osiedlowa czy w dowodzie rejestracyjnym maj adres garażowania zgodny z adresem zameldowania kierowcy często parkują na chodnikach we wioskach niszcząc infrastrukture drogowa problem dotyczy autobusów giiif
Ale cóż mo w kieszeni a gmina myt 15:37, 04.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%