Zamknij

Żukowo. To nie byli piraci drogowi. Komendant PSP wyjaśnia kto i dlaczego jechał w taki sposób

14:23, 03.06.2020 Aktualizacja: 15:19, 03.06.2020
Skomentuj fot.screen/youtube fot.screen/youtube

Nagranie wykonane przez kierowcę w Żukowie budzi wiele skrajnych emocji, ale okazuje się, że za kierownicą dwóch SUV-ów pędzących przez centrum miasta nie siedzieli kierowcy, którzy postanowili złamać wszelkie zasady. - To byli strażacy z OSP Żukowo, którzy próbowali dotrzeć do remizy na wezwanie - tłumaczy Romuald Pituła, komendant PSP Kartuzy.

Filmik z kamerki samochodowej, na którym widać dwa białe SUV-y pędzące brawurowo przez Żukowo jest szeroko komentowany w internecie. Nagranie trafiło m.in. na portal Youtube oraz Trójmiasto.pl. Zachowanie kierowców budzi skrajne emocje. W komentarzach pojawiły się jednak informacje, że samochodami jechali strażacy - ochotnicy, którzy otrzymali wezwanie z remizy OSP w Żukowie. 

Potwierdza to Romuald Pituła, komendant powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kartuzach. 

- Obejrzałem to nagranie i rozmawiałem ze strażakami z Żukowa. Rzeczywiście to co widzimy na filmiku to próba dotarcia do remizy OSP w związku z wezwaniem do zdarzenia - mówi szef kartuskiej straży pożarnej. - Sytuacja może budzić kontrowersje, ale pamiętajmy, że w tym przypadku strażacy działali w stanie wyższej konieczności. Otrzymali wezwanie i próbowali jak najszybciej dotrzeć do remizy OSP. Zgłaszając się na wezwanie nie wiedzą, czy alarm dotyczy pożaru, czy wypadku, albo innego zdarzenia, kiedy liczą się minuty, bo w grę wchodzi ludzkie zdrowie i życie. 

Z ustaleń komendanta PSP - biorąc pod uwagę datę i godzinę widoczną na nagraniu - wynika, że strażacy z Żukowa otrzymali wezwanie do Tuchomia, gdzie na jeziorze przewróciła się łódka i znajdujące się na niej osoby wpadły do wody. 

Warto zaznaczyć, że zgodnie z art. 26. Kodeksu Karnego, (par. 1.) "Nie popełnia przestępstwa, kto działa w celu uchylenia bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego jakiemukolwiek dobru chronionemu prawem, jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć, a dobro poświęcone przedstawia wartość niższą od dobra ratowanego; par. 2. Nie popełnia przestępstwa także ten, kto, ratując dobro chronione prawem w warunkach określonych w par. 1, poświęca dobro, które nie przedstawia wartości oczywiście wyższej od dobra ratowanego."

Kartuska policja informuje, że przeanalizuje dostępne materiały, by ustalić, czy strażacy rzeczywiście nie naruszyli przepisów działając w stanie wyższej konieczności ratowania mienia lub życia.

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(81)

xcvxcv

23 48

i co? mnie minuswaliscie, jak podalem ten sam przepis

15:03, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawka ZabraćPrawka Zabrać

119 197

Zabrać Prawka prywatne auto to nie pojazd uprzywilejowany. A co gdyby jakieś dziecko wyskoczyło.

15:07, 03.06.2020
Odpowiedzi:17
Odpowiedz

????

43 24

A co ma biegać na alarm jak mieszka kilka km od jednostki

15:10, 03.06.2020

atyaty

29 4

Mądry jesteś że aż przykro czytać

16:40, 03.06.2020

Myśl Myśl

43 11

Myśl człowieku a nie pisz bzdur...ciekawe cobys powiedzial leżąc gdzieś w aucie zakleszczony i czekał na, strażaków idących sobie piechotą do remizy by jechać ratować Twą głowę....

17:20, 03.06.2020

OlafOlaf

20 5

Rozumiem, że jesteś upośledzony.

19:34, 03.06.2020

Gosc12Gosc12

20 6

Tak oczywiście... poczekamy jak do Ciebie będą jechać czy wtedy będziesz tak krzyczeć...

20:24, 03.06.2020

KkkkKkkk

2 3

Ta... Chyba Zesr.lo sie.

21:40, 03.06.2020

prawkazabracgeniuszprawkazabracgeniusz

24 4

jakby babcia miała wąsy to by dziadkiem była
"jakby dziecko wyskoczyło" to powinni ci zabrać prawa rodzicielskie za brak opieki i wszystko w temacie.
jak nie rozumiesz przepisów art. 26 KK to do szkoły i naucz się czytać ze zrozumieniem

08:05, 04.06.2020

Balu Balu

12 3

Trochę pomysl zanim napiszesz... To są ludzie którzy ratują życie innym ludziom... Nie daj Boże jak coś tobie się zdarzy wypadek albo inne zdarzenie ciekawe czy wtedy powiesz zabrać prawko bo prywatne ... Każdy popełnia w życiu błędy zapewne nie raz nagioles prawo drogowe ....

09:07, 04.06.2020

TeDeTeDe

13 4

A jakby tak jechali do Ciebie bo chałupa się pali albo do wypadku w którym uczestniczysz TY?? Tylu głupoli łamie przepisy i nikt się nie czepia, ja jestem zdania że Strażacy to akurat JEST branża uprzywilejowana.

11:25, 04.06.2020

EloElo

3 1

Masz rację, reszte wpisów olej, widać że to komentują ludzie nie zastanawiając się nad sytuacją a tylko którzy będą ci pisać dlupoty z filmów akcji.. ?

09:42, 05.06.2020

JaJa

5 4

Gdyby jechał ratować twoje dziecko też byś był taki skory do karania????

09:47, 05.06.2020

KpinaKpina

11 22

Jestem policjantem prawie 20 lat i śmieszy mnie takie wytłumaczenie. To zamiast do remizy od razu mogli jechać na jezioro skoro tak się spieszyli. A poświęcanie życia potencjalnych innych użytkowników drogi nie jest współmierne do pomocy ludziom, którzy może jednak umieli pływać... Takich danych wtedy nie mieli. Jeśli argument wyższej konieczności w tym wypadku tłumacz tak lekkomyślne zachowanie, to pościągajmy elementy uprzywilejowania z radiowozów, karetek... Przecież sam napis na pojeździe wystarczy aby przewidzieć, że będziemy się śpieszyć... Brak mi słów. Tyle dobrze, że nie spowodowali wypadku drogowego.

09:59, 05.06.2020

eduarteduart

4 4

pewnie pis jest twoim drogowskazem myslowym. prawa jazdy zabrać takim tępym podludziom

13:26, 05.06.2020

RatownikRatownik

6 4

A gdyby jechali ratować twoje dziecko też bys im prawka zabieral?

14:15, 05.06.2020

MirosławMirosław

1 0

Dziecko to nie kangur i nie skacze , rodzice są od pilnowania dzieci szczególnie na chodniku , jednak faktem jest że gdyby doszło do jakiegoś nieszczęścia to strażak ponosi pełną odpowiedzialność.

16:14, 06.06.2020

MłodyMłody

0 0

*%#)!&

17:10, 06.06.2020

StrażakStrażak

1 0

Przeczytaj jeszcze raz przepis ustawy, przytoczony przez komendanta. Nie ma tam mowy o pojazdach uprzywilejowanych. Ten przepis nie dotyczy tylko sytuacji na drodze.

09:59, 08.06.2020

StrażakStrażak

180 94

Brawa dla ochotników za ich zaangażowanie dla dobra innych ukłony w waszą stronę

15:09, 03.06.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Młody 19Młody 19

7 11

Tylko że taka jazdą by mogli doprowadzić do następnej tragedii a chyba o to nie chodzi

23:41, 03.06.2020

EloElo

6 7

Brawo!!!! Za to że jechali jak deb.. le i o mało spwodowali tragedi!!! Zejdź na ziemię i trochę realizmu na otaczający cie świat bo bredzisz chłopcze...

09:39, 05.06.2020

Kierowni kKierowni k

3 2

Chwała i chwała mieszkam koło PSP i widzę ta ich robotę a tych dwóch co tam jechali to posadzić Przeciez inne służby już dawna miejscu były glupota

09:03, 06.06.2020

Użytkownik drogiUżytkownik drogi

103 115

Czy to są pojazdy uprzewilejowane zgodne z ustawą o ratownictwie ? A no nie są. Więc co tu analizować ??? Takich piratow pod przykrywką straży jest mnóstwo, najlepszy ten spod sierakowic. Granatowym pasatem z napisem STRAŻ.

15:09, 03.06.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Ernest Ernest

20 16

Sluchaj gdyby tp twoja rodzina plywala i lodka by sie przewrocila zapier.... bo taki jest ich obowiazek oni siebie tez narazaja taka jazda ale nie jada na obiad czy cos innego a do swojej pracy ich obowiazek jest pomoc ludzia i dzieki temu ze naruszyli prawa mogli w czasie dojechac do remizy a jeden z drugim juz pisza swoje madrosci ze to nie jest pojazd uprzrwilejowany ale co maja wozem strazackim jedzic czy mieszkac tam puknij sie gosciu w glowe

19:00, 03.06.2020

KierowiecKierowiec

7 1

To chyba określa ustawa "prawo o ruchu drogowym". Pozdrawiam

22:18, 03.06.2020

strażakstrażak

3 0

A co to ma wspólnego z ustawą, czy to był pojazd uprzywilejowany czy nie? Naucz się czytać ze zrozumieniem. Przepis tej ustawy nie odnosi się tylko do jazdy samochodem. Stany wyższej konieczności to nie tylko nieprzepisowa jazda samochodem. W cywilizowanych krajach strażacy OSP mają specjalne koguty na swoje prywatne samochody i tam problemu nie ma.

10:10, 08.06.2020

Do komendanta pspDo komendanta psp

94 29

Panie komendancie moze warto zastanowić się nad uprzywilejowaniem tych pojazdów

15:12, 03.06.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

SerioSerio

29 4

Dać im koguty na magnes.

16:54, 03.06.2020

h/kh/k

9 1

Popieram, bardzo dobry pomysł.

00:40, 05.06.2020

EloElo

7 18

Ta, koguty na głowę he, he.... Zrozumcie ze czym jest pojazd uprzywilejowany decydują przepisy a nie komendant... Zero takich pomysłów, karać takich i to od razu dla przykładu..

09:44, 05.06.2020

@do komendanta psp@do komendanta psp

40 15

Dokładnie! To samo chciałem napisać, to by rozwiązało masę problemów

15:13, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BB.BB.

17 4

Wystarczy poskladac fakty. Wyje syrena strażacka. Samochody jadą z wlaczonymi swiatlami awaryjnymi i trąbią żeby bylo ich słychać. Ludzie odrobina myślenia.
Ale takie błyskowe światło z syrena byloby dobrym rozwiązaniem.

15:58, 03.06.2020

DrajwerDrajwer

75 15

Chwała strażakom za ich robotę ale problem jest bo jakbym jechał i zobaczył dwóch takich *%#)!& to nie wiem co zrobiłbym. Za chwilę wszyscy będą sobie tak jeździć bo kto ustali czy to OSP czy pijany Zdzisek z Maryjanem.

15:17, 03.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZdzisekZdzisek

4 4

Jeszcze by tego brakowało ,żeby mnie mieli zatrzymywać jacyś pajace,mnie to powinni medal za moją jazdę przyznać ,a Maryjanowi dyplom się należy. I jeszcze nagrody pieniężne dla nas obowiązkowo.

17:33, 03.06.2020

leon2leon2

8 1

zaopatrzyć ich auta w jakieś specjalne oznakowanie lub przyklejanego koguta... ale jak zrobić żeby nie wykorzystywali tego do celów prywatnych ????? GPS w kogutach????

21:29, 03.06.2020

zaraz zarazzaraz zaraz

80 9

Wyrazy szacunku dla strażaków i w ogóle za ich robotę, ale panowie wy też nie możecie zapominać, że jedziecie normalnym autem. Skąd Kowalski, który stoi w korku ma wiedzieć, że koleś który popyla środkiem drogi albo chodnikiem to akurat strażak? Moim zdaniem musicie to jakoś rozwiązać i to też we własnym interesie. Bo na pewno nikt z was by nie chciał doprowadzić do tragedii jadąc na akcję. Może w sumie dobrze, że taki filmik powstał, bo może ktoś się nad tym zastanowi i coś się wymyśli.

15:17, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrajwerDrajwer

67 36

Za chwilę uprzywilejowany będzie ten co po sól żona go wyśle do Lidla .

15:18, 03.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jarosław Jarosław

5 5

Po co piszesz jo soli ak myślisz żeś madrze to jesteś w błędzie i to bardzo.

17:28, 03.06.2020

Sól nie da ciSól nie da ci

2 6

usprawiedliwienia, ale gdy piwo się skończy i na gwałt potrzebna nowa zgrzewka - no to zrozumiałe, że możesz fruwać nad asfaltem.

17:51, 03.06.2020

Piotr...Piotr...

46 42

Każdy jak dla mnie kto oczernia ochotnicza straż za to że chcą jak najszybciej dojechać do jednostki i wypadku żeby ratować komuś życie czy dobytek jest po prostu *%#)!& Co mają w korkach w zukowie stać? Śmiech na sali... Ciekawe jak by wam się dom palił czy bylibyście uwięzieni w płonącym samochodzie czy też w innej opresji życiowej, zadzwonili byście na straż z tekstem ze maja być jak najszybciej czy że mają stać w Żukowskich korkach byle by zgodnie z przepisami dojechali. Ale dojadą, przecież im się nie pali. ;)

15:20, 03.06.2020
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Piotr...Piotr...

15 10

Dodam jeszcze że jak dla mnie ochotnicza straż powinna dostać przysłowiowego koguta na dach do prywatnych samochodów.

15:23, 03.06.2020

Tomek Był w OSPTomek Był w OSP

14 4

Też byłem w OSP i wiem co to oznacza wycie Syreny. Ochotnik nie patrzy czy ma ubrane spodnie. Najważniejsze jest pomóc drugiemu człowiekowi. Chwała Wam Panowie. No i Tyle Powrotów Do Domu co Wyjazdów.

17:29, 03.06.2020

EloElo

6 8

Piotr, może skończ żyć jak w filmie, bo na oglądałeś się filmów i piszesz głupoty.. Od realnej pomocy jest PSP, OSP to wsparcie ich działań, i każdy druch OSP niema prawa tak gnać jak baran swoim cywilnym autem, tak samo jak nie może tego robić zawodowy strażak... Doucz się, doczytaj, a potem wypisuj głupoty..

09:49, 05.06.2020

Kierownik kKierownik k

0 0

*%#)!&

09:00, 06.06.2020

Pan PPan P

1 2

Codziennie ratownicy/lekarze udzielają pomocy dziesiątkom ludzi, a jakoś takich wyczynów wcześniej nikt nie zauważył, dlatego że większość z nich jest wykwalifikowana i wie, że ratując życie nie można narażać innego. W tym OSP jak widać niestety tak nie jest. Mamy teraz dać usprawiedliwienie wariatom drogowym? Żeby nagle wszyscy pracownicy ratownictwa pędzili na złamanie karku i narażali zdrowie i życie innych ludzi?

02:38, 08.06.2020

CiekaweCiekawe

46 10

Jakie będzie tłumaczenie gdy ktoś przed takim akurat skręci w lewo, albo ktoś wyjdzie na przejście dla pieszych.

15:22, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do ciekaweDo ciekawe

7 12

Jeśli kierowca skręci w lewo i doprowadzi do wypadku to będzie jego wina bo przed manewrem skrętu w lewo się nie upewnił czy może skręcić. Wy tak nie robicie? ? To co z Was za kierowcy???

16:22, 03.06.2020

Uzytkownik drogi.Uzytkownik drogi.

43 22

A jak cie pie.....nie na pasach, albo twoje dziecko. To napiszeszbze kij z nim bo im sie na wezwanie śpieszylo ?

15:25, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kierowca Kierowca

7 5

Tak sie okazuje ze widziałem zdarzenie po 1. Kierowcy jechali na awaryjnych
Po 2. Cały czas nadawali klaksonami ostrzegali o sobie ze jadą więc przestań *%#)!& takie kościoły walnęli by jakiegoś dzieciaka bo by nie walnęli

00:59, 04.06.2020

wiechuwiechu

12 7

Nigdy nikt nie przebije Naszego Prezesa OSP RR %%%% *##BMW

15:46, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JajaJaja

0 1

Wiechu pamiętaj , ze w sieci nikt nie jest anonimowy.??

11:29, 04.06.2020

Paulina!Paulina!

31 42

Brawa dla ochotników za ich zaangażowanie dla dobra innych ukłony w waszą stronę !!!!

15:47, 03.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

A glupole A glupole

4 10

A glupole minusują,ciekawe jak będą czekać na pomoc to niech sobie przypomną te minusy co stawiali

17:25, 03.06.2020

EloElo

4 0

Paulina, zajmij się może szkoła a nie wtrącać się w rozmowy dorosłych...

11:21, 05.06.2020

MiejscowyMiejscowy

48 35

Przyjechał miastowy i robi aferę, wszyscy co mieszkają w Żukowie wiedza ze jak wyje syrena to zaraz będą jechać i jak widzimy ich w lusterku to przepuszczamy.

15:50, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

2 9

to powinni wstrzymać ruch drogowy przelotowy.

16:19, 03.06.2020

XXXX

28 50

Tylko idiota mógł taki filmik wstawić

15:53, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pirat 1Pirat 1

23 26

Każdy się spieszy dla dobra itp np. żeby mnie niezwolniali z pracy bo wyjechałem 10min później

16:00, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czyli coczyli co

40 17

można narażać życie kilkudziesięciu kierowców w celu ratowania kilku osób

16:07, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

To identycznie jakTo identycznie jak

3 3

pędzący za piratem drogowym 180/godz. mundurowi - bo jechał o 15 km/godz za szybko i nie respektował machania na niego lizakiem.

17:44, 03.06.2020

Chmielno  ospChmielno osp

43 5

W Chmielnie też jeden strażak jechał tak szybko że nie wyrobił zakrętu i skosił słup energii pozbawił pół Chmielna prądu ... A na dodatek sam ucierpiał w wypadku narażając na straty skarb państwa

16:33, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JJ

14 6

Chcesz zabłysnąć to się brokatem obsyp

16:39, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

orPoGorPoG

23 4

W Żukowie już dawno powinna być PSP zamiast OSP.

16:51, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoachimJoachim

8 4

Ale niejest i trzeba dziękować ochotnikom a nie rzucać kłody

17:23, 03.06.2020

osposp

22 15

problem takich dojazdów do akcji ciągnie się już długo. Każdy kto z ochotników tak jedzie do akcji to jedzie na własne ryzyko. Ktoś kto pisze że teraz każdy bedzie tak jeździć po przysłowiową sól do lidla to jest w błędzie, Jeżeli któryś ze strażaków tak by jechał i został złapany to automatycznie zostaje wydalony z jednostki i wg. Nas strażaków powinni mu zabrać prawo jazdy do końca życia. Ale niech się też zastanowią Ci co krytykują taki dojazd do remizy na akcję. Gdy nie daj Boże przytrafiłoby się Tobie nieszczęście lub Twojej bliskiej osobie to zarzucasz strażakom gdzie oni tak długo są a odpowiedź? "pewnie stoją w korku w Żukowie aby dojechać do remizy

17:19, 03.06.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Masz Masz

6 6

Masz rację, tu umieją tylko krytykować i Ch a, chyba w ten sposób zaistnieć no niczym innym nie potrafią

17:21, 03.06.2020

PozarnyPozarny

3 0

Żeby nie musieć stać w korkach powinno się utworzyć PSP że stałą obsadą. OSP w mieście to raczej przeżytek. Korki uniemożliwiają szybki dojazd. Takie coś nadaje się na wieś.

18:38, 03.06.2020

EloElo

2 2

Skończ pisać głupoty,nad czy się zastanawiać??? Sam napisałeś co by się stało gdy to był ZAWODOWIEC!!! Jest coś takiego jak "cena, ryzyko i potencjalny wynik", w tej sytuacji dwa osły naogladali się filmów i pokazali ze maja problem z logicznym myśleniem i realna ocena tego co robią i jakie mogą być z tego konsekwencje... Gadki typu"a co gdyby jechali.. "se podaruj. Ukarać surowo ich dla przykładu, wydalić ze OSP, prawko zabrać, a kolejni się naucza ze to nie film gdzie strażak ratuje pół świata i wszyscy mu biją brawo a realne życie, a tacy FIFA Rafa nie powinni mieć czego szukać w szeregach OSP..

11:18, 05.06.2020

PSP powinna miećPSP powinna mieć

17 5

na taką okazję przenośne LAMPY BŁYSKOWE - aby strażacy mogli je umieścić na dachu pojazdu, którym będą pędzić na oślep !!

17:31, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

poprawka d/w:poprawka d/w:

2 1

OSP

17:35, 03.06.2020

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Wać Ci w d..........Wać Ci w d..........

0 1

Bardzo źle zrobili

19:54, 03.06.2020

Wszyscy strażacy OSPWszyscy strażacy OSP

24 6

powinni mieć uprawnienia RAJDOWCÓW, aby pędząc wbrew wszelkim zasadom do ratowania trojga ludzi w płonącym domu - nie zabili innych trzech na przejściu dla pieszych, którzy przechodzili przez ulicę, bo nie widzieli żadnego pojazdu na sygnale jadącego pod prąd.

17:58, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo!Brawo!

20 12

I tak ich podziwiam. Dajcie im koguty na magnes na auta prywatne i tyle. Karać dopiero za nadużycie.

18:02, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żuk Żuk

15 6

Noooo to może chociaż kogut na dachu takiego samochodu ? Jaki kierowca może że ocenić czy ktoś jest strażakiem czy nie .....

18:15, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

10 21

Ludzie dajcie na luz ktoś chciał zabłysnąć i dał film do sieci teraz ma z was ubaw ale niech pamięta karma wraca i to z podwójną siłą

20:34, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

leon2leon2

2 3

jest dużo *%#)!& filmowców drogowych, którzy jeżdżą po drogach tylko po to aby filmować, to jest nałóg, chroba tak jak lekomania czy narkomania czy exschibicjonizm , prawie nieuleczal;na . dojmy chorym filmowcom spokój, bo komentarze wszelkie to dla mich podnieta...? teraz może jakiś filmowieć ma wytrysk z podniety ????

21:35, 03.06.2020

KubenioKubenio

24 6

Nie raz miałem nieprzyjemność widzieć te wariackie wyczyny w Żukowie , dziwie się że do tej pory nikomu nic się nie stało , a panu komendantowi pogratulować pobłażania , nawet samochód uprzywilejowany musi zachować bezpieczeństwo o tych amatorach tego powiedzieć nie można.

21:12, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mysqmysq

0 2

zjedz snickersa a jak będzie się jarać twoja chata to co ? stoją w korkach strażacy bo się ku... komus coś nie podoba

06:22, 05.06.2020

żenada żenada

28 13

Panie Komendancie nie kompromituj się Pan choćby nie wiem co to nie jest stan wyższej konieczności. To teraz wystarczy się zapisać do OSP i gdy zawyje syrena to gnać na złamanie karku narażając innych uczestników drogi WSTYD Komendancie Straży WSTYD

21:25, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Podejście Podejście

15 2

Kryminał dziki kraj.. Prawo dotyczy..? Tylko wybranych.. Osp korków posiada prawdopodobnie 5 strażaków że mogę robić co chcą.. Zapisywać się wszysyc do osp i jk bedzie syrena prze Żukowo bez korków..

21:33, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Strażak Strażak

10 18

A jak potrzebują pomocy to zawsze to samo pytanie :co tak długo? Z wielkim oburzeniem.

21:37, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jaja

2 2

dokładnie

21:52, 03.06.2020

SomsiadSomsiad

22 1

Były złamane przepisy czy nie? Proste pytanie. Były czy nie?

21:46, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kierowca Kierowca

1 6

Nie na podstawie Art.26 kk
Oni nadawali klaksonami wtedy dodatkowo jechali na awaryjnych więc każdy człowiek który ma mózg mógł się domyśleć ze o coś chodzi

01:01, 04.06.2020

jaja

6 25

Medal im dać że narażają własne życie by ratować innych a nie podniecać się że jadą nie przepisowo

21:50, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MedalMedal

0 0

tak tak, madal pośmiertny za brawurową głupotę

14:16, 13.06.2020

ŻartobliwyŻartobliwy

11 4

Dajcie spokój pewnie mu się spieszyło na nagrania drugiego teledysku TURBO OSP.

22:06, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KopernikKopernik

9 3

Najwyższy czas wprowadzić do Żukowa profesjonalną Państwową Straż Pożarną i przy okazji skończyć z tym wyciem syreny zwolującej ochotników o każdej porze dnia i nocy. Żenujące żeby w 21 wieku mając do dyspozycji pagery wyć syreną o decybelach słyszalnych w promieniu ponad 5 km.

22:48, 03.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Balu Balu

1 4

To się wyprowadz tam gdzie nie słychać syreny albo stopery sobie kup .....

09:10, 04.06.2020

997997

13 4

Słaba wymówka chyba ktos ładnie posmarował...

23:32, 03.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SMGSMG

7 5

W Stanach strażacy mogą używać sygnałów świetlnych w swoich pojazdach gdy jadą do pożaru.

04:53, 04.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

StanleyStanley

1 2

W niektórych stanach jak zagapisz się i wejdziesz na prywatną posesję którę są w większości nieogrodzone to możesz zostać zastrzelony z obawy przez właściciela i nawet policja go nie aresztuję bo takie obowiązuję tam prawo

08:45, 04.06.2020

TuTu

1 0

Jest Polska

19:26, 04.06.2020

Majkel Majkel

6 14

A jak by to wam się tak krzywda działa i byście potrzebowali ich pomocy też byście chcieli żeby jechali przepisowo czy zależało by wam na szybkiej pomocy z ich strony , najwidoczniej was nie obchodzi krzywda innych A może to dzięki nim te osoby teraz żyją... te bezsensowne komentarze że trzeba ich ukarać zostawcie je sobie oni zrobili to co uważali za słuszne to jest ich praca ...?

05:27, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co za problemCo za problem

6 4

Skuter kupić.

07:21, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Garnra Garnra

18 4

Łamali przepisy żeby ratować życie ludzkie, a co by się stało gdyby Ci panowie spowodowali wypadek ze skutkiem śmiertelnym. Co wtedy powiedziałby komendant.

08:02, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawkazabracgeniuszprawkazabracgeniusz

5 12

jakby babcia miała wąsy to by dziadkiem była
"jakby dziecko wyskoczyło" to powinni ci zabrać prawa rodzicielskie za brak opieki i wszystko w temacie.
jak nie rozumiesz przepisów art. 26 KK to do szkoły i naucz się czytać ze zrozumieniem

08:37, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bleglepleblegleple

3 8

Na nowe suv'y ich stać ale na koguty czy normalne PSP już chyba nie!

09:59, 04.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

strażakstrażak

0 0

Większej głupoty dawno nie przeczytałem. Zazdrościsz komuś że ma suva? Czy w/g Ciebie te suvy są własnością jednostki? To są prywatne samochody, a polskie chore prawo zakazuje oznakowywania pojazdów prywatnych, w przeciwieństwie do np Niemiec czy Szwajcarii. Zapewniam Cię że stać ich na koguty. Tylko nie mogą ich używać w swoich prywatnych samochodach. Ale mogą, w stanie wyższej konieczności złamać przepisy ruchu drogowego. To nie oni pisali to chore prawo. Miej pretensje do rządów, od lat toczy się batalia o to żeby strażacy OSP na dojeździe do remizy mogli w jakiś sposób sygnalizować potrzebę szybszego poruszania się po drogach. Ale to niestety przerasta rządzących. A to czy na danym terenie będzie PSP czy OSP decyduje państwo, nie strażacy. Tak więc znowu pretensje należy kierować do państwa. To nie jest wiedza tajemna. Możesz to przeczytać zanim napiszesz kolejny *%#)!& komentarz.

10:29, 08.06.2020

To jest tam norma To jest tam norma

11 2

Kiedyś jakiś nieokrzesaniec w Passacie trąbił na wszystkich w korku i migał światłami aby później zjechać po remizę, jak oni przechodzą badania psychologiczne?

10:38, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaktojakto

11 5

przykro mi ale do *%#)!& za takie jezdzenie znam tą droge duzy ruch chłop tam daje chyba ze 140 przez chwile wymija wyspy, co to wgl ma być ? i tłumaczenie ze sie spieszyli na interwencje ? nie no błagam... więcej zapewnili strachu i niebezpieczeństwa wielu osobom w miescie bo spieszyli pomoc dwóm gosciom z łodki ,,,, pogoda ładna ... zadnej burzy słonczy swieci.. wypadł pijak z łodki wiec bedizmey pedzic 140 przez miasto gdzie jest 50 hahaha

10:56, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dmc11Dmc11

3 8

Jestem ciekaw czy któremuś z państwa by potrzebował pomocy też tak byście pisali byłem kiedyś na kilku wyjazdach ci ludzie narażają swoje życie aby nam pomóc nie każdy ma potrafi się tak poświęcić dla innych .

20:34, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konrad273826Konrad273826

3 7

Przyjedzie miastowy i ma pretensje ze ktoś naraża życie żeby kogoś uratować i ten idi..a ma do nich problem

21:12, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LogikaLogika

8 6

Czterech rozjechać aby jednego uratować, zabrać prawko na rok , zero pobłażliwości dla piratów drogowych

22:18, 04.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Daro123 Daro123

1 3

A jagby jechali ratować ciebie uwięzionego w płonącym samochodzie to też byś te bzdury wypisywał

03:45, 05.06.2020

OspOsp

3 8

Ciekawe gdyby któraś z osób co negatywnie komentuje potrzebowała pomocy lub jej bliscy czy by wam tępe dzidy nie chodziło o o to by służby ratunkowe przyjechały jak najwcześniej

22:27, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tez strazakTez strazak

1 8

A czy kierowcą pojazdu uprzywilejowanego spowoduje wypadek to za niego odpowie? Tak, jeśli był z jego winy, więc gdyby taka sytuacja zaistniała w tym przypadku to też by odpowiedzieli, a że tak się nie stało to ich szczęście, ryzykowali i ryzykują, tak w drodze do remizy jak i na akcjach, to są ochotnicy którzy dostając sygnał alarmu nie wiedzą czy jadą do wywroconej łódki czy płonącego pojazdu z zakleszczonym kierowcą, trochę powagi w komentarzach.

23:03, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Strażak. Strażak.

8 3

Co prawda zgadzam się z opinią niektórych osób, ale pamiętajmy że strażak osp może DELIKATNIE naginac przepisy ruchu drogowego, ale oglądając to nagranie to z całym szacunkiem dla niektórych komentujących to jestem za tym aby policja przeanalizowała to nagranie, bo to nie jest jazda do strażnicy na alarm tylko zwykła bezczelna brawura. Pozdrawiam strażaków...

23:40, 04.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zukzuk

4 4

powinni mieć chociaż, naklejki magnetyczne z napisem STRAŻ lub tymczasowo w takich okolicznosciach zakładać na zew. lampę niebieską z sygnałem...

06:20, 05.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

strażakstrażak

1 0

W cywilizowanych krajach tak jest. Niestety u nas to przerasta możliwości myślowe rządzących. Od lat jest o to batalia.

10:16, 08.06.2020

LechistaLechista

2 10

Jak tysiące *%#)!& jeździ tak bez powodu to cisza a teraz wielka dyskusja kaszubska. Jezdzili tyle lat i nikomu nie przeszkadzało. A jak tacy mądrale jesteście to pomysł i pan komendant w tygodniu przyjmuje interesantów i chętnie wysłucha waszych propozycji.

08:46, 05.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AalbiAalbi

1 6

Wg. przytoczonych przepisów przestępstwo by popełnili dopiero wtedy jakby kogoś przejechali.

08:49, 05.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EloElo

12 4

Po pierwsze jechali autami cywilnymi nieoznakowanymi, swoimi z domu, a to pojazdy nieuprzywilejowane!!! Ludzie zrozumcie ze zachowali się mega dziecinnie!!! Za taką jazdę powinni stracić od razu prawo jazdy, oboje, to idiotyzm pozwalać by zwykły strażak OSP narażał życie i zdrowie innych uczestników ruchu ale i przechodniów pędząc jęk deb...l na załamanie karku i tłumacząc się że jechali do wypadku!!!! I co z tego!! Kogo to obchodzi. Gdyby spowodowali wypadek i z kogoś zrobili kalekę to też by komendant gadał głupoty ze jechali do wypadku i robili to w wyższej sprawie??? Nie rubmy se jaj ludzie że każdy druch OSP będzie jak wariat jeździł po drodze na każde wezwanie do remizy, i komendant będzie go tłumaczyć że tak można bo jechał ratować ludzkie życie... Trochę realizmu p. Komendancie.. Policja powinna ukarać dla przykładu tych 2pseudo bohaterów, bo ich zachowanie nie miało nic wspólnego z odpowiedzialna postawa strażaka ale i zwykłego obywatela... Innego kierowcę by się zlinczowalo za takie cyrki na drodze ale ze strażak OSP to nieeee, bo bohater i jechał ratować.. Się pytam co? Chyba swój mózg, bo jak tną pasy, i jada jak na zabicie to pokazują szczyt głupoty który powinien być karany z najwyższa surowością by więcej taki amatorów nie chciało kozaczyć coto oni nie mogą bo jada na wyjazd...

09:34, 05.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

izcusairjewnizcusairjewn

1 3

mam nadzieje ze kiedyś bedziesz w takiej sytuacji ze bedziesz ich potrzebować ,, mam nadzieje ze wtedy nie wylecisz z ryjem do nich co tak długo ,

21:54, 05.06.2020

JajajaJajaja

0 9

A jak oni mają inaczej dojechać???? Apel do kierowców, usłyszycie syreny, zejdzie mąż do prawej niech jadą, to oni są pierwsi przy tragedii, nie karetka, nie policja tylko strażacy, którzy stawili się w ciągu minut

09:36, 05.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NaczelnikNaczelnik

2 9

Przewrocila sie lodz z lodzmi i nie wazne czy to strazacy z OSP czy zwykli ludzie, ratujac zycie kazdy ma prawo zlamac przepisy.

09:47, 05.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EloElo

2 0

Naczelnik... Weź ty może już nic nie pisz i zajmij się czym innym..

11:24, 05.06.2020

DekDek

3 8

Chłopaki brawo wy,bo liczą się sekundy?

09:50, 05.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EloElo

3 1

Kolejny zegarmistrz się znalazł... Ile ty masz lat że piszesz głupoty... Sekundy to brakowały by te dwa barany kogoś zabiły... Takich się powinno karać dla przykładu...

11:23, 05.06.2020

MałyMały

8 2

I prawo jazdy pójdzie się .... Zwykła głupota kierujących' mimo bezsensownych usprawiedliwień komendanta ' ratując jedno życie nie można narazić kolejnych 100!!!

13:38, 05.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Daniel998Daniel998

0 10

Do Hejterów!!!
Strażak ratownik z OSP zostawia wszystko dom rodzine prace za która mu szef nie zapłaci ale nie ważne zostawia wszystko kiedy dostaje wezwanie. Ma za zadanie dojechać szybko i cało nie jest to łatwe ponieważ często inni kierowcy robią nazłość zajeżdżając drogę czy specjalnie zwalniając. Komu jak komu ale nam strażaka zależy najbardziej żeby dojechać cało dla tego ze ktoś potrzebuje pomocy i ktoś na nas czeka w domu . Działamy w jednostkach społecznie nie mamy pensji. Spoczywa na Nas duża odpowiedzialność. OSP wielu miejscach dojeżdża jako pierwsze na miejsce zdarzenia i robi przysłowiową robotę, bo są najbliżej. Każdy który teraz uważa ze przepis jest bezsensowny, strażacy i władze PSP myła się niech postawi się w takiej sytuacji: Miałem wypadek z rodzina jestem zakrwawiony nie moge ruszyć nogami z nogi leci mi krew, żona ma rozwalona głowę nie reaguje dzieci z tylu to samo. Krew z nogi to przecięta tętnica w razie niezatamowania do wykrwawienia około 4/5 min może szybciej, żona w prawdzie nie przytomna ale język blokuje drogi oddechowe w przypadku nie udrożnienia dróg oddechowych do 3/4 min następuje obumarcie mózgu następnie śmierc, dziecku z tylu zatrzymało się serduszko żeby w pełni go odratować reanimacje należy rozpocząć natychmiast z każda sekunda szanse na przeżycie zanikają. I teraz pytanie dla Hejterów jak chce aby strażacy jechali na wezwanie zgodnie z przepisami 30 na godzinę może 20 bo ktoś blokuje drogę ... czy chce aby uratowali moja rodzine i mnie. Jak wolisz żeby jechali przepisowo to opisz samochód ze w razie wypadku nie musimy się spieszyć ....

15:58, 05.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SokratesSokrates

9 2

Po pierwsze nie szkodzić, podstawową zasadą w ratownictwie jest nie narażać siebie i innych na niebezpieczeństwo! nawet podczas akcji ratunkowej, trzeba być odpowiedzialnym.

Kodeks wykroczeń w art. 86 stanowi, że osoba, która na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, podlega karze grzywny.

Prawo o ruchu drogowym, które wskazuje, że każdy uczestnik ruchu powinien zachować ostrożność lub, w niektórych sytuacjach – szczególną ostrożność i unikać wszelkiego działania, które mogłoby:
- spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego;
- utrudnić ruch drogowy;
- zakłócić spokój lub porządek publiczny;
- narazić kogokolwiek na szkodę.
Moim zdaniem ci kierowcy powinni stracić Prawa Jazdy na 3mc
Słabo ze strony Pana Komendanta, chyba sam jest nie do edukowany.
Dla zasady społecznie będę się przyglądać tej sprawie, Policjo do dzieła :)

18:13, 05.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

strażakstrażak

0 2

Jak już jesteś tak obeznany z prawem to powinieneś wiedzieć że przepis ustawy odnoszący się do Stanu Wyższej Konieczności właśnie podważa przytoczony przez Ciebie przepis. Podpowiem Ci jeszcze że przepis ustawy o Stanie Wyższej Konieczności nie odnosi się tylko do prawa o ruchu drogowym. Dotyczy to praktycznie całego KK i KW.

10:20, 08.06.2020

Masło maślaneMasło maślane

2 0

- niesamowite że macie taki system powiadamiania :) trzy osoby w wodzie itd..
- nikt nie jest zmuszony do łamania przepisów, jeżeli ktoś, kogoś zmuszał proszę napisać kto! Wobec tej osoby należy wyciągnąć konsekwencje.
- Jaka sprawa jest problematyczna? Nikt się nie zgłosi leci PSP zgodnie z przepisami!
- Strażacy z Żukowa, krytykę gdzie powinniście świecić wzorem dla innych, odbieracie to jako Hejt?
Jesteście potrzebni, ale potrzebujemy odpowiedzialnych Ratowników.
- musimy łamać przepisy… Jadąc do Strażnicy nie ratujesz nikomu życia, nie możesz skorzystać z odstępstw, jesteś zwykłym kierowcą. Inna sytuacja gdybyście wyjechali ze strażnicy! Wtedy możecie nawet staranować bezpiecznie pojazdy które wam zagradzają drogę przejazdu celem ratowania np. życia.
- kodeks drogowy jest równy dla wszystkich, nie zdążysz to pojedzie ktoś inny.
Art. 174 § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Podstawą w Ratownictwie jest zadbać o swoje, kolegów, i innych uczestników np. ruchu drogowego o bezpieczeństwo.
Martwy Ratownik/Strażak nikomu nie pomoże.
Ktoś wcześniej słusznie podał przykład Strażaka z Chmielna który tak się śpieszył że sam na szczęście uszedł z życiem! Wpadł w poślizg i rozbił się na słupie energetycznym.
W Państwowych służbach ratowniczych takie zachowanie, predyspozycje tych osób do takich zachowani stracił by od razu pracę, Pomimo chęci niesienia pomocy nie możemy narażać życia innych.
Kiedyś spotkałem takiego deb..a w Baninie.
W ostatnim zdaniu waszego pisma sami przyznaliście że naraziliście ludzi na niebezpieczeństwo,
Dziękuje za słowo przepraszamy, to dla nas wiele znaczy.

00:14, 10.06.2020

zbigizbigi

0 8

Zabierać prawka POLICJANTOM!!! A co, jak np. lekarz specjalista dostanie nagły telefon z kliniki, że musi pilnie operować? Nie może być tak, że służyjewki premiera (czyli policja) od razu go ścigają, czepiają się go, a byle premierzyna pędzi 200 km/h!!! To premier za byleco powinien trafiać przed sąd!!!

18:22, 05.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KomendantKomendant

1 0

Co ty pier...? zastanów się. Jesteś strażakiem?

18:26, 05.06.2020

gdgd

9 0

Co życie, ludzi którzy byli na ulicach Żukowa w czasie jak te dwa *%#)!& urządzali sobie rajd po Żukowie jest mniej warte niż życie innych ludzi? Kogoś chyba po.....ło. Nic nie usprawiedliwia narażania ludzi na śmierć lub kalectwo.

20:39, 05.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SprawiedliwySprawiedliwy

0 1

Jazda pod prąd, wyprzedzanie na przejściu lewym pasem, mało?
gdzie policja, Policjantów też rozliczają...

21:35, 05.06.2020

OSP to pijacyOSP to pijacy

8 1

Gdyby pojazd w 0:32 wyjechał w prawo a nie czekał na przejazd *%#)!& to skończyło by się koziołkowaniem lub w szpitalu. "Jadę na akcje być może ratować życie, więc poświęcam inne nieuprzywilejowanym pojazdem". Takie zachowanie się nie obroni! Zyskają na dojeździe do koszar 10-15 sekund a narażają na utratę życia postronne osoby. Winni!

22:15, 05.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Gościu Gościu

1 1

Sam jesteś pijak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

23:31, 06.06.2020

strażakstrażak

0 0

Gdyby, gdyby. Gdyby ten pojazd skręcał w prawo to strażak by nie zrobił tego co zrobił. Na filmie widać opanowanie i przemyślane decyzje. To że Ty nie potrafisz podejmować natychmiastowych decyzji za kierownicą nie znaczy że nikt nie potrafi.

10:05, 08.06.2020

Tomasz Duch vel DuszTomasz Duch vel Dusz

2 8

Do wszystkich którzy potępiają tych kierowców, strażaków, ochotników, często zanim na miejscu zdarzenia pojawi się PSP jest już OSP wy szkoleniem wcale nie odbiera poziomem zawodowców, pedzac do remizy też nie jechali jak barany tylko wyprzedzali w możliwym ku temu momencie i nie gadajcie o tym że dziecko wyskoczy na ulice bo widząc w polu manewru ludzi , danego manewru by nie wykonali, a rzecz druga, ciekawe czy też byście ich potępili jeżeli gonili by do remizy na wezwanie w którym wasza żona, brat, czy syn byli uczestnikami wypadku, bądź palił bh się wasz dobytek

22:35, 05.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Strazak ospStrazak osp

2 9

Gowno wiecie hejterzy. Jak potrzebna wam pomoc to gadacie gdzie jest ta straz czemu tak długo jada i późno przyjechali a jak zobaczyliscie jak chłopaki jada do remizy to fala hejtu. Macie potwierdzone ze nie jechali dla zabawy to mordy w kubeł i nie życzę nikomu aby ci strażacy jechali do kogoś z was.

22:53, 05.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Strażak pspStrażak psp

2 0

Mordę w kubeł chyba Ty powinieneś schować. W mieście OSP jeździ do pomocy PSP i struganie wariata raczej nie pomoże nikomu. Zwłaszcza na drodze pełnej innych uczestników!

23:06, 07.06.2020

Jan BatJan Bat

7 0

... nie lukrujcie o stanie wyższej konieczności ! Ilu przez nieodpowiedzialne wyczyny tego typu kozaków drogowych, skończyło w czarnym worku. Drogowa łobuzerka i tyle.

15:50, 06.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BodziuBodziu

8 1

Nic nie usprawiedliwia narażania życia innych uczestników ruchu. Obrona d..py tych szaleńców, stanem wyższej konieczności jest nadużyciem i grubym nieporozumieniem. Nie na takich ratowników oczekuję.

19:34, 06.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

6 3

Do tych wszystkich którzy biją BRAWO dla tych dwóch baranów kturz łamali wszystki mozliwe pszepis . Gdyby w Tym samym czasie jakieś dziecko przechodziło na pasach albo cała rodzina albo jakiś samochód włączył się do ruchu i jeden albo drugi baran zabił też bysci BRAWO bili żenada powinni ponieść najwyższą karę wziąć prawko i dowalic jeszcze z 10 tyś na łeb!!!???

19:46, 06.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GościuGościu

1 2

Baran to jesteś ty!!!!!! A gdyby jechali do twojego dziecka??!!


23:18, 06.06.2020

obywatelobywatel

0 0

a gdyby Twoj ojciec nie *%#)!& Twojej Matki to by taki głąb się nie urodził .... na cholere polemizować gdyby to gdyby tam to....

10:22, 08.06.2020

GościuGościu

1 6

Niech ci co krytykują jazdę tych druhów pomyślą że oni jadą ratować ich bliskich!!!!!!

23:14, 06.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GościuGościu

1 7

Mam prośbę.Możecie pisać o kary dla tych ludzi. Tylko nie dzwońcie po nich kiedy będziecie w potrzebie!!!!!!!!!!!

23:26, 06.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wolne żartyWolne żarty

7 0

W imię stanu wyższej nieodpowiedzialności jakiegoś szlauchowego, ktoś inny ma ponosić ofiary, totalna paranoja. Trzeba być ślepym aby nie widzieć jak pojazd pędzącego pirata ciska się tuż przed innymi pojazdami z przeciwległego pasa ruchu. Fakt że ktoś w szeregach Związku Ochotniczych Straży Pożarnych, nie daje jeszcze prawa do tak karkołomnego łamania prawa z narażeniem życia innych osób. Można oczekiwać, że z tego patogennego nawyku miejscowych ochotników, zostaną wyciągnięte wnioski na przyszłość. Na takie niebezpieczne zachowania, nie może być przyzwolenia innych użytkowników dróg, bo prywatna fura to nie wóz bojowy.

03:49, 07.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

strażakstrażak

0 2

mam nadzieję że jak to Ty, lub ktoś Tobie bliski będzie potrzebował pomocy, to też będziesz wygłaszał tą wersję.

10:02, 08.06.2020

Strażak Strażak

4 1

Wszystko wszystkim ale jazda jak *%#)!& to już trochę przesada. Ci panowie chyba jechali do pomocy Państwowej Straży Pożarnej i pisanie jakby twoje , gdyby twoja, chyba się lekko nie wpisuje w powagę sytuacji. Bohaterami na pewno są, ale zatrzymać czasu chyba nie potrafią i przy wyprzedzeniu na skrzyżowaniu, w sytuacji wyjechania pojazdu z prawej szans by nie mieli. Więc obrońcy niech skończą to farse! I włącza myślenie!

22:59, 07.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StrazakStrazak

1 3

To nie strażacy tylko ochotnicy - chyba ze należą do PSP

09:44, 08.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec rondamieszkaniec ronda

1 6

Po co to polemizowanienie i wrózenie GDYBY TO GDYBY TAMTO... a jakby wyskoczył a jak by wyszedł... powiem tak dojechali uratowali nikomu krzywdy nie zrobiliii!!!!! a GDYBY Połowe BARANOW wsiadło do samochodów mniej to by korkow nie było w Żukowie proste... a po za tym dajcie mi jeden przyklad z Żukowa z Chwaszczyna (najwieksze korki i trudności z dojazdem) kiedy to ratownik OSP spowodował wypadek lub potracenie podczas dojazdu na Alarmowanie Syren do remizy... dla nie ktorych moze są szaleńcami ale maja troche oliwy w głowie i Chęć RATOWANIA i pomagania bliżniemu i czytania sytuacji na drodze. a nie to co Ci ktorzy tylko potrafia klikac Enter pic kawke i wyjechac tylko samochodem w niedziele... po co to polemizowanie najlepiej wogole zabierzmy koguty i syreny pojazdom uprzywilejowanym i bedzie po temacie..niech tak samo stoja w korku i czekaja ... kiedys dojada

10:31, 08.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MlokiMloki

1 0

To ze żaden pędzący ochotnik nie spowodował nieszczęścia, to nie zasługa jego, ale innych uczestników ruchu, którzy wykazując wzmożoną czujność unikali kontaktu z tymi kierowcami, ale to jest do czasu, w końcu ktoś będzie przebiegał przez jezdnię, wyjdzie za stojącego pojazdu, albo nagle skręci, bo ktoś jechał na wezwanie i znalazł się w miejscu w którym zwyczajowo nie powinno być samochodu i będzie ... bum.
W Chmielnie jeden ratownik przywalił w drzewo i zamiast ratować zdrowie i życie innych, sam wylądował w szpitalu, bo spieszył się na takie "wezwanie"
Więc martwy ratownik, raczej jest mało przydatny.

15:23, 10.06.2020

Dobry ratownik to roDobry ratownik to ro

6 0

Rozsądek przede wszystkim.
Ludzie w powiecie jest kilkadziesiąt jednostek OSP w samej gminie Żukowo jest ich 8. W jednostkach nie ma po 6 strażaków że obowiązkiem jest aby każdy stawił się na alarm nie zważając na wszystko. Jeżeli spośród kilkunastu lub kilkudziesięciu ratowników na syrenę musi stawić się 6 aby skompletować pełną obsadę w Żukowie 5 bo kierowców mają na etacie. Więc trzeba być świadomym że jeżeli jest duże natężenie ruchu to najszybciej na syrenę dotrą ci którzy mają bliżej więc ci co mają dalej siłą rzeczy aby załapać się na interwencję to naginają przepisy a i tak czasami przyjeżdżają za późno bo inni dotarli szybciej więc jak się mieszka 2,3,5 kilometrów od remizy to trzeba się pogodzić że na każdą akcję nie pojedziemy tym bardziej przy prężnych jednostkach. Druga sprawa to jeżeli zdarzenie działo się na jeziorze Tuchomskim jak w tym wypadku to z Żukowa mają z 10 kilometrów.
OSP Tokary 4 km
OSP Miszewo 5 km
OSP Banino 6 km
OSP Czeczewo 6 km
OSP Chwaszczyno 6 km
PSP Kartuzy 19 km
PSP Gdynia Wielki Kack niecałe 8 km
Więc na miejscu zapewne będzie już działała jakaś jednostka.
Nawiasem mówiąc człowiek tonie w 3-6 minut więc jeżeli nie zareaguję naoczny świadek bądź przebywający nad wodą sami nie zadbają o swoje bezpieczeństwo kamizelki ratunkowe to nie pomoże nikt.
Dlatego życzę zdrowego rozsądku zarówno dla ratowanych jak i dla ratowników którzy powinni świecić przykładem.

13:18, 08.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaxiMaxi

5 1

Panie Komendancie to byli piraci drogowi chyba nie trzeba nikomu przypominać że pojazd uprzywilejowany to taki który porusza się z uruchomionymi sygnałami dźwiękowymi i świetlnymi nic nie usprawiedliwia zachowania tych kierowców. No hejterzy do roboty!!!

09:27, 09.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AxxaAxxa

0 0

A żeby akurat stali w korku jak będziesz ich potrzebować . Pozdrawiam

22:55, 13.06.2020

Język Polski piękny Język Polski piękny

0 1

Naucz się pisać.. bo mi przykro jak kaleczysz Język Polski.

00:10, 10.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AxxaAxxa

1 0

Oni ratują życie nie jednej osobie i dobytek . Więc jestem za tym by dać im stroboskopy z syreną ale w barwie aby ich odrużniło i niech jadą do remizy . Np. Zielony.

22:52, 13.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NYGUSNYGUS

0 0

Ludzie skąd u Was tyle jadu???
STRAŻACY ratują WASZE Życie, pędzą na złamanie karku. I nikt nie patrzy na to, że w drodze mogę SAMI zginąć.
Jestem ciekawy co WY byście zrobili na NASZYM miejscu, bo już nie wspomnę gdyby STRAŻAK PĘDZĄCY na wezwanie do Was lub waszej rodziny nie dojechał. Bo akurat złamał PRZEPISY I policja Go zatrzymała ....

21:05, 18.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UpsUps

0 0

To zwykli piraci drogowi którzy powinni stracić prawo jazdy.

20:37, 19.03.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%