Zamknij

Jak korzystać z aplikacji mobilnej i bankowości elektronicznej?

art.sponsorowany + 09:17, 15.06.2023 Aktualizacja: 09:17, 15.06.2023

Bankowość elektroniczna to skuteczny sposób na wygodne i bezpieczne korzystanie z usług instytucji finansowych z dowolnego miejsca, o dowolnym czasie, niezależnie od godzin pracy i lokalizacji oddziałów. Jak w praktyce z niej korzystać? Sprawdźmy.

Kolejne tygodnie to dla wielu Polaków czas odpoczynku i wakacyjnych wyjazdów. Jeśli Ty także planujesz urlop, nie zapomnij zainstalować wcześniej na swoim smartfonie aplikacji mobilnej instytucji finansowej, z której usług korzystasz. Może się bowiem okazać, że na mazurskiej wsi, położonej w Borach Tucholskich leśniczówce czy w niewielkiej miejscowości na Półwyspie Helskim przyda się zdecydowanie bardziej, niż sądzisz. Czym jest w praktyce aplikacja mobilna i jak z niej korzystać?

Czym jest aplikacja mobilna?

Zanim wyjaśnimy, czy są mobilne aplikacje bankowe, zaczniemy od „początku”, czyli omówienia czym jest sama bankowość elektroniczna (aplikacja mobilna, czyli tzw. bankowość mobilna, to jedna z form bankowości elektronicznej).Bankowość elektroniczna polega na dostępie do produktów i usług finansowych przy pomocy urządzenia elektronicznego, np. komputera czy smartfona z dostępem do internetu lub telefonu komórkowego z aktywną linią telefoniczną.

Sama aplikacja mobilna jest natomiast rodzajem oprogramowania, możliwym do zainstalowania na urządzeniu mobilnym, np. tablecie czy smartfonie. Dzięki aplikacji możesz bankować wygodnie, szybko i bezpiecznie – z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie.

Jak korzystać z aplikacji mobilnej nie tylko podczas wakacji?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia korzystania z aplikacji mobilnej „swojego” banku czy spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej powinno być jej zainstalowanie na smartfonie. W zależności od systemu operacyjnego swojego smartfona aplikację znajdziesz w wyszukiwarce Google Play (Android) lub App Store (IOS). Aplikacje mobilne są darmowe, więc za pobranie nie zapłacisz ani złotówki. Aplikację możesz pobrać także wtedy, jeśli nie jesteś jeszcze jej klientem, ale chcesz np. szybko i wygodnie założyć w niej rachunek osobisty.

Kolejnym krokiem powinna być aktywacja aplikacji mobilnej. W zależności od instytucji finansowej procedura wygląda z reguły nieco inaczej. Często po zainstalowaniu aplikacji na smartfonie niezbędne jest naciśnięcie przycisk Aktywuj czy Aktywuj aplikację, a następnie zalogowanie się danymi logowania do konta przez internet (loginem czy numerem klienta i hasłem).

To jednak nie wszystko. Po aktywacji i logowaniu często niezbędne jest ustalenie PIN-u do aplikacji. Jeśli Twój smartfon dostanie się w niepowołane ręce, zachowasz pewność, że nikt nie zaloguje się na Twoje konto, nie weźmie pożyczki czy nie wykona przelewu. Zadbaj o to, aby hasło nie było oczywiste – takim będzie np. Twoja data urodzenia. Najlepiej wybierz ciąg przypadkowych cyfr, których kombinację trudno z czymkolwiek skojarzyć.

Aby zapewnić użytkownikom aplikacji mobilnych maksymalne bezpieczeństwo, instytucje finansowe stosują z reguły także metodę weryfikacji numeru telefonu poprzez przysłanie specjalnego kodu w wiadomości SMS lub przez połączenie głosowe. Ten, jak nietrudno zgadnąć, należy wpisać w odpowiednim miejscu w aplikacji, aby potwierdzić, że to Ty jesteś właścicielem smartfona i użytkownikiem aplikacji.

Jeśli pomyślnie zrealizujesz wszystkie kroki, będziesz mógł korzystać z aplikacji, bankując wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej.

Jakie operacje finansowe zrealizujesz w aplikacji mobilnej?

Nowa bankowość elektroniczna w formie mobilnej daje dostęp do większości produktów i usług dostępnych jakiś czas temu wyłącznie w oddziałach. Dzięki systemowi bankowości mobilnej:

  • wykonasz przelew, także ekspresowy,
  • założysz rachunek osobisty i oszczędnościowy,
  • założysz lokatę,
  • weźmiesz pożyczkę lub kredyt,
  • sprawdzisz saldo swojego konta,
  • potwierdzisz przelew realizowany przez internet,
  • kupisz ubezpieczenie, np. podróżne,
  • zalogujesz się do e-Urzędu,
  • wygenerujesz wyciąg i sprawdzisz historię transakcji.

Bankowość elektroniczna podczas wakacji zapewni Ci finansowe bezpieczeństwo, a w przypadku szybkiej potrzeby skorzystania z usług banku – dostęp do nich przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Źródło:https://www.politykabezpieczenstwa.pl/pl/a/jak-bezpiecznie-korzystac-z-aplikacji-mobilnych

Opracowano na zlecenie partnera, tj. Kasy Stefczyka.

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%