Tak jawnej agitacji w parafiach powiatu kartuskiego prawdopodobnie jeszcze nie było. Na stronie internetowej parafii w Niestępowie (gm. Żukowo) ukazał się komunikat ze wskazaniem, które ugrupowania nie zasługują na poparcie "chrześcijanina". O sprawie piszą już ogólnopolskie media.
Parafia Najświętszego Serca Pana Jezusa w Niestępowie jawnie włączyła się w kampanię wyborczą. Na swojej stronie internetowej zamieściła taki komunikat:
Dziś potrzeba czytelnego świadectwa jakie są nasze poglądy… Nie można być trochę chrześcijaninem i trochę liberałem w stylu: PO-KO, PSL, .N, Wiosny, SLD itp. Albo, albo…. Trzeciej drogi nie ma!
O sprawie pisze już m.in. onet.pl. Portal wskazuje, że wśród wymienionych ugrupowań, na które - wedle komunikatu - nie powinni głosować chrześcijanie, nie ma PiS oraz Konfederacji.
Próbowaliśmy się skontaktować z proboszczem parafii w Niestępowie księdzem Wiesławem Drążkiem pod wskazanym na stronie numerem telefonu, ale nikt nie odpowiada. Wystosowaliśmy więc mailem pytania w sprawie opublikowanego komunikatu. Poprosiliśmy o wyjaśnienie dlaczego parafia włączyła się w agitację wyborczą i czy przestała być miejscem apolitycznym. O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy również kurię gdańską. Jak tylko uzyskamy odpowiedź, wrócimy do tematu.
Problem agitacji politycznej w kościołach - często odbywającej się podczas mszy świętych - ma charakter ogólnopolski. Niedawno odniósł się do niego rzecznik Konferencji Episkopatu Polski ks. Paweł Rytel-Andrianik:
Zarówno Msza Święta, jak i nabożeństwa oraz liturgie, to czas modlitwy. Świątynie są miejscami spotkania człowieka z Bogiem, bez żadnych wyjątków i taka jest ich rola. Kościelne ambony są przeznaczone do głoszenia Ewangelii, pocieszania strapionych, napominania, przypominania prawd wiary i magisterium Kościoła katolickiego (...) Świątynia nie jest odmianą Areopagu, gdzie każdy może przyjść i wygłaszać swoje poglądy. W kościele człowiek otrzymuje sakramenty, doświadcza bliskości Boga, słyszy ewangeliczne prawdy. Wszelkie inne formy działalności, które wykraczają poza prawo kościelne są nadużyciami - (źródło:episkopat.pl)
skandal13:10, 30.09.2019
Skandal skandal skandal
i dobrze13:10, 30.09.2019
Sodoma i Gomora - odsyłam do Biblii. Kościół przecież nie może tego popierać!
Jaś wyborca13:11, 30.09.2019
Jak bezpartyjne samorządowiec promuje i prowadźi się po Kartuzach z jedynie słusznymi kandydatami to jest ok. To jakoś redakcji nie przeszkadza.
Wikary18:22, 30.09.2019
Popieram, sam byłem tego świadkiem
aaaaaaaaaa13:15, 30.09.2019
WSTYD!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jadzia........07:41, 02.10.2019
Wstyd do Ty masz w buksach
Żukowo13:22, 30.09.2019
Najwięcej do powiedzenia mają osoby które do kościoła nie chodzą.
Wot.15:34, 30.09.2019
Świętą prawda!
antypisior17:22, 30.09.2019
W dupie ?mam taki kościół!!!
Do antypisior07:45, 02.10.2019
W dupie to miała cię matka temu nie nasz czym sikać
@Żukowo13:24, 30.09.2019
A dlaczego nie chodzą? Może właśnie z takiego powodu. Może czas żeby kościół był kościołem, a nie przybudówką partii politycznej?
... 14:21, 30.09.2019
No i to dziwne że akurat teraz w czasie kampanii. Dziwne żeby wielka Warszawa nagle straciła środki na 500+ skoro rząd je przekazuje
Paria PisKler, czyli19:20, 30.09.2019
pedofilia i burdele jest najlepsza.
amen13:30, 30.09.2019
super trzeba głośno i wyraźnie opowiedzieć za Bogiem: życiem, rodziną ... innej drogi nie ma . A jeśli jest głośno to dobrze - niech wszyscy w całej Polsce się dowiedzą -kto trzyma z Bogiem
Alicante13:48, 30.09.2019
Tylko, że polski kościół jako instytucja nie trzyma z Bogiem, odchodzi od nauki Jezusa, prawdziwi chrześcijanie szukają kościołów gdzie wysłuchają słowa bożego, a nie słów nienawiści do innych. Nasz kościół i papież Franciszek do dwa wizje kościoła. Papież jest bliżej ludzi, nasz bliżej żłoba, pieniędzy i władzy.
mt do alicante18:09, 30.09.2019
Dobrze powiedziane "polski kościół" ja przynależę do "Kościoła Rzymskokatolickiego"
Prawda07:46, 02.10.2019
Zgadzam sie precz z komuchami
Evee13:31, 30.09.2019
Bo Kościół jest od tego, żeby być cicho, odprawiać chętnym Nabożeństwa i dawać Sakramenty...
A wokół co? LGBT i jakieś nauczanie seksualne dla małych dzieci etc. Skoro jest wolność słowa to i Ksiądz powinien móc się wypowiedzieć, inni przecież nie muszą się zgadzać. Politycy wypowiadają się o Kościele, to niech i Kościół wypowiada się o polityce. Wielkie rzeczy.. Zajmijcie się czymś poważniejszym.
on20:36, 30.09.2019
Kobieto, a czy ty w ogóle wiesz co to LGBT? 90 % ludzi nie wie, ale jedyna słuszna partia lub kościół ma nowego wroga.... to ty też?
Pisiorek13:34, 30.09.2019
Kościół to wspólnota ludzi a ludzi głosują, słusznie kościół mówi na kogo nie głosować,
Użytkownik13:40, 30.09.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Jam z Kaszub14:24, 30.09.2019
Jakbyś nie wiedział to w tej pierwszej Targowicy brali udział katoliccy biskupi... Nie mam nic do głoszenia polityki z ambony ale tylko wtedy gdy Kościół nie będzie brał kasy za swoje gadanie od polityków którzy w ten sposób kupują swoje stołki. Tylko *%#)!& tego nie widzi. Takiej hipokryzji i zakłamania. Ten kto tak robi dziś bierze od polityków a jutro od wrogow. Bo nie liczy się dobro tylko ile dasz...Ten kościół nijak się ma do prawdziwego chrześcijaństwa...
slk17:57, 30.09.2019
targowica??? to kościół właśnie sprzedał naszą ojczyznę za gwarancje swojego majątku!!! niedługo w szkole nie dowiesz się takich rzeczy!!! a jak biskupów wieszano na szubienicy za zdradę.... wiesz coś o tym??? do książek.... historia nie zapomina. jej nie zmienisz!!!
zxc13:42, 30.09.2019
Róbcie tak dalej. Niedługo na mszę przyjdzie jeden wierny. Jak na mecz Cartusii.
Alicante13:44, 30.09.2019
Parafianie już wiedzą na kogo mają głosować, ksiądz to wskazał: PO-KO, PSL, Nowoczesną Wiosnę, SLD. Boże chroń nas przed partią, która ochrania i broni pedofilów, czerpie dochody z agencji towarzyskich, hejtuje w internecie lata rządowymi samolotami jak taksówkami na imieniny do cioci. Chociaż się dzieli z ludem łupami czyli pieniędzmi, nie inwestuje. Nie ma nowych statków, nowych helikopterów, budowa szybki dróg zwolniła, służba zdrowia jest chora, a TVP cofały się do czasów Edwarda Gierka, propaganda sukcesu która prowadzi do...wiemy z historii do czego
rozsądny16:29, 30.09.2019
czemu kłamiesz i maniupulujesz, to co robi PO i Lewica to zbrodnia na ludziach
Myster13:46, 30.09.2019
Zaczniemy od tego że wyżej wymieniony ksiądz na głosił tych poglądów z ambony w czasie mszy. Ludzie drodzy czemu w Was tyle jadu i nienawiści. I to jest prawda najwięcej mówią te osoby które nie chodzą do kościoła. Macie jakieś dziwne spostrzeżenie że jak napisze się o waszej opcji politycznej to robicie afere stulecia. A Panu Panie Drewka życzę więcej pokory i coraz lepszych umiejętności w sianiu nienawiści do Kościoła Rzymsko-katolickiego. Pan jako dziennikarz powinien być neutralny. Pozdrawiam i tych co mnie poszczują za to słowo.
vbn13:48, 30.09.2019
No a co z Konfederacją? A nie, oni dla kościoła w Niestępowie są OK bo jak mawia ich lider "Wolę, jak pedofil poklepie mi córkę po pupie..". Więc wszystko gra.
D14:05, 30.09.2019
Bredzisz, słowa wyrwane z kontekstu, który miał inne znaczenie. Zresztą nie o tym. Innych na prawicy nie masz więc warto się zastanowić ;)
...13:51, 30.09.2019
Nie rozumiem jak można być katolikiem i głosować na ludzi, którzy są za wprowadzaniem rzeczy sprzecznych z nauką kościoła. Idziesz do kościoła po co? Po to, żeby poza jego murami popierać przeciwników? Prawdę napisali w tej parafii. Albo jesteś katolikiem albo nie. Niestety obawiam się, że będzie coraz więcej ataków na nasze parafie. Zaczęło się od Zachodu, teraz to wkracza do naszych kaszubskich parafii, jeszcze na szczęście tak bardzo licznych.
Ministrant20:56, 01.10.2019
Tylko kościół i tylko pis nie pedaly nie lesbije
Użytkownik13:51, 30.09.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Anty pisiorki14:01, 30.09.2019
Dokładnie, brak słów na to co robi Kościół i bandą pisiorków...
Alicante13:52, 30.09.2019
Polski kościół jako instytucja nie trzyma z Bogiem, odchodzi od nauki Jezusa, prawdziwi chrześcijanie szukają kościołów gdzie wysłuchają słowa bożego, a nie słów nienawiści do innych. Nasz kościół i papież Franciszek do dwie wizje kościoła. Papież jest bliżej ludzi, nasz bliżej żłoba, pieniędzy i władzy, jako jeden z nielicznych na świecie Kościołów Katolickich kryje przestępców pedofilów i czeka aż Partia się umocni i wszystko9 zamiecie pod dywan.
@amen13:57, 30.09.2019
Boga do tego nie mieszaj. Polski kościół jest coraz dalej do Boga
Pytek14:04, 30.09.2019
Kiedy będą wybory w parafiach? Jak katolik chciałbym miec decydujący głos, kto będzie w mojej parafii proboszczem a w diecezji biskupem.
Do wyżej15:43, 30.09.2019
W Kościele panuje totalitaryzm i nie masz nic do gadania.
@@amen14:11, 30.09.2019
kościół to ja i ty?
opl14:16, 30.09.2019
przeciwwaga do TVN
Djfiddk23:15, 30.09.2019
I expressu kaszubskiego.
Obserwator 2 14:17, 30.09.2019
Redaktor Wojciech Drewka znowu w swoim żywiołe ,sieje ferment przedwyborczy tak jak poprzednio w majowych wyborach do europarlamentu , które skończyły się duza porażka opozycji.
kla14:18, 30.09.2019
Dość siania nienawiści do kościoła
Kwad09:24, 01.10.2019
Kościół bardzo często sam tę nienawiść podsyca.... Co to za katolik np. taki Kaczyński co napuszcza jednych Polaków na drugich... czy tak nauczał p. Jezus.... Gdyby tu był Jezus pogoniłby ten cały PiS bo udają tylko katolików a jeśli jest piekło tam ich będzie najwięcej...
Użytkownik14:19, 30.09.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Tak14:29, 30.09.2019
No i to dziwne że akurat teraz w czasie kampanii. Dziwne żeby wielka Warszawa nagle straciła środki na 500+ skoro rząd je przekazuje
Użytkownik14:26, 30.09.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
E...14:27, 30.09.2019
EX-KOMUNIKA!
Daniels14:27, 30.09.2019
Konfederacja to jedyna słuszna opcja na te wybory. Żaden PIS czy też KO. Ludzie, nie widzicie jak oni na przemian rozkradają Polskę? Nie dajcie się przekupic socjalem w postaci 500+ itd. Za to płacimy my sami. Nie wybierajcie tylko między PIS/PO, bo to błędne koło!!!
... 14:31, 30.09.2019
Jak już mówisz że za 500+ płacimy my sami to ja się z tego powodu cieszę. Ja PiS nie rządzili też placilismy i co mieliśmy?
Daniels16:25, 30.09.2019
Co mieliśmy? Nie mieliśmy tak wysokich podatków. Spójrz jak pogorszyły się warunki dla przedsiębiorstw. Wszystko idzie w górę. Masz klapki na oczach, nawet podstaw ekonomii nie pojmujesz. Nie wiesz jak funkcjonuje państwo. Że też takie młoty mają tak samo warty głos, co ludzie inteligentni, potrafiący liczyć..
@daniels08:49, 01.10.2019
W końcu ktoś mówi prawdę !! Brawo dzwonu
Człowiek14:33, 30.09.2019
Każdy normalny człowiek wie nie można głosować na PO-KO, PSL SLD. Tak mówią dziadkowie, weterani, rodzina, w pracy i znajomi. Ksiądz też wie proste:-)
Tak?15:41, 30.09.2019
A dlaczego burmistrzem jest Pan Kankowski?
Anastazy14:36, 30.09.2019
Czy mamy teraz ciszę wyborczą? Nie? No to "pocałujta w d... wójta". Wystarczy włączyć TVN lub zobaczyć GW, tam pokazują na kogo nie głosować.
Firma okna DruteX14:38, 30.09.2019
Brawo dla księdza! 250 000 dla parafii w Niestępowie za postawę patriotyczną. Możemy też wymienić okna.
Te22:18, 30.09.2019
Wymieńcie se mózgi.
Anastazy14:55, 30.09.2019
Szanowny Panie Redaktorze, dlaczego Pan stosuje perfidną manipulację, zestawiając wpis księdza na stronie internetowej parafii, ze słowami ks. Pawła Rytel-Andrianika, który mówi o Mszy Św.
press15:02, 30.09.2019
Po pierwsze należy rozwiązać konkordat, zabrać wszystkie przywileje czarnym. Przecież "kościół nie idzie z duchem czasu i nie ma miejsca w nim na tolerowanie nowości..." ale na zmianę na przykład środków transportu, z osiołka na mercedesa to już zrobili wyjątek...wszystko co wyłudzili, zagrabili, "załatwili" sobie po prostu zabrać. mają żyć w ubóstwie, jak Pan Jezus. cwaniaki.
Hkl15:04, 30.09.2019
Jak kościół może isc z biegiem czasu? Biblię ma zaktualizować?
@Hkl 17:47, 30.09.2019
Kk dawno przestał opierać się na Piśmie Świętym, więc po co się na nie powołujesz?
wacek15:03, 30.09.2019
jestem za głośno i wyraźnie mówić na kogo głosować
Grzesiek15:07, 30.09.2019
Następny prawicowy kandydat sobie wiejskie zaplecze buduje ? później tylko urlop od stanu kapłańskiego, start w kolejnych wyborach, po drodze się jakieś dziecko z gosposią zmontuje na program socjalny, a potem ... Potem wielki kapłan będzie nas wszystkich z ambony umoralniał! Samo życie i wielka tajemnica wiary ???
@Człowiek15:11, 30.09.2019
A jak w tv i w kościele powiedzą ci, że masz skakać na jednej nodze i trzymać się prawą ręką za lewe ucho to tak będziesz robić? Brawo ty....
Hipokryzja 15:11, 30.09.2019
Przecież ten portal w osobie Pana redaktora robi dokładnie to samo tylko w taki niby wyrachowany sposób. Czytelnicy to wyczuwają Panie Drewka.
Dawno nie było nic na Bonkowskiego, może o nim by tu coś napisać.
Obiektywny czytelnik16:33, 30.09.2019
A wiesz co to obiektywne dziennikarstwo? Dlaczego redaktor nie miałby napisać o tej sprawie skoro również ogólnopolskie media o tym wspominają? Dziennikarze nie wybierają sobie informacji tak jakbyś sobie tego życzył, nie ma tym to polega.
oficjalna nauka Kosc15:22, 30.09.2019
Konstytucja „Gaudium et spes”: „Kościół (…) ze względu na swoje zadanie i kompetencje w żaden sposób nie utożsamia się ze wspólnotą polityczną i nie łączy się z żadnym systemem politycznym".
-
Kongregacja ds. Duchowieństwa wydała w 1994 r. „Dyrektorium o posłudze i życiu kapłanów”. W punkcie 33 podkreśla się, że kapłan powinien stanąć ponad wszelkimi stronnictwami politycznymi. Nie może czynnie angażować się w działalność partii politycznych ani kierować związkami zawodowymi
-
Podczas poprzedniej kampanii prezydenckiej w 2010 r. polscy biskupi w komunikacie ze swych obrad na dwa tygodnie przed wyborami napisali tylko jedno lakoniczne zdanie na ten temat: „w związku z wyborami prezydenckimi pasterze Kościoła przypominają o odpowiedzialności za Polskę, która powinna się wyrazić m.in. przez udział w wyborach”. Ani słowa więcej. Postawa ta była nawet bardziej powściągliwa od stanowisk wyrażanych w podobnych sytuacjach przez inne europejskie episkopaty.
(cytaty z oficjalnej strony Episkopatu Kosciola katolickiego)
szyszka16:39, 30.09.2019
a gdzie niby proboszcz z Niestępowa angażuje się w poparcie partii politycznych, przecież nic nie pisze o poparciu PiS, czytaj ze zrozumieniem, a potem się odnoś, Kościół ma obowiązek informować o zagrożeniach, jeśli ktoś popiera zabijanie ludzi czyli jest za aborcja i eutanazją, to Kościół ma obowiązek o tym informować!!
@hipokryzja15:23, 30.09.2019
A ten Bonkowski znów coś nawywijał?
Nie nic 18:22, 30.09.2019
Ale redaktor czeka aby cos nawywijał ,to by z chęcią napisał o nim
8 lat PO to m.in.15:32, 30.09.2019
Ogólno dostępny wykaz w sieci afer podczas ich rządów - Afera taśmowa, Afera hazardowa, Afera wyciągowa, Afera stadionowa, Afera autostradowa, Afera stoczniowa, Afera AmberGold, Afera Elewarru, Afera z informatyzacją MSW, Afera z budową gazoportu w Świnoujściu oraz dostawami gazu z Kataru, Afera z budową elektrowni atomowej (kilka lat trwało “wybieranie” jej lokalizacji, a kasa dla zarządów specjalnych spółek leciała), Afera z opóźnieniem publikacji przez Rządowe Centrum Legislacji ustawy o rajach podatkowych, Grabież Polakom połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w OFE (153 mld zł), Wydłużenie obowiązku pracy (wieku emerytalnego) o 7 lat u kobiet i 2 lata u mężczyzn, Rozrost biurokracji (sto tysięcy nowych etatów), Drastyczny wzrost zadłużenia kraju (z 530 mld zł do blisko 1 bln zł), Podniesienie VAT-u na wszystko, Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców, Zamrożenie na 8 lat kwoty wolnej od podatku, kwot uzyskania przychodu oraz progów podatkowych, Podniesienie akcyzy na paliwo, Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa), Zmniejszenie o 1/3 zasiłku pogrzebowego, Wprowadzenie nowego podatku paliwowego – tzw. opłaty zapasowej, Nałożenie na Lasy Państwowe haraczu w postaci podatku od przychodu (a nie dochodu!), Prace nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego, Prace nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego, Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego, Zgoda na wprowadzenie do Polski GMO, Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej, Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń, Przyjęcie ustawy o “bratniej pomocy” (tzw. ustawa 1066), Spuszczenie w sejmowym klozecie kilku milionów podpisów złożonych pod obywatelskimi inicjatywami referendalno-ustawodawczym, Utajnienie raportu o nieprawidłowościach w ZUS do jakich doszło w latach 2008 – 2013, Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych, Doprowadzenie do tragicznego stanu publicznej służby zdrowia (czekanie po kilka lat na wizytę u lekarza specjalisty), Podpisanie z Rosją niekorzystnej umowy gazowej (najdroższy gaz w Europie), Blisko 3-letni paraliż legislacyjny w sprawie wydobywania gazu łupkowego, Drenaż Funduszu Rezerwy Demograficznej, Wyprzedaż majątku narodowego za ponad 65 mld zł (w tym spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów), Ograniczenie potencjału militarnego, Brak przemyślanej i suwerennej polityki zagranicznej, Wszechobecny nepotyzm i kolesiostwo (tysiące stanowisk opłacanych z publicznej kasy dla platformianych kolesi)
Obserwator 2 16:38, 30.09.2019
Cala prawda o rządach poprzedników PO-PSL.
Hehehe15:38, 30.09.2019
Czy przypadkiem w gm. Żukowo nie wygrywa "ukryte PO" ? Jakoś jak są wybory samorządowe to czarni się nie wracają. Boją się, że jakieś lokalne dotacje przepadną? Czy Kaszubi nie kumają na kogo do samorządu głosują?
Hehehe15:44, 30.09.2019
Miało być nie wstrącają.
Baron15:41, 30.09.2019
Ja Wam wskaże prawidłowo na kogo nie głosować - na PIS. Głosujcie na kogo chcecie byle nie na PIS. Jeżeli jesteś mądry to zrozumiesz.
Do Księdza 15:52, 30.09.2019
Przecież tu w gm .Żukowo przychylność ma PO. Nawet w komisjach wyborczych na niektórych wsiach siedzą sami ludzie z PO czy tam KO. Weźcie się za samorządy, bo też tylko mówią, że pieniądzy nie ma na drogi, kanalizację czy wodociągi.
Obiektywny czytelnik16:40, 30.09.2019
Warto najpierw dowiedzieć się w jaki sposób ustalane są składy OKW, a nie siać takich nieprawdziwych informacji. Może za dużo wymagam ;)
Do wyż.17:58, 30.09.2019
Nie chodzi o to, jak ustalane, ale kto tu ma przewagę w terenie.
Wiem 18:04, 30.09.2019
Jak pomagasz w roznoszeniu ulotek itp. to w wdzięczności dadzą ci zarobić w komisji.
4 lata PiS to m.in.16:03, 30.09.2019
Afera w SKOKach (Amber GOld - 851 mln zł, SKOki- od 3 do 5 MILIARDÓW zł), afera w ministerstwie sprawiedliwości - fabryka troli, afera z dwoma wieżami, miliony zł na miesięcznice, na komisje smoleńskie, na policję ochraniająca marsze; wykorzystywanie samolotów na prywatne potrzebny (afera Kuchcińskiego - zdymisjonowany!); miliony zł na nagrody w rządzie B. Szydło, rotacja kolesi w spółkach skarbu państwa, łamanie konstytucji, AFERA KORUPCYJNA W KNF, afera w MON (Misio-pysio), Afera GetBack, afera z "drugimi pensjami", dotowanie Rydzyka, Afera Sensus Group, Afera z okradaniem PCK, Afera z przetargiem na Caracale, Afera z wyłudzeniami VAT, Afera bilboardowa, Afera senatora Koguta, najnowsza afera z szefem NIK (kamienice na godziny); afera z zaginionym nagraniem z wypadku Szydło; miliony zł na poniszczone limuzyny... i tak dalej. A to tylko 4 lata.
a jeszcze 16:12, 30.09.2019
Do tego trzeba jeszcze dodać sprawę z wycinką puszczy, głośny skandal z kadłubem statku sklejonym taśmą, miało być 100 tys. mieszkań - ile powstało?, do tego rozmontowanie armii, DEFORMA OŚWIATY - kłopoty tysięcy dzieciaków i rodziców, no i gigantyczny wzrost zadłużenia naszego kraju. I można tak wymieniać i wymieniać, a to wszystko ledwie w 4 LATA!!!!!!!
alaaaaa16:13, 30.09.2019
Nie obrzydza Was taka agitacja? Przecież Kościół traktuje Was-wierzących jakbyście byli pozbawieni mózgów. Mówi Wam: na tych nie głosujcie, na tych głosujcie. Może niedługo księża będą Wam asystować podczas wyborów? Albo rozdawać gotowe karty do głosowania, które są przeznaczone dla katolików? No ludzie - bez jaj!!! Polska jest krajem świeckim, a nie wyznaniowym! Stop dla przymierza tronu z ołtarzem!!!!
Maniusia16:32, 30.09.2019
I co sie stalo media nie mają o czym pisac i afere z niczego robią? a tak wogole to sama prawda w tym co napisał przeciez nie glosil tego z ambony w kościele jest tak samo czlowiekiem jak my i ma prawo miec swoje poglady jak kto niechce niech nie czyta?
Obiektywny czytelnik16:37, 30.09.2019
Ksiądz może mieć swoje poglądy, jasna sprawa, ale z tego co mi wiadomo to strona parafii nie należy do jego własności. To tak jakby taki komunikat pojawił się w szkole albo u Pani w pracy pracodawca "wskazałby" na kogo ma Pani głosować. To jest ok?
Odpp13:37, 01.10.2019
A czy dla Ciebie nie jest żenujące to, że już osiemnastoletnie dzieciaki otrzymują prawo głosu, czyli mają SAMODZIELNIE wybierać osobę, na którą chcą głosować, podczas gdy ten ksiądz do wszystkich wiernych, nawet dużo starszych osób mówi: nie decyduj samodzielnie, ja Ci powiem, na kogo masz głosować. I jeszcze stosuje obrzydliwe ultimatum: albo zagłosujesz na PiS, albo nie masz prawa nazywać się katolikiem. Myślisz, że SZANTAŻ jest metodą chrześcijańską? WĄTPIĘ!
Kościół ma prawo16:33, 30.09.2019
wypowiedzieć się. W kraju gdzie większość deklaruje się jako katolik,nie może być tak by elgebetowcy decydowali o nas. W arabskich krajach byłoby to nie do pomyślenia.
Odp.10:44, 01.10.2019
Czy Ty rozumiesz sens tej wypowiedzi? Ksiądz CI KAŻE głosować na określoną partię. Według Ciebie to jest w porządku? Może niedługo odbędą się wybory tylko dla osób, które nie sa katolikami, bo katolicy mają obowiazek głosować tylko na jedną partię!
nick16:44, 30.09.2019
brawo dla proboszcza, choć mógłby sobie podarować wymieniania nazw partii, ale co do ogłoszenia trzeba stanowczo podkreślić, że każdy katolik, który popiera takie programy polityczne, które reprezentują wyżej wymienione partie tzn aborcja, eutanazja ruchy terroryzujące społeczeństwo, wymuszające deprawacje, czyli LGBT, nie może być katolikiem, bo działa przeciwko życiu i rozwojowi, a Kościół jest od tego aby upominać!!!
weś 18:55, 30.09.2019
Czyli np. jeśli ksiądz jest gejem to w jakiej jest wierze
?
Zosia12323:22, 30.09.2019
Popieram
skandal to byłby jak16:53, 30.09.2019
skandal to byłby jakby namawialina głosowania na PO czy jak im tam
Paria PisKler, czyli19:22, 30.09.2019
burdele i pedofilia jest najlepsza.
Kocham Jezusa! 16:54, 30.09.2019
Kocham Jezusa!
@Kocham Jezusa!16:56, 30.09.2019
Bez wzajemności?
To dobrze, 20:40, 30.09.2019
ale jego imieniem wyciera sobie zakłamane gęby wielu łajdaków, więc tych przebierańców unika. Nie potrzbujesz "pośredników - oszustów".
Zwracaj się bezpośrednio do Jezusa. To jest najczystsza wiara i miłość.
Zrozumcie,16:54, 30.09.2019
w sprawach polityki wolno wypowiadać się jedynie księżom namaszczonym przez tzw. michnikowszczyznę (Lemański, Boniecki, Walczak i. in.). Oni są światłą stroną katolików w Polsce. Reszta, jak to mawia młodzież: "gęba w kubeł".
to TY zrozum, że20:34, 30.09.2019
jeśli napadnie cię bandyta w ciemnej ulicy i cię zacznie bić, to masz prawo się bronić. Późniejszy komentarz kogoś, kto "dwóch facetów się biło" - nie oddaje faktycznej sytuacji ani prawdy.
Komentarze przeciwstawiające się łamaniu Dekalogu i Konstytucji NIE SĄ opiniami politycznymi, lecz odpieraniem i obroną przed ZŁEM, które nas ogarnęło !! Prawo BOSKIE i prawo LUDZKIE obowiązuje wszystkich, którzy uważają się za katolików i obywateli w swoim kraju.
do "zrozumcie&q17:03, 30.09.2019
Jest pewna różnica między mówieniem o bieżących problemach społeczno-obyczajowych, a stawianiem wiernym ultimatum. Nie dostrzegasz tego? Przecież ksiądz, który napisał ten tekst, traktuje wiernych jak pozbawionych mózgu. Bezpośrednio wskazuje, na kogo mają głosować. Co więcej - szantażuje ich, mówiąc, że jeżeli zagłosują na inną partię, nie mogą nazywać siebie katolikami. Uważasz, że to jest normalne?
zwykły polak17:17, 30.09.2019
czyli KONFEDERACJA.
Czyli17:59, 30.09.2019
Chrystus Twym Królem Polski.
Kościół Kazimierza K18:11, 30.09.2019
Tam też jest agitacja politycza. Nie ma sensu chodzić do kościoła w miejsce szerzenia propagandy politycznej.
Ambony zamienione20:22, 30.09.2019
na mównice partyjne jedynej sekty. Bo chodzi o strach przed utratą władzy i mamony, która teraz płynie grubymi milionami corocznie.
Niepostępowo18:18, 30.09.2019
Aż wstyd mi mieszkać tu, gdzie jest taka zaściankowość, że ksiądz mówi wiernym co mają robić.... a w dużej mierze ci ludzie to łykają jak pelikany...
Racja19:03, 30.09.2019
A POtem zagłosują na Pana Kankowskirgo i Tokarskiego.
Pewnie wierzą, że20:15, 30.09.2019
ten przebieraniec głosi słowo Boże - a tu chodzi tylko o otumanianie ciemnego ludu, aby nie stracić władzy, pieniędzy i praw do kłamstwa wszechobecnego w SEKCIE, bez którego przestałaby istnieć.
mopsek18:28, 30.09.2019
Jezeli kaszubi swojego jezyka nie Maja i sami nie mysla, tylko prowincjonalnego kleche sluchaja i co niedziele Ida na agitacje polityczna do kosciola, sami sobie winni. Ja nie slucham klechy na kogo mam glosowac, glosuje na SLD a klecha moze mi skoczyc, jedno jest pewne, nie pojde wiecej na agitacje polityczne do kosciola. Fin.
Precz z komuną19:30, 30.09.2019
Ale komuchy do kościoła nie chodzą, ale może sobie chcesz przypomnieć czasy jak SB i inni Ormowcy gorliwie zdawali relacje w KC PZPR.A tak na marginesie to Kaszubi mają swój język w mowie i piśmie
katolik18:51, 30.09.2019
Ksiądz z Niestępowa się pogrąża. Przeczytajcie sobie oświadczenie na stronie parafii. Dno. Na szczęście w okolicy są inne kościoły. Żaden ksiądz nie będzie mi mówił na jaką partię mam głosować.
Radecki19:14, 30.09.2019
przecież nie mówi ci na kogo masz głosować analfabeto
Odp.19:30, 30.09.2019
Radecki, naucz się czytać z kontekstu!!! Jeżeli ksiądz wymienia KONKRETNE partie, na które NIE MASZ głosować to chyba potrafisz wyczytać z tego kontekstu, na które partie masz głosować? Obrzydliwie ksiądz potraktował wiernych - jakby za nich myślał, za nich decydował i za nich wybierał, na kogo mają oddać głos! Wstyd
Rasdecki19:40, 30.09.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
KTOŚ 1923:19, 30.09.2019
Skoro są inne, to polecam zamianę parafii.???
Anty Pisowiec18:54, 30.09.2019
nie ładnie tak blokować komentarze panie administratorze ....
Brak kultury, każdy ma prawo do wypowiedzi własnego zdania. Strona schodzi na dno wraz z czarnymi którzy odstraszają wiernych swoimi czynami.
Brawo Ksiadz18:55, 30.09.2019
Bóg jest Sędzią Sprawiedliwym!!! Czas nie ubłaganie ucieka... a Jezus z naszym osądem już czeka!!!! Ciekawe czy przed Nim będziecie też tego Księdza osądzać?! Miał prawo wyrazić swoje poglądy. Wkońcu jest wolność słowa dla wszystkich!!! Brawo za odwagę!!! Czas przestać się bać tej Lewackiej nienawiści!!!
odp19:27, 30.09.2019
Ksiądz ma prawo wyrażać SWOJE poglądy podczas głosowania. Wyobrażasz sobie, że jesteś kibicem piłkarskim, a na stronie internetowej Twojego klubu pojawia się informacja na kogo masz głosować, bo w przeciwnym razie - nie masz prawa nazywać się prawdziwym kibicem? Albo na stronie Twojej ulubionej knajpy, albo jakiejkolwiek innej organizacji. Każdy ma swój rozum i niech robi tak, jak uważa. A wciąganie kościoła do polityki jest po prostu OBRZYDLIWE!
Od czterech lat19:55, 30.09.2019
większość naszych rodzin jest skłócona i brat z bratem nie chce już rozmawiać. SZCZUJNIA tego dokonała. Kłamstwo, nienawiść, judzenie, władza, pieniądze - to są "złote cielce" do których modlą się PiSkupi i pislamiści z nimi zbratani. Czy taka jest TWOJA wiara ??? Słowo BOŻE jest łamane bez przerwy ! Czy nie widzisz, że to przebierańcy ?? Żyj według Ewangelii i módl się o łaskę przejrzenia na oczy !!
Polityka19:07, 30.09.2019
Jeśli to coś tęczowego jest polityką, to nie kościół a ona przekroczyła próg kościoła. Obowiązkiem chrześcijanina jest bronić praw bożych, inaczej nie jest się wyznawcą Chrystusa. Rzecz należy nazwać po imieniu, to co się dzieje nie jest godne ani katolika ani Polaka.Wybory dają szansę na pokonanie opozycji by już nigdy nie nazywała się totalną. Polska zasługuje na mądrą opozycję wówczas i Kościół nie będzie musiał ingerować w tzw. politykę. Można by się zastanowić czy obecna nagonka na rząd tak się nazywa a jeśli, to czy nie poszukać innego określenia, bo to co się uprawia jest obrzydliwe.
Ksiądz postąpił słusznie, oby więcej tak jednoznacznych wskazań.
Nie zauważyłeś, że19:42, 30.09.2019
większość PiSkupów zglajszachtowana z sektą kompletnie się ZESZMACIŁA ?? Modlą się nie do BOGA lecz do mamony, władzy i kłamstwa. Pójdą do piekła, za wycieranie sobie gęby bożym imieniem.
Módl się w domu bezpośrednio do BOGA - unikaj bagna i kłamstwa PisKleru.
Biskup19:11, 30.09.2019
Ale jak trzeba będzie coś w okolicy POświęcić, trzeba robotę brać i co łaska oczywiste od nikogo nie śmierdzi i w ręce nie parzy.
Hurrra19:15, 30.09.2019
W końcu jakiś proboszcz stanoł na wysokości zadania, i nie chowa głowy w piasek.
Stanął i teraz20:18, 30.09.2019
ogonem na mszę dzwoni.
Kaszub prawdziwy19:20, 30.09.2019
Nie może prawdziwy katolik głosować na ugrupowania anty religijne i które mają w swoich programach walkę z kościołem którego głową jest Jezus Chrystus.
Jezus, gdyby 19:34, 30.09.2019
zobaczył tę sektę PisKler , która opiera się kłamstwie, nienawiści, szczuciu ludzi na siebie, pedofilii, mamonie i traktowaniu bliźnich jak niewolników - to rzuciłby klątwę na tych bezbożników przebranych w sutanny i garnitury. Oni sponiewierali i Biblię i Konstytucję. Tylko władza i mamona się liczy dla tych łajdaków.
Kaszub prawdziwy19:45, 30.09.2019
Pewnie nie wiesz że kościół jest święty choć tworzą go ludzie grzeszni. Jak można głosować na grzeszne programy to tak jak ktoś byłby za a nawet przeciw.
Dajo piniundze ??19:58, 30.09.2019
dajo ? To trza głosować na unych co dajo, a przykazania boskie, kraj i konstytucje to jo mom gdzieś. Słuchom probosca i robie co kaze.
prawda w oczy ...20:02, 30.09.2019
30 lat rządów pookrągłostołowców to kolejny rozbiór Polski! Po PiS i pochodne to jest to samo wielkie bagno! Ale lemingi tego nie dostrzegają, bo regularnie i bezwiednie chłoną goovno płynące z telewizora. Nieważne jaki "kanał" oglądasz. Najważniejsza dla leminga jest ciepła woda w kranie, grill w sobotę i regularnie puszczany, odmóżdżający turecki serial w tiwi.
FSB20:47, 30.09.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Do powyższych 22:24, 30.09.2019
Chyba obu Wam się już wszystko pomieszało.
Musimy bronić20:07, 30.09.2019
prawa i sprawiedliwości przed PiSem oraz Ewangelii przed PiSkupami.
Ta "spółka" zbrukała wszystko, co było święte i ważne. Unurzała w bagnie siebie i nas. Gdzie diabeł nie może to Piskleryków posyła. Brońmy się, bo razem z nimi trafimy do piekła.
parafianin20:09, 30.09.2019
Jestem przerażony tym ciemnogrodem w którym mieszkam kto jak kto ale Ksiądz powinien łączyć nie dzielić. Ludzie chyba się wam coś w głowach poprzewracało czasy wypraw krzyżowych się już dawno skończyły. Nazywacie się Katolikami a nienawiść z Was kipi
Co Ksiądz zrobił skończy się tym że sam sobie kościół wybuduje i jak poprzednik z dwoma osobami mszę odprawi. Ale cóż jak Pan Bóg chce prawdę pokazać to rozum odbiera.
123323:16, 30.09.2019
Nie ma to jak nie doczytać do końca i zrobić aferę z byle czego. Porażka, nic tylko współczuć księdzu takiej chorej atmosfery, która urzadziliscie przez tą szopke. ?✋
Użytkownik20:49, 30.09.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Mieczysław G.Goły21:31, 30.09.2019
W.D. chłopie osłabiasz mnie tą lewicową propagandą. Kościół nie jest i nie może być obojętny politycznie bo polityka to również moralność.
Bzdury22:27, 30.09.2019
Polityka nie ma nic wspólnego z moralnością.
Użytkownik21:45, 30.09.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Grzesiek23:50, 30.09.2019
Żebyś Ty czlowieku wiedział ilu księży należy do tych "tęczowych zboków" jak to ująłeś...
Wierny 22:29, 30.09.2019
Zagłosuję jak ksiądz chce na Pieniądze i Seks!
Powska vatowska07:38, 02.10.2019
To musisz na PO głosować dostaniesz pieniądze z vatu i sex z gejem i dwupłociowcem oraz kozą
Dominik99999623:33, 30.09.2019
Ale kiedy politycy wypowiadają się na temat kościoła to cisza. Raz kościół się wypowie to afera. Ludzie stoicie po czyjej stronie? Chrześcijan czy antychrzescijanskich partii?
Antychrześcijańska23:48, 30.09.2019
partia, to taka która kłamie, judzi, szczuje, zastrasza, przekupuje i traktuje cały kraj jak swój partyjny folwark. Chrześcijanin postępuje dokładnie odwrotnie. "Got mitt uns" na klamrach pasów nie nosili chrześcijanie lecz krwawi najeźdźcy. "Po czynach poznacie ich".
Jezus powiedział:23:36, 30.09.2019
"Nie słuchajcie fałszywych proroków". Handlarzy ze świątyni wygonił, a ich stoły poprzewracał. Dlaczego tak kochamy tych fałszywych proroków i handlarzy ??? Może dlatego że nas przekupili i nadal chcą przekupywać ?? Ale sprzedajnymi dziwkami się nie czujemy, jooooo że nie.
Użytkownik00:31, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
O jaki wpis chodzi ?07:40, 01.10.2019
Zamiast bronić swoich poglądów obalając po kolei merytorycznie te z którymi się nie zgadzasz, to ty piszesz o czyjejś "matce, kiełbasie, psach, obłędzie, lewatywie i płukaniu żołądka" z wieloma gramatycznymi bykami, oczywiście. Odnieś się do konkretnych wpisów które cię doprowadzają do piany na buźce i udowodnij, że to bzdury.
Nie paplaj głupot, ale powiedz coś z użyciem mózgu.
Do wyżej 08:05, 01.10.2019
On napisał o sobie.
@O jaki wpis chodzi 08:46, 01.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Prawda05:35, 01.10.2019
Komuniści zawsze bali się Kościoła przed wyborami, dlatego robiono wszystko, aby uciszyć Kościół, bo wtedy tzw Komuniści mogli przeforsować swoje tyrańskie ideologie na społeczeństwie i tak teraz się dzieje.
No ale teraz07:22, 01.10.2019
Komuniści z kościołem i pislamistami to jedna MAFIA. Nie zauważyłeś ???
Ta "trojka" gnoi społeczeństwo, bo ma wspólny interes do ubicia. Wszystko stanęło na głowie, więc trzeba mieć dobry rozum i dobry wzrok, których ci chyba brak.
antyKOmor08:56, 01.10.2019
zgadza się, Komuniści z PO i Lewicy są tak zakłamani i życzą społeczeństwu śmierci
Kaszëba06:41, 01.10.2019
Wstyd!!! Kosciół nie jest od tego, żeby wskazywać na kogo głosować a na kogo nie. Słusznie ludzie robią, że odchodzą od kościoła. Sami swoimi poczynaniami odpychaja ludzi od siebie. Mam nadzieję, że za naście lat bedą zamykać te przybytki z braku wiernych, tak jak dzieje się to w Europie, gdzie ludzie już dawno przejrzeli na oczy.
Wolny polak06:49, 01.10.2019
To na Bonkowskiego ksiądz zezwala głosować czy nie? Chyba można.
Jan5407:32, 01.10.2019
Moja babka z Przodkowa zawsze mówiła, że głowami księży jest piekło wybrukowane...
Tak to nie jest08:11, 01.10.2019
Droga do piekła będzie wybrukowana głowami sędziów i księży a Tera dojdą Łuby pisowskie
Dajo piniundze ??07:48, 01.10.2019
dajo ? No to trza głosować na unych co dajo, a przykazania boskie, kraj i konstytucje to jo mom gdzieś. Słuchom probosca i robie co kaze.
....07:50, 01.10.2019
Kościół to nie plac na wiec wyborczy, moje poglądy moja sprawa. Jestem katolikiem, ale takie mieszanie się do polityki mi się nie podoba, i nic dziwnego że część osób przestaje chodzić na msze.
grek08:53, 01.10.2019
czyli co idziesz na wybory i oddajesz głos na nazistów, którzy czyhają na życie i zdrowie, weź się chłopie opamiętaj i nie wygaduj głupot
Ehh08:14, 01.10.2019
Śmieszne jest takie gadanie że ludzie przez to przestają chodzić na mszę. Na mszę chodzisz dla księdza czy dla Boga? Mi się też niektórzy księża nie podobają z zachowania ale wiara to coś więcej niż księża.
Nie potrafisz19:10, 01.10.2019
modlić się gorąco bez "pośredników" oszustów ?? Módl się bezpośrednio do Boga, bez pośrednictwa modlących się do mamony.
cayak08:55, 01.10.2019
Proboszcz tęskni za inkwizycją.
@daniels09:05, 01.10.2019
W końcu ktoś mówi prawdę !! Brawo dzwonu
Użytkownik09:24, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
daj Boże09:38, 01.10.2019
mam nadzieję że 13.10.2019 Matki Bożej Fatimskiej w Polsce zdarzy się cud i PIS przekroczy 50% i bez łaski będzie rządził samodzielnie- będę o to się modlić.
@ daj Boże15:27, 01.10.2019
Jestem tego samego zdania, co więcej aby mieli taką przewagę że do Trybunału Stanu pociągną złodzieji i sprzedawczyków kraju!!!
mopsek13:07, 02.10.2019
Zobaczysz ze wasze Böstwa Maja was w czarnej d...e i wtedy co powiesz bolszewiku a do tego pajaca co sie podlizal pod twoja odpowiedz, ile by musieli nabudowac wiezien, zeby wszystkich zlodzieji z Twojej partyjki PiS-du mozna by do odpowiedzialnosci pociagnac, zebrzec w UE za mamona, plujecie na UE, a wiec waszych zlodzieji nie chce nikt w Europie, wez ich sobie sam.
PO-KOty kwiczą!10:33, 01.10.2019
Bo wiedzą że za dobry tydzień poniosą klęske! Tu jest Polska a nie Francja nie macie szans na przeforsowanie swojego "światopoglądu" i w tym kraju nigdy ich nie będziecie mieli -)
Uwaga na świra10:41, 01.10.2019
"PiSkupi i pislamiści" "czarni" tego typu hasła wypisuję on w komentarzach,ludzie to samotny świr który piszę na tym portalu w kółko to samo, zwróćcie uwagę od jakiegoś czasu piszę na okrągło to samo to stary dziad siedzi na SBckiej obciętej emeryturze i dlatego tak ciśnie na PIS. W niedzielę 13.X PIS zmiażdzy tych wywrotowców totalnie - brawo!
Kaszuba10:51, 01.10.2019
PiS musi przegrać bo to źli ludzie .
@Kaszuba11:02, 01.10.2019
W twoim POkręconym świecie zło jest dobrem a dobro złem więc zobaczysz przegraną PIS jak skazany na dożywocie wolność czyli nigdy?
5 SET + piwo18:42, 01.10.2019
Wielu nazywa mnie świrem na osiedlu, a ja tylko cały dzień (a czasem i noc) siedzę sobie z piwkiem na ławeczce. Jest klawo ... o co im chodzi ??
Brawo pis, tylko ta partia o mnie dba. Teraz stać mnie na smartfona i na gorzałkę. Klawo.
Dziękuję Pisowi19:22, 01.10.2019
że znów czuję się młody, jak w latach 60-tych za czasów towarzysza "Wiesława". Dobre stare lata wróciły i czekam tylko na wznowienie "Trybuny Ludu" i rozpoczęcie zagłuszania radia i telewizji antypisowskiej. Trzeba im założyć knebel, bo szczekają przeciw naszemu KC PisZPR.
Kaszuba10:48, 01.10.2019
Jak taki klecha może być proboszczem , przecież on się nie nadaje nawet do sprzątania liści .
Guerilla15:39, 02.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
do wszystkich15:24, 01.10.2019
Brawo dla księdza za odwagę. Należy promować, to co normalne. Pewnie p. red by nic nie pisał, gdyby ksiądz popierał LGBT i cała resztę. Posłanki i posłów, którzy profanują symbole narodowe, typu ?bob, humus, włoszczyzna natle pomnika.../ itp. Księża są atakowani, a tak niedawno walczono o Kościół. Bł. Ks Popiełuszko za to męczeńską poniósł, nasi ojcowie o to walczyli, a teraz??? Sodoma i Gomora. I to jest słuszne??? Obudźcie się wreszcie. Więcej takich księży i ludzi!!!!
Małe pytanie:18:49, 01.10.2019
Dlaczego większość ePiSkopatu uważa papieża Franciszka za swojego wroga ?? Wielu księży też tak myśli, słyszałam wielokrotnie. DLACZEGO ??
CASHUB15:25, 01.10.2019
Odczepcie się od księdza. Gdzie był ten co oskarża księdza gdy w czasie zaborów właśnie ten znienawidzony przez nielicznych "Kościół" utrzymywał na duchu Kaszubów. No Gdzie ? Tacy jesteście mądrzy?
To co BYŁO18:58, 01.10.2019
a NIE JEST nie pisze się w rejestr. Niejeden dzisiejszy łobuz był w dzieciństwie dobrym chłopakiem. Wiele bitych żon mówi, że wszyscy mówili, że jej mąż dawniej to był "taaaaaaki dobry kawaler".
Użytkownik15:36, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Inny lewak18:27, 01.10.2019
Ja się cieszę, że mamy lewacki rząd, który wspomaga nas obfitym socjalem i obietnicami socjalnymi. Będę na niego głosował dopóki wystarczy kasy zgromadzonej przez skąpych prawicowców.
Gdy rozdawana pełnymi garściami kasa się skończy, to wtedy zagłosuję na prawicowców, aby znów zgromadzili sporą kasę, aby następni lewicowcy nam ją rozdawali. PROSTE jak drut.
My, LUD SMOLEŃSKI18:00, 01.10.2019
dziękujemy dobrej zmianie za 8 lat miesięcznic, komisję smoleńską i 60 milionów przeznaczonych na te cele. Prosimy o następne miesięcznice, następną komisję i następne 60 mln. To się nam po prostu należy.
Dziękujemy też za to, że dobra zmiana sprowadzi wrak już za 10 albo 20 lat.
Musimy bronić18:17, 01.10.2019
prawa i sprawiedliwości przed PiSem oraz Ewangelii przed PiSkupami.
Ta "spółka" zbrukała zarówno Pismo Święte jak i Konstytucję.
Dla katolika, patrioty i obywatela Biblia oraz Konstytucja jest PONAD rządzonymi a także rządzącymi. To są najwyższe prawa kościelne i obywatelskie. Najwięksi łajdacy to są CI, którzy te oba prawa łamią, jednocześnie udając ich obrońców. Cytaty z Pisma Świętego albo słowo Konstytucja doprowadzają ich do zwierzęcej wściekłości. Czeka ich potępienie za życia i po śmierci.
Dziękuję Pisowi19:29, 01.10.2019
że znów czuję się młody, jak w latach 60-tych, za czasów towarzysza "Wiesława". Czekam tylko na wznowienie wydawania "Trybuny Ludu" i rozpoczęcie zagłuszania radia i telewizji antypisowskiej. Trzeba im założyć knebel, bo szczekają przeciw naszemu KC PisZPR.
Koniu07:34, 02.10.2019
Zrób sobie aborcję PO ci ją zrefunduje
Burdelmama19:34, 01.10.2019
Ten rząd mi pasuje. Wspiera telewizję publiczną oraz domy publiczne, dlatego ma publiczne poparcie.
Użytkownik20:02, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
wiaraikosciol22:44, 01.10.2019
my księża się wspieramy - i w niedzielę we wszystkich kościołach to samo zrobimy ?
Ciemny lud nie wie00:24, 02.10.2019
jaka jest różnica między Biskupem a PiSkupem. Wie tylko że jedni i drudzy mają po 3 kucharki i jeżdżą limuzynami (jak to pasterzom wypada). Ja zauważyłam, że PiSkupi są bardziej brzuchaci od Biskupów, no i częściej mówią, że trzeba żyć skromnie i pościć.
Precz z PO07:32, 02.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik07:30, 02.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Hihihi07:40, 02.10.2019
Wkoncu czasy biedy PO-wskiej minęły bezpowrotnie trzeba się przyzwyczaić do tego niestety PO nie potrafi się z tym pogodzić i wprowadzili nowy model rodziny facet +koza
Użytkownik07:54, 02.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Frajerzy głosują na 21:16, 06.10.2019
Neuman wyjaśnił kim są dla Po wyborcy to frajerzy którzy żerują przekręty nie mając z tego nic tusk nawet ich okradł z Ofe na koniec gdy mu pieniędzy zabrało. Proboszcz z Niestępowa swoim parafianom mówi nie bądzcie frajerami bo za chwile bedziecie dzieci mieli seksualizowane przymusowo w szkołach i zamiast flag kaszubskich tęczowe będą nad urzędami wisieć. Redaktor Drewka pierwszy zawiesi na portolu taką flagę znając życie. Pozdrowienia dla Frajerów.
3 7
Juz ja widzialem Sodomę i gomorę tam, skąd płynie najwięcej pouczania. Grzechy Sodomy często kryją się pod sutannami, top nie ma nic wspólnego z chrześcijaństwem, ani żydowskim Mesjaszem Jeszuą