Z etykietami samoprzylepnymi mamy do czynienia niemalże każdego dnia – spotykane na praktycznie każdym produkcie, dostarczają nam najważniejszych informacji. Uważa się, że nie ma lepszego sposobu na to, by stworzyć płynne przejście między komunikatem rzeczywistym a materialnym, niż zastosowanie etykiety. Szeroka gama obecnie dostępnych surowców jedynie utwierdza nas w przekonaniu, że etykiety odgrywają kluczową rolę w całym łańcuchu logistycznym, a także w aspektach ściśle związanych z marketingiem. To właśnie one są w stanie polepszyć wrażenia związane z marką czy pomagać w nawiązaniu kontaktów z konsumentami. Obecnie wiele firm wykorzystuje etykiety samoprzylepne w celu lepszego oznakowania swoich produktów. Są one przede wszystkim łatwe i szybkie do umieszczenia na przedmiocie, a w przypadku zmian można zaktualizować informacje, naklejając jedną na drugą (dzieje się tak zwłaszcza w przypadku etykiet informujących o cenie). Ich wytworzenie nie generuje horrendalnych kosztów, jednak by móc efektywnie wykorzystać ten przydatny nośnik, należy zwrócić uwagę na kwestie jego przechowywania.
Jak odpowiednio obchodzić się z materiałami samoprzylepnymi?
Chociaż nowoczesne etykiety samoprzylepne cechują się wysoką wytrzymałością, ich magazynowanie powinno przebiegać w opakowaniach fabrycznych. Optymalny efekt da się uzyskać, magazynując je w regałach, lecz pomieszczenie przeznaczone do ich przechowywania powinno być suche, przewiewne i pozbawione intensywnych zapachów. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że temperatura powietrza w pomieszczeniu służącym przechowywaniu etykiet powinna być wyższa niż 4°C, zaś wilgotność powietrza około 60% wilgotności względnej – to najlepsze warunki do przechowywania etykiet samoprzylepnych. Przejście ze stanu magazynowania do użytku powinno przebiec z poszanowaniem aklimatyzacji. Zarówno materiały samoprzylepne papierowe i foliowe, po przechowywaniu powinny być poddane klimatyzacji, która dostosuje je do warunków panujących na hali produkcyjnej. Oczywiście, w przypadku zamawiania etykiet samoprzylepnych do domowego użytku (na przykład w celu oznakowania przetworów), sprawa ma się znacznie prościej. Niemniej przed zakupem etykiet samoprzylepnych dobrze jest zapoznać się z ich konkretną specyfikacją związaną z przechowywaniem – głównie po to, by móc zapewnić im odpowiednie warunki od samego początku wprowadzania na magazyn. W końcu zadaniem etykiety jest ułatwienie identyfikacji produktu, które nie byłoby możliwe, gdyby ta nie odznaczała się trwałością.
Jakościowa etykieta to podstawa – sprawdź, dlaczego
Ogromna różnorodność oraz szeroka konkurencja daje współcześnie spore pole do popisu dla projektantów oraz firm takich jak ETYKAT, które zajmują się ich profesjonalnym drukiem. Te stosunkowo niewielkie elementy opakowania odgrywają niezwykle istotną rolę w procesie dystrybucji reklamy. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z ogromnego potencjału marketingowego, jaki skrywa w sobie dobra etykieta. Tymczasem jakość i estetyka zewnętrznego opakowania stanowi swoistą wizytówkę producenta, a przy tym bierze udział w procesie decyzyjnym dotyczącym finalnej decyzji o zakupie. To właśnie etykiety samoprzylepne przyciągają uwagę, edukują konsumenta i rozbudzają w nim potrzebę posiadania danego produktu. Na stronie https://www.etykat.pl/, zainteresowani mogą dowiedzieć się więcej na temat możliwości, jakie daje nowoczesny druk etykiet. Opcji jest naprawdę sporo, dzięki czemu przedsiębiorcy są w stanie stworzyć nowoczesne, jedyne w swoim rodzaju etykiety samoprzylepne, będące w stanie przyciągnąć klientów i zadbać o wizerunek marki.