PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły kolejny przetarg w ramach modernizacji linii kolejowej nr 201, łączącej Bydgoszcz z Trójmiastem. Tym razem chodzi o odcinek pomiędzy stacjami Gdańsk Osowa i Gdynia Główna. Powstanie tam m.in. trzeci tor. Trasa na całej długości zostanie także zelektryfikowana.
O ogłoszeniu przetargu poinformował w czwartek Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK. Jak wyjaśnił, zadanie dotyczy prac projektowych i budowlanych na 12-kilometrowym odcinku między Gdańskiem Osową a Gdynią Główną oraz na 1,5-kilometrowym fragmencie linii nr 202 na włączeniu do stacji Gdynia Główna.
Zakres inwestycji obejmuje m.in. wymianę nawierzchni kolejowej, elektryfikację i dobudowę trzeciego toru, który ma zwiększyć przepustowość trasy.
Ponadto przebudowane zostaną przystanki Gdynia Karwiny, Gdynia Stadion i Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, a także stacja Gdynia Wielki Kack.
"W ramach prawa opcji możliwa będzie także budowa nowych przystanków - Gdynia Źródło Marii (w sąsiedztwie ulic Nałkowskiej i Fizylierów) oraz Gdynia Mały Kack (w sąsiedztwie ulic Olkuskiej i Łowickiej)" - podał Zieliński.
Planowana jest też modernizacja około 40 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów, wiaduktów i przepustów, a także instalacja nowego systemu sterowania ruchem.
Szacunkowa wartość projektu wynosi ponad 1,3 mld zł. Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana w III kwartale 2026 r., a zasadnicze prace budowlane prowadzone będą do I kwartału 2031 r. Zakończenie całego kontraktu planowane jest w 2032 r.
W czerwcu br. PKP PLK ogłosiły przetarg na prace na odcinku Maksymilianowo - Wierzchucin, a we wrześniu br. podpisano umowę na modernizację stacji Maksymilianowo o wartości ponad 927 mln zł netto i ogłoszono przetarg na prace na odcinku Wierzchucin - Lipowa Tucholska.
Jak zapowiedział Zieliński, w październiku planowane jest jeszcze ogłoszenie ostatniego przetargu w ramach modernizacji linii nr 201, dotyczącego prac na odcinku Lipowa Tucholska - Kościerzyna. Roboty na całym odcinku Maksymilianowo - Kościerzyna mają zostać sfinalizowane w 2029 r.
Modernizacja linii Bydgoszcz - Trójmiasto trwa od 2021 r. Po zakończeniu wszystkich robót na linii 201 pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo - Kościerzyna i, odpowiednio, do 140 km/h oraz 100 km/h na odcinku Kościerzyna - Gdynia Główna (obecnie prędkość pociągów pasażerskich w zależności od odcinka wynosi 30-120 km/h, a pociągów towarowych 30-90 km/h).
(anm/ mick/)
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz