Zamknij

Oświadczenie. E. Pryczkowski: odcinamy się od ekscesów w Pucku

12:02, 12.02.2020 nadesłane Aktualizacja: 12:07, 12.02.2020
Skomentuj Eugeniusz Pryczkowski. fot.M.Dzienisz Eugeniusz Pryczkowski. fot.M.Dzienisz

Jako Kaszubi – potomkowie ludzi, o których tak pięknie mówił prezydent RP i działacze Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego – chcemy stanowczo odciąć się od autorów skandalicznych ekscesów zaistniałych w Pucku. Niegodne zachowanie tych ludzi nie ma nic wspólnego z postawą, którą reprezentują prawowici mieszkańcy tej ziemi - pisze w przesłanym do nas oświadczeniu Eugeniusz Pryczkowski, wiceprezes Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego.

W rocznicę Zaślubin Polski z Morzem, prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda, wypowiedział wiele znamiennych słów o Kaszubach. Ich kwintesencją były zdania powiedziane w Pucku: "Drodzy Pomorzanie i Kaszubi! (…) To jest wielka, wielka zasługa ludzi tej ziemi, ludzi zawsze wiernych Polsce, ludzi, którzy przez dziesięciolecia albo nawet i przez stulecia nie wahali się za Polskę i polskość zapłacić ceny najwyższej (…). To, co potem nastąpiło, cierpienie obozu koncentracyjnego Stutthof, śmierć tysięcy Kaszubów w Piaśnicy za Polskę, za polskość, za to, że ją tutaj przywrócili i budowali, jest największym świadectwem jakimi synami Rzeczypospolitej i jakimi synami i córkami państwo jesteście!"

Tymi słowami Prezydent oddał należny hołd wszystkim Kaszubom. To przecież właśnie tysiące Kaszubów było pierwszymi ofiarami koszmaru II wojny światowej spośród wszystkich obywateli II Rzeczypospolitej.

Właśnie w chwili, gdy padały te historyczne dla tej ziemi słowa wdzięczności wobec Kaszubów, rozległy się w Pucku skandaliczne gwizdy i obelgi adresowane do prezydenta. Sprawcami tego incydentu byli ludzie znani z ekranów telewizji, bojówkarze przybyli do Pucka z Warszawy. Niestety, można wśród nich dostrzec także znane osoby z Trójmiasta.

Jako Kaszubi – potomkowie ludzi, o których tak pięknie mówił prezydent RP i działacze Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego – chcemy stanowczo odciąć się od autorów skandalicznych ekscesów zaistniałych w Pucku. Niegodne zachowanie tych ludzi nie ma nic wspólnego z postawą, którą reprezentują prawowici mieszkańcy tej ziemi, od pokoleń dbający o jej dobro i dobro naszej wielkiej ojczyzny. Taka była symbolika słynnych Zaślubin Polski z Morzem, które przygotowali nasi dzielni przodkowie i takie jest też nasze stanowisko, jako kontynuatorów tamtych wydarzeń.

Eugeniusz Pryczkowski – wiceprezes Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego
Zygmunt Orzeł – członek Zarządu Głównego ZKP
Kazimierz Klawiter - członek Rady Naczelnej ZKP
(nadesłane)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(151)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Z tego cytatu Z tego cytatu

21 6

widac, jak niewiele osob zna nasza kaszubska historie. Lata pogardy, lata szargania dobrego imienia kaszubskiego narodu zrobily swoje. Dlatego tak wazna rocznica nie powinna byc zaklocana, tylko dlatego, ze jakims turystom nie podoba sie zaproszony prezydent RP. Odium tego zamieszania mialo spasc, rzecz jasna, na Kaszubow. 13:13, 12.02.2020


Robi777Robi777

5 2

Ale z Ciebie prymityw. Nie masz pojęcia o kaszubach i ich historii. Co do Pani Pawłowicz, to tego samego dnia po skandalicznym wpisie, zamieściła oświadczenie o tym, że zostało to opublikowane z fake konta o ile wiesz co to znaczy PUSTAKU! Mottem prawdziwych Kaszubów jest sentencja "Nie ma Kaszub bez Polonii a bez Kaszub Polski" . Poczytaj trochę o historii Polski i Pomorza NIEUKU! 12:39, 13.02.2020


reo

I SŁUSZNIE I SŁUSZNIE

64 96

To było żenujące,skandaliczne,chamskie,prymitywne.Wstyd dla Kaszub.
Precz z kodziarzami . 12:13, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wstyd Wstyd

26 5

Dla tych chamskich „turystow“, ktorzy chcieli zrobic z Kaszubow swoje ofiary. Kaszubi nie musza sie noczego wszydzic, bo to narod dumny i honorowy. Anty-pisowcy sie pomylili. 13:22, 12.02.2020


PisiorekPisiorek

34 57

Te, Pryczkowski, przecież szKODniki to wasi kolesie, nie mieszaj ludziom w głowach!!! ZKP to tylko przybudówka peowskiej sitwy !!! Swoje gadacie a po kątach cieszycie się, że zbluzgano Prezydenta !!! 12:15, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

eloelo

16 6

Akurat Pryczkowski od lat walczy z upolitycznieniem ZKP - które straciło przez to masę społeczników - niestety tam jest teraz dużo młodych dla których ZKP to maszynka do robienia biznesów nie organizacja społeczna 13:06, 12.02.2020


a jaa ja

147 66

Ja się nie odcinam. Na szacunek trzeba sobie zasłużyć, a Duda nie ma szacunku ani do stanowiska które piastuje, ani do konstytucji i prawa własnego kraju, więc to, że został wygwizdany to niewielka cena za to co robi. 12:17, 12.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Tylko Tylko

25 4

Ze to nie bylo ani dobre miejsce ani dobry czas na takie niegodne „uczczenie“ kaszubskich patriotow, dzieki ktorym Polska wrocila 100 lat temu nad Baltyk.
Prezydent Duda byl zaproszonym gosciem.
12:58, 12.02.2020


@Tylko@Tylko

21 19

I to był błąd. Może trzeba było zamiast Dudy zaprosić kogoś kto cieszy się szacunkiem i poważaniem? Jeżeli nawet prezes partii i zwykły szeregowy poseł ma średni szacunek do takiego prezydenta, to dlaczego oczekuje się, że ludzie go będą szanować? 14:20, 12.02.2020


NieczUbekNieczUbek

6 0

Wy to macie szacunek dla nas!? Prawie 30 lat w urzędach, szpitalach i w szkołach nie wprowadzano danych elektronicznych. Po co , aby była margines aby machlaczyć. Dziwne, że w bankach już w krótkim czasie to funkcjonowało. Dopiero dziś mamy skok cywilizacyjny w dziedzinie elektronicznych wpisów działalności, lecznictwa, E-recepty i inne. III RP za czasów PO to był w tym temacie neandertalczyk! Prawo spadkowe poprawiono z korzyścią dla spadkobierców, aby nie było bolszewickie 2 razy. Za czasów PiS. Tak jest w wielu dziedzinach ślepcy! Podręczniki za czasów Peł0 to była grabież podobnie jak OFE. Traktujecie swoich wyborców jak idiotów, jak Neuman. Nie traktujcie tych, którzy was nie wybrali tak samo. Demokracja polega na tym aby przegrani, zarówno z prawem czynnym jak i biernym, uszanowali wynik. Tylko tyle. 10:35, 13.02.2020


Do@TylkoDo@Tylko

2 2

Jezeli zapraszam na wazna dla mnie i mojej rodziny nielubianego przez Ciebie goscia, to zrobisz mi tez burde i zanieczyscisz powietrze w Moim domu? 18:16, 13.02.2020


KorzeńKorzeń

123 48

A ja, podobnie jak wielu młodych Kaszubów, odcinam się od E. Pryczkowskiego 12:18, 12.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ZzziZzzi

8 12

I ja również! 13:43, 12.02.2020


MlodiMlodi

17 8

Można Gienka lubić albo nie, ale nie wypowiadaj się za wszystkich. On bynajmniej coś robi z młodymi, a nie *%#)!& w stołek jak całe ZKP 14:16, 12.02.2020


tikitiki

8 2

Mów za siebie. 16:48, 12.02.2020


NieczUbekNieczUbek

5 3

Odcinacie się od ... rozumu? Przez kilkadziesiąt lat nie słyszałem aby jakiś kartuski Kaszub odciął się od komunizmu, swojej przeszłości w PZPR! Czy naszym sukcesem w odbudowie Polski jest najbrudniejsze miasto w Polsce i zasrane jeziora? Może dzięki tym, od których się odcinacie to naprawią. 10:45, 13.02.2020


 kto ty jesteś kto ty jesteś

27 30

kiedy do podobnej decyzji dojrzeją pan marszałek województwa panowie senatorzy podobno jesteście kaszubscy 12:22, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ha ha ha Ha ha ha

2 0

sadząc z ilości łapek nie są uważani za przedstawicieli Kaszub???? 19:42, 13.02.2020


... ...

30 11

Chyba niektórym to się podobało. A niektórzy słyszeli tylko gwizdy a wulgaryzmów już nie. 12:23, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KorzeńKorzeń

47 23

ZKP. Wielcy promotorzy kultury kaszubskiej, a przez lata nie zorganizowali dobrego muzeum kaszubskiego. Porównajcie to, co się dzieje na Śląsku. Porównajcie, jaka energia bije z tego regionu i jak kształtuje się współczesna opowieść o tym regonie. A tutaj? Sami sobie odpowiedzcie 12:29, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HmmmmHmmmm

4 2

A Ty co robisz dla Kaszub? Cokolwiek? Czy tylko narzekasz ze inni nic nie robią? 01:35, 13.02.2020


Kaszeba7Kaszeba7

1 1

zażyłeś codzienną dawkę leków psychiatrycznych, czy znowu zapomniałeś czarny hanysie 20:45, 13.02.2020


wiedźmawiedźma

113 52

A ja pisowcy buczeli na pogrzebie wybitnego człowieka i patrioty Profesora Bartoszewskiego, jak nie podnieśli tyłków żeby uczcić śmierć Kutza to było cacy. Tak???? Popieram tych co głośno i bez strachu nie godzą się na takiego prezydenta, który jest hańbą, wstydem i jedną z największych porażek w historii naszego kraju. A ten kto tego nie widzi ie jest wart jakiegokolwiek komentarza
12:33, 12.02.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

... ...

16 7

Jak krzyczą na tego co lubię to "be" a jak na tego co nie lubię to ok? Tak zrozumiałem ten komentarz... 12:42, 12.02.2020


KaszubiKaszubi

19 0

nie zasluzyli sobie na takie pogardliwe i prostackie anty-pisowskie potraktowanie, zeby im zaszargac opinie, tym bardziej, ze czcili swoich przodkow, ktorzy 100 lat temu przyczynili sie do powrotu Polski nad Baltyk. 12:44, 12.02.2020


Oj ojOj oj

11 5

Zacietrzewienie nie przystoi nawet wiedzmie. Uwazaj, bo Ci zylka peknie.?? 12:49, 12.02.2020


RojekRojek

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


anty lewacki nazizmanty lewacki nazizm

20 17

Bartoszewski to żaden autorytet, proszę nie wypisywać głuopot i przestać kłamać!! 18:12, 12.02.2020


rotor11rotor11

7 0

sama sobie lajkujesz ??? do psychiatry zawsze zdążysz niepoczytalna i zacietrzewiona manipulatorko 21:41, 12.02.2020


......

60 42

Przyjechali, napluli nam Kaszubom w twarz i sobie pojechali. Prezydenci RP na Kaszubach byli zawsze przyjmowani z szacunkiem, tym bardziej na 100 lecie powrotu czesci Kaszub do Polski. 12:34, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Daniel Kaszub GdańskDaniel Kaszub Gdańsk

7 9

Na szacunek należy sobie zasłużyć Anie pamiętacie jak gwizdano i wyzywano Pana Tuska--jak wołano miał dziadka w Wermachcie że jest potomkiem Niemca.Tak bardzo zawodzi pamięć --A w szczególności pana przewodniczącego--lepiej było nic nie mówić-- to jak to jest?? można napluć nam w twarz a my pozbawieni Dumy udajemy że nie pamiętamy?To że duduś mówił ładnie to nic nie znaczy- to nie on walczył o wolność Kaszub A że poczuł się do obowiązku jest chwalebne nic więcej.Ludzie którzy pokazali swoje niezadowolenie po latach takiej destrukcyjnej polityki mieli do tego prawo --To tu i teraz miał się dowiedzieć Prezydent co sądzą o nim wyborcy
08:09, 13.02.2020


FranzFranz

53 29

Gienek zabłysnął. Chce się komuś przypodobać. 12:40, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TezTez

1 3

mozesz... 15:00, 12.02.2020


Firefox Firefox

80 42

Jak dla mnie prezydent musi współpracować z konstytucją której przysięgał a tu wyszedł cyrk zamiast trzymać się zasad ma wszystko w du..e i obraża ludzi twierdząc ,że on ma rację to jakaś błazenada.? 12:40, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PomylilesPomyliles

7 2

Imprezy... 12:45, 12.02.2020


dr.Ewkadr.Ewka

67 46

poropnuje , aby ZKP odcieło sie od stanowiska Pryczkowskiego i popleczników PIS-u z nim niżej podpisanych. 12:55, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JULAJULA

13 14

JA NIE POPIERAM PRYCZKOWSKIEGO,NA PEWNO TAKIEGO STANOWISKA NIE WYRAŻAJĄ WSZYSCY CZŁONKOWIE ZKP. 14:11, 12.02.2020


pikuśpikuś

78 46

Aby być godnie traktowanym, trzeba godnie wypełniać urząd prezydenta, a nie łamać konstytucję i podpisywać ustawy likwidujące niezależność sądownictwa. Jestem przekonany, że nie byłoby takich zachowań, gdyby prezydent przestrzegał prawa i nie przykładał swojej ręki z długopisem do dewastowania demokracji w Polsce. 13:10, 12.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Z takimiZ takimi

8 1

przekonaniami tylko na posla! Zamiast Jachiry. 15:04, 12.02.2020


d/wd/w

8 8

To nie są "przekonania" - to są FAKTY. Widzi to cały kraj i cała Europa ... a ty nie ????? 15:32, 12.02.2020


@d/w@d/w

9 0

Tyle tu politykierow, a do Sejmu nie ma porzadnych kandydatow, „jaja“ sobie robia.
Co do pana prezydenta RP. Narod wybral zgodnie z zasadami demokracji i nic nie poradzisz, poczekaj do 10.05. Swiat do tego nic nie ma, Ty wybierasz. 15:48, 12.02.2020


Nie KaszubNie Kaszub

4 1

Może ktoś wreszcie powie który artykuł Konstytucji złamał Prezydent? Jeszcze nikt mi nie odpowiedział. 20:58, 13.02.2020


YyyuYyyu

48 46

Takie zachowania świadczą o braku argumentów i konkretnych propozycji dla Polaków. PiS potrafił konkretnie określić swój plan wyborczy i tego Polacy oczekiwali. I co najlpesze teraz go realizuje. Straszenie pisem to żadna propozycja dla obywateli. 13:10, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kociewiankakociewianka

0 0

? 21:52, 17.05.2020


ŚmieszneŚmieszne

27 17

Czy Pan Prezydent ma do Was jakieś pretensje i żal? Czy ktoś z tych krzyczących był z ZKP? 13:33, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

67 47

Ja się nie odcinam! Też tam byłem. a nie jestem kodziarzem. dla mnie duda to kaczy Rezydent i nic tego nie zmieni.... 14:04, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MaszMasz

7 7

takie prawo do oceny, ale chamstwo jest nie na miejscu. Dobrze, ze byles. 15:02, 12.02.2020


Fiołek @12Fiołek @12

6 5

Kaszubem pan nie jest a jak jest to jakiś dziwoląg *%#)!& 19:25, 12.02.2020


a222a222

54 51

Wkoncu ktos pokazeł temu psełdo prezydentowi co mysla onim brawo trzymac tak dalej 14:12, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kto Kto

4 0

mysli? 15:58, 12.02.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


AQQAQQ

40 40

Brawo Gienek, brawo. Podpisuję się pod tym stanowiskiem. 14:25, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ManipulacjaManipulacja

18 11

Apeluję o wyłączenie na stałe oceny komentarzy plus - minus, "lajki" można sobie nabić hurtowo bez najmniejszego problemu dlatego nie włączyli ich na "Kartuzy Info" bo można sobie nabijać je do woli manipulując oceną, zresztą już raz p. Drewka wyłączył je na chwilę i było to dobre i uczciwe rozwiązanie. 15:21, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No tak, ale tutajNo tak, ale tutaj

8 2

jest wielu takich, którym lajki zastępują rozum, którego nie mają ...... 15:24, 12.02.2020


PytaniePytanie

22 16

Jeśli się sam zeszmacę, to czy będę miał prawo do żądania szacunku dla siebie, czy raczej nie ??? 15:40, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OdpOdp

3 3

Ty sie zeszmacisz i to Ty bedziesz szmata. Na pytanie o szacunek do siebie musisz sam sobie odpowiedziec. ? 15:51, 12.02.2020


OdpowiedźOdpowiedź

1 3

Na pewno nie !! Nawet gdybyś wlazł na stołek i z groźną miną wrzeszczał do ludzi, to nic nie pomoże.
Nie warto się zeszmacać, bo tego już się nie spierze ani nie przebarwi !! 19:04, 12.02.2020


@Manipulacja@Manipulacja

11 5

Ja tutaj nie widzę żadnej manipulacji, a większość portali ma takie rozwiązanie i jest ono bardzo fajne. A że pojawiają się trolle które próbują obchodzić zabezpieczenia i oszukiwać, to nie znaczy, że inni nie maja mieć do tego dostępu. 15:43, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Brak łapekBrak łapek

5 2

wymuszałby jakiś samodzielny proces myślowy po przeczytaniu, lecz to jest dla większości proces bolesny. No a napisanie czegoś w miarę gramatycznie, to już całkiem niemożliwe .... dlatego łapki to dla nich jedyna szansa na "udział w dyskusji". 16:07, 12.02.2020


LipekLipek

15 19

" prawowici mieszkańcy tych ziem"
Zaraz zaczną pochodzenie weryfikować. Ludzie nie popieram wulgaryzmów ale każdy ma prawo mówić i chyba mieszkać gdzie chce... 17:11, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie bardzoNie bardzo

1 0

Mozna publicznie mowic co sie chce, bo nie tylko wulgaryzmy obrazaja drugiego czlowieka. Nawet gesty i mimika oraz ton i kontekst moga byc nieakceptowalne. Sejmowi aktorzy Niestety, mieszkac tez nie zawsze mozna gdzie sie tylko chce. 23:38, 13.02.2020


KaszubistaKaszubista

30 12

Bezmyslna i niemadra warszawka obrazila tez Kaszubow w ich wlasnym domu !!! Czyzby wszyscy pseudo nowoczesni warszawiacy byli az tak prostaccy i niewyksztalceni jak ci co za judaszowe srebrniki przyjechali nad polskie morze i nie umieli sie zachowac i obrazali Pomorzan i Kaszuby ???!!! 17:42, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ej GenekEj Genek

28 33

Pryczkowski dzieli Kaszubów!

Niestety ale odcinamy się od Ciebie Genek.

Będziemy o tym pamiętać przy najbliższych wyborach samorządowych

Przybliżać się PiS ... po co Ci to bylo 18:09, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


zxczxc

23 36

Panie Pryczkowski. Chcesz się pan do PISu zapisać? Raczej bym nie radził bo to już ich faza schyłkowa. 18:25, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


O ho hoO ho ho

22 26

Ksiąďz Genkowi kazał.
Ciekawe który?

Człowiek bez własnego kręgosłupa.

Nie można być jak horągiewka
Tu i tam podpisywać sie 18:35, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ortografia...Ortografia...

3 1

Choragiew, choragiewka... 07:44, 13.02.2020


cccccc

21 24

rób to Pan ale we własnym imieniu bo ja jako członek Zrzeszenia nic o tym nie wiem 18:38, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NiewiedzaNiewiedza

0 1

niczego nie usprawiedliwia. 09:11, 14.02.2020


PisowiecPisowiec

19 16

Ja zawsze, tak jak i Jacek Sasin popierałem gwizdy, buczenia i wyzwiska, ale tylko gdy to MY wyzywamy.
NAS wyzywać nie wolno, bo tego zabrania prawo ( Kalego ). 19:21, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wszystko dla stołkawszystko dla stołka

19 29

Gienek się przymila do Dudy, który zawetował rozwój języka kaszubskiego.
Pamiętajcie o tym przy następnych wyborach, jak znowu będą padały puste hasła, że dla Kaszub wszystko... Jak widać wszystko to można, ale dla stołka. 19:22, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanka tej ziemimieszkanka tej ziemi

14 18

Najbardziej niefortunne sformułowanie "my prawowici mieszkańcy tej ziemi" - to znaczy kto? 19:24, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkaniec tej ziemMieszkaniec tej ziem

9 5

To znaczy nie bose Antki. 21:00, 12.02.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Kaszub6Kaszub6

5 18

A prezes się niepodpisał
19:50, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OrmoOrmo

8 4

No nie bo prezes to peowiec. 20:58, 12.02.2020


Prezes ZKPPrezes ZKP

7 6

tez wystosowal pismo z wyrazami oburzenia i dezaprobaty. 21:33, 12.02.2020


vbnvbn

15 24

"Niegodne zachowanie tych ludzi nie ma nic wspólnego z postawą, którą reprezentują prawowici mieszkańcy tej ziemi "
Niech się pan nie kompromituje. Tak także protestowali właśnie prawowici mieszkańcy tej ziemi. A pan to chyba tam pojechał poklaskać? 20:25, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HmmmHmmm

12 15

Co mial Pan na myśli pisząc
Prawowici mieszkańcy

Muszę zerknąć do slownika. Czy zna pan znaczenie?

A nieprawości to kto? 20:26, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Pryczkowski@Pryczkowski

16 18

Kończ Waść wstydu oszczędź i Konstytucji nie bluzgaj.

Albo ZKP od Pryczkowskiego odetnie się, albo SKOŃCZY SIĘ 21:03, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GlownyGlowny

5 5

prezes ZKP dolaczyl do protestu. 21:31, 12.02.2020


kaszebakaszeba

20 26

Jak Duda w pierwszych dniach urzędowania zawetował ustawę aby w urzędach mówić również w języku kaszubskim to też kłaniał się Kaszubom?
21:16, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


CzaruśCzaruś

17 29

Niech Pan Pryczkowski mówi za siebie , a nie za wszystkich Kaszubów 21:29, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Glowny prezesGlowny prezes

6 5

ZKP tez zaprotestowal, chyba w imieniu wszystkich „zrzeszencow“? ? 21:41, 12.02.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Pytanie do osób podpPytanie do osób podp

20 15

Piszecie o "prawowitych mieszkańcach tej ziemi".
Kto jest prawowitym mieszkańcem tej ziemi a kto mieszka na tej ziemi bezprawnie?
Dobrze Panów rozumiem, że ci prawowici to ci, którzy uważają, że Adrian Podpisz to święty człowiek?
Natomiast ci o innych poglądach politycznych, ci którzy nie postawia krzyżyka przy budyniu, zamieszkują te ziemie bezprawnie?
Panowie - to jest paranoja. Treść Waszego oświadczenia to paranoja zamknięta w śmiesznej nowomowie, której nie powstydzili by się mówcy z epoki PRLu. 03:44, 13.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PrawowityPrawowity

10 0

mieszkaniec to taki, ktory szanuje Historie „tej ziemi“, zwyczaje, kulture i zasady wszystkich wspolmieszkancow. Dba o dobre imie i swoim zachowaniem nie przysparza wstydu swojej spolecznosci. Tak to rozumiem.
Swoja droga, slowo „prawowity“ jest trudne, wyszlo z mody, bo pochodzi od „prawo“. A z tym mamy klopot. 08:14, 13.02.2020


NieczNiecz

3 0

Od pierwszych dni po wyborach pokazujecie, że nie macie szacunku dla nas. Demokracja polega na tym aby przegrani, zarówno z prawem czynnym jak i biernym, uszanowali wynik. A Wy cały czas macie parcie na pouczanie. Wy, którzy prawie 30 lat w urzędach, szpitalach i w szkołach nie chcieliście wprowadzić danych elektronicznych. Dlaczego? Aby był margines na machlaczenie. Dziwne, że w bankach już w krótkim czasie to funkcjonowało. Dopiero dziś mamy skok cywilizacyjny w dziedzinie elektronicznych wpisów działalności, lecznictwa, E-recepty i inne. III RP za czasów PO to był w tym temacie neandertalczyk! Prawo spadkowe poprawiono z korzyścią dla spadkobierców, aby nie było bolszewickie 2 razy. Za czasów PiS. Tak jest w wielu dziedzinach, ślepcy! Nowe podręczniki co rok, dla każdego dziecka za czasów Peł0 to była grabież, podobnie jak OFE. Traktujecie swoich wyborców jak idiotów, jak Neuman. Nie traktujcie nas tak samo. Prawowity mieszkaniec Kartuz to niby inteligent (bo w gminie pracują głównie urzędnicy, budżetowcy, nauczyciele), dlaczego więc Kartuzy to najbrudniejsze miasto w regionie? Dlaczego niby tak inteligentni włodarze, prawowici mieszkańcy pozwolili na to aby zasrano nasze jeziora? Tyle daliśmy Polsce? Wy tylko chcecie, pouczacie, a może do roboty, do służby Polsce a nie tylko sobie? 10:59, 13.02.2020


PolkaPolka

16 28

Jestem kaszubką i polką i będę zawsze gwizdać i buczeć na kogoś kto kłamie i nie przestrzega prawa.Ten pan nie jest moim prezydentem. 08:57, 13.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Postępujesz uczciwiePostępujesz uczciwie

3 7

oraz właściwie - trzeba przeciwstawiać się ZŁU + KŁAMSTWU aby chronić zbożne życie przed różnymi przebierańcami. 09:26, 13.02.2020


Ani twoim nie jest,Ani twoim nie jest,

5 14

ani moim !! Jest rezydentem bolszewickiego reżimu, który coraz mocniej zaciska nam kajdany. 09:44, 13.02.2020


orvidersienorvidersien

5 6

jesteś co najwyżej zakłamaną niemką, obywatelką Berlina o bolszewickim wychowaniu, szkodnikiem , niszczącym kaszubską ziemie i Naród Polski 10:33, 13.02.2020


imieninyimieniny

6 3

U cioci na imieninach też chcesz "(p)uczyć" polko i kaszubko z małej litery? 12:25, 13.02.2020


dddd

7 8

sam sie odetnij ja popieram. 08:59, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

********

1 0

??? 09:07, 13.02.2020


Wielu tych prawowityWielu tych prawowity

5 13

pali śmieciami, wylewa szamba do jezior i wyrzuca śmieci do lasu bo kochają tę ziemię rodzinną i swych braci miejscowych. Na "prawowitych" można polegać. Amen !!
Ale nieprawowitym czyściochom szanującym Dekalog i Konstytucję WARA od naszych tradycji trucia się nawzajem ..... WARA powtarzam !!! 09:07, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@ Wielu prawowitych@ Wielu prawowitych

1 0

No taaaak. Wejdziesz od frontu to prawowity - a wejdziesz od kuchni to wredna fleja.
Trucizna jest często grubo polukrowana dla niepoznaki. Widzę dookoła sporo polukrowanych "prawowitych ". 10:00, 13.02.2020


do Wielu...do Wielu...

7 2

Pomyliłeś wątki. 09:41, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OrmoOrmo

26 7

Redaktorku ,dlaczego zostają tylko obrazliwe w formie i treści opinie dotyczące Pana Prezydenta.Czyli ten portalik to taki drugi sok z ćwikły. 10:01, 13.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NIGDZIE nie maszNIGDZIE nie masz

2 7

takiej pro-pisowskiej trybuny jak tutaj. 80% wpisów to kaczyści i ziobryści. 19:30, 13.02.2020


UzbekUzbek

3 1

Może miałbyś rację z tym stwierdzeniem, gdyby 99% komentarzy propisowskich oraz antyormowskich nie było usuwanych. 22:19, 13.02.2020


PreczkPreczk

2 13

Stoi na muwnicy powiatu czy to odczytano na sesji Pryczkowski ty się zajmij sobą a panowie Woźniak Łapa co na to? 10:22, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A jenku, jenkuA jenku, jenku

4 0

Ortografia skrzeczy. 09:06, 14.02.2020


Kaszub7Kaszub7

18 5

KODziarze mają ta samą nienawiść i zakłamanie co hordy bolszewików mordujących Polaków (kaszubów) jak mają coś z nazizmu czyli Goebelsowskie zakłamanie 10:36, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stajszevsczi BoysStajszevsczi Boys

23 11

Nigdy już nie wpuszczajcie do kaszubskich miast i wsi zorganizowanej hołoty z Warszawy, znajomych kandydatki na prezydenta RP Kidawy-Błońskiej, bo jej znajomi to najgorszy element antypolski i antykaszubski, być może wywodzący się z powojennych warszawskich ubeckich gnębicieli Kaszub.
Ten wrogi element powinny być tępiony z całą stanowczością, szczególnie kiedy zakłóca uroczystości państwowe. Uważam, że już dość przesadnie pojętej tolerancji. Kaszubi nie powinni tego tolerować, bo zapłacili zbyt wysoką cenę za niepodległość swoją i Polski. 10:41, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RadomskieRadomskie

9 1

nic dodać nic ująć, 100% prawdy, pamiętam zdarzenia z warmii o mazur jak ta chołota warszawka, luksusowymi samochodami rozbijała się na tamtejszych drogach, był jeden wypadek potrącili, zamordowali dziecko, mam uraz do UBeKODziarzy i trzeba z nimi walczyć, bo to są wyrachowani nachodźcy, którzy chcą zdemolować wszelką cywilizację 11:03, 13.02.2020


NieczUbekNieczUbek

23 2

Od pierwszych dni po wyborach wielu tu komentujących pokazuje, że nie ma szacunku dla prawa. Demokracja polega na tym aby przegrani, zarówno z prawem czynnym jak i biernym, uszanowali wynik. Dotyczy to też służb państwowych, sądów i administracji. Inaczej to anarchia. Przegrani cały pouczają zwycięzców jak wygrać? Wy, którzy prawie 30 lat w urzędach, szpitalach i w szkołach nie chcieliście wprowadzić danych elektronicznych. Dlaczego? Aby był margines na machlaczenie. Dziwne, że w bankach już w krótkim czasie to funkcjonowało. Dopiero dziś mamy skok cywilizacyjny w dziedzinie elektronicznych wpisów działalności, lecznictwa, E-recepty i inne. III RP za czasów PO to był w tym temacie neandertalczyk! Prawo spadkowe poprawiono z korzyścią dla spadkobierców, aby nie było bolszewickie. 2 razy - za czasów PiS. Tak jest w wielu dziedzinach, ślepcy! Nowe podręczniki płatne przez rodziców co rok, dla każdego dziecka za czasów Peł0 to była grabież, podobnie jak OFE. Takich "sukcesów" PO było setki. Traktujecie swoich wyborców jak idiotów, jak Neuman. Nie traktujcie nas tak samo. Prawowity mieszkaniec Kartuz to niby inteligent (bo w gminie pracują głównie urzędnicy, budżetowcy, nauczyciele), dlaczego więc Kartuzy to najbrudniejsze miasto w regionie? Dlaczego niby tak inteligentni włodarze, prawowici mieszkańcy pozwolili na to aby zasrano nasze jeziora? Tyle daliśmy Polsce? Kto je Nam teraz oczyści? Za czyje to pieniądze i podatki? Wszystkich Polaków! Wy tylko chcecie, pouczacie, a może do roboty, do służby Polsce a nie tylko sobie? 11:07, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jeziorajeziora

5 1

Kartuz zostały zasmrodzone i zapuszczone w czasach PRL. W ostatnich 30-tu latach niewiele zrobiono, żeby je oczyścić. Przyznaję, to i ekologiczne ogrzewanie (przynajmniej gaz ziemny) powinny być priorytetami wszelkiej działalności. Choć w innych dziedzinach jest też sporo zaniedbań , np. drogi. 12:34, 13.02.2020


NeopakNeopak

16 3

szczyt bezczelności - zrobić komuś koopę pod drzwiami, zapukać i... poprosić o papier - podobnie natrzodzić w uroczystość i domagać się przeprosin.... za "język, sanację,konstytucję"... światowcy na opak 11:54, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anty KODanty KOD

23 12

My Kaszubi nie dopuścimy aby jacyś worodzy najeźdżcy z warszawki co to jeźdzą hejtuja po całej Polsce na zlecenie służb np marsze LGBT, aby tutaj gnojowisko z Kaszub robili, będziemy bronić przed wrogiem komunistycznym naszych ziem Kaszubskich, nie pozwolimy aby ten cały dwór Kidawy Błońskiej rugał nam nasza tożsamość kaszubską, tak jak za komuny przebędzimy was widłami, chcecie wojny z kaszubami to ją będziecie mieli 12:45, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

STOPSTOP

22 8

Brońmy Kaszub przed Czaskowską Warszawką, nie chcemy was tutaj POpaprańcy, nie niżcie naszej ziemi zwyrodnialcy 12:49, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ha, ha, ha ZKP to POha, ha, ha ZKP to PO

8 8

Oświadczenie z ust jednego z wiceprezesów takiej organizacji co najmniej śmieszne, jeżeli trzeci z kolejnych wybranych prezesów jest prominentnym politykiem PO (wcześniej ŁG oraz EW) to takie oświadczenie jest bardzo wiarygodne. Osoby protestujące na zdjęciach, które obiegły wczoraj serwisy informacyjne, mają w ręku flagę czarno-żółtą, jeden z protestujących ma na głowie tradycyjne kaszubskie nakrycie głowy, rozumiemy że te osoby całujące kidawę wzięły się z kosmosu. Panie Pryczkowski mieszkający na terenie gminy Żukowo popierającej w wyborach wiadomo kogo nie ośmieszajmy się. 16:05, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HehHeh

0 1

Ciekawostka polega na tym, że Pryczkowski nie ma własnych poglądów. Zawsze ma takie poglądy jakie są aktualnie najkorzystniejsze. Tacy ludzie jak on chętnie podpinają się pod środowiska, które mają pieniądze i/lub władzę. 15:18, 14.02.2020


Ja się nie odcinamJa się nie odcinam

13 21

Należało mu się! 16:22, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Było tak...Było tak...

7 11

Ja żadnych wyborów nie przegrałem, ja nigdy nie trzymałem kciuków za PO, ja z chejtem na PiS nie ruszałem. Po ich zwycięstwie mówiłem, że należy szanować demokraję.
Mnie PiS nazwało lewakiem. Mnie PiS odmawia polskości a teraz Pryczkowski odmawia kszubskości.
Mój dziadek walczył w podziemiu a ojciec był aktywnym członkiem Solidarności. Obaj w grobie się przewracają widząc politykę historyczną PiS.
Moi przodkowie o ten kraj walczyli. Urodziłem się w 1985 roku a lokalny działacz Konfederacji nazywa mnie UBekiem. Teraz jestem wrogiem PiSu - tak mnie zdefiniowali: Kaczyński, Duda, Ziobro, Pawłowicz, Bonkowski, Pryczkowski, Belgrau, Bystron i inni. To PiS zmienia ludzi odcinających się od polityki w lewaków.
Dziękuję, przyjąłem swoją rolę - wolę być lewakiem niż oportunistą. 19:57, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BanderasBanderas

2 4

jesteś volksdeutschem ruska onuco??? 20:30, 13.02.2020


KaszebiznaKaszebizna

16 9

Pryczkowski ma rację !!! Powinniśmy się odciąć od tej chuliganerii. Trzeba bronić kultury przed ideologia kłamstwa i nienawiści, taki polityk, który afiszuję się na ich tle jak Kidawa Błońska powinien być skończony na dożywocie wygnany z granic kraju i polityki, to już więcej kultury prezentują kibole, a mimo to żadna opcja polityczna się z nimi nie pokazuje, trochę dziwne bo kibole są normalni, ale to co wyrabiali w Pucku to wstyd na całe Kaszuby, prawdziwi Kaszubi, bo nie mówię o przebierańcach, którzy chcą jakąś obcą kaszubską historie wprowadzać, Pryczkowski chociaż zapewne sympatyzuje z PO to ja go cenie, bo dba o tożsamość i kulturę, ale reszta PO, która sobie robi fotki z tymi przestępcami to jest nienormalne 20:36, 13.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Takiego kłamliwegoTakiego kłamliwego

2 6

bełkotu to nawet Szmateusz Moradziecki by nie wykonał. Odstawiłeś przepisane leki na pislamozę maniakalno - prześladowczą ??? Piana ci płatami leci na kapcie w kwiatki haftowane. Poza tym poproś jakiegoś pięcioklasistę o korepetycje z interpunkcji i tworzenia zdań. 08:42, 14.02.2020


do powyżejdo powyżej

5 1

Co zabolało??? Prawda boli co, zwłaszcza jak jest się KODziarzem. No i widzisz KODziarzu jesteś zwykłym współczesnym nazistą, propagujesz kłamstwo, nienawiść, twoje biadolenie o pislamozie obnaża tylko twój stan umysłu i nienawiść, lepiej załóż kaftan, bo jak spotkasz jakiegoś człowieka na ulicy, to ten człowiek od razu powinien ci w ryło strzelić, dla obrony i bezpieczeństwa otoczenia, jesteś jak Koronowirus 09:07, 14.02.2020


KTO TY JESTEŚ ??KTO TY JESTEŚ ??

0 3

Pisi kmiotek
JAKI ZNAK TWÓJ ??
Sierp i młotek
GDZIE TY MIESZKASZ ??
W polskim kraju
A DLACZEGO ??
Ja nie znaju 08:18, 15.02.2020


mieszkaniecwwwmieszkaniecwww

13 4

Ci z PO,Nowoczesna.SLD itd to koalicje NIENAWISCI ludzie opamietajcie sie co wy robicie,tak i tak nie dostaniecie sie do władzy człowiec rozumny to co widzi to co robicie to nas Kaszubów bardzo boli. 12:39, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@mieszkaniecwww@mieszkaniecwww

4 12

Politykę nienawiści od początku istnienia stosuje PIS. Nikt tak nigdy nie skłócił Polaków jak politycy PISu.

Zauważ że wszystkie ich kampanie polegają nie na wychwalaniu swojego kandydata tylko na oczernianiu swoich rywali i sianiu nienawiści do przeciwników. W tym momencie nie ważne czy powiedzą choć jedno słowo na temat swojego kandydata to wszyscy zaślepieni ich propagandą nienawiści do oponentów zagłosują na PIS. Tak zawsze było i póki ludzie się nie opamiętają tak zawsze będzie 14:07, 14.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ty ...@mieszkaniecwwTy ...@mieszkaniecww

2 1

Pis stosuje politykę nienawiści ???? A co robi opozycja ? To ich polityka to polityka nienawiści !!!! Oni nic innego nie robią tylko skupiaja sie na tym, żeby dokopac prawicy !!! 20:40, 16.02.2020


RebokRebok

4 16

Genek, a taki fajny gościu byłeś. Straciłem do Ciebie szacunek. Dlaczego Wy temu Pisuarwi w d.. włazicie? Przecież kasa już się skończyła. 17:38, 14.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jeszcze trochę bilonJeszcze trochę bilon

2 3

zostało, to genek sakiewkę podstawi i brzęk kasiorki usłyszy ..... 08:27, 15.02.2020


RobertoRoberto

15 3

Brońmy Kaszub przed hordami pomyleńców w Warszawki i Gdańska 17:59, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adaś MickieAdaś Mickie

7 11

Prośba modlitwa --Co jasnej bronisz Częstochowy w ostrej świecisz bramie nie dajesz rozumu ludziom z PO i KOD módl się za n........... 19:58, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RebokRebok

3 10

No i się obudzili :( Pisowskie trolle 21:59, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

saracensaracen

12 2

trolle, hejterzy, uwstecznieni umysłowo, nie potrafiący odróżnić taboretu od krzesła, pełni nienawiści, rządni grabieży i poniżania Polaków to tylko spotkać można w PO 23:22, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja teżJa też

3 7

Ja też się nie odcinam, nie pochwalam do końca takiej formy protestu, ale z uwagi na to że PIS owska telewizja gdyby to nie szło na żywo to nie pokazałaby tego w telewizji , wiec popieram.
Ps. Pisiory czy w TVP pokazali jak Lichocka pokazała *%#)!& innym posłom. Nie . ciekawe dlaczego.,
13:32, 15.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kartuzjankakartuzjanka

4 11

Panie Pryczkowski niech Pan niech Pan mówi za siebie a nie za wszystkich Kaszubów .Widzę ,że ciągnie Pan do PiSu chce Pan robić karierę. 10:02, 16.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PO - platfusachPO - platfusach

2 2

"Kartuzjanka"-- to jest woda mineralna gazowana ? Czy też zwykły tchórz który atakuje kogoś z nazwiska bo nie stać na odwagę przestania bycia anonimowym!!!!! 15:33, 16.02.2020


@PO platfusach@PO platfusach

2 1

A czemu ty nie podpisałes sie imieniem i nazwiskiem ? 20:42, 16.02.2020


PO - platfusachPO - platfusach

2 0

Do @PO platfusach bo nie użyłem żadnego nazwiska to chyba jasne w tej sytuacji 21:01, 16.02.2020


edikedik

2 11

Pryczkowski co z Ciebie za Kaszub jak popierasz tego który nie jest godzien być prezydentem. 15:34, 16.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dąbdąb

5 3

brawo Pryczkowski niech się bierze za tych młodych niedouczonych niemców, co to niby mówią że są kaszubami i nawet językiem Polskim władają 15:47, 16.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Język polskiJęzyk polski

2 1

Kaszuba musi znać język polski? Sto lat temu prawie żaden Kaszuba nie polaszył :))) 17:03, 16.02.2020


Teraz odetnie sięTeraz odetnie się

1 6

od środkowego palucha tej pisiary, która go pokazała chorym na raka ! 18:07, 16.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie Pryczkowski Panie Pryczkowski

2 8

Niech pan pisze w swoim imieniu a nie w imieniu nas Kaszubów . Znów wygaduje Pan bzdury , Ja też uważam że Duda to bardzo zły Prezydent 21:48, 16.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do saracenDo saracen

0 6

Ot typowy pisior . Ten wulgarny język pełen nienawiści 21:52, 16.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POryte POryte

7 0

ale wysyp trolli volksdeutchy, pełnych nienawiści niemieckPO-sowieckich trolli 05:00, 17.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

5 1

Na podsumowanie wszystkich wpisów nikt nie wspomniał o Kaszubach ,którzy walczyli i ginęli z okupantem niemieckim w czasie zaborów i w czasie drugiej wojny światowej na wszystkich frontach swiata byli prześladowani w obozie w Sztuttofie .Prezydent Rzeczypospolitej Polski wybrany w wolnych wyborach głosami większości narodu ,chciał uczyć 100 lecie powrotu Kaszub do Polski i należy mu się szacunek jako głową państwa obojętnie od lewicy do prawicy. 13:53, 17.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 5Obserwator 5

1 0

Panie Pryczkowski, Kaszubi jako jedna z grup etnicznych zamieszkująca w Polsce, jest najbardziej prymitywną społecznością którą przez 50 lat nie dało się wyedukować. 14:28, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%