Zamknij

O czym przeczytamy, co obejrzymy, gdy nie będzie żadnego wyboru?

11:23, 10.02.2021 W.D. Aktualizacja: 15:28, 10.02.2021
Skomentuj fot.W.D. fot.W.D.

Czarne plansze na ekranach telewizorów, niedziałające portale, zamiast audycji radiowych - komunikaty o proteście mediów. I tak jest w całej Polsce, nie tylko w dużych mediach, ale i tych małych - lokalnych. Dziś wydawcy i dziennikarze walczą o niezależność, walczą o wolność słowa, a wszystko to w Waszym interesie - Czytelników. 

Protest mediów jest związany z planowanym wprowadzeniem podatku od reklam. Szefowie największych redakcji podkreślają, że jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.

O co chodzi? 

Co warte podkreślenia, wbrew tłumaczeniom rządzących, podatek nie uderzy wcale w potężne, zagraniczne koncerny będące właścicielami różnego rodzaju mediów, w tym społecznościowych. Te mają za sobą gigantyczne zaplecze kapitałowe, prawne i jeśli zapłacą - to jakiś ułamek planowanych wpływów. Najbardziej ucierpią także polskie media, na których - o ironio - tak bardzo rzekomo zależy obecnemu rządowi.

Czy media, które protestują nie płacą podatków? Przeciwnie, płacą, jak każda firma i każdy przedsiębiorca. Skąd więc pomysł, by obciążyć je dodatkową daniną, która - co słusznie podkreślają wydawcy - na pewno nie zniknie po pandemii? Może chodzi jedynie o pieniądze? A może o upokorzenie mediów, które jeszcze działają i jeszcze dbają o swoją niezależność? 

Dlaczego protestujemy?

Prawdopodobnie nie ma jednej odpowiedzi. Ale właśnie dlatego, że sytuacja jest tak niejasna, postanowiliśmy przyłączyć się do akcji protestacyjnej. Dlaczego?

- W dobie pandemii, która dotknęła także przedsiębiorców działających w branży medialnej, naturalnym jest oczekiwanie wsparcia i pomocy ze strony państwa. Zamiast pomocy następuje jednak uderzenie obuchem i próba nałożenia dodatkowego ciężaru podatkowego.

-  Media, które funkcjonują dzięki reklamie, publikują (a tak jest również w naszym przypadku) treści dostępne ZA DARMO dla odbiorców. To daje każdemu szansę na dostęp do wiedzy i informacji

- W interesie mieszkańców/obywateli/Czytelników nie są media będące "na granuszku" władzy. A jest ryzyko, że takie media pozostaną, gdy z powodu planowanego podatku przestaną być wydawane niezależne gazety, portale, radio itd. Wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy takie media będą informowały o tym, co faktycznie interesuje, drażni, boli mieszkańców, czy będą jedynie publikatorami - przekaźnikami komunikatów władzy?

- Hasło "media bez wyboru" jest nad wyraz wymowne. Działalność niezależnych gazet czy portali sprawia, że to Czytelnik decyduje co i gdzie zamierza przeczytać, na jaki tekst chce kliknąć, gdzie chce dodać swoją opinię. To odbiorca - mając w ręku pilota od telewizora, czy wybierając stację radiową decyduje co chce oglądać i jakie treści wybierać. Ten wybór zniknie, gdy znikną niezależne media. 

- Dziś ci, którzy dopingują zapędy władzy zapominają o jednym - może zdarzyć się tak, że gdy sami doświadczą jakiejś niesprawiedliwości, gdy będą chcieli opowiedzieć o czymś, co im się przytrafiło, może się okazać, że nie będą mieli gdzie tego zrobić, że nie będzie niezależnego dziennikarza, który zechce zająć się ich sprawą.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

Zastanawiam sięZastanawiam się

29 5

To w takim razie, jak wam nałożą podatek od reklam, których naprawdę nigdzie nie brakuje, to już nie będę mógł kliknąć w artykuł, który chcę? Bo z tego artykułu tak wynika 13:21, 10.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

od jutra od jutra

2 1

Od jutra wraca w telewizji po staremu .............. 17:50, 10.02.2021


Prąd Prąd

4 3

Nareszcie będzie oszczędność w prądzie dobre poświecenie dla Świata i kieszeni 18:02, 10.02.2021


reo

wwwwwwrwwwwwwr

34 23

Najwyższy czas aby zlikwidować te media zagraniczne a jest ich 47 przekazują ludziom tylko propagandę a tej propagandy nie da się słuchać. 13:22, 10.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jaro1Jaro1

10 17

Nie da się słuchać oglupiajacej tv szamba PiS, ci co nie umieją sami myśleć mają te propagandę za prawdę. 14:27, 10.02.2021


Te reklamyTe reklamy

43 8

Reklamy o tych wszystkich lekach na biegunkę, nietrzymanie moczu, wzdęcia i puszczanie bąków doprowadzają mnie do szału. Już dawno powinni byli to opodatkować, już nie róbcie z siebie takich ofiar, że wam wolność zabierają 13:24, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KamileKamile

40 12

Bardzo dobrze opodatkować niemieckie media a za fake newsy nakładać wielomilionowe kary 13:24, 10.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

YyyytYyyyt

11 24

Tak i oglądać tylko komunistyczne wiadomości na tvpis 13:26, 10.02.2021


Majka2Majka2

4 1

Dla nie myślących to idealne, ale tych w Polsce widać sporo, 14:29, 10.02.2021


... ...

36 8

A z jakiego powodu takiego podatku ma nie być? 13:29, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahhahahahhaha

32 4

Biedaki jak wy wytrzymacie do następnych wyborów które i tak przegracie bo nie macie żadnego programu oprócz likwidacji CBA które was ściga i palenia archiwów w których są dowody waszych przestępstw. 13:36, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankaqqqmieszkankaqqq

28 10

Media zagraniczne niszczą naszą młodzież sieją propagadę co ma młodzież robić a chociażby namawia do strajków kobiet i przekazuje im propagandę ,że dziecko niezarodzone można zabijać czyli dokonywać może każda kobieta. 13:40, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatelobywatel

4 15

Witać, że nic nie czytasz, nie słuchasz, nie rozwijasz się. Zero poglądów. 13:47, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infoinfo

5 0

Szkoda że ex to nie dotyczy... Fajny lokalny news 13:48, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podatki..podatki..

21 4

Nie są płacone w pl więc bez takich manipulacji drewka 13:50, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mam wybór Mam wybór

27 7

Czytając te komentarze widzę że dzięki Bogu te wolne niemieckie media jeszcze nie wszystkim mózg zlasowały. 13:53, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DriverDriver

15 4

To wyście już na dobre się wyłączyliście czy jeszcze będziecie coś pisać? 13:56, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Katolik1Katolik1

22 8

Zlikwidować jak najszybciej media zagraniczne POLSCE nie są potrzebne niszczą nasze wartości chrześcijańskie chociażby ich propaganda to po co w szkołach nauczanie religii,po co ludzie chodzą do kościoła jak widzimy ich propaganda to cały czas atak na księży. 13:58, 10.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

odpodp

7 15

Tak jest, wszystko zlikwidować. Nic nie powinno być! A ludzie powinni zapieR@#Ć za miskę ryżu. To wtedy będzie idealnie 14:03, 10.02.2021


LewakPrawakWszystkoJLewakPrawakWszystkoJ

2 2

Wartości Chrześcijańskie, Czcigodny Katolik1 to nie jest coś co jest niszczone przez media, to jest niszczone przez ludzi którzy chodzą co niedzielę do kościoła, a zaraz po mszy idą do monopolowego żeby się urżnąć przed sklepem i twierdzą że swojej rodzinie krzywdy nie robią - to jest niszczenie wartości chrześcijańskich.
Natomiast to, że jakiekolwiek media mówią o ludziach którzy popełniają przestępstwo, i robi się o tym głośno - np. o księżach którzy najwyraźniej dopuścili się aktów seksualnych z udziałem nieletnich - to akurat nic wspólnego nie ma ani z wartościami chrześcijańskimi, ani z propagandą, ani z atakami na księży.

Tak się składa, że gdyby nie te media zagraniczne, to w naszym kraju ludzie nie mieli by za dużo alternatyw w informacjach ;) 17:11, 10.02.2021


tiaaatiaaa

7 18

Teraz plują, a potem zdziwienie będzie jak nagle się okaże, że zamiast facebooka zostanie jakaś albicla, a zamiast sensownych programów w tv - transmisje z mszy, ogłoszenia I sekretarza i inne takie. 13:59, 10.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ale że co?Ale że co?

3 0

Koncerny mają płacić. Nie wolno im? 16:24, 10.02.2021


do Katolik1 i innychdo Katolik1 i innych

13 21

Ej, a co wy tutaj w ogóle robicie? Po co komentujecie, skoro wam to niepotrzebne? Po co wam interenet skoro macie swoje wiadomości prosto z tvpis? Po co wam radio? Po co wam gazety, skoro i tak nie czytacie? Weźcie jeszcze smartfony wyrzućcie bo też nie są polskie i zacznijcie łupać kamienie 14:01, 10.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Madzia2Madzia2

1 6

Popieram, popieram ten strajk, co prawda bardzo denerwują mnie reklamy ale doskonale zdaję sobie sprawę że to one utrzymują nasze media, z dochodów za te reklamy opłacani są niezależni dziennikarze. Niestety więkrzość osób o tym nie pomyśli, tylko wypisuje głupoty na temat telewizji , oczywiście nie wszystko jest prawdą( to o czym mówią), ale każdy ma swój rozum i powinien go używać. Mam wrażenie że do naszego kraju wdziera się KOMUNA i to dzięki naszemu rządowi. No ale sami taki wybraliście. 16:35, 10.02.2021


Natura 2000Natura 2000

6 16

Po co komu media ? Po co komu internet?! Po co komu prąd ?? Niepotrzebna strata czasu.... Wróćmy do 18 wieku. Żałosne 14:32, 10.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Natura 2000@Natura 2000

1 0

A wiesz, ze chcialabym by był 18 wiek- nie widziałabym tego zakłamania, obłudy hejtu na katolikow i innych,tej nienawiści, zazdrości, tego natloku z kazdej strony wszelkiego rodzaju mediów, nie slyszałabym o tragediach, krzywdzie wojnach, strajkach kobiet itd. żyłabym na 100 % spokojniej.
Ah....fajnie by było 21:39, 10.02.2021


BonoBono

5 19

Niewiem po co tu wchodza obrońcy szamba PiS, jak taka dobra Ra propaganda to czego tu szukacie.. Pan i władca GURU KACZYŃSKI wam da wszystko, to nic ze to miska ryżu będzie, ale Polak *%#)!& przed szkoda i po szkodzie niewidzi jak prowadzą go jak barana na rzeź 14:32, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RausRaus

14 2

Na 100 % portal który sprzedał tobie właściciel Kani Lodge długo nie będzie istniał i to nie jest zła wiadomość ale nie martw dasz radę może przy zbiorze winogron i wyrobie wina u byłego właściciela EK? 14:49, 10.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaloszKalosz

2 5

Ponawiam: jak to nie straszne? Gdzie będziesz wylewał żale i frustracje? Twoja żółć cię w końcu zaleje, kiedy nie dasz jej upustu. 15:40, 10.02.2021


PisiorekPisiorek

18 1

Niech ten strajk lewackich mediów trwa jak najdłużej, brawo PiS !!! 14:58, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Pisiorek@Pisiorek

2 10

A co ty tu robisz? Zagubiłeś się ostatnio po piątce dla zwierząt co? Czy na pisowskich portalach nie ma czego komentować? 15:33, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

14 1

Nie dziwi mnie fakt zarząd TVN 12 osób zarobiło łącznie 20 mln zl.Pragnę przypomiec, ze Francji,Grecji,Austrii,Węgrzech istnieje podatek od reklam w Niemczech trwają prace nad ustawą ..Podatek ma wynieść tylko 5% od dochodów z reklam.Tyle szumu o parę złotych gdzie co roku wzrasta cena reklam i tak mało kto ich słucha czy ogląda. 15:36, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sonia K. Sonia K.

14 1

Wybieram wolność. Nie wchodzę na expres. Już od dawna widać jaie tu są zapędy... Jak choragiewka na wietrze. 15:43, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pitu, pituPitu, pitu

4 1

Podatek dotyczy największych. Dobry krok, ale znając tych ^&*(* z PiS za chwilę się cofną, bo ktoś im pogrozi paluszkiem. Swoją drogą to dziś w Polsce wraz z mendiami zniknęła pandemia. Trzymajcie ciszę przez miesiąc, to wszystko wróci do normy. 16:22, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LewakPrawakWszystkojLewakPrawakWszystkoj

4 5

Tu nie chodzi tylko i wyłącznie o finansowanie kultury, medycyny czy renowacje zabytków. Projekt ustawy traktuje wszystkie firmy wykorzystujące reklamy jednakowo, zarówno facebooka i googla jak i TVP, TVN, ale też radia, gazety czy kina. Taka ustawa może sprawić, że media które będą chciały dawać rzetelne informacje, bez manipulacji, bez napuszczania na siebie ludzi (i chociaż mało takich jest, to jednak jeszcze są, a utrzymują się głównie z reklam właśnie) po prostu zamilkną, a jedyne media jakie będą prężnie działać to media będące na utrzymaniu rządu - to nie jest niezależność. Czy wspominałem też o kinie? ;) No właśnie... Zanim ktoś określi czy jest za czy przeciw, niech sobie najpierw przeczyta i pomyśli, kto będzie w tych komisjach przyznawających wsparcie dla mediów, niech sobie jeszcze przeczyta co to jest efekt dunninga-krugera i się zastanowi, bo obecnie to widać jedynie że np. taka TVP już sobie wypisuje na paskach, że "media nie chcą płacić na NFZ"... A tu o zupełnie co innego się rozchodzi :) Hipokryzja, no po prostu hipokryzja ze strony władz rządzących. 17:04, 10.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pan JanekPan Janek

0 0

Racja, racja, racja !!!! Władza całkowicie zapomniała, że ludzie mają rozum (choćby niektórzy). Tak tępa i cyniczna propaganda jest obliczona na IQ owcy lub mewy. Za takich nas uważa obóz rządzący i na takim poziomie snuje swoje opowieści polityczne i dzieli się jedyną prawdą i rzetelnym przekazem. Czuję się upokorzony, tym bardziej, że powyższe wpisy zaczynają pasować do ulubionej warstwy społecznej naszego kochanego PISU; tępi, mierni ale wierni. 14:24, 12.02.2021


orPoGorPoG

5 2

A ja wam powiem jedno , nie ilość a JAKOŚĆ jest ważna ! Co nam po kilkudziesięciu programach skoro inteligentny człowiek szukający wiedzy , rozrywki i relaksu przy inteligentnie wyreżyserowanym filmie nie ma tam czego szukać ?? Od rana do wieczora tylko durnoty i głupoty na przemian z reklamami dla IDIOTÓW ! Po kiego grzyba jest tyle stacji telewizyjnych ? To też jest zanieczyszczenie promieniowaniem elektromagnetycznym w.cz. Ja pamiętam jeszcze czasy normalnej telewizji gdzie spiker/ka spokojnym i miłym głosem przekazywał/a informacje z kraju i ze świata bez samoprzekrzykiwania się z zadyszką w głosie ! Pamiętam telewizję która emitowała programy rozrywkowe , edukacyjne , publicystyczne i inne , na które WSZYSCY czekali , bez *%#)!& reklam trwających nieraz dłużej niż przerwany program , bez zapychania czasu antenowego byle czym - jak nie mieli co pokazać to była PRZERWA W NADAWANIU z obrazem kontrolnym. Była to telewizja która SAMA potrafiła wykreować ciekawy program bez durnego kopiowania , czego przykładem jest te : "Galileo" - niemiecki szajs z polskim prowadzącym.

To samo z gazetami , komu potrzebne są dziesiątki kolorowych pisemek z błyszczącym papierem , których nawet spalić się nie da bo więcej z nich popiołu niż ognia a żadnej sensownej treści !?

Niegdysiejsze stacje radiowe też emitowały słuchowiska , dyskusje i NORMALNĄ muzykę , którą miło było posłuchać a nie ten ŚMIETNIK co teraz , gdzie na każdej stacji o każdej porze "leci" ten sam badziew od którego głowa i uszy bolą.

Czyli podsumowując trzeba by to wszytko "przecedzić" solidnie zostawiając tylko te stacje telewizyjne i radiowe oraz gazety , które faktycznie cokolwiek dobrego , twórczego , budującego i pozytywnego wnoszą do naszego życia - a reszta WON , no i to samo zrobić z twórcami tkz: "ramówek" programowych - "jak nie masz tumanie nic sensownego do powiedzenia to poszedł mnie stąd !". Tak to widzę .

Nie ma absolutnie ŻADNEGO powodu by przez całą dobę emitować w "eter" "zapchajdziury" . Ja chętnie zapłaciłbym abonament wiedząc za co płacę (za jakie treści i komu) by nie musieć wnerwiać się reklamami , bzdurami i kretyńskimi programami informacyjnymi - dlatego też telewizji prawie wcale nie oglądam a jak już włączę to przełączam kanały co chwilę i widząc , że NIC tam nie ma - wyłączam. 18:29, 10.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jo, powinna byćjo, powinna być

0 2

tylko jedna Trybuna Ludu - organ KC PisZPR oraz radiowe kołchoźniki nadające przez cały dzień przemówienia pierwszego sekretarza naszej partii, no i oczywiście TVPis mydlący nasze ślepka aż do oślepnięcia. Na ścianach czerwone banery "Program PisZPR - programem narodu" oraz "Precz z Unią Europejską - niech żyje Unia Sierp i Młot". Wpierioooooood towaaaaaaaariszczi -- szlakiem tow. Putina i Łukaszenki !!!!! 19:36, 10.02.2021


@orPoG@orPoG

1 0

W samo sedno.
Żygać się chce na obecne telewizje, gdzie podczas obiadu leci reklama z panem od *%#)!& czy panią z podpaskami.
jak to jeden z kabareciarzy powiedział: filmy przerywaja reklamy. 21:43, 10.02.2021


Czytelnik1Czytelnik1

7 1

To jest niepotrzebna i *%#)!& histeria mediów, chcą nam wmówić, że to o wolność chodzi.A to przecież chodzi o podatek od ich dochodów jaki płacą wszyscy w Polsce. Wrzask jest o to, że nie chcą płacić podatków i tyle. Ale ok - śmiać mi się chce słysząc jak moi znajomi nawet ci którzy sami zablokowali sobie dostęp do TVP i teraz grzecznie oglądają te wiadomości. Wydaje się ,że Ci którzy teraz mają czarne plansze zamiast emitować program tylko stracą i to nie na podatku. 19:30, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

exex

6 0

weźcie się też wyłącznie, solidarnie, najlepiej na zawsze. 20:53, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaaWyborcaa

6 1

Szkoda że cicho siedzicie jak są przepychane inne podatki, to wam wtedy nie przeszkadza ? 21:07, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

znowu szczucie znowu szczucie

1 0

To nie chodzi o WOLNOŚĆ SŁOWA, ale o KASĘ, korporacje mają przekazywać na NFZ i sztukę i kulturę 2 % od przychodów z reklam i się burzą ( to jest dopiero projekt) i już zaczęło się jękolenie! 22:03, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do waszych "woldo waszych "wol

3 0

Podatek od reklamy internetowej będzie obowiązywał, jeśli przychody globalne serwisu lub portalu internetowego wyniosą co najmniej 750 mln euro i więcej, a przychody z reklam w Polsce przekroczą 5 mln zł. Wówczas danina wyniesie 5 proc. podstawy jej wymiaru. To oznacza, że podatkiem zostaną objęci najwięksi gracze w internetowej branży z zagranicznym kapitałem, jak Facebook i Google. Nie dotyczy to większości polskich portali i serwisów w sieci, które mają tylko kapitał krajowy!!! 22:21, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PisowcyPisowcy

0 1

Dlaczego TVP puszcza ruskie seriale? Kozacka miłość itp. Kto mi to wytłumaczy? 08:12, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I jeszcze jedno pisoI jeszcze jedno piso

2 0

Dlaczego ustawa dekomunizacji nie zawierała zakazu pełnienia funkcji publicznych komunistą? 08:15, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trochę inaczejtrochę inaczej

1 0

Media to czwarta władza to ona powinna mieć wpływ na kształt i jakość samorządów Tego zostaliście pozbawieni bo to nie wy kształtujecie samorząd to on sobie wybiera i kreuje tych których chce Dlatego na kartuskim podwórku medialnym pozostały tylko "pokorne cielęta" w myśl zasady "Pokorne ciele dwie krowy ssie " 10:23, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TadekTadek

0 1

Jak mam płacić za abonament i dokładać się do kolejnego myta, a koniec końców oglądać Ogórek, to już lepiej kupić antenę satelitarną i oglądać Afrykańskie kanały. Nie mają kogo zatrudniać, to biorą nawet J. Jakimowicza co 12 letnie dziewczynki kupował. Nie mają granic......TYP INFO to Ministerstwo Propagandy Pisu. Kurski to Goebbels naszych czasów. Jak młodzi się nie obudzą będziemy trzymani na smyczy przez nowa elitę. 10:23, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wacekwacek

1 0

Nie mam nic przeciwko zamknięcia Expressu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 10:29, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiemyAntonioNiemyAntonio

1 0

ANTONIO BEZ WYBORU!
Kurde! Mnie też się nikt nie pytał czy chcę płacić podatek! W ramach protestu też zamilknę na całą dobę! ? 10:31, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrawoBrawo

1 0

Wszyscy płaca podatki ale zawsze ten najbogatszy ma najwiecej do powiedziana . Mi absolutnie nie przeszkadzało wyłączone programy tylko proszę teraz o zwrot kosztów abonamentu za tv satelitarna w związku z brakiem kanałów tv przez ostatnie 24 h. 11:12, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kropekkropek

0 0

Jaka jest przyjemność oglądania filmu między reklamami do dupy z taką telewizją.Skoro wszyscy płacimy podatki to niech rzeczywiście płacą wszyscy. 11:48, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%