Zamknij

Hopowo. Proboszcz parafii odchodzi. Przyjechał "ksiądz do zadań specjalnych"

10:06, 14.04.2024 W.D. Aktualizacja: 13:43, 15.04.2024
Skomentuj fot.screen/yt/Parafia Hopowo fot.screen/yt/Parafia Hopowo

Trudne chwile przeżywa wspólnota parafii pw. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Hopowie (gm. Somonino). Dotychczasowy proboszcz parafii niespodziewanie złożył rezygnację, która została przyjęta przez biskupa pelplińskiego. Do czasu powołania nowego proboszcza wyznaczono kapłana na zastępstwo. 

Ksiądz Tadeusz Łącki nie jest już proboszczem parafii w Hopowie. W poniedziałek złożył na ręce biskupa pelplińskiego Ryszarda Kasyny prośbę o zwolnienie z obowiązków proboszcza parafii Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Hopowie.

(...) Prośba ta została przyjęta. Od dzisiaj opiekę duszpasterską nad parafią przejmuje ks. Zbigniew do czasu ustanowienia nowego proboszcza (...) - komunikat takiej treści usłyszeli dziś wierni hopowskiej parafii. 

Wcześniej, jak informuje sołectwo Hopowo, odbyło się oficjalne pożegnanie odchodzącego proboszcza. Powody jego rezygnacji nie są znane. 

Ksiądz Zbigniew, który dziś odprawiał nabożeństwa w zastępstwie byłego proboszcza parafii w Hopowie, mówił o zaistniałej sytuacji bardzo oględnie. 

- Jeszcze niedawno w tym miejscu stał ksiądz Tadeusz, a teraz stoi ksiądz Zbigniew. Tak to się wszystko porobiło, że jest tak jak jest - mówił podczas porannej mszy św. - Jestem emerytem, jestem księdzem od zadań specjalnych. Jak potrzeba zadziałać, to jest telefon do księdza Zbigniewa i "ląduje". Jestem takim "spadochroniarzem", bo nigdzie nie zagrzewam miejsca na dłużej. Tam, gdzie ksiądz opuszcza parafię, to ja przyjeżdżam na czas, gdy mianowany zostanie nowy proboszcz. Przyjeżdżam, by wierni nie zostali bez pasterza, bo diabeł tylko na to czeka. 

Kapłan zaapelował o "modlitwę za zdrowie ks. Tadeusza". 

- Modlimy się o zdrowie dla niego. Walczyłem o wolność takich ludzi, żeby stanęli na nogi - mówił podkreślając, że sam wiele lat pracował jako duszpasterz alkoholików. 

Mówiąc o sytuacji parafii mówił, że będzie liczył na pomoc lokalnej wspólnoty, ponieważ nie zna dokładnie obecnej sytuacji, a - jak wspomniał - parafia ma szereg zobowiązań.  

- Mam nadzieję, że wszystko dobrze się ułoży. Dziękujemy za lata duszpasterstwa księdza Tadeusza, ale trzeba iść do przodu, ruszamy razem. Dzisiejsza kolekta jest przeznaczona na inwestycje parafialne. Będę się dowiadywał u dziekana o bieżącej sytuacji, a środki zostaną zdeponowane na koncie parafialnym - mówił. 

 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(118)

ktoś wie?ktoś wie?

9 7

Ale dokładnie coś się stało to wiadomo czy nie? 12:30, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kropekkropek

5 9

Ciekawość to pierwszy krok do piekła. 14:56, 14.04.2024


mopsekmopsek

19 2

Dlatego przez takich slepych i poslusznych , kosciol stacza sie w otchlan. To nie ma nic z ciekawoscia synku, jak sasiad zaleje dziob, tos pierwszy co sie bedzie pytal, ale jak klecha, to jestes, slepy, gluchy i nic nie wiesz. 16:44, 14.04.2024


reo

OnreOnre

10 22

Może katolicy którzy lubią plotkować dotarło do księdza co wymyślają za głupoty 12:35, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NooooNoooo

4 1

Widzisz i słyszysz to co dla ciebie wygodne, wszyscy widzieliśmy co się działo 07:21, 15.04.2024


OnonOnon

0 1

Podsumowanie.
Plebania okradziona przez byłego plebana.
Zaciągnięte kredyty.
Brak opału.
Brak kserokopiarki od parafian ns drukowanie gazetki parafialnej a wieśniakom dalej żal tej jakże cudownej osoby. Wstyd to mało powiedziane 19:19, 21.04.2024


r77r77

13 10

fajne kazanie, dziękujemy ateistom z ex antykaszubskiego za udostępnienie kazania 12:36, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@r77@r77

12 12

A co w nim fajnego? Zero konkretów, klasyczne lanie wody 12:44, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HahaHaha

17 2

Przejrzystość w kościele to podstawa 12:49, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Xxxxxxxxxxxy Xxxxxxxxxxxy

39 18

Chlal od wieków ale w wielki piątek przegiął i niby biskup nic nie wie bo nie ma czasy bo się buduje . To jest tajemnicą wiary auta domy i dolary 12:58, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nie sądźNie sądź

12 16

A nie bedziesz sądzony. 13:39, 14.04.2024


NojooooNojoooo

3 3

To nie chlanie tylko degustacja, chlanie to np, 2 miesiące dzień w dzień w pokoju szczanie do wiadra smród nie do opisania piepszenie bez sensu a na końcu upadek na przystanku w H... e i tak z 2 razy w roku, to można nazwać chlaniem!! 07:34, 15.04.2024


@Xxxxxxxxxxxy@Xxxxxxxxxxxy

22 16

Jeśli to prawda to kupili mu jeszcze kwiaty i urządzili podziękowanie????? Paranoja 13:05, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czekam...Czekam...

27 8

Kiedy ksiądz z Prokowa odejdzie ... Powinien odważyć się na taki gest i sam zrezygnować. Bo w kurii jak sam twierdzi jest nietykalny... Nie wiem jak długo parafia taki stan wytrzyma... 13:21, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Krzysztof KKrzysztof K

6 16

No!! Puki nie było internetu tylko rodzina wiedziała żeś
"GÓPI" 13:30, 14.04.2024


CzekammCzekamm

5 2

Dużo ludzi z Prokowa też czeka z niecierpliwością kiedy ten ksiądz odejdzie, bo póki co to ludzie odchodzą wystarczy pojechać do Kartuz do kościoła to pół prokowa siedzi w ławkach to co się dzieje z tym księdzem to nie mieści się w głowie, zresztą jeszcze trochę to będzie sam dla siebie msze odprawiał, chyba że dla byłej dyrektorki szkoły 21:14, 14.04.2024


Ateista Ateista

18 26

Kogo interesują katolickie gusła i losy ich szamanów ? 13:28, 14.04.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@@

13 5

Zawsze ty jesteś najbardziej zainteresowany sprawami kościoła katolickiego!! 14:06, 14.04.2024


Ateista Ateista

10 9

Z mafią trzeba walczyć. 14:42, 14.04.2024


Ta i znowy ty Ta i znowy ty

0 0

Sabaczko może opowiesz twoja historie pryszczu? 15:30, 16.04.2024


@Ateista@Ateista

17 6

No jak widzisz interesują. Ale ludzie coraz bardziej otwierają oczy i już nie są tak naiwni jak kiedyś. Słuchałem tego kazania z Hopowa i się zastanawiam czemu taki ksiadz mówi do dorosłych ludzi jak do dzieci 13:41, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ateista Ateista

6 6

Nieważne jak mówi ale co mówi, baranku 14:01, 14.04.2024


wwwewwwwew

10 3

Co było powodem,że ks.proboszcz odszedł? 13:46, 14.04.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TadzikTadzik

19 2

Alkohol 15:48, 14.04.2024


Prawda was wyzwoli Prawda was wyzwoli

10 4

Jak jest alkohol to i są panienki 18:12, 14.04.2024


ZorroooZorrooo

5 4

Panienek nie było bo ma swoją w Żukowie i każdy z mieszkańców o tym doskonale wie. To że pił też wszyscy wiedzą ale w wielki tydzień kiedy dzieci idą w sobotę że święconką a on napruty i to dosyć ostro to już se przegiął 07:10, 15.04.2024


Do Parafia św.MarcinDo Parafia św.Marcin

12 11

Mam cichą nadzieję że zmiany dostąpi parafia św.Marcina w Sierakowicach.Oby Biskup wywalił ich na jakieś "Kozie Wólki" w popegierowskich wsiach to wtedy oczy się otworzą a nie że wszystko zrobione,jeden z Wikariuszy zmienia samochody z drogiego na droższe jeszcze bardziej jak skarpetki,kolekty nie idzie aż upchnąć w koszyku a wiecznie za mało...myślałam że głowa parafii nie zepsuję się ale się pomyliłam bo obrósł w piórka i rozdaję kasę swoim poplecznikom....widocznie jej zbyt wiele.Mam nadzieję że ludzie przejżą na oczy chociaż już coraz więcej osób to zauważa.Cała trójka do wymiany....w końcu 13:59, 14.04.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Parafianka św MarcinParafianka św Marcin

1 2

Sam wyjedź sobie na Kozie Wólki. I docenisz jak dobrze miałeś . Każdy z tych kapłanów jest bez zarzutów... Starają się i zawsze można na nich liczyć. W czym Tobie przeszkadzają? Że ma lepszy samochód od Ciebie ? To kup sobie też 😁 21:55, 14.04.2024


Do Parafianka św MarDo Parafianka św Mar

0 0

Chyba nie wszyscy księża z tej parafii są i byli bez zarzutów. Ilu było takich księży którzy zostali wyrzuceni ze swoich parafii i trafili niby za karę do parafii św Marcina? Kilku na pewno było 22:52, 14.04.2024


KirKir

0 0

Proboszcz płaci im za usługi 09:17, 15.04.2024


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KAROLINKAKAROLINKA

30 17

Taki Wierny Wspaniały Ksiądz.. haha pijaany od lat prowadził mszę świętą do szkoły przyjeżdżał pijany prowadził lekcje z dziećmi do komunii pod wpływem alkoholu, na lekcjach religii wciągał tabakę . Bóg go miał w swojej opiece bo nie spowodował żadnego wypadku i nie zabił nikogo! Taki święty ksiądz.. gdyby coś się stało ludzie by go zlinczowali , a teraz robię z siebie durniów oficjalnie go żegnając. Z Bogiem proszę księdza! Oby na odwyku bóg miał nad księdzem opiekę! I nie piszcie tu wszyscy głupot sama kuria go wyrzuciła a nie ze sam zrezygnował. 14:02, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OdpowiednikOdpowiednik

9 4

Dokładnie tak było. 15 lat temu na dzień dobry kiedy przyszedł to zabrali mu prawko bo jechał pijany i tak to sobie chulał jakoś ten Tadzik a teraz to co wy chcecie z niego zrobić? Co było w wielki tydzień? Czwartek zgon totalny w piątek nikt go nie widział a w sobotę na świecenie święconek natrąbiony... gdyby nie ta kamera on-line to może by sobie jeszcze posiedział kilka lat. Osobiście to nie można mu nic zarzucić ale jeśli przychodzi do swojej pracy pijany to już przegięcie. 07:44, 15.04.2024


parafiankawawparafiankawaw

22 8

Co za głupek pisze o parafii św Marcina Sierakowice nikt z księzy nie mówi o pieniądzach człowieku nikt Cię nie zmusza do dawania pieniędzy nie chcesz to nie dawaj a nie pisz głupot.Ludzie naprawdę niektórzy są chorzy na tle pieniędzy. 14:20, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No joooNo jooo

17 11

Zapomniano dodać o nocnych wizytach CPN w pidżamie i laczkach 14:25, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No tak No tak

9 11

No proszę jak potraficie księdza obgadac,a żegnacie go kwiatami,to chore zachowanie parafian.A co do księdza se Marcina w suerakowicach to lubią powąchać zapach alkoholu parafianie 14:40, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mejer Hirsz itd , DlMejer Hirsz itd , Dl

0 0



🤣 23:04, 24.04.2024


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UuuuuuUuuuuu

14 12

Kochance pieniądze były potrzebne na budowę domu 14:44, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ uuuuuu@ uuuuuu

5 5

Widać zdrowy chłop, ciekawe czy dzieci ma ? 14:56, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WalduśWalduś

6 7

Ma 15:24, 14.04.2024


IhgtbIhgtb

19 10

Parafianie na FB wypisują jaki dobry ksiądz a ludzie chamy na niego donieśli, a ja uważam, że ten krok był konieczny żeby mu pomóc. Nieukrywajmy, nie tak powinna wyglądać posługa proboszcza młodzi jak widzą, że Ksiądz w takim stanie mszę odprawia odchodzą od Kościoła. Jestem ciekawa tylko ile tych kredytów i zobowiązań jest, bo musi być totalna masakra skoro Ksiądz Tymczasowy już na pierwszej mszy o tym uświadamia. 16:04, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

….….

12 4

Zgadzam się z tą wypowiedzią, że młodzi przez to odchodzą z kościoła. Sam tak zrobiłem. Ksiądz ma nas umacniać w wierze. A nie odprawiać mszę będąc pijanym, rozdawać komunię i odprawiać pogrzeb… świecił pokarmy i nie mógł się wysłowić. Tam były małe dzieci! To jest przykład wiary? rozumiem że każdy jest człowiekiem i zasługuje na drugą szansę. Ale on dostał już ją nie raz i nie wykorzystał. Był na odwyku dwa tygodnie i wyszedł. Co to za leczenie. I bylo coraz gorzej. Ludzie zachowują się jakby był koniec świata bo przyjdzie inny ksiądz. Kwiaty, podziękowania, gdzie ten świat katolików zmierza jeśli godzą się na takie rzeczy. 17:17, 14.04.2024


@Ihgtb@Ihgtb

20 8

I jeszcze mu kwiaty dali na pożegnanie. WSTYD!!!!!!! Ale skoro tak to wygląda, to znaczy że na Kaszubach jest przyzwolenie na totalną patologię. No brakuje słów po prostu.

Ludzie sami sobie fundujecie coś takiego. Jeszcze dajcie im więcej kasy, noście więcej pieniążków na te /inwestycje/. Potem się dziwicie że takie numery odchodzą. WSTYD po prostu i brak słów 16:22, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mkpmkp

4 3

Trudno zrozumieć katolików.
Nie mają oczu albo rozumu.Tyle się o tym mówi i pisze a ludzie jak święte krowy wspierają kościół i łożą na utrzymanie tej kasty. 16:49, 14.04.2024


NoooooNooooo

5 3

Powinni z 2, 07podarowac 16:52, 14.04.2024


długi.długi.

14 7

Ciekawe ile tam jest tych długów. No ale pewnie kuria nic nie powie... tajemnica jak z posiadłością biskupa 16:30, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KasebaKaseba

4 1

A czy to jest prywatna posiadłość biskupa? 17:25, 14.04.2024


NooooNoooo

4 1

Teraz długi radni parafii spłacać będą przecież wszystko uchwalali 12:30, 15.04.2024


afera za aferąafera za aferą

14 7

Wszyscy widzimy co się dzieje w kościele... afera goni aferę. Ale ludzie dalej jak te ba%$@y dalej biegają za nimi. Kiedy my wszyscy zmądrzejemy!!! Ile jeszcze willi biskup musi postawić żeby do ludzi coś dotarło. 16:37, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szymbark Szymbark

13 6

Może po 2 turze wyborów będzie z Tomusiem ze Stężycy kamienie zbierał na polu na Świętej Ziemi w Sikorzynie u Kasyny. Amen ! 16:41, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mkpmkp

4 2

Daj Boże. 16:51, 14.04.2024


Bóg Zapłać Bóg Zapłać

26 12

Wielka szkoda, bo dzięki temu księdzu i parafianom tamtejszej parafii zacząłem chodzić na niedzielne msze święte. Może zwyczajne, a przez to bardzo wyjątkowe.
Bóg Zapłać za wszystko. Ksiądz Tadeusz, wyjątkowy człowiek. 16:53, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..................

24 12

Szkoda że nikt nie potrafi napisać ile dobrego zrobił dla parafi i nie był na kase jak inni jak odremontował plebanie itd nikt tego nie widzi i gadanie o piciu jakby pił to by nie jeździł uczyć dzieci do szkoły czy odprawiał msze bo jeszcze leżącego na ołtarzu nie widziałam. 16:58, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@............@............

8 3

To mało byłaś w kościele, a prawojazdy tak sobie mu zabrali? 17:32, 14.04.2024


. .

14 3

Kto nie chce widzieć, ten nie będzie. 17:51, 14.04.2024


12341234

16 13

Zresztą od początku ludzie siedzieli na ty księdzu to się nie ma co dziwić że odszedł ciagle coś do niego mieli....źle było a teraz to obyście dostali takiego co nawet z ludźmi nie pogdad i tylko na kasę będzie patrzał. 17:08, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BudzikBudzik

9 5

A co się dzieje w kościele sw Marcina w sierakowicach ,damy przychodzą wystrojone jak na wesele,z tacy pieniądze przeznaczone są ,,,,,,,,,,,,,, i co lepiej pomodlić się w domu w ciszy 17:23, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Bóg Zapłać@Bóg Zapłać

14 9

Taki wyjątkowy, że teraz odchodzi w taki sposób? Weź nie ściemniaj człowieku. Mnie wkurza już jak księża traktują nas tutaj na Kaszubach. Co my jesteśmy jacyś ciemni czy co? Co oni sobie w ogóle wyobrażają? 17:32, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

6969

15 7

Typowy kaszub tak myśli, ksiadz chleje bo jest sam ,ma kochankę ważne że za dzieci się nie bieże ,a jak orgie gejowskie wyprawia to zbłądził taka jest wasza wiara zakłamana 18:27, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Jestem ciekaw Jestem ciekaw

14 5

Pamiętam kiedyś byłem na pogrzebie w Hopowie jakie jaja księdza trzebabyło obudzić spał pomylił imiona zmarłego a na koniec wpadł by do kuli .Niech ktoś mi odpowie czy pogrzeb był ważny 18:35, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

.,.,

3 2

A co z udzielanym ślubem? Z przyjmowaną komunią, gdy był w takim stanie? 19:20, 14.04.2024


Były parafianin Były parafianin

12 5

Ludzi rozgrzeszać, nauczać jak żyć, dawać święcenia ,tyle się modlić a woda ognista go pokonała i co modlitwy nie pomogły 18:40, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xx

4 6

zobacz najpierw co w Twoim gronku się dzieje potem osadzać Matko jak łatwo wszystkich wszystko łatwo osądza niech ta bomba *%#)!& może zaczniemy się szanować ksiądz księdzem człowiek człowiekiem 🥰 21:40, 14.04.2024


Robili wycieczki ???Robili wycieczki ???

16 6

Jak był taki dobry to czemu połowa parafii jeździła do innych kościołów ??? 18:55, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

,,,,,,

3 4

Może po drodze rodzinę odwiedza, może warto zapytać
21:23, 14.04.2024


PoprzedniPoprzedni

1 0

Za poprzedniego proboszcza też jeździli do innych parafia i było dobrze ,a nawet się poklucili o pochowali w Zukowie 08:53, 15.04.2024


XklXkl

12 8

Za dobrze miał. Miał tylu ludzi wokół siebie których nie potrafił docenić. Miał tak pięknie scholę hopowska i nie tylko scholę.Gdy były festyny parafialne to po pół godzinie księdza już nie było i to jest jedność z parafianami? Nie sądzę 19:10, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bara.yBara.y

12 5

Przyjdzie nowy i dalej was będzie doił z kasy hahaha 20:01, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

🤦🤦

3 3

weź się puknij 😡💩 21:34, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiejscowyMiejscowy

8 5

Byłem na dzisiejszej mszy. Jak wiadomo nie można oceniać człowieka po pierwszym spotkaniu ale ksiądz Zbigniew zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Fajny, otwarty i mądry człowiek. Oby tak dalej. Ma nasze wsparcie. Podejrzewam ze za kilka miesięcy ciężko będzie parafianom z nim się rozstać i szybko zapomną o wcześniejszym proboszczu i jego wpadkach. 21:41, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Miejscowy2Miejscowy2

10 4

Alkoholizm, udzielenie sakramentów pod wpływem alkoholu [świętokradztwo?], prowadzenie podwójnego życia to chyba nie wpadki 21:48, 14.04.2024


@Miejscowy@Miejscowy

14 4

Bo jego zadaniem jest właśnie robić takie wrażenie. Jak widać dokładnie to kupiłeś. Wyraźnie widać, że KK bazuje na naiwności ludzi. Takiego miłego, fajnego księdza przysłali, a tak fajnie gada, taki swój chłop. Chodzi o to, żebyście nie myśleli o tym co nawywijał tamten. Sprytne. I jak widać w twoim przypadku działa.... 22:34, 14.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@

3 2

Przecież to manipulacja Ludem , były filmiki z księdzem i szybko znikały jak ktoś udostępnił , podobne rzeczy działy się jak Ziobry żonę ktoś udostępniał w podobnym stylu znikało odrazu , wy macie ludzie być *%#)!& w tym stadzie i macie dawać się manipulować i dawać datki bez pytania wtedy to dobra parafia 23:24, 14.04.2024


wstyd dla ludziwstyd dla ludzi

17 4

Powiem tak - jeśli ludzie piszą prawdę o tym co tam się wyrabiało to nie mieści się to w głowie. Ale wstydem dla tej parafii jest to, że tolerowano tę sytuację tak długo. Ludzie co z wami jest nie tak? Jest XXI wiek, a wy naprawdę boicie się odezwać, zareagować???? Niby wszyscy wszystko wiedzą, ale każdy siedzi cicho. To jest chore!!!!! Może gdyby reakcja nastąpiła od razu, to by nie było takiej kompromitacji jak teraz. 22:43, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KaczafiKaczafi

5 2

Ten ciemnogrod jeszcze petycje o przywrocenie go chce pisać... 19:03, 15.04.2024


....

0 0

Petycje, dzwonienie do biskupa i jakieś obraźliwe wpisy na fb… 19:28, 15.04.2024


OplOpl

8 5

Legalna Mafia 21 Wieku , Koks Alkochol Prostytutki po nocach i budowanie Pałacyków na lewo i to wszystko za wasze parafian , Dziękuję dziękuję , Oni są zawsze mili i moralizują ludzi jak by byli nad wami wszystkimi przez wpajanie od młodego przez rodzinę i szkołę , jak pójdziecie pogrzeb załatwić bliskim , to oni nie służą już Bogu $$$ Co łaska nie mniej niż 1000 chodź mają swoje wynagrodzenie i służą Bogu , datki na tacę oprocentować i będziemy mieli autostrady a nie lewe Pałace 23:22, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyczechowo Wyczechowo

14 12

Jeśli ktoś nie znał księdza radzie to widać po komentarzach oczywiście negatywnych ,jak każdy z nas miał także wady ale nie mam oceniać , ksiądz tadzio był wspaniałym człowiekiem ,o wielkim sercu , życzliwy dla każdego , przyjazny ,pomocny , zawsze można było na niego liczyć nie pamiętacie już wakacji z biednymi dziećmi ,festynów na ten szczytny cel , nikt z nas nie jest idealny 06:56, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Byly paraByly para

10 5

U mnie w pracy jest codziennie dmuchanie w alkomat praca na taśmie ci co byli na kacu już nie pracują dziwne a ksiądz pa renaście lat na bombie i było dobrze 07:14, 15.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OrzełOrzeł

2 1

księża potrzebują modlitwy ,modlitwy,modlitwy,wsparcia duchowego,miłości ,wszelkiej pomocy od parafian- łatwo krytykować ,zanim to zrobisz radzę wpierw spójrz na siebie 13:27, 16.04.2024


Wyczehowo Wyczehowo

5 3

A spowiedz komunia, pogrzeb,sluby itd itp są ważne przecież to sakrament a nie bełkot 07:17, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FarafafaFarafafa

3 4

Oj będzie sesja do kalędarza ;) Dzieci pilnujta. 07:39, 15.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HhhHhh

0 0

O co chodzi ? 10:39, 15.04.2024


@Wyczehowo@Wyczehowo

2 6

Masz odpowiedź ile to jest wszystko warte skoro sam ksiądz tak do tego podchodził.... 07:39, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prośba Prośba

15 1

A może zamiast atakować to czas zacząć modlić sie za naszych księży . Życzę wyciszenia i wszelkiego dobra wszystkim którym złe myśli po głowie chodzą i próbują osądzać tą i podobne sytuacje. 09:59, 15.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OloOlo

9 1

Zgadzam się, że trzeba się modlić. Ksiadz Tadeusz i cała parafia potrzebuje modlitwy. Wielu parafian było tam bardzo zaślepionych, trwało to 15 lat. Ukrywając to co wyrabiał ksiadz to żadna chwała dla Boga. Mówienie, że ,,co to takiego że odprawiał mszę pod wpływem alkoholu,, to brak poszanowania dla Najświętszej Eucharystii. Przecież na Ołtarzu w czasie Przemienienia jest sam Jezus Chrystus. Trzebabylo się modlić, ale i również coś z tym robić. Zamiatają wszystko pod dywan sprawimy , że następnego pokolenia nie będzie już w Kościele. 10:17, 15.04.2024


@Prośba @Prośba

3 4

A może tak niech ci księża się wezmą za siebie co? 10:09, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Prośba@Prośba

13 4

Zgoda, modlitwa potrzebna, ale także realne spojrzenie na życie. Jeden ksiadz znosi problemy i daje radę, inny jest przytłoczony życiem, samotnością. Argumenty w stylu wiedział na co się decyduje, to nie jest odpowiedź... Każdy człowiek jest inny i życzę zdecydowanie więcej empatii, sobie i Wam. 10:10, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A modlisz się za KapA modlisz się za Kap

6 3

Panie Jezu, Ty wybrałeś Twoich kapłanów spośród nas i wysłałeś ich, aby głosili Twoje Słowo i działali w Twoje Imię. Za tak wielki dar dla Twego Kościoła przyjmij nasze uwielbienie i dziękczynienie. Prosimy Cię, abyś napełnił ich ogniem Twojej miłości, aby ich kapłaństwo ujawniało Twoją obecność w Kościele. Ponieważ są naczyniami z gliny, modlimy się, aby Twoja moc przenikała ich słabości. Nie pozwól, by w swych utrapieniach zostali zmiażdżeni.Spraw, by w wątpliwościach nigdy nie poddawali się rozpaczy, nie ulegali pokusom, by w prześladowaniach nie czuli się opuszczeni. Natchnij ich w modlitwie, aby codziennie żyli tajemnicą Twojej śmierci i zmartwychwstania. W chwilach słabości poślij im Twojego Ducha. Pomóż im wychwalać Twojego Ojca Niebieskiego i modlić się za biednych grzeszników. Mocą Ducha Świętego włóż Twoje słowo na ich usta i wlej swoją miłość w ich serca, aby nieśli Dobrą Nowinę ubogim, a przygnębionym i zrozpaczonym - uzdrowienie. Niech dar Maryi, Twojej Matki, dla Twojego ucznia, którego umiłowałeś, będzie darem dla każdego kapłana. Spraw, aby Ta, która uformowała Ciebie na swój ludzki wizerunek, uformowała ich na Twoje boskie podobieństwo, mocą Twojego Ducha, na chwałę Boga Ojca. Amen. 11:10, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@A modlisz się za Ka@A modlisz się za Ka

9 2

Jesteś pewny/pewna że to Jezus wybrał takich kapłanów???? Naprawdę? Uważasz, że Bóg chce mieć kapłanów, którzy nadużywają alkoholu, albo łamią celibat, albo takich co występują w kalendarzu gejowskim???? Naprawdę uważasz, że ON chce takich przedstawicieli???? 11:59, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


do @Prośbado @Prośba

7 2

To fajne co piszesz, tylko powiedz mi, czy my jako wierni takiego czy innego kościoła także możemy liczyć na empatię ze strony księdza czy w ogóle ze strony kościoła? Bo jak się słucha tych różnych biskupów i proboszczów to chyba nie bardzo. Im jakoś łatwo przychodzi ocenianie innych. A teraz piszesz o więcej empatii. Nie ma obowiązku bycia księdzem. Jest wiele pięknych zawodów na świecie. Można robić w życiu różne rzeczy i uczciwie podejść do sprawy 13:19, 15.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Prośba@Prośba

5 0

Cenna uwaga, wiem, że jako wierni nie zawsze możemy liczyć, są księża wrażliwi, inni bez empatii, służbowi. Problemem jest klerykalizm, który ogólnie w Polsce kiedyś kwitnął, to i ta sprawa pokazuje, najpierw księdza chwalą, żegnają "z pompą", po czym chwilę później komentarze, jak tutaj, które może i mają w sobie coś z prawdy, ale degradują człowieka.

Dalej, niestety bardzo to nieraz widać, część księży w ogóle nie rozumie problemów ludzi.

Zaznaczam, że nie chce generalizować. Problemem jest więc to, że tak sobie ludzie księży "wychowali". Owszem szacunek się należy, ale "noszenie na rekach" do tego doprowadziło...Ksiadz jest takim człowiekiem jak inni, który ma konkretne powołanie...

Co jeszcze problemem? Może niektórzy z nich zwyczajnie powinni mieć legalnie rodziny i ZAZNACZAM, nie wszyscy, ale może właśnie ci, którzy wewnątrz swego serca, osobowości, szczerze tak czują.

Temat długi, szkoda, że tak mało dyskusji o realnych trudnościach, w życiu księży, każdy jest inny.

14:32, 15.04.2024


Z SomoninaZ Somonina

7 15

Naprawdę żal mi was drodzy parafianie że przez tyle lat ukrywaliscie przed wszystkimi że macie problem z proboszczem. Ta sprawa winna była być uporządkowana już na początku jego niegodnych zachowań, jak tylko to się zaczęło. U nas by to nie przeszlo 17:45, 15.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do z somoninado z somonina

1 0

a poprzedni proboszcz z panią domu mieszkał na plebani 09:18, 16.04.2024


Z SomoninaZ Somonina

0 0

Czasy się zmieniły. Teraz to by było od razu ukrocone 00:01, 17.04.2024


SUMA SUMARUMSUMA SUMARUM

63 6

1. Kto wychodzi z kościoła z powodu księdza , tak naprawdę nigdy nie wszedł do niego z powodu Jezusa. 2. Jeśli przyjdą niszczyć ten NARÓD , zaczną od KOŚCIOŁA , gdyż KOŚCIÓŁ jest siłą tego NARODU . . . . . 18:25, 15.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OloOlo

10 5

Nikt nie oposcil Kościoła, tylko zmienił parafię. Ważne jest to, aby byli przykładni księża, by mogli prowadzić lud do Boga. Milosierdzie Boże, nie polega na tym żeby potępiać grzesznego, ale żeby dać mu możliwość nawrócenia. Wy broniąc występki ks. Tadeusza robicie mu krzywdę i innym. Alkoholik od pochlebstw nie przestanie pić, musi odczuć ze dalej nie da się tak żyć. A wy go utwierdzacie w przekonaniu że wszystko jest ok. 19:05, 15.04.2024


..

8 5

A kto chce siedzieć w kościele i słuchać bełkotania księdza? Jak modlić się przy takim czymś? Każdy chce normalnego księdza, a nie zastanawiać się czy tym razem będzie normalnie czy może wcale nie przyjdzie. Nikt nie chce niszczyć kościoła, tylko móc w spokoju przyjść na mszę. To wy go niszczycie, jeśli pozwalacie na takie coś. My chcemy kościoła, który jest siłą, a wy przymykacie oczy i udajecie jak to nie jest cudownie. 19:18, 15.04.2024


@SUMA SUMARUM@SUMA SUMARUM

11 7

To co mamy teraz w Kościele to żadna nowość kiedyś po prostu nie było mediów.

Łatwo powiedzieć, jednak życie jest o wiele bardziej złożone.

Pewne zmiany w Kościele następują i jeszcze niektóre winny nastąpić. 18:46, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@SUMA SUMARUM@SUMA SUMARUM

1 23

W życiu nie czytałem większych bzdur. Naród powiązałeś z kościołem tak? Lecz się człowieku. Naród tworzą też ludzie innych wyznań, bezwyznaniowi, ludzie wielu kultur. Więc to to piszesz to jest wierutna BZDURA 07:40, 16.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

7777777777777777

8 5

Ile nienawiści i jadu ,to wy jesteście katolikami gdzie się wiernie modlicie.Jeden drugiemu nóż w plecy wbija.Tragedia 08:24, 16.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OrganistaOrganista

5 2

to uwaga jak Zbyszek zapuści kolejną placówkę. Sprawdźcie w poprzednich parafiach co pozostawił....on własnej nie ma, wskakuje na zastępstwa i zostawia bałagan, brud, zaniedbania w dokumentach... 14:13, 16.04.2024

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HhhHhh

0 2

A co znacie go ? 16:36, 16.04.2024


Przedstawiciel radyPrzedstawiciel rady

1 0

Oczywiście jak słyszeliście podczas pierwszej mszy... on wpada i wyjeżdża po jakimś czasie a bałagan zostawia, pilnujcie inwestycyjnych i niech wszystko wrzuca na konto paraf... Przy pierwszej mszy wita się z nowymi parafianami mówiąc o długach? 22:14, 16.04.2024


SzokSzok

0 0

Zgadza się, mówi o długach i braku kasy. Bądź tu mądry.. A gdzie poprzednio " lądował" pozostawiając bałagan?? 00:21, 17.04.2024


TyleTyle

1 0

Ten ks.byl juz wszędzie. Proboszczem byl w Wielkiej Kloni, z ktorej odszedl na urlop zdrowotny, by za rowny rok obstawic zastępstwo w Gostycynie i tak skacze. Rok tu, rok tam. Ostatnio byl w Osiecznej 22:45, 20.04.2024


wazwaz

1 0

to chyba jego zdjeli z poslugi w szpitalu 11:18, 17.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak to widzę Tak to widzę

1 0

Ksiądz Zbigniew to prawdziwy oblatywacz byl juz W Wielkiej Kloni, Gostycynie i ostatnio w Osiecznej. Bedzie u Was najpewniej do 20 sierpnia. Teraz najpewniej trwaja juz przygotiwania do prztasowan w diecezji pelplinskiej. Niejeden pionek poleci,nawet po latach. Nowy bedzie poskyszny i wdzieczny. Wdziecznosc to kasa i koperty odpowiednii grube i regularnie wysylane. 21:28, 20.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnononOnonon

2 1

Podsumowanie.
Plebania okradziona przez byłego plebana.
Zaciągnięte kredyty.
Brak opału.
Brak kserokopiarki od parafian ns drukowanie gazetki parafialnej a wieśniakom dalej żal tej jakże cudownej osoby. Wstyd to mało powiedziane 19:24, 21.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

załamana załamana

1 1

Jakim trzeba być człowiekiem żeby pisać takie rzeczy żal mi Ciebie człowieku. 21:33, 21.04.2024


ewelinamejerewelinamejer

0 0

czy ty naprawdę z takiego czegoś czerpiesz energię to nie tędy droga 23:22, 24.04.2024


TyleTyle

1 0

Sekretarz biskupa ma juz telefon rozgrzany do czerwoności i umawia chętnych na objecie waszej parafii. Dzwonią osobiscie zainteresowani przejsciem do Was, ale i proboszczowie, ktorych wikarzy chcieliby objac czystą, zadbaną, wyremontowaną parafię. Nazwisko poznacie pewnie w okolicach 1 lipca, chociaz dekrety wreczane beda 22 czerwca. Urzad obwjmie 20 sierpnia. Kolejka zainyeresowanych dluga. Kto da wiecej do koperty, ten wygra, ot tajemnica przydzialów dobrych miejsc. Zeby dostac byle co to bez koperty sie odbywa tam wtedy chetnych brak, zwlaszcza gdy kosciol w ruinie, tacy plakac bedą jak trafią na zsylke. U Was wiecej chetnych niz sie Wam wydaje. 09:10, 22.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SubiektywnaSubiektywna

1 2

Dziwi mnie zachowanie "Hopowian", stojących murem za byłym proboszczem, podpisujących petycję o przywróceniu księdza do swoich obowiązków...Czy naprawdę od naszych duchownych nie możemy wymagać przyzwoitości? Rozumiem problem alkoholowy, ale jednak na takim stanowisku powinno się oczekiwać więcej woli walki z takim problemem. Życzę księdzu powrotu do zdrowia. Jednocześnie cieszy mnie zmiana i świeży powiew, który mam nadzieję podniesie sferę duchową na wyższy poziom. 21:58, 25.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%