Trwają prace przygotowawcze do modernizacji linii kolejowej 201. Przebiega ona m.in. przez teren gminy Żukowo. W najbliższych miesiącach mogą spodziewać się dużych zmian w komunikacji.
Pisaliśmy już kilkakrotnie o pracach trwających w ramach zadania "Odcinek B - roboty budowlane na linii kolejowej nr 201, odcinek Somonino – Gdańsk Osowa". Realizowane są w ramach projektu "Prace na odcinku Kościerzyna – Gdynia". Trwa także elektryfikacja linii kolejowej nr 229 w ramach projektu "Prace na odcinku Glincz – Kartuzy – faza II".
[ZT]64109[/ZT]
To jedna z największych inwestycji kolejowych w regionie. Projekt ten ma kluczowe znaczenie dla poprawy jakości transportu publicznego, zwiększenia jego przepustowości oraz komfortu podróżnych.
Władze gminy Żukowo w opublikowanym komunikacie informują, jakie zmiany czekają podróżnych i mieszkańców w najbliższym czasie.
W ramach prac przeniesiony zostanie peron stacji Żukowo Wschodnie. Nowy peron powstanie w okolicy ulicy Tuwima, gdzie w ramach budowy węzła integracyjnego utworzono parking dla pasażerów.
- Dzięki temu podróżni będą mogli wygodnie przesiąść się na autobusy odjeżdżające z tego miejsca - informuje Urząd Gminy w Żukowie.
Zmiany obejmą również peron w Pępowie, który zostanie przeniesiony na drugą stronę ul. Gdańskiej.
- Nowa lokalizacja zapewni pasażerom bezpieczniejsze dojście do peronu. W tym miejscu planowana jest budowa parkingu - czytamy w komunikacie.
Podobne działania przewidziane są w Rębiechowie, gdzie peron zostanie przesunięty na drugą stronę również ulicy Gdańskiej. Takie rozwiązanie poprawi dostępność i bezpieczeństwo dla pasażerów korzystających ze stacji. Tu także planowana jest budowa parkingu, co dodatkowo zwiększy wygodę podróżnych i umożliwi im łatwiejszy dostęp do transportu kolejowego.
Na koniec marca planowane są pierwsze zamknięcia wiaduktów w gminie Żukowo.
Przejazd przy ulicy Lipowej w Barniewicach będzie nieczynny przez trzy miesiące, co oznacza konieczność objazdu przez Chwaszczyno, ulicą Leśną w stronę Mickiewicza.
- Objazd ten będzie dość długi i miejscami prowadzi przez drogi gruntowe, jednak zostaną one wyrównane, aby zapewnić jak najmniejsze utrudnienia dla kierowców - informują władze gm. Żukowo.
Nowy wiadukt w Pępowie będzie budowany równolegle do istniejącego wiaduktu, który będzie przejezdny do czasu zakończenia inwestycji. To oznacza, że organizacja ruchu na tym odcinku nie ulegnie zmianie do samego końca prac.
W przypadku wiaduktu nad ul. Gdańską w Rębiechowie, przy stacji Rębiechowo, planowana jest jego całkowita przebudowa. Na czas realizacji prac, inwestor planuje przeprowadzić objazd tymczasowy w miejscu sąsiadującego z wiaduktem nasypu kolejowego. Objazd tymczasowy ma mieć charakter dwukierunkowy bez zastosowania ruchu wahadłowego.
- Nie da się ukryć, że organizacja ruchu w trakcie modernizacji budzi niezadowolenie wśród mieszkańców i kierowców, którzy będą musieli mierzyć się z licznymi objazdami i zmianami w organizacji ruchu. Przypominamy, że odpowiedzialność za utrudnienia spoczywa na PKP - przypominają władze gm. Żukowo.
Cały remont linii 201 potrwa około trzech lat. W tym czasie pociągi z Kartuz do Gdańska będą kursować po linii bajpasu kartuskiego, a na niektórych odcinkach wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
W okresie remontu mieszkańcy gminy Żukowo będą mogli dojechać koleją do Trójmiasta ze stacji Żukowo Zachodnie, Otomino, Nietępowo/Stara Piła oraz Leźno.
- Elektryfikacja linii pozwoli na zastąpienie spalinowych pociągów elektrycznymi, co zmniejszy emisję hałasu i spalin, przyczyniając się do ochrony środowiska. Powstające dzięki staraniom gminy Żukowo węzły przesiadkowe ułatwią podróżnym łączenie przejazdów koleją z innymi środkami transportu, takimi jak autobusy czy samochody. Nowe rozwiązania infrastrukturalne, bezpieczniejsze dojścia do peronów oraz nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym zwiększą bezpieczeństwo pasażerów - podkreślają władze gm. Żukowo.
Smołdzino11:12, 18.03.2025
A czy wiadomo coś co z wiaduktem na Smołdzino/Elżbietowo?
Żukowo zwei 15:30, 18.03.2025
A gdzie informacje o komunikacji zastępczej?! To już trudno poinformować?!
Se16:29, 18.03.2025
zapytaj kolejarzy
Maks19:23, 18.03.2025
Hm moim zdaniem to gwałt na zabytkowym wiadukcie w Żukowie, rozbiórka i odbudowa jako eksponat w sytuacji, gdy obecnie jest w pełni funkcjonalny. Można by np obok niego dobudować nowy wiadukt, dla drugiego toru w stylu starego, co również spełniałoby funkcję.
Monica21:40, 18.03.2025
Czy podczas robót będzie możliwy przejazd pod zabytkowym mostem na Elżbietowo? Czy będzie jakiś objazd?
matylda22:12, 18.03.2025
Czy pociąg będzie dojeżdżał od strony Kartuz do przystanku tego pierwszego obok wiaduktu ?
Rzetelne info03:02, 19.03.2025
Pani redaktor warto by było skonfrontować info z UG u źródła tj biuro budowy PPMT Borkowo , ul. Spacerowa
1 0
Tu powinien powstać zupełnie nowy wiadukt, który będzie szerszy i zostanie miejsce na chodnik…najlepiej obok, by do końca przebudowy dało się jeździć po starym obiekcie