Zamknij

Eventy firmowe – wszystko, co warto wiedzieć na ich temat

art. sponsorowany + 11:18, 16.05.2023 Aktualizacja: 11:18, 16.05.2023

Spotkania biznesowe, konferencje, szkolenia czy imprezy integracyjne to nieodzowny element funkcjonowania wielu współczesnych firm. Wszystkie z wymienionych niewątpliwie przynoszą przedsiębiorstwu wymierne korzyści i mają duży wpływ na jego rozwój. Starannie opracowane i przygotowane wydarzenia wewnątrzfirmowe pozwalają na budowanie i utrzymywanie odpowiednich relacji międzyludzkich, sprzyjają integracji i budowaniu więzi, są także skutecznym narzędziem komunikacji marketingowej. Jakie są najpopularniejsze rodzaje eventów firmowych? Jak powinna przebiegać organizacja tego typu imprez? Poniżej przedstawiamy kilka podpowiedzi. 

Popularne rodzaje eventów firmowych 

Eventy firmowe można podzielić na wiele kategorii. Najłatwiej sklasyfikować według celu, jaki mają realizować. Mając na uwadze powyższe kryterium, możemy wyróżnić: 

  • imprezy integracyjne – mają służyć budowaniu pozytywnych i satysfakcjonujących relacji pomiędzy pracownikami, tak, by byli w stanie efektywnie współpracować ze sobą nawet w największego stresu; przy takich eventach ludzie mają okazję lepiej się poznać i poczuć się bardziej związani z firmą, 
  • szkolenia firmowe, warsztaty, wykłady, kursy – do ich najważniejszych celów należy podniesienie kompetencji pracowników, przekazanie im wartościowych umiejętności i wiedzy, 
  • business events – wydarzenia służące przede wszystkim poprawie wizerunku przedsiębiorstwa oraz zrobieniu świetnego wrażenia na zaproszonych gościach, 
  • imprezy firmowe oraz przyjęcia okolicznościowe – spotkania o uroczystym charakterze, wydawane zwykle z jakiejś ściśle określonej okazji (np. związane z jubileuszem istnienia przedsiębiorstwa); to wyjątkowe i ważne wydarzenia, które wymagają specjalnej oprawy. 

Jak organizować eventy firmowe? 

Każdy event firmowy to nie lada przedsięwzięcie. Niezbędne jest przemyślenie krok po kroku wielu elementów, które trzeba ze sobą zgrać, często w bardzo krótkim czasie. Istotne są względy formalne, ale też duża dawka logistyki. Oczywiście nie można zapomnieć również o uwzględnieniu kwestii technicznych, przede wszystkim wynajmie odpowiedniego sprzętu (oświetlenia, nagłośnienia i podestów scenicznych) oraz kompleksowej obsłudze. Bardzo ważne jest, by już na samym początku dopasować koncepcję wydarzenia do oczekiwanych rezultatów. Na przykład, jeśli chcemy zintegrować zespół i wpłynąć pozytywnie na zadowolenie z pracy, większy nacisk połóżmy na dobrą zabawę sprzyjającą luźnym rozmowom. Takie działanie na pewno wpłynie korzystnie na efektywność całego projektu. Wydarzenia firmowe wymagają zwykle pomocy wyspecjalizowanych agencji eventowych. Ich zadaniem jest organizacja imprezy oraz koordynowanie jej przebiegu. Doświadczoną firmą działającą w obszarze realizacji różnorodnych wydarzeń dla przedsiębiorstw i instytucji jest istniejąca od 2020 roku agencja BluExperience. Jej portfolio można zobaczyć na stronie https://bluexperience.pl./

Incentive travel (turystyka motywacyjna) 

Eventy firmowe stały się w ostatnich latach bardzo popularnym narzędziem motywacyjnym. Okazało się, że takie imprezy skutecznie pogłębiają relacje i wzmacniają więzi biznesowe. Szczególnym typem eventów, które łączą w sobie integrację i motywację pracowników z jednoczesnym elementem zwiedzania i poznawania nowych miejsc, są wyjazdy incentive travel. Na ogół stanowią one formę nagrody dla pracowników lub zachętę do dalszej współpracy dla partnerów biznesowych. Incentive travel, czyli po prostu turystyka motywacyjna, jest bardziej atrakcyjna niż nagroda w postaci pieniężnej. Wyjazd incentive ma bowiem zapewnić uczestnikom również doznania emocjonalne dzięki niepowtarzalnym atrakcjom, np. zwiedzaniu, warsztatom, widowiskom czy imprezom tematycznym. Kompleksową pomoc dotyczącą organizacji wyjazdów motywacyjnych oferują firmy specjalizujące się w obszarze DMC Polska. Służą one wsparciem na każdym etapie przygotowania imprezy, a także zapewniają obsługę logistyczną i informacyjną przed, w trakcie i po realizacji. 

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%